11:15 10/08
Μπήκαμε στο εκπληκτικό μουσείο της Alfa Romeo
Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo
Ο κινητήρας W16 των 8,0 λίτρων κινεί τα hypercars της Bugatti εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Ο μοναδικός 16κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα της μηχανικής που έχει γίνει από μόνο του σύμβολο. Αυτή η αναδρομή στην ιστορία της εξέλιξης και της ανάπτυξής του είναι μια δήλωση αγάπης σε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς κινητήρες που δημιουργήθηκαν ποτέ.
Όταν η Bugatti δημοσίευσε τα πρώτα τεχνικά στοιχεία για τον κινητήρα της Veyron 16.4 το 2005, όσοι αγαπάμε τα αυτοκίνητα μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Ήταν συγκλονιστικό. Ποτέ άλλοτε ένα αυτοκίνητο παραγωγής δεν είχε παρουσιάσει έναν κινητήρα τόσο ισχυρό, αλλά ταυτόχρονα τόσο συμπαγή και ικανό να ταξιδεύει τόσο εύκολα όσο και να καταρρίπτει ρεκόρ επιτάχυνσης και ταχύτητας. Η ισχύς του ήταν ασύγκριτη εκείνη την εποχή: επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 400 km/h. Όταν η Veyron 16.4 μπήκε στην παραγωγή, σηματοδότησε ένα πρωτοποριακό επίτευγμα για την Bugatti και καθιέρωσε μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων στην πορεία - η Veyron ήταν το πρώτο hypercar στον κόσμο. Και δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την W16.
Η Bugatti παρουσίασε τον διάδοχό της, την Chiron, τον Μάρτιο του 2016. Αυτό που κάποτε θεωρούνταν ανέφικτη ποσότητα ισχύος σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, στη Veyron, ξεπεράστηκε κατά περίπου 50% στη Chiron. Ναι, ήταν ένας W16 8,0 λίτρων, και ναι, είχε τέσσερa turbo - ακριβώς όπως η Veyron - αλλά η επίτευξη νέων επιπέδων απόδοσης σήμαινε ότι έπρεπε να εξεταστεί εκ νέου κάθε επιμέρους εξάρτημα. Το πιο σημαντικό είναι ότι τοποθετήθηκαν μεγαλύτερα turbo και ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου duplex με 32 βαλβίδες ψεκασμού, με μεγαλύτερη χρήση άνθρακα και τιτανίου για να αντισταθμιστεί η αύξηση του βάρους. Με την απόδοση ισχύος των 1.500 PS αρχικά, που στη συνέχεια αυξήθηκε στους 1.600 PS, και τη μέγιστη ροπή των 1.600 Nm, ο κινητήρας W16 άλλαξε για άλλη μια φορά αυτό που ξέραμε για τα hypercars.
Η ανάπτυξή του ήταν μια μακρά διαδικασία. Το 1997, ο διακεκριμένος μηχανικός Ferdinand Karl Piëch, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG εκείνη την εποχή, παρουσίασε την αρχική ιδέα στον Karl-Heinz Neumann, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων της VW, σχεδιάζοντάς την σε έναν φάκελο, ενώ ταξίδευε με το τρένο υψηλής ταχύτητας Shinkansen από το Τόκιο στην Οσάκα. Η ιδέα του ήταν ένας κινητήρας με 18 κυλίνδρους, αλλά στη συνέχεια θα τροποποιούνταν για να γίνει ο W16 που γνωρίζουμε σήμερα. Ένας κατάλληλος φόρος τιμής στον 16κύλινδρο κινητήρα που ανέπτυξε ο ίδιος ο Ettore Bugatti.
