Σάββατο, 06-Ιαν-2024 08:54
Ράλι Ντακάρ 2024: Ό,τι αξίζει να γνωρίζεις για τον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη
Η ώρα για την ετήσια, απόλυτη περιπέτεια του Ράλι Ντακάρ έφτασε. Μπορεί φέτος να έρχεται αργότερα από ό,τι μας έχει συνηθίσει καθώς θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 6 Ιανουαρίου για να δούμε το πρώτο αποτέλεσμα από τον φετινό αγώνα, όμως και πάλι η χρονιά ξεκινά με την πιο διαχρονική και μεγάλη πρόκληση που μπορεί να συναντήσει άνθρωπος του motorsport στην Γη.
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται κάποιος που πρωτοπορεί να συνεχίσει να καινοτομεί, ακόμα και μετά την αναγνώριση της επιτυχίας του. Ο πρώτος είναι οι αντιγραφείς, που, ανάλογα με τη διάθεση και την προσέγγισή τους, μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, και ο δεύτερος είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα το δημιούργημα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα με τα οποία έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι.
Στην περίπτωση του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ δεν ήταν δυνατό να υπάρξουν πιστές αντιγραφές, γιατί εξαρχής ήταν μια αδιανόητη και ακραία περιπέτεια. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό, αν έχει αξία να το συζητήσουμε, με κυριότερο το ότι επανέφερε την αρχική σπίθα του motorsport από καταβολής κόσμου.
Διότι, ξέρεις, μπορεί να παρακολουθούμε τώρα την F1 και τους αγώνες Sprint αυτής, αλλά, όταν κάποτε το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να γίνεται ένα μαζικό προϊόν, οι αγωνιστικές προσπάθειες ασχολούνταν με την ταχύτητα ως σημείο αναφοράς, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τον χρόνο.
Βέβαια, το μάρκετινγκ είναι εδώ για να καταστρέφει οποιοδήποτε αγνό στοιχείο υπάρχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έτσι στην παραπάνω εξίσωση εισέρχεται ξαφνικά και ο παράγοντας της δημοφιλίας. Κάπου εκεί ξεκινά και ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Dakar Rally είναι κάπως μοιραίο και αναπόφευκτο να πρωτοπορεί σε διάφορους τομείς.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, που εμπνεύστηκε το φθινόπωρο του 1977 ο Thierry Sabine και υλοποίησε έναν χρόνο αργότερα, είχε ενδιαφέρον και απήχηση από την πρώτη μέρα ύπαρξής του. Εκείνα τα Χριστούγεννα του 1978 στο Τροκαντερό στο Παρισιού συγκεντρώθηκαν 170 συμμετέχοντες, κατά βάση πλούσιοι sportsmen, που είχαν πειστεί ότι θα ζούσαν μια μοναδική περιπέτεια στα βάθη της αφρικανικής ηπείρου, φτάνοντας μέσω μιας πορείας 10.000 χλμ. στο Ντακάρ της Σενεγάλης.
Η σημασία αυτού που ξεκίνησε τότε φάνηκε την επόμενη χρονιά, όταν πια οι συμμετέχοντες είχαν υπερδιπλασιαστεί και ακολούθως συνεχίστηκε η ανοδική πορεία σε έναν αγώνα που από τότε κάθε χρόνο κατάφερνε να μετατρέπει σε παράσημο τις μεγαλύτερες δυσκολίες, τις πιο ασύλληπτες αντιξοότητες και τις πιο τραγικές στιγμές.
Το 2024 έρχεται να συμπληρωθεί στη λίστα με τις χρονιές που ο αγώνας είχε να προσφέρει κάτι νέο και σπουδαίο.
Σημεία-σταθμοί στη 45χρονη ιστορία του αγώνα που έχουν να κάνουν με εξωγενείς τεχνολογίες, όπως το GPS, το οποίο άρχισαν να χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι από το 1982, ή η ηλεκτροκίνηση, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2022, χάρη στη διάθεση της Audi να φτιάξει ένα περίπλοκο εργοστάσιο πάνω σε ρόδες που θα κινείται από ηλεκτρισμό, τον οποίο θα παράγει ένας diesel κινητήρας εν είδει γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τον Ιανουάριο του 2024 ο αγώνας που θα ξεκινήσει θα είναι ουσιαστικά ο 46ος στην ιστορία και θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο θα υπάρχει μια διήμερη, μαραθώνια, ειδική διαδρομή. Μαραθώνια όχι σε χιλιόμετρα, καθώς θα ξεπερνά μεν τα 500 χλμ., αλλά αυτό στα 8.000 χλμ. του Dakar Rally δεν είναι καν πολύ. Μαραθώνια σε διαδικασία.
Μέχρι τώρα οι οδηγοί των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των μοτοσικλετών και των quads, πλέον, συμμετέχουν σε εξαντλητικές ειδικές με την πρόκληση της πλοήγησης να είναι υπαρκτή παρά την τεχνολογία και τα βοηθήματα που διαθέτουν. Φέτος προστίθεται μία ακόμα σπαζοκεφαλιά στην πορεία τους στις αχανείς ειδικές διαδρομές της Αραβίας.
Θα χρειαστεί να αγωνιστούν σε διάρκεια 48 ωρών με μόνη σταθερά το γεγονός ότι θα πρέπει να μη χαθούν και να κινηθούν ταχύτατα. Κατά τα άλλα, δε θα γνωρίζουν αν είναι πρώτοι, αν ο αντίπαλός τους έχει κάνει καλύτερη επίδοση, αν υπάρχουν ποινές, ατυχήματα ή εγκαταλείψεις.
Θα ξεκινήσουν το πρωί και θα πρέπει να διανυκτερεύσουν στο πρώτο bivouac που θα συναντήσουν μπροστά τους μετά τις τέσσερις το απόγευμα. Εκεί θα ξεκουραστούν και θα κοιμηθούν χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρώσει την προσπάθειά τους και χωρίς να έχουν service διαθέσιμο, παρά μόνο ό,τι εργαλεία έχουν μαζί τους.
Το επόμενο πρωί θα ξεκινήσουν για το υπόλοιπο της ειδικής των 584 χλμ. που θα τους οδηγήσει στον τερματισμό. Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζεται για πρώτη φορά από τους διοργανωτές της ASΟ και, όπως καταλαβαίνεις, σκοπός είναι το Dakar Rally να μη φείδεται ποτέ προκλήσεων.
Συνολικά, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 Ιανουαρίου, πιο αργά από ποτέ τα τελευταία χρόνια, και θα ολοκληρωθεί έπειτα από 14 ημέρες στις οποίες θα στριμωχτούν τα 7.891 χλμ., εκ των οποίων τα 4.727 θα είναι χρονομετρημένης αγωνιστικής οδήγησης. Καλή αγωνιστική χρονιά να έχουμε.
Πηγή: topgeargreece.gr
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.