Σάββατο, 06-Ιαν-2024 08:54
Ράλι Ντακάρ 2024: Ό,τι αξίζει να γνωρίζεις για τον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη

Η ώρα για την ετήσια, απόλυτη περιπέτεια του Ράλι Ντακάρ έφτασε. Μπορεί φέτος να έρχεται αργότερα από ό,τι μας έχει συνηθίσει καθώς θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 6 Ιανουαρίου για να δούμε το πρώτο αποτέλεσμα από τον φετινό αγώνα, όμως και πάλι η χρονιά ξεκινά με την πιο διαχρονική και μεγάλη πρόκληση που μπορεί να συναντήσει άνθρωπος του motorsport στην Γη.
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται κάποιος που πρωτοπορεί να συνεχίσει να καινοτομεί, ακόμα και μετά την αναγνώριση της επιτυχίας του. Ο πρώτος είναι οι αντιγραφείς, που, ανάλογα με τη διάθεση και την προσέγγισή τους, μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, και ο δεύτερος είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα το δημιούργημα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα με τα οποία έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι.
Στην περίπτωση του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ δεν ήταν δυνατό να υπάρξουν πιστές αντιγραφές, γιατί εξαρχής ήταν μια αδιανόητη και ακραία περιπέτεια. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό, αν έχει αξία να το συζητήσουμε, με κυριότερο το ότι επανέφερε την αρχική σπίθα του motorsport από καταβολής κόσμου.
Διότι, ξέρεις, μπορεί να παρακολουθούμε τώρα την F1 και τους αγώνες Sprint αυτής, αλλά, όταν κάποτε το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να γίνεται ένα μαζικό προϊόν, οι αγωνιστικές προσπάθειες ασχολούνταν με την ταχύτητα ως σημείο αναφοράς, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τον χρόνο.
Βέβαια, το μάρκετινγκ είναι εδώ για να καταστρέφει οποιοδήποτε αγνό στοιχείο υπάρχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έτσι στην παραπάνω εξίσωση εισέρχεται ξαφνικά και ο παράγοντας της δημοφιλίας. Κάπου εκεί ξεκινά και ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Dakar Rally είναι κάπως μοιραίο και αναπόφευκτο να πρωτοπορεί σε διάφορους τομείς.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, που εμπνεύστηκε το φθινόπωρο του 1977 ο Thierry Sabine και υλοποίησε έναν χρόνο αργότερα, είχε ενδιαφέρον και απήχηση από την πρώτη μέρα ύπαρξής του. Εκείνα τα Χριστούγεννα του 1978 στο Τροκαντερό στο Παρισιού συγκεντρώθηκαν 170 συμμετέχοντες, κατά βάση πλούσιοι sportsmen, που είχαν πειστεί ότι θα ζούσαν μια μοναδική περιπέτεια στα βάθη της αφρικανικής ηπείρου, φτάνοντας μέσω μιας πορείας 10.000 χλμ. στο Ντακάρ της Σενεγάλης.
Η σημασία αυτού που ξεκίνησε τότε φάνηκε την επόμενη χρονιά, όταν πια οι συμμετέχοντες είχαν υπερδιπλασιαστεί και ακολούθως συνεχίστηκε η ανοδική πορεία σε έναν αγώνα που από τότε κάθε χρόνο κατάφερνε να μετατρέπει σε παράσημο τις μεγαλύτερες δυσκολίες, τις πιο ασύλληπτες αντιξοότητες και τις πιο τραγικές στιγμές.
Το 2024 έρχεται να συμπληρωθεί στη λίστα με τις χρονιές που ο αγώνας είχε να προσφέρει κάτι νέο και σπουδαίο.
Σημεία-σταθμοί στη 45χρονη ιστορία του αγώνα που έχουν να κάνουν με εξωγενείς τεχνολογίες, όπως το GPS, το οποίο άρχισαν να χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι από το 1982, ή η ηλεκτροκίνηση, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2022, χάρη στη διάθεση της Audi να φτιάξει ένα περίπλοκο εργοστάσιο πάνω σε ρόδες που θα κινείται από ηλεκτρισμό, τον οποίο θα παράγει ένας diesel κινητήρας εν είδει γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τον Ιανουάριο του 2024 ο αγώνας που θα ξεκινήσει θα είναι ουσιαστικά ο 46ος στην ιστορία και θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο θα υπάρχει μια διήμερη, μαραθώνια, ειδική διαδρομή. Μαραθώνια όχι σε χιλιόμετρα, καθώς θα ξεπερνά μεν τα 500 χλμ., αλλά αυτό στα 8.000 χλμ. του Dakar Rally δεν είναι καν πολύ. Μαραθώνια σε διαδικασία.
Μέχρι τώρα οι οδηγοί των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των μοτοσικλετών και των quads, πλέον, συμμετέχουν σε εξαντλητικές ειδικές με την πρόκληση της πλοήγησης να είναι υπαρκτή παρά την τεχνολογία και τα βοηθήματα που διαθέτουν. Φέτος προστίθεται μία ακόμα σπαζοκεφαλιά στην πορεία τους στις αχανείς ειδικές διαδρομές της Αραβίας.
Θα χρειαστεί να αγωνιστούν σε διάρκεια 48 ωρών με μόνη σταθερά το γεγονός ότι θα πρέπει να μη χαθούν και να κινηθούν ταχύτατα. Κατά τα άλλα, δε θα γνωρίζουν αν είναι πρώτοι, αν ο αντίπαλός τους έχει κάνει καλύτερη επίδοση, αν υπάρχουν ποινές, ατυχήματα ή εγκαταλείψεις.
Θα ξεκινήσουν το πρωί και θα πρέπει να διανυκτερεύσουν στο πρώτο bivouac που θα συναντήσουν μπροστά τους μετά τις τέσσερις το απόγευμα. Εκεί θα ξεκουραστούν και θα κοιμηθούν χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρώσει την προσπάθειά τους και χωρίς να έχουν service διαθέσιμο, παρά μόνο ό,τι εργαλεία έχουν μαζί τους.
Το επόμενο πρωί θα ξεκινήσουν για το υπόλοιπο της ειδικής των 584 χλμ. που θα τους οδηγήσει στον τερματισμό. Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζεται για πρώτη φορά από τους διοργανωτές της ASΟ και, όπως καταλαβαίνεις, σκοπός είναι το Dakar Rally να μη φείδεται ποτέ προκλήσεων.
Συνολικά, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 Ιανουαρίου, πιο αργά από ποτέ τα τελευταία χρόνια, και θα ολοκληρωθεί έπειτα από 14 ημέρες στις οποίες θα στριμωχτούν τα 7.891 χλμ., εκ των οποίων τα 4.727 θα είναι χρονομετρημένης αγωνιστικής οδήγησης. Καλή αγωνιστική χρονιά να έχουμε.
Πηγή: topgeargreece.gr
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.
"Πρόκειται για έναν αγώνα για την κυριαρχία, όχι για την κερδοφορία", δηλώνει ένας γνωστός αναλυτής. Ας δούμε τι συμβαίνει με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια που έχει δει ποτέ η Ευρώπη είναι το Mega Metro Starline, ένα τρένο με γραμμές σε όλη την Ήπειρο.