Σάββατο, 06-Ιαν-2024 08:54
Ράλι Ντακάρ 2024: Ό,τι αξίζει να γνωρίζεις για τον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη
Η ώρα για την ετήσια, απόλυτη περιπέτεια του Ράλι Ντακάρ έφτασε. Μπορεί φέτος να έρχεται αργότερα από ό,τι μας έχει συνηθίσει καθώς θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 6 Ιανουαρίου για να δούμε το πρώτο αποτέλεσμα από τον φετινό αγώνα, όμως και πάλι η χρονιά ξεκινά με την πιο διαχρονική και μεγάλη πρόκληση που μπορεί να συναντήσει άνθρωπος του motorsport στην Γη.
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται κάποιος που πρωτοπορεί να συνεχίσει να καινοτομεί, ακόμα και μετά την αναγνώριση της επιτυχίας του. Ο πρώτος είναι οι αντιγραφείς, που, ανάλογα με τη διάθεση και την προσέγγισή τους, μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, και ο δεύτερος είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα το δημιούργημα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα με τα οποία έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι.
Στην περίπτωση του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ δεν ήταν δυνατό να υπάρξουν πιστές αντιγραφές, γιατί εξαρχής ήταν μια αδιανόητη και ακραία περιπέτεια. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό, αν έχει αξία να το συζητήσουμε, με κυριότερο το ότι επανέφερε την αρχική σπίθα του motorsport από καταβολής κόσμου.
Διότι, ξέρεις, μπορεί να παρακολουθούμε τώρα την F1 και τους αγώνες Sprint αυτής, αλλά, όταν κάποτε το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να γίνεται ένα μαζικό προϊόν, οι αγωνιστικές προσπάθειες ασχολούνταν με την ταχύτητα ως σημείο αναφοράς, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τον χρόνο.
Βέβαια, το μάρκετινγκ είναι εδώ για να καταστρέφει οποιοδήποτε αγνό στοιχείο υπάρχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έτσι στην παραπάνω εξίσωση εισέρχεται ξαφνικά και ο παράγοντας της δημοφιλίας. Κάπου εκεί ξεκινά και ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Dakar Rally είναι κάπως μοιραίο και αναπόφευκτο να πρωτοπορεί σε διάφορους τομείς.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, που εμπνεύστηκε το φθινόπωρο του 1977 ο Thierry Sabine και υλοποίησε έναν χρόνο αργότερα, είχε ενδιαφέρον και απήχηση από την πρώτη μέρα ύπαρξής του. Εκείνα τα Χριστούγεννα του 1978 στο Τροκαντερό στο Παρισιού συγκεντρώθηκαν 170 συμμετέχοντες, κατά βάση πλούσιοι sportsmen, που είχαν πειστεί ότι θα ζούσαν μια μοναδική περιπέτεια στα βάθη της αφρικανικής ηπείρου, φτάνοντας μέσω μιας πορείας 10.000 χλμ. στο Ντακάρ της Σενεγάλης.
Η σημασία αυτού που ξεκίνησε τότε φάνηκε την επόμενη χρονιά, όταν πια οι συμμετέχοντες είχαν υπερδιπλασιαστεί και ακολούθως συνεχίστηκε η ανοδική πορεία σε έναν αγώνα που από τότε κάθε χρόνο κατάφερνε να μετατρέπει σε παράσημο τις μεγαλύτερες δυσκολίες, τις πιο ασύλληπτες αντιξοότητες και τις πιο τραγικές στιγμές.
Το 2024 έρχεται να συμπληρωθεί στη λίστα με τις χρονιές που ο αγώνας είχε να προσφέρει κάτι νέο και σπουδαίο.
Σημεία-σταθμοί στη 45χρονη ιστορία του αγώνα που έχουν να κάνουν με εξωγενείς τεχνολογίες, όπως το GPS, το οποίο άρχισαν να χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι από το 1982, ή η ηλεκτροκίνηση, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2022, χάρη στη διάθεση της Audi να φτιάξει ένα περίπλοκο εργοστάσιο πάνω σε ρόδες που θα κινείται από ηλεκτρισμό, τον οποίο θα παράγει ένας diesel κινητήρας εν είδει γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τον Ιανουάριο του 2024 ο αγώνας που θα ξεκινήσει θα είναι ουσιαστικά ο 46ος στην ιστορία και θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο θα υπάρχει μια διήμερη, μαραθώνια, ειδική διαδρομή. Μαραθώνια όχι σε χιλιόμετρα, καθώς θα ξεπερνά μεν τα 500 χλμ., αλλά αυτό στα 8.000 χλμ. του Dakar Rally δεν είναι καν πολύ. Μαραθώνια σε διαδικασία.
Μέχρι τώρα οι οδηγοί των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των μοτοσικλετών και των quads, πλέον, συμμετέχουν σε εξαντλητικές ειδικές με την πρόκληση της πλοήγησης να είναι υπαρκτή παρά την τεχνολογία και τα βοηθήματα που διαθέτουν. Φέτος προστίθεται μία ακόμα σπαζοκεφαλιά στην πορεία τους στις αχανείς ειδικές διαδρομές της Αραβίας.
Θα χρειαστεί να αγωνιστούν σε διάρκεια 48 ωρών με μόνη σταθερά το γεγονός ότι θα πρέπει να μη χαθούν και να κινηθούν ταχύτατα. Κατά τα άλλα, δε θα γνωρίζουν αν είναι πρώτοι, αν ο αντίπαλός τους έχει κάνει καλύτερη επίδοση, αν υπάρχουν ποινές, ατυχήματα ή εγκαταλείψεις.
Θα ξεκινήσουν το πρωί και θα πρέπει να διανυκτερεύσουν στο πρώτο bivouac που θα συναντήσουν μπροστά τους μετά τις τέσσερις το απόγευμα. Εκεί θα ξεκουραστούν και θα κοιμηθούν χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρώσει την προσπάθειά τους και χωρίς να έχουν service διαθέσιμο, παρά μόνο ό,τι εργαλεία έχουν μαζί τους.
Το επόμενο πρωί θα ξεκινήσουν για το υπόλοιπο της ειδικής των 584 χλμ. που θα τους οδηγήσει στον τερματισμό. Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζεται για πρώτη φορά από τους διοργανωτές της ASΟ και, όπως καταλαβαίνεις, σκοπός είναι το Dakar Rally να μη φείδεται ποτέ προκλήσεων.
Συνολικά, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 Ιανουαρίου, πιο αργά από ποτέ τα τελευταία χρόνια, και θα ολοκληρωθεί έπειτα από 14 ημέρες στις οποίες θα στριμωχτούν τα 7.891 χλμ., εκ των οποίων τα 4.727 θα είναι χρονομετρημένης αγωνιστικής οδήγησης. Καλή αγωνιστική χρονιά να έχουμε.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Renault αποκάλυψε το νέο Twingo, που μοιάζει πολύ με το πρώτο αλλά πλέον είναι ηλεκτρικό, με ακόμα καλύτερους χώρους και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.
To plug-in υβριδικό SUV που διέπρεψε στις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τουρκία.
Η πλοήγηση του μέλλοντος έρχεται στο Polestar 4 μέσω της νέας λειτουργίας Live Lane Guidance της Google, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει την οδήγηση πιο έξυπνη και ασφαλή.
Η Bentley έδωσε στη δημοσιότητα ένα ακόμη teaser της νέας Continental GT Supersports, η οποία επιχειρεί μια σημαντική στροφή στη φιλοσοφία του μοντέλου, όντας η πρώτη πισωκίνητη Supersports που θα...
Η ανάκληση αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά αλλά αφορά plug-in υβριδικά μοντέλα που είναι αρκετά δημοφιλή και στον υπόλοιπο κόσμο.
H Peugeot αποκάλυψε το Polygon Concept ένα vision όχημα που θα παρουσιαστεί στο online παιχνίδι Fortnite αλλά μας δίνει ιδέες για το σχεδιαστικό μέλλον της φίρμας.
Η Audi εγκαταλείπει το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τρία νέα σημαντικά μοντέλα SUV μέσα στο 2026, που θα διαθέτουν μεταξύ άλλων και θερμικές εκδόσεις.
Ολοκληρώθηκε το έργο αναβάθμισης του φωτισμού των τούνελ της Ολυμπίας Οδού και πλέον το σύνολο του αυτοκινητόδρομου φωτίζεται από LED μειώνοντας κατανάλωση.
Κάποιοι κάνουν λόγο για "φούσκα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", όμως τα δεδομένα δείχνουν κάτι τελείως διαφορετικό: την μετάβασή τους σε πολύ πιο λογικές τιμές.
Η Nvidia είναι ήδη ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πρώτη φορά όμως ανοίγεται τόσο σε συνεργασία με εταιρεία αυτοκινήτου.
Ναι, στην ελληνική αγορά υπάρχει C-SUV με αυτόματο κιβώτιο και τιμή από 18.900 ευρώ. Δείτε ποιο είναι και για πόσο διαρκεί η προσφορά.
Μεγάλη μάχη για την δεύτερη θέση γίνεται στην δημοσφιλέστερη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα καθώς 5 μοντέλα την διεκδικούν για να πλησιάσουν το πρωτοπόρο Toyota Yaris.
Γέφυρα που παρέμενε κλειστή από τον Μαΐο δόθηκε στην κυκλοφορία μετά απο τις εργασίες αναβάθμισης και τελειώνει η ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών.
Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, που κατέχει το 1,12% των μετοχών της Tesla, είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εκτός ΗΠΑ και διαφωνεί για το πακέτο αποδοχών του Musk.