Δευτέρα, 10-Απρ-2023 08:45
Αυτό είναι το σχέδιο "επίθεσης" της Toyota στα ηλεκτρικά-10 νέα μοντέλα μέχρι το 2026
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato παρέθεσε την πρώτη συνέντευξη Τύπου από την ανάληψη των καθηκόντων του την 1η Απριλίου, αναλύοντας την στρατηγική και τους στόχους που έχει θέσει ο όμιλος μεσοπρόθεσμα. Αν και καθυστερημένα, η Toyota θα μπει δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης καθώς μέχρι σήμερα είχε επενδύσει κυρίως στην υβριδική τεχνολογία.
Ως εκ τούτου, τα επόμενα 3 χρόνια, η γκάμα της Toyota και της Lexus θα φιλοξενήσει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία είτε θα βασίζονται στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα e-TNGA, είτε σε μια καινούργια που θα δημιουργηθεί και θα επιτρέψει μειώσεις κόστους κλίμακας.
Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota να διπλασιάσουν την αυτονομία τους χάρη στην χρήση των μπαταριών ως δομικών στοιχείων του αμαξώματος, απαιτώντας λιγότερες επενδύσεις και πόρους ανάπτυξης. Η εταιρεία στοχεύει στην πώληση περίπου 1,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως μέχρι το 2026 όταν οι πωλήσεις της το 2022 ήταν μόλις 25.000 αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.
Αυτό βεβαίως είναι ένα μέρος του σχεδίου που έχει εκπονήσει ο Koji Sato και οι συνεργάτες του και αφορά μόνο την ηλεκτροκίνηση. Διότι το μεγάλο σχέδιο που φέρει την ονομασία "Toyota Mobility Concept” έχει πιο φιλόδοξους στόχους. Απαιτεί την επέκταση των δραστηριοτήτων του ιαπωνικού κολοσσού πέρα από τα αυτοκίνητα για την εξεύρεση νέων πηγών εσόδων και την επίτευξη μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει βαθιές αλλαγές.
Πέραν της ηλεκτροκίνησης, ο οδικός χάρτης προβλέπει την αξιοποίηση των νέων μορφών κινητικότητας και της ψηφιοποίησης, καθώς και την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών που διανοίγονται στις συνδεδεμένες υποδομές.
Μέρος του προγράμματος αναμόρφωσης της Toyota είναι και η ανασχεδίαση του μοντέλου παραγωγής όπου η αυτοματοποίηση θα επεκταθεί περαιτέρω. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται ως μια καλή εξέλιξη για το έμψυχο δυναμικό της εταιρείας, είναι όμως μια συνθήκη που συνολικά απασχολεί τις παραδοσιακές βιομηχανίες του κλάδου μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την κερδοφορία.
Σε αυτό το μήκος κύματος είναι και οι πρόσφατες δηλώσεις του Hiroaki Nakajima υπεύθυνου τεχνολογίας στον όμιλο Toyota: "Θα μεταμορφώσουμε πλήρως το τοπίο των εργοστασίων παραγωγής μας. O τρόπος που θα κατασκευάζονται τα νέα μας μοντέλα θα είναι εντελώς διαφορετικός".
Από την μεριά του ο οικονομικός διευθυντής της Toyota, Yoichi Miyazaki δήλωσε μεταξύ άλλων: "H στρατηγική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες των διαφορετικών αγορών της Toyota. Στις ανεπτυγμένες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, η εταιρεία θα συνεχίσει να εξελίσσει και να βελτιώνει τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων bZ, η οποία κινείται στην πλατφόρμα e-TNGA. Στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Νοτιοανατολική Ασία, η Toyota θα επικεντρωθεί σε ηλεκτρικά pickups και μικρά αυτοκίνητα".
Αξίζει να σημεωθεί πως το πλάνο αναμόρφωσης της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και το πρόγραμμα εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων εκδηλώνεται σε μια περίοδο όπου ο όμιλος Toyota παρουσιάζει άνοδο κερδών και διεύρυνση πωλήσεων. Ωστόσο οι προκλήσεις του ανταγωνισμού που προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και την Κίνα αμφισβητούν τους παραδοσιακούς τρόπους κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων. Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία S&P Global φαίνεται πως το περιθώριο κέρδους της Tesla είναι της τάξεως του 20% όταν το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Toyota προσδιορίζεται σε ένα ποσοστό κάτω του 10%.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Toyota, το σχέδιο εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων θα ξεκινήσει με την Lexus που έχει ως στόχο να γίνει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2035, πουλώντας ένα εκατ. ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030. Ο αντίστοιχος στόχος για την Toyota είναι η πώληση 3.5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Οι οδηγοί αυτόνομων αυτοκινήτων κάτι δεν κατάλαβαν καλά
- Εργαζόμενοι της Tesla έβλεπαν video με προσωπικά δεδομένα από κάμερες αυτοκινήτων
- Συνέντευξη: Σώτη Τριανταφύλλου, τι σε έκανε petrolhead;
- Remy Julienne: ο κασκαντέρ που διαφήμιζε Fiat με απίθανα αληθινά stunts χωρίς υπολογιστές
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.