Πέμπτη, 21-Δεκ-2023 17:34
H βαλίτσα ενός "γλύπτη" της Porsche είναι ακόμα χρήσιμη και στην ψηφιακή εποχή
Μεταλλικές λεπίδες και ξύστρες, λεπτοί συρμάτινοι βρόχοι, ξύλινα εργαλεία γλυπτικής και πινέλα -αυτή η βαλίτσα περιέχει περισσότερα από εκατό εργαλεία. Και παρότι θα νομίζατε ότι η ψηφιακή εποχή δεν αφήνει χώρο για μοντέλα αυτοκινήτων από πηλό, εντούτοις στην Porsche η παράδοση και η υψηλή τεχνολογία συνυπάρχουν.
Σε αυτήν την βαλίτσα βλέπετε τα εργαλεία ενός "γλύπτη", στο εξωτερικό στούντιο της Style Porsche, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παραγωγή πήλινων μοντέλων μελλοντικών αυτοκινήτων -ένα από τα πρώτα βήματα στην πορεία προς την υλοποίηση ενός project.
Αυτή η βαλίτσα είναι μοναδική, καθώς κάθε ένας από τους περίπου 50 μοντελιστές της Porsche φτιάχνει τη δική του επιλογή. Οι ειδικοί της φόρμας μερικές φορές παράγουν ακόμη και δικά τους εργαλεία για να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες.
Μόλις ο Michael Mauer, επικεφαλής του Style Porsche, και ο Peter Varga, διευθυντής εξωτερικού σχεδιασμού, κάνουν μια επιλογή από τα σκίτσα των σχεδιαστών τους, δημιουργούνται έως και δέκα μοντέλα σε κλίμακα 1:3 για τον εσωτερικό διαγωνισμό. Οι ομάδες σχεδιαστών και μοντελιστών μετατρέπουν τα αρχικά τους σχέδια σε τρισδιάστατες μορφές.
Αν και η Porsche χρησιμοποιεί επίσης φωτορεαλιστικές προσομοιώσεις που βασίζονται σε δεδομένα CAD και λογισμικό εικονικής πραγματικότητας, τα μοντέλα από πηλό παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη σπορ αυτοκινήτων, καθώς όχι μόνο παρέχουν μια ιδιαίτερα αισθητηριακή εντύπωση της τυπικής αλληλεπίδρασης των κοίλων και κυρτών σχημάτων, αλλά και επιτρέπουν στους μοντελιστές να εφαρμόζουν ταχύτερα τις πολλές αλλαγές που είναι συνυφασμένες με τη διαδικασία σχεδιασμού. Τα χέρια τους είναι το τέλειο συμπλήρωμα στα μάτια των σχεδιαστών.
Αυτό που συνήθως αναφέρεται ως μοντέλο από πηλό, και μάλιστα μοιάζει με αυτό, στην πραγματικότητα είναι κατασκευασμένο από βιομηχανική πλαστελίνη. Μεγάλες ράβδοι της μάζας μοντελοποίησης αποθηκεύονται ακριβώς στους 60 βαθμούς Κελσίου στο φούρνο του στούντιο, ο οποίος διατηρεί μια συνοχή παρόμοια με αυτή του μαλακού βουτύρου.
Η πλαστελίνη σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου και μπορεί να επεξεργαστεί. Συνολικά 100 κιλά πηλού εφαρμόζονται με το χέρι σε ένα πλαίσιο από ξύλο και άκαμπτο αφρό για τη δημιουργία ενός μοντέλου 1:3.
Για μοντέλα 1:1, χρειάζονται έως και 1.200 κιλά. Ο μοντελιστής χρησιμοποιεί εργαλεία διαμόρφωσης για να αφαιρέσει υλικό, να διαμορφώσει ακμές και να εξομαλύνει επιφάνειες, καθώς και ταινίες και φιλμ για να τονίσει σημαντικές γραμμές και να παράγει προβολείς και παράθυρα.
Η εσωτερική διαδικασία επιλογής καταλήγει σε δύο σχέδια πλήρους μεγέθους, τα οποία στη συνέχεια μοντελοποιούνται, καλύπτονται με ειδικές μεμβράνες και βάφονται. Ένα ενιαίο μοντέλο μπορεί να έχει δύο διαφορετικές πλευρές για να παρουσιάσει διαφορετικές παραλλαγές σχεδιασμού ή εξοπλισμού.
Στην πορεία οι ειδικοί καταγράφουν τις διαστάσεις με τη χρήση φωτογραμμετρίας. Τα τρισδιάστατα δεδομένα χρησιμεύουν ως βάση για την υπόλοιπη διαδικασία ψηφιακής ανάπτυξης.
Μπορεί να χρειαστούν έξι μήνες για τη διαμόρφωση του μοντέλου 1:1, το οποίο είναι εξαιρετικά ρεαλιστικό. Στην πραγματικότητα, είναι σχεδόν αδύνατο να διακρίνει κανείς τη διαφορά μεταξύ ενός πραγματικού οχήματος και ενός μοντέλου κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων. Αυτό είναι το αποκορύφωμα της τέχνης του πηλού.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- "Ο δρόμος για το Le Mans. H ταινία": Δείτε εδώ πώς το παιδικό όνειρο του Michael Fassbender έγινε πραγματικότητα
- Τι σημαίνει αν δεις Mercedes με αυτά τα τιρκουάζ φώτα-γιατί πήρε ειδική άδεια
- Επίσημο: Η Tesla εξελίσσει την ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.