Πέμπτη, 21-Δεκ-2023 17:34
H βαλίτσα ενός "γλύπτη" της Porsche είναι ακόμα χρήσιμη και στην ψηφιακή εποχή

Μεταλλικές λεπίδες και ξύστρες, λεπτοί συρμάτινοι βρόχοι, ξύλινα εργαλεία γλυπτικής και πινέλα -αυτή η βαλίτσα περιέχει περισσότερα από εκατό εργαλεία. Και παρότι θα νομίζατε ότι η ψηφιακή εποχή δεν αφήνει χώρο για μοντέλα αυτοκινήτων από πηλό, εντούτοις στην Porsche η παράδοση και η υψηλή τεχνολογία συνυπάρχουν.
Σε αυτήν την βαλίτσα βλέπετε τα εργαλεία ενός "γλύπτη", στο εξωτερικό στούντιο της Style Porsche, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παραγωγή πήλινων μοντέλων μελλοντικών αυτοκινήτων -ένα από τα πρώτα βήματα στην πορεία προς την υλοποίηση ενός project.
Αυτή η βαλίτσα είναι μοναδική, καθώς κάθε ένας από τους περίπου 50 μοντελιστές της Porsche φτιάχνει τη δική του επιλογή. Οι ειδικοί της φόρμας μερικές φορές παράγουν ακόμη και δικά τους εργαλεία για να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες.
Μόλις ο Michael Mauer, επικεφαλής του Style Porsche, και ο Peter Varga, διευθυντής εξωτερικού σχεδιασμού, κάνουν μια επιλογή από τα σκίτσα των σχεδιαστών τους, δημιουργούνται έως και δέκα μοντέλα σε κλίμακα 1:3 για τον εσωτερικό διαγωνισμό. Οι ομάδες σχεδιαστών και μοντελιστών μετατρέπουν τα αρχικά τους σχέδια σε τρισδιάστατες μορφές.
Αν και η Porsche χρησιμοποιεί επίσης φωτορεαλιστικές προσομοιώσεις που βασίζονται σε δεδομένα CAD και λογισμικό εικονικής πραγματικότητας, τα μοντέλα από πηλό παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη σπορ αυτοκινήτων, καθώς όχι μόνο παρέχουν μια ιδιαίτερα αισθητηριακή εντύπωση της τυπικής αλληλεπίδρασης των κοίλων και κυρτών σχημάτων, αλλά και επιτρέπουν στους μοντελιστές να εφαρμόζουν ταχύτερα τις πολλές αλλαγές που είναι συνυφασμένες με τη διαδικασία σχεδιασμού. Τα χέρια τους είναι το τέλειο συμπλήρωμα στα μάτια των σχεδιαστών.
Αυτό που συνήθως αναφέρεται ως μοντέλο από πηλό, και μάλιστα μοιάζει με αυτό, στην πραγματικότητα είναι κατασκευασμένο από βιομηχανική πλαστελίνη. Μεγάλες ράβδοι της μάζας μοντελοποίησης αποθηκεύονται ακριβώς στους 60 βαθμούς Κελσίου στο φούρνο του στούντιο, ο οποίος διατηρεί μια συνοχή παρόμοια με αυτή του μαλακού βουτύρου.
Η πλαστελίνη σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου και μπορεί να επεξεργαστεί. Συνολικά 100 κιλά πηλού εφαρμόζονται με το χέρι σε ένα πλαίσιο από ξύλο και άκαμπτο αφρό για τη δημιουργία ενός μοντέλου 1:3.
Για μοντέλα 1:1, χρειάζονται έως και 1.200 κιλά. Ο μοντελιστής χρησιμοποιεί εργαλεία διαμόρφωσης για να αφαιρέσει υλικό, να διαμορφώσει ακμές και να εξομαλύνει επιφάνειες, καθώς και ταινίες και φιλμ για να τονίσει σημαντικές γραμμές και να παράγει προβολείς και παράθυρα.
Η εσωτερική διαδικασία επιλογής καταλήγει σε δύο σχέδια πλήρους μεγέθους, τα οποία στη συνέχεια μοντελοποιούνται, καλύπτονται με ειδικές μεμβράνες και βάφονται. Ένα ενιαίο μοντέλο μπορεί να έχει δύο διαφορετικές πλευρές για να παρουσιάσει διαφορετικές παραλλαγές σχεδιασμού ή εξοπλισμού.
Στην πορεία οι ειδικοί καταγράφουν τις διαστάσεις με τη χρήση φωτογραμμετρίας. Τα τρισδιάστατα δεδομένα χρησιμεύουν ως βάση για την υπόλοιπη διαδικασία ψηφιακής ανάπτυξης.
Μπορεί να χρειαστούν έξι μήνες για τη διαμόρφωση του μοντέλου 1:1, το οποίο είναι εξαιρετικά ρεαλιστικό. Στην πραγματικότητα, είναι σχεδόν αδύνατο να διακρίνει κανείς τη διαφορά μεταξύ ενός πραγματικού οχήματος και ενός μοντέλου κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων. Αυτό είναι το αποκορύφωμα της τέχνης του πηλού.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- "Ο δρόμος για το Le Mans. H ταινία": Δείτε εδώ πώς το παιδικό όνειρο του Michael Fassbender έγινε πραγματικότητα
- Τι σημαίνει αν δεις Mercedes με αυτά τα τιρκουάζ φώτα-γιατί πήρε ειδική άδεια
- Επίσημο: Η Tesla εξελίσσει την ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.