Ο Gregor Gries, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους υπαλλήλους της Bugatti κατά την αναγέννησή της πριν από 20 χρόνια και, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022, ήταν επικεφαλής της τεχνικής ανάπτυξης της εταιρείας, θυμάται: "Εκείνη την εποχή, κανείς δεν πίστευε πραγματικά ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα όχημα για τον δρόμο που να διαθέτει 1.000 PS. Θέλαμε να αποδείξουμε ότι μπορούσαμε να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα που δεν ήταν μόνο ισχυρός, αλλά και διαχειρίσιμος". Οι μηχανικοί ξεκίνησαν από το μηδέν. "Έπρεπε να ασχοληθούμε με τη βασική ανάπτυξη για κάθε εξάρτημα- κάθε μέρος του οχήματος έπρεπε να κατασκευαστεί εκ νέου και να δοκιμαστεί - ακόμη και ο πάγκος δοκιμών του κινητήρα. Το μόνο πράγμα που δεν αλλάξαμε ήταν τα μολύβια που χρησιμοποιούσαμε για το σχέδιο", λέει γελώντας ο Gregor Gries. "Νιώθαμε σαν τον Ettore Bugatti τότε -κι αυτός ανέπτυσσε πάντα τα δικά του εργαλεία".
Οι μηχανικοί πήραν την ιδέα του Ferdinand Piëch που σχεδιάστηκε σε έναν φάκελο και την εξέλιξαν σε μια πραγματικότητα παραγωγής. Ο κινητήρας, που δεν είναι μεγαλύτερος από έναν V12 και ζυγίζει περίπου 400 κιλά, οφείλει το συμπαγές μέγεθός του στη μοναδική διάταξη των κυλίνδρων σε σχήμα "W". Δύο οκτακύλινδρα μπλοκ είναι τοποθετημένα σε γωνία 90 μοιρών το ένα με το άλλο, τα οποία ενισχύονται από τέσσερa turbo. Όμως οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν ο Karl-Heinz Neumann και η ομάδα του για να μετατρέψουν τον W16 σε πραγματικότητα ήταν τεράστιες.
"Τότε, δεν υπήρχε βιβλιογραφία ή εμπειρικά δεδομένα για κινητήρες παραγωγής με περισσότερους από δώδεκα κυλίνδρους ή για οχήματα παραγωγής που μπορούσαν να τρέξουν ταχύτερα από 350 km/h", αναφέρει ο Neumann. "Ένα πράγμα αποδείχθηκε ιδιαίτερος πονοκέφαλος - το αυτοκίνητο έπρεπε να παραμείνει στην άσφαλτο, η δύναμή του έπρεπε να παραμείνει στο δρόμο -κάτι που δεν είναι εύκολο σε αυτές τις ταχύτητες. Αλλά το να αποδείξουμε ότι ήταν δυνατό να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα που θα μπορούσε να το πετύχει αυτό ήταν απίστευτα ωραίο. Υπήρχε μια πραγματική αίσθηση πληρότητας όταν ο W16 ήταν τελικά έτοιμος και λειτουργούσε".
Διαβάστε περισσότερα στο TopGear
Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo
Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις
Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης
Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.
Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring
Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...
Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's
Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.
Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.
Όμορφα, άγρια, εύκολα αλλά και δύστροπα, δυνατά και καθημερινά. Είναι τα hot hatch που άφησαν και αφήνουν εποχή. Αυτή η κατηγορία είναι το δώρο της αυτοκίνησης σε κάθε λάτρη.
Ο όρος range anxiety (άγχος αυτονομίας), είναι βασικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την πρώτη μέρα παρουσίας τους στην αγορά. Κάποια από αυτά, φιλοδοξούν να σε κάνουν να τον ξεχάσεις.
Όσοι δεν έχετε δει το Rimac Nevera αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να το δείτε όσο πιο αναλυτικά γίνεται στο video που τράβηξε ο πρώτος ιδιοκτήτης Nico Rosberg.
H Ford δοκιμάζει ήδη σε πραγματικές συνθήκες ρομποτικό σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το μυαλό στα ΑμεΑ και όχι μόνο. Δείτε πώς λειτουργεί.
Το Peugeot που Σαρκοζί που είχε μόνο 6 λίτρα ρεζερβουάρ, τα μυστικά χαρακτηριστικά του Peugeot 5008 του Μακρόν και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία