Παρασκευή, 17-Νοε-2023 10:58
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Οδηγούμε το νέο Peugeot e-208

Θα μπορούσες να πεις χωρίς περιστροφές πως το Peugeot 208 είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη γκάμα της γαλλικής εταιρείας. Δεν είναι μόνο η εμπορική του επιτυχία, αλλά και η συνολική του αισθητική, που ουσιαστικά το καθιστά μέτρο σύγκρισης στα σουπερμίνι.
Το 208 παρουσιάστηκε το 2019 και είχε από την πρώτη στιγμή στην γκάμα του και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Κι αν στον τομέα της σχεδίασης εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ίσως το πιο όμορφο μοντέλο της μικρής κατηγορίας, το τεχνολογικό υπόβαθρο του e-208 χρειάζονταν επικαιροποίηση. Από την άλλη πλευρά, τα τέσσερα χρόνια είναι ένα χρονικό διάστημα στον κύκλο ζωής ενός μοντέλου, όπου συνήθως ένα facelift είναι μέσα στο πρόγραμμα.
Στην περίπτωση του 208, οι σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στη μάσκα και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Δεν διαφοροποιούν την εικόνα του όπως την ξέρουμε, όμως καταφέρνουν να το κάνουν να δείχνει πιο φρέσκο και σε σύγκλιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Peugeot.
Επί της ουσίας, εκτός από το νέο σήμα της Peugeot που βρίσκεται στη μάσκα, οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, νέα φώτα, με τα τρία χαρακτηριστικά "νύχια" να έχουν τοποθετηθεί στα δύο άκρα, ενώ στα πίσω φώτα είναι τοποθετημένα οριζόντια. Ανάμεσα στις αλλαγές είναι και η αναγραφή με μεγάλα γράμματα του ονόματος Peugeot κατά μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών, καθώς και οι νέας σχεδίασης ζάντες.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι η γνωστή με το i-Cockpit να είναι πλέον 3D και το μικρής διαμέτρου τιμόνι που επίσης φιλοξενεί το νέο logo της γαλλικής μάρκας. Η Peugeot διατείνεται πως έχει εξελίξει το interface του ψηφιακού περιβάλλοντος που από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε μία από τις ιδιαιτερότητες του μοντέλου, έχοντας παράλληλα διατηρήσει στην κεντρική κονσόλα μια σειρά από φυσικούς διακόπτες που παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου.
Σίγουρα η συνολική εικόνα είναι αυτή ενός επιτυχημένου αισθητικού update, που αν και όχι μεγάλης κλίμακας, είναι στοχευμένο στους τομείς που κάνουν το 208 να δείχνει πως ανήκει στην ίδια σειρά με τα πιο νέα μοντέλα της Peugeot. Εκείνο που εξακολουθεί να διχάζει, είναι η διάταξη τιμονιού και πίνακα οργάνων, που εμποδίζει αρκετούς να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης.
Υπάρχει και αφορά το ηλεκτρικό 208, που πλέον αναβαθμίστηκε σε καίριους τομείς και αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση. Οι άνθρωποι της Peugeot που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη του μοντέλου, το περιέγραψαν ως 100% fun to drive. Η αλήθεια είναι πως το e-208 είναι όντως ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Η επαφή μας μαζί του στους ισπανικούς δρόμους, ανέδειξε τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Με νέο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και μπαταρία 51 kWh, το 208 διαθέτει πλέον καλύτερες επιδόσεις και υψηλότερη αυτονομία. Και αυτή είναι μια πολύ σημαντική αναβάθμιση, καθώς τα 400 χιλιόμετρα που βλέπεις στην οθόνη, είναι ένα νούμερο που μπορείς να επιβεβαιώσεις κινούμενος εντός πόλης.
Εκεί δηλαδή που είναι το κύριο πεδίο δράσης του e-208. Την ίδια στιγμή, οι συμπαγείς διαστάσεις, το πλαίσιο και το καλό σε αίσθηση τιμόνι, σε βάζουν στη διαδικασία να σκεφτείς λίγο σαν τον πρώην κάτοχο ενός 206 GTi.
Εντάξει, ίσως είναι λίγο τραβηγμένη ως σύγκριση, αλλά ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επιπλέον τα Eco και Normal με ανάλογους περιορισμούς στην απόδοση ισχύος), το e-208 είναι όσο fun to drive μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης σήμερα. Στους δρόμους της πόλης είναι ευέλικτο και άνετο, ενώ στο επαρχιακό οδικό δίκτυο έχει τη ζωντάνια που χρειάζεται για να ανεβάσεις λίγο τους παλμούς.
Το e-208 έχει δυνατότητα να δεχτεί φόρτιση 100 kW με την Peugeot να δηλώνει πως περίπου 13 λεπτά θα αρκούν για ανάκτηση μιας αυτονομίας 100 χιλιομέτρων. Στην περίπτωση ενός wallbox (7,4 kW), υπολόγισε πως θα χρειαστούν περίπου 6 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Σε κάθε περίπτωση, η διαχείριση της ενέργειας φαίνεται πως αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του γαλλικού μοντέλου, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 14,4 kWh/100 km.
Το e-208 αναμένεται να έρθει στην ελληνική αγορά προς τα τέλη του χρόνου. Οι τιμές ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά λογικά θα ξεκινούν πάνω από τις 30.000 ευρώ και αυτό σε μεγάλο βαθμό θα επηρεάσει και την πορεία του στην αγορά, είναι οι εξελίξεις στον τομέα των κρατικών επιδοτήσεων.
Πηγή: topgeagreece.gr
Διαβάστε επίσης:
- Πρώτες εικόνες του νέου Renault Twingo που είναι ηλεκτρικό και θα κοστίζει 20.000 ευρώ
- Xiaomi SU7: Το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας έχει 660 ηλεκτρικούς ίππους
- Πώς είναι να ζεις με μια κλασική Mercedes-Benz 190E: Ένα κορίτσι της Gen Z εξηγεί
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτοκινήτου οδηγεί σε παύση εργασίας σε έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια για τον μεγαλύτεορ όμιλο αυτοκινήτων.
Ένας θρύλος της κλασικής αυτοκίνησης ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα. Το "1000 Miglia", αποτελεί το πιο διάσημο event ιστορικών αυτοκινήτων και έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει μια ανεπανάληπτη...
Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη...
Η Mercedes αλλάζει σχέδια, παρατείνοντας τη ζωή του βασικού της μοντέλου και ετοιμάζοντας ένα νέο, πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA.
O επικεφαλής ανάπτυξης μεγάλης φίρμας ανέφερε πως με το AI η εταιρεία του θα φτιάχνει αυτοκίνητα με τις ταχύτητες που φτιάχνονται τα γερμανικά bretzel.
Μετά την αναβίωση του fortwo ως #2, η Smart έρχεται να επιβεβαιώσει επίσημα την προσθήκη στη γκάμα της ενός ακόμη ονόματος από το παρελθόν της, που θα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Τα ανταλλακτικά αερόσακων της κινεζικής εταιρείας DTN μπορεί να είναι έως και 10 φορές φτηνότερα από τα γνήσια, αλλά μια σειρά ατυχών περιστατικών δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Ένα ακόμη μεγάλο όνομα από τον χώρο των supercars αναμένεται να ενδώσει στην τάση των SUV, παρουσιάζοντας τη δική της πρόταση το 2027, ακολουθούμενη από ένα sedan 2+2 θέσεων.
Ανατροπή έχουμε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η άνοδος συγκεκριμένης ευρωπαϊκής φίρμας είναι εντυπωσιακή και αφήνει πίσω την Tesla -όμως το Model Y εξακολουθεί να είναι πρώτο σε...
Η Carpoint μεταμορφώνει το Dacia Bigster σε ένα μυώδες και επιθετικό SUV, με πακέτα που το κάνουν να ξεχωρίζει τόσο στον αστικό δρόμο όσο και στα δύσκολα off road μονοπάτια.
Η ανακοίνωση του 2022 για τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, όμως η αναθεώρηση της στρατηγικής της Porsche φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο τα SUV.
Η Τουρκία προσπαθεί να διασφαλίσει την δική της παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσει ακόμη πιο περίοπτη θέση στην παραγωγική διαδικασία που αφορά την Ευρώπη.
Σε μια εκτεταμένη επιχείρηση της αστυνομίας καταγράφηκαν σχεδόν 200 παραβάσεις για αλκοόλ και παραβίαση των ορίων ταχύτητας ενώ έγιναν ακόμη και συλλήψεις.
Η Zagato έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του νέου hypercar που πρόκειται να παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες, δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος και τον αναλογικό χαρακτήρα.
Έφυγε από τη ζωή ο Tom Matano, ο άνθρωπος που άλλαξε τον σχεδιασμό των σπορ αυτοκινήτων, δίνοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών, το Mazda MX-5 Miata.
Ο Ιταλός οδηγός αγώνων Fabio Barone βρέθηκε στο τιμόνι μιας Ferrari SF90 επιχειρώντας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στο πιο ασυνήθιστο περιβάλλον, το κατάστρωμα ενός αεροπλανοφόρου.