Σάββατο, 06-Ιαν-2024 08:54
Ράλι Ντακάρ 2024: Ό,τι αξίζει να γνωρίζεις για τον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη

Η ώρα για την ετήσια, απόλυτη περιπέτεια του Ράλι Ντακάρ έφτασε. Μπορεί φέτος να έρχεται αργότερα από ό,τι μας έχει συνηθίσει καθώς θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 6 Ιανουαρίου για να δούμε το πρώτο αποτέλεσμα από τον φετινό αγώνα, όμως και πάλι η χρονιά ξεκινά με την πιο διαχρονική και μεγάλη πρόκληση που μπορεί να συναντήσει άνθρωπος του motorsport στην Γη.
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται κάποιος που πρωτοπορεί να συνεχίσει να καινοτομεί, ακόμα και μετά την αναγνώριση της επιτυχίας του. Ο πρώτος είναι οι αντιγραφείς, που, ανάλογα με τη διάθεση και την προσέγγισή τους, μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, και ο δεύτερος είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα το δημιούργημα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα με τα οποία έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι.
Στην περίπτωση του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ δεν ήταν δυνατό να υπάρξουν πιστές αντιγραφές, γιατί εξαρχής ήταν μια αδιανόητη και ακραία περιπέτεια. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό, αν έχει αξία να το συζητήσουμε, με κυριότερο το ότι επανέφερε την αρχική σπίθα του motorsport από καταβολής κόσμου.
Διότι, ξέρεις, μπορεί να παρακολουθούμε τώρα την F1 και τους αγώνες Sprint αυτής, αλλά, όταν κάποτε το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να γίνεται ένα μαζικό προϊόν, οι αγωνιστικές προσπάθειες ασχολούνταν με την ταχύτητα ως σημείο αναφοράς, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τον χρόνο.
Βέβαια, το μάρκετινγκ είναι εδώ για να καταστρέφει οποιοδήποτε αγνό στοιχείο υπάρχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έτσι στην παραπάνω εξίσωση εισέρχεται ξαφνικά και ο παράγοντας της δημοφιλίας. Κάπου εκεί ξεκινά και ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Dakar Rally είναι κάπως μοιραίο και αναπόφευκτο να πρωτοπορεί σε διάφορους τομείς.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, που εμπνεύστηκε το φθινόπωρο του 1977 ο Thierry Sabine και υλοποίησε έναν χρόνο αργότερα, είχε ενδιαφέρον και απήχηση από την πρώτη μέρα ύπαρξής του. Εκείνα τα Χριστούγεννα του 1978 στο Τροκαντερό στο Παρισιού συγκεντρώθηκαν 170 συμμετέχοντες, κατά βάση πλούσιοι sportsmen, που είχαν πειστεί ότι θα ζούσαν μια μοναδική περιπέτεια στα βάθη της αφρικανικής ηπείρου, φτάνοντας μέσω μιας πορείας 10.000 χλμ. στο Ντακάρ της Σενεγάλης.
Η σημασία αυτού που ξεκίνησε τότε φάνηκε την επόμενη χρονιά, όταν πια οι συμμετέχοντες είχαν υπερδιπλασιαστεί και ακολούθως συνεχίστηκε η ανοδική πορεία σε έναν αγώνα που από τότε κάθε χρόνο κατάφερνε να μετατρέπει σε παράσημο τις μεγαλύτερες δυσκολίες, τις πιο ασύλληπτες αντιξοότητες και τις πιο τραγικές στιγμές.
Το 2024 έρχεται να συμπληρωθεί στη λίστα με τις χρονιές που ο αγώνας είχε να προσφέρει κάτι νέο και σπουδαίο.
Σημεία-σταθμοί στη 45χρονη ιστορία του αγώνα που έχουν να κάνουν με εξωγενείς τεχνολογίες, όπως το GPS, το οποίο άρχισαν να χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι από το 1982, ή η ηλεκτροκίνηση, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2022, χάρη στη διάθεση της Audi να φτιάξει ένα περίπλοκο εργοστάσιο πάνω σε ρόδες που θα κινείται από ηλεκτρισμό, τον οποίο θα παράγει ένας diesel κινητήρας εν είδει γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τον Ιανουάριο του 2024 ο αγώνας που θα ξεκινήσει θα είναι ουσιαστικά ο 46ος στην ιστορία και θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο θα υπάρχει μια διήμερη, μαραθώνια, ειδική διαδρομή. Μαραθώνια όχι σε χιλιόμετρα, καθώς θα ξεπερνά μεν τα 500 χλμ., αλλά αυτό στα 8.000 χλμ. του Dakar Rally δεν είναι καν πολύ. Μαραθώνια σε διαδικασία.
Μέχρι τώρα οι οδηγοί των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των μοτοσικλετών και των quads, πλέον, συμμετέχουν σε εξαντλητικές ειδικές με την πρόκληση της πλοήγησης να είναι υπαρκτή παρά την τεχνολογία και τα βοηθήματα που διαθέτουν. Φέτος προστίθεται μία ακόμα σπαζοκεφαλιά στην πορεία τους στις αχανείς ειδικές διαδρομές της Αραβίας.
Θα χρειαστεί να αγωνιστούν σε διάρκεια 48 ωρών με μόνη σταθερά το γεγονός ότι θα πρέπει να μη χαθούν και να κινηθούν ταχύτατα. Κατά τα άλλα, δε θα γνωρίζουν αν είναι πρώτοι, αν ο αντίπαλός τους έχει κάνει καλύτερη επίδοση, αν υπάρχουν ποινές, ατυχήματα ή εγκαταλείψεις.
Θα ξεκινήσουν το πρωί και θα πρέπει να διανυκτερεύσουν στο πρώτο bivouac που θα συναντήσουν μπροστά τους μετά τις τέσσερις το απόγευμα. Εκεί θα ξεκουραστούν και θα κοιμηθούν χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρώσει την προσπάθειά τους και χωρίς να έχουν service διαθέσιμο, παρά μόνο ό,τι εργαλεία έχουν μαζί τους.
Το επόμενο πρωί θα ξεκινήσουν για το υπόλοιπο της ειδικής των 584 χλμ. που θα τους οδηγήσει στον τερματισμό. Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζεται για πρώτη φορά από τους διοργανωτές της ASΟ και, όπως καταλαβαίνεις, σκοπός είναι το Dakar Rally να μη φείδεται ποτέ προκλήσεων.
Συνολικά, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 Ιανουαρίου, πιο αργά από ποτέ τα τελευταία χρόνια, και θα ολοκληρωθεί έπειτα από 14 ημέρες στις οποίες θα στριμωχτούν τα 7.891 χλμ., εκ των οποίων τα 4.727 θα είναι χρονομετρημένης αγωνιστικής οδήγησης. Καλή αγωνιστική χρονιά να έχουμε.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.