Πέμπτη, 16-Νοε-2023 16:45
To plug-in υβριδικό CUPRA Formentor καταφέρνει να είναι δυνατό και οικονομικό

Η εκχώρηση του ονόματος CUPRA σε ένα ξεχωριστό brand αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση που έμελλε να αντιμετωπίσει ο όμιλος VW την τελευταία πενταετία.
Η CUPRA αποσπάστηκε από τη SEAT το 2018 και έκτοτε παρουσιάζει συνεχή άνοδο πωλήσεων μέσω μιας νέας γκάμας μοντέλων στην οποία πρωτοστατεί η σειρά Formentor. Είναι γεγονός πως το μικρομεσαίο SUV είναι το πιο καλοπουλημένο CUPRA και ένα από τα πιο σπορ μοντέλα στην κατηγορία του.
Η γκάμα περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης, diesel αλλά και υβριδικές. Οι τελευταίες ονομάζονται e-Hybrid και εξυπηρετούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων με Turbo (τεχνολογίας TSI) που συνδυάζεται έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW σε δύο τύπους απόδοσης: η πρώτη με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων με ροπή 350 Nm και η δεύτερη με απόδοση 245 ίππων και μέγιστη ροπή στα 400 Nm.
Ουσιαστικά, η διαφορά των 41 ίππων και των 50 Nm της ροπής μεταξύ των δύο εκδόσεων προκύπτει μόνο από την διαφορετική χαρτογράφηση και όχι από την αλλαγή σε τεχνικά χαρακτηριστικά του harware. Αμφότερες οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων με την μετάδοση της κίνησης να αφορά στους μπροστινούς τροχούς.
Το όλο σύστημα πρόωσης συμπληρώνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 12,8 kWh – πραγματική δυναμικότητα 10,8 kWh.
Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 130 κιλά και μπορεί να επαναφορτιστεί με μέγιστη ισχύ 3,7 kW που σημαίνει ότι μια πλήρης φόρτιση διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες. Σε μια οικιακή παροχή ρεύματος (πρίζα schuko στα 2,3 kW) η φόρτιση από 0-100% της μπαταρίας απαιτεί χρόνο έως 6 ώρες.
Τα plug-in υβριδικά Formentor είναι τα πιο οικονομικά σε ενέργεια μοντέλα της σειράς. Μπορούν να κινηθούν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 50 χλμ. ενώ όταν τα δύο μοτέρ λειτουργούν συνδυαστικά η μέση κατανάλωση σε βενζίνη προσδιορίζεται στα 1,5 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτή τη συνθήκη και το αποτύπωμα σε ρύπους CO2 είναι εξόχως χαμηλό (33 γρ./χλμ.).
Η έκδοση με τους 204 ίππους χρειάζεται 7,8'' για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνοντας μια τελική της τάξεως των 205 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η έκδοση με τους 245 ίππους φθάνει τα 210 χλμ./ώρα τελικής και πραγματοποιεί τα 0-100 σε 7''. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο του οποίου το απόβαρο βρίσκεται κοντά στα 1.700 κιλά.
Παρά τα επιπλέον κιλά που προστίθενται από τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία, τα υβριδικά Formentor παρουσιάζουν καλή κατανομή μαζών και αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους. Στοιχεία που μαζί με το σετάρισμα των αναρτήσεων αναδεικνύουν τα σπορτίβ χαρακτηριστικά της σειράς με περιορισμένες αδρανειακές τάσεις και καλή απόκριση του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Το πακέτο του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης PHEV των 204 ίππων περιλαμβάνει εκτός των άλλων: ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα ανοίγματος χωρίς κλειδί, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς Full LED, κλιματισμός τριών ζωνών και infontainment με οθόνη αφής 10 ιντσών.
Αντίστοιχα, η έκδοση των 245 ίππων διαφοροποιείται στις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, στην ύπαρξη φιμέ κρυστάλλων, στην κεντρική οθόνη του infontainment που είναι 12 ιντσών, στο ενισχυμένο ηχοσύστημα Beats audio που έχει ενισχυτή, subwoofer και 9 ηχεία αλλά και στο σύστημα Cupra Connect με διευρυμένες λειτουργίες.
Η entry level υβριδική έκδοση κοστίζει 42.390 ευρώ ενώ η πιο ισχυρή ξεκινά από τα 45.390 ευρώ.
ΠΗΓΗ: topgeargreece.gr
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.