Σάββατο, 06-Ιαν-2024 08:54
Ράλι Ντακάρ 2024: Ό,τι αξίζει να γνωρίζεις για τον πιο σκληρό αγώνα του πλανήτη
Η ώρα για την ετήσια, απόλυτη περιπέτεια του Ράλι Ντακάρ έφτασε. Μπορεί φέτος να έρχεται αργότερα από ό,τι μας έχει συνηθίσει καθώς θα χρειαστεί να φτάσουμε στις 6 Ιανουαρίου για να δούμε το πρώτο αποτέλεσμα από τον φετινό αγώνα, όμως και πάλι η χρονιά ξεκινά με την πιο διαχρονική και μεγάλη πρόκληση που μπορεί να συναντήσει άνθρωπος του motorsport στην Γη.
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται κάποιος που πρωτοπορεί να συνεχίσει να καινοτομεί, ακόμα και μετά την αναγνώριση της επιτυχίας του. Ο πρώτος είναι οι αντιγραφείς, που, ανάλογα με τη διάθεση και την προσέγγισή τους, μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, και ο δεύτερος είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα το δημιούργημα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα δεδομένα με τα οποία έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε εμείς οι άνθρωποι.
Στην περίπτωση του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ δεν ήταν δυνατό να υπάρξουν πιστές αντιγραφές, γιατί εξαρχής ήταν μια αδιανόητη και ακραία περιπέτεια. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό, αν έχει αξία να το συζητήσουμε, με κυριότερο το ότι επανέφερε την αρχική σπίθα του motorsport από καταβολής κόσμου.
Διότι, ξέρεις, μπορεί να παρακολουθούμε τώρα την F1 και τους αγώνες Sprint αυτής, αλλά, όταν κάποτε το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να γίνεται ένα μαζικό προϊόν, οι αγωνιστικές προσπάθειες ασχολούνταν με την ταχύτητα ως σημείο αναφοράς, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τον χρόνο.
Βέβαια, το μάρκετινγκ είναι εδώ για να καταστρέφει οποιοδήποτε αγνό στοιχείο υπάρχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έτσι στην παραπάνω εξίσωση εισέρχεται ξαφνικά και ο παράγοντας της δημοφιλίας. Κάπου εκεί ξεκινά και ο δεύτερος λόγος για τον οποίο το Dakar Rally είναι κάπως μοιραίο και αναπόφευκτο να πρωτοπορεί σε διάφορους τομείς.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, που εμπνεύστηκε το φθινόπωρο του 1977 ο Thierry Sabine και υλοποίησε έναν χρόνο αργότερα, είχε ενδιαφέρον και απήχηση από την πρώτη μέρα ύπαρξής του. Εκείνα τα Χριστούγεννα του 1978 στο Τροκαντερό στο Παρισιού συγκεντρώθηκαν 170 συμμετέχοντες, κατά βάση πλούσιοι sportsmen, που είχαν πειστεί ότι θα ζούσαν μια μοναδική περιπέτεια στα βάθη της αφρικανικής ηπείρου, φτάνοντας μέσω μιας πορείας 10.000 χλμ. στο Ντακάρ της Σενεγάλης.
Η σημασία αυτού που ξεκίνησε τότε φάνηκε την επόμενη χρονιά, όταν πια οι συμμετέχοντες είχαν υπερδιπλασιαστεί και ακολούθως συνεχίστηκε η ανοδική πορεία σε έναν αγώνα που από τότε κάθε χρόνο κατάφερνε να μετατρέπει σε παράσημο τις μεγαλύτερες δυσκολίες, τις πιο ασύλληπτες αντιξοότητες και τις πιο τραγικές στιγμές.
Το 2024 έρχεται να συμπληρωθεί στη λίστα με τις χρονιές που ο αγώνας είχε να προσφέρει κάτι νέο και σπουδαίο.
Σημεία-σταθμοί στη 45χρονη ιστορία του αγώνα που έχουν να κάνουν με εξωγενείς τεχνολογίες, όπως το GPS, το οποίο άρχισαν να χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι από το 1982, ή η ηλεκτροκίνηση, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2022, χάρη στη διάθεση της Audi να φτιάξει ένα περίπλοκο εργοστάσιο πάνω σε ρόδες που θα κινείται από ηλεκτρισμό, τον οποίο θα παράγει ένας diesel κινητήρας εν είδει γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τον Ιανουάριο του 2024 ο αγώνας που θα ξεκινήσει θα είναι ουσιαστικά ο 46ος στην ιστορία και θα είναι ο πρώτος κατά τον οποίο θα υπάρχει μια διήμερη, μαραθώνια, ειδική διαδρομή. Μαραθώνια όχι σε χιλιόμετρα, καθώς θα ξεπερνά μεν τα 500 χλμ., αλλά αυτό στα 8.000 χλμ. του Dakar Rally δεν είναι καν πολύ. Μαραθώνια σε διαδικασία.
Μέχρι τώρα οι οδηγοί των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των μοτοσικλετών και των quads, πλέον, συμμετέχουν σε εξαντλητικές ειδικές με την πρόκληση της πλοήγησης να είναι υπαρκτή παρά την τεχνολογία και τα βοηθήματα που διαθέτουν. Φέτος προστίθεται μία ακόμα σπαζοκεφαλιά στην πορεία τους στις αχανείς ειδικές διαδρομές της Αραβίας.
