Τρίτη, 19-Δεκ-2023 12:01
Πώς η Γαλλία ξεκινά την οικονομική επίθεση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φτιάχνονται στην Κίνα

Μέχρι σήμερα, αποτελούσαν τρία από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα στη γαλλική αγορά. Από εδώ και στο εξής, η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης να διακόψει την επιδότησή τους, αναμένεται να επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις πωλήσεις τους.
Ο λόγος για τα Tesla Model 3, Dacia Spring και MG4. Και τα τρία αυτά μοντέλα κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στη Γαλλία.
Η γαλλική κυβέρνηση παρέχει στους αγοραστές κίνητρα σε μετρητά ύψους 5 έως 7.000 ευρώ για να κυκλοφορήσουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους, με το συνολικό κόστος της ενέργειας να ανέρχεται σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως.
Ο Bruno Le Maire, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, χαιρέτισε αυτό που αποκάλεσε κίνητρο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. "Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος πήγαν σε οχήματα με πολύ φτωχό αποτύπωμα άνθρακα”, ανέφερε σε δήλωσή του την Πέμπτη. "Για να δικαιούται το μπόνους, ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχει περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κατά τα στάδια κατασκευής και μεταφοράς”.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν είναι σαφές πως θέλει να καταστήσει τα γαλλικής και ευρωπαϊκής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά για τους εγχώριους καταναλωτές, σε σχέση με τα φθηνότερα οχήματα που παράγονται στην Κίνα. Αυτό που συμβαίνει, είναι πως τα οχήματα που παράγονται στην Κίνα, όπου η πλειονότητα της ενέργειας προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, κυρίως άνθρακα, βρίσκονται σε δυσχερή θέση στο πλαίσιο του νέου προγράμματος.
Όλα αυτά, έρχονται σε συνέχεια του προβληματισμού που έχουν εκφράσει τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, σχετικά με τα φτηνά αυτοκίνητα από την Κίνα, ιδίως τα ηλεκτρικά, που δείχνουν να παίρνουν σημαντικό μερίδιο αγοράς από τα αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής.
Την περασμένη Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, δημοσιεύτηκε από την γαλλική κυβέρνηση ενδεικτικός κατάλογος μοντέλων που πλήττονται από τα νέα μέτρα, καθώς και εκείνων που δεν υπόκεινται στο νέο καθεστώς. Σε αυτόν περιλαμβάνονται 24 μοντέλα της Stellantis και 5 της Renault. Το Model Y της Tesla, το οποίο κατασκευάζεται στη Γερμανία, είναι επιλέξιμο για την κρατική επιδότηση, αλλά το κινεζικής κατασκευής Model 3 δεν είναι. Ομοίως, το μοντέλο #1 της Smart, που κατασκευάζεται στην Κίνα, δεν περιλαμβάνεται στη λίστα, αλλά το ForTwo, που κατασκευάζεται στη Γαλλία, περιλαμβάνεται.
Εκπρόσωπος της Dacia, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος στις πωλήσεις του Spring δεν είναι ακόμη σίγουρος, επειδή το Spring πωλείται σε όλη την Ευρώπη, ενώ το 2024 θα κυκλοφορήσει και στην αγορά της Μ. Βρετανίας.
Ενδεικτικά, το μοντέλο της Dacia ήταν 15ο στην αγορά της Γαλλίας με 26.951 πωλήσεις μέχρι τον Νοέμβριο. Το Tesla Model 3 κατέλαβε την 20ή θέση συνολικά, με 19.749 πωλήσεις, ενώ το MG4 κατέλαβε την 27η θέση συνολικά, με 15.934 πωλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, πως τα τρία μοντέλα βρίσκονται στη 2η, 3η και 4η θέση αντίστοιχα στα ηλεκτρικά, με το Tesla Model Y να οδηγεί την κατηγορία.
Ένα ακόμη στοιχείο που έρχεται ως επιστέγασμα της απόφασης της γαλλικής κυβέρνησης, είναι η μέση τιμή λιανικής ενός EV στην Ευρώπη που ανέρχεται σε πάνω από 65.000 ευρώ, την ώρα που η αντίστοιχη τιμή στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 31.000 ευρώ, σύμφωνα με έρευνα της Jato Dynamics.
Ελλείψει προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων ευρωπαϊκής κατασκευής, το 1/3 όλων των κινήτρων πηγαίνει στους καταναλωτές που αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα. Η τάση αυτή έχει συμβάλει στην αύξηση των εισαγωγών και στην αύξηση του ανταγωνιστικού χάσματος με τους εγχώριους παραγωγούς.
Πλέον, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην προσπάθεια των ευρωπαίων κατασκευαστών να φέρουν στην αγορά προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτή τη στιγμή, έχει ήδη ανακοινωθεί το λανσάρισμα του Citroen e-C3 στα 23.900 ευρώ, καθώς και ένα αντίστοιχο μοντέλο της Fiat και το Renault 5, με τιμές περίπου στα 25.000 ευρώ. Τέλος, στο επόμενο διάστημα αναμένονται μια έκδοση μικρότερης εμβέλειας του e-C3 και το νέο Renault Twingo, αμφότερα σε τιμές κάτω των 20.000 ευρώ.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- CES 2024: H Mercedes θα αποκαλύψει νέο εικονικό βοηθό MBUX με τεχνητή νοημοσύνη
- Οδηγούμε τη νέα Aston Martin DB12 στο Μονακό
- "Ο δρόμος για το Le Mans. H ταινία": Δείτε εδώ πώς το παιδικό όνειρο του Michael Fassbender έγινε πραγματικότητα
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.