Θα χρειαστεί να αγωνιστούν σε διάρκεια 48 ωρών με μόνη σταθερά το γεγονός ότι θα πρέπει να μη χαθούν και να κινηθούν ταχύτατα. Κατά τα άλλα, δε θα γνωρίζουν αν είναι πρώτοι, αν ο αντίπαλός τους έχει κάνει καλύτερη επίδοση, αν υπάρχουν ποινές, ατυχήματα ή εγκαταλείψεις.
Θα ξεκινήσουν το πρωί και θα πρέπει να διανυκτερεύσουν στο πρώτο bivouac που θα συναντήσουν μπροστά τους μετά τις τέσσερις το απόγευμα. Εκεί θα ξεκουραστούν και θα κοιμηθούν χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρώσει την προσπάθειά τους και χωρίς να έχουν service διαθέσιμο, παρά μόνο ό,τι εργαλεία έχουν μαζί τους.
Το επόμενο πρωί θα ξεκινήσουν για το υπόλοιπο της ειδικής των 584 χλμ. που θα τους οδηγήσει στον τερματισμό. Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζεται για πρώτη φορά από τους διοργανωτές της ASΟ και, όπως καταλαβαίνεις, σκοπός είναι το Dakar Rally να μη φείδεται ποτέ προκλήσεων.
Συνολικά, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 Ιανουαρίου, πιο αργά από ποτέ τα τελευταία χρόνια, και θα ολοκληρωθεί έπειτα από 14 ημέρες στις οποίες θα στριμωχτούν τα 7.891 χλμ., εκ των οποίων τα 4.727 θα είναι χρονομετρημένης αγωνιστικής οδήγησης. Καλή αγωνιστική χρονιά να έχουμε.
Πηγή: topgeargreece.gr
Η Opel αποκάλυψε μερικά στοιχεία για την ανανέωση στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητό της, το Opel Astra, που μπαίνει σε νέα εποχή με τεχνολογικές και αισθητικές αναβαθμίσεις.
Το νέο concept της Kia συνδυάζει τον στιβαρό σχεδιασμό με την ηλεκτρική ισχύ, υποδηλώνοντας τη δημιουργία εκδόσεων με έμφαση στην οδήγηση off road, που ενδέχεται να μπουν σύντομα σε παραγωγή.
Σχεδόν 20% ελάφρυνση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας, σύμφωνα με την Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα θα φέρει ο δρόμος που αναμένεται να ανοίξει.
Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό...
Η ετήσια έκθεση αξιοπιστίας αυτοκινήτων της TUV για το 2026 αναδεικνύει την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά ένα υβριδικό είναι εκείνο που τα κερδίζει όλα.
Η BMW Z4 Final Edition προσφέρει στους λάτρεις των roadsters μια τελευταία ευκαιρία να αποκτήσουν ένα μοντέλο που υπήρξε συνώνυμο της απόλαυσης της οδήγησης, καθώς η παραγωγή του ολοκληρώνεται την...
Μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνει στην ελληνική αγορά με το SUV AION V. Έχουμε όλα τα στοιχεία και τις τιμές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
Η Μπιγιονσέ ήταν εκείνη που ξεχώρισε από το μεγάλο πλήθος διασημοτήτων που βρέθηκαν στα πάντοκς της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Λας Βέγκας.
To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.
Η πρώτη από τις πέντε Gordon Murray S1 LM που θα φτιαχτούν πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που δεν έχει υπάρξει ομοιά της μέχρι σήμερα και φυσικά έκανε ρεκόρ τιμής.
Μέσα σε μία δεκαετία, το ντίζελ πέρασε από απόλυτος κυρίαρχος σε φτωχό συγγενή των συστημάτων κίνησης. Ποιοί είναι οι λόγοι που το οδηγούν σε αφανισμό και πώς διαμορφώνεται πλέον το τοπίο στην...
Με την βελτιωμένη έκδοση 14.2 του FSD να έχει μόλις φτάσει στους κατόχους Tesla, ο Elon Musk προανήγγειλε την έκδοση 14.3 υποσχόμενος ακόμη πιο "έξυπνη" συμπεριφορά και λιγότερη εποπτεία από τον...
Η Jeep αναβίωσε για χάρη του Avenger το διασημότερο stunt που μας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα με το SUV να περνάει μέσα από μια τζαμαρία.
Για πέμπτη φορά φέτος το δημοφιλές SUV που αγοράζουν όλοι στην Ευρώπη ολοκλήρωσε έναν μήνα στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα 10 χιλιόμετρα που ολοκληρώνουν τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ήταν και τα δυσκολότερα αλλά η ολοκλήρωσή του είναι ένα κατασκευαστικό θαύμα.
Στην εποχή που η αυτοκίνηση κυριαρχείται από ηλεκτρικά μοντέλα με καταιγιστικές επιταχύνσεις υπάρχει και μία εντελώς διαφορετική ανάγνωση. Τα πιο αργά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.