Δευτέρα, 18-Ιουλ-2022 10:55
Ο χαλκός είναι ο χρυσός της ηλεκτροκίνησης και τελειώνει
Του Στάθη Πετρόπουλου
Πρόσφατα η Ευρωβουλή αποφάσισε ότι το 2035 είναι μια καλή χρονιά για να απαγορευτεί η παραγωγή αυτοκινήτων με συμβατικό κινητήρα και να ξεκινήσει επισήμως, η εποχής της ηλεκτροκίνησης στην Γηραιά Ήπειρο. Πολλοί ανησύχησαν, κάποιοι συμφώνησαν, αλλά κάποιοι άλλοι αντέδρασαν, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χάνει λίγο την μπάλα και το αγοραστικό κοινό της Ευρώπης να μην ξέρει ακριβώς τι είναι σωστό να αγοράσει τελικά.
Τώρα η απόφαση της Ευρωβουλής δέχεται ένα ακόμη πλήγμα, όπως φαίνεται, καθώς σε πρόσφατη έρευνα της S&P Global, προκύπτει πως έχουμε πρόβλημα με τον χαλκό. Ως πλανήτης εννοούμε. Ο χαλκός είναι βασικό στοιχείο οτιδήποτε ηλεκτρικού διαθέτουμε και όπως πάει, θα διαθέτουμε πολύ περισσότερα ηλεκτρικά αντικείμενα σύντομα, που σημαίνει πως θα έχουμε μεγαλύτερες ανάγκες σε χαλκό.
Για την ακρίβεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται 2,5 φορές περισσότερο χαλκό από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική χρειάζεται δύο φορές περισσότερο χαλκός ανά μεγαβάτ ισχύος, από ό,τι στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο ή άνθρακα, ενώ η αντίστοιχη τιμή για την αιολική ενέργεια εκτοξεύεται στο πενταπλάσιο της συμβατικής διαδικασίας.
Χάρη στην υψηλή ηλεκτρική αγωγιμότητα και τη χαμηλή αντιδραστικότητα, ο χαλκός είναι το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται σε όλα τα ηλεκτρικά πράγματα. Αλλά με την ενεργειακή μετάβαση, θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χαλκός. Η S&P Global εκτιμά ότι μέχρι το 2035 η ζήτηση θα ξεπεράσει κατά πολύ την προσφορά.
Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας ερευνών, αυτή τη στιγμή χρειαζόμαστε περίπου 25 εκατομμύρια μετρικούς τόνους χαλκού και μέχρι το 2035 θα έχουμε φτάσει στο σημείο να χρειαζόμαστε 50 εκατομμύρια. Το 2050 που αποτελεί το σημείο επίτευξης των μηδενικών ρύπων παγκοσμίως, θα καταναλώνουμε περισσότερο χαλκό από όσο έχουμε καταναλώσει από το 1900 μέχρι το 2021.
Τα νέα ορυχεία είναι ένας τρόπος αλλά σύμφωνα με την μελέτη δεν είναι καθόλου αποτελεσματικός. Ένα νέο ορυχείο χρειάζεται 16 χρόνια από την στιγμή που θα ανακαλυφθεί μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσει να είναι παραγωγικό, με όλες τις άδειες και τους ελέγχους που πρέπει να γίνουν. Από την άλλη η ανακύκλωση, στο επίπεδο που βρίσκεται τώρα δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες, έτσι παραγωγή και ανακύκλωση αν παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, η διαφορά του χαλκού που καταναλώνεται με εκείνον που παρέχεται θα είναι της τάξης του 20%, το οποίο εκτιμάται καταστροφικό ως ποσοστό.
Ακόμη όμως και αν επιταχυνθούν τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση, το χάσμα θα παραμείνει και απλώς θα μειωθεί το ποσοστό. Τουτέστιν και δεν ξέρω αν το κατάλαβες, η έρευνα δεν μπορεί να προτείνει κάποια σοβαρή λύση για το συγκεκριμένο πρόβλημα, πράγμα που αν σου φαίνεται και εσένα κάπως ανησυχητικό είναι μάλλον, επειδή αυτό ακριβώς είναι.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως ο χαλκός βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά όσον αφορά την τιμή του. Αυτή την εβδομάδα έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020 και διανύει το χειρότερο τρίμηνο εδώ και μια δεκαετία.
Δεν ξέρω αν θα επενδύσεις τώρα, αλλά καλού ή κακού μην πετάς τις χάλκινες κατσαρόλες στο χωριό. Ποτέ δεν ξέρεις.
Πηγή: TopGear
Η Toyota αντιλαμβάνεται πως ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών εντείνεται και πραγματοποιεί μια στοχευμένη αναβάθμιση του bZ4X σε καίριους τομείς, δίνοντάς του σημαντικά επιπλέον...
Ο Elon Musk έβαλε για άλλη μια φορά τέλος στις εικασίες σχετικά με την δημιουργία μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με τα σήματα της Tesla και εξήγησε τους λόγους που κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Το νέο κράνος της Shoei με επαυξημένη πραγματικότητα, προβάλλει την ταχύτητα, οδηγίες πλοήγησης και ειδοποιήσεις στο οπτικό πεδίο του αναβάτη, συνδυάζοντας τη φουτουριστική τεχνολογία με την...
Οι ερευνητές κατέγραψαν τα επίπεδα ακτινοβολίας στα οποία εκτίθενται οδηγοί και επιβάτες τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Κάθε φορά που ανέβαζουμε ένα θέμα με την Kimera EVO37 γίνεται χαμός. Ε, αυτήν την φορά απολαύστε στην πίστα του Πορτιμάο να καίει λάστιχα και να ντριφτάρει υπέροχα.
Αποκαλυπτική είναι έρευνα από την Μεγάλη Βρετανία για το κοινό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συγκεκριμένα όσων έρχονται από την Κίνα.
Η παγκόσμια ηλεκτροκίνηση έχει ένα νέο εξέχον μέλος καθώς ο Ντόναλντ Ντακ άλλαξε το θρυλικό 313 σε Ε-313.
Μια ανάπλαση που έχει εξαγγελθεί αλλά δεν έχει έρθεί ακόμη και ένα έργο που βαλτώνει συνεχώς στη γραφειοκρατία συνθέτουν την εικόνα του πιο εμπορικού δρόμους της Αθήνας.
Με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα της κατασκευής και την ευκολία επιδιορθώσεων απο τον καθένα οι φοιτητές του Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν παρουσίασαν το Aria.
O Oscar Piastri επικράτησε στον αγώνα Sprint του Κατάρ και μείωσε τρεις βαθμούς την διαφορά του από τον Norris. Παραμένει απειλή ο Max Verstappen.
Το καλύτερο video Gymkhana που έχεις δει εδώ και πολύ καιρό είναι αυτό που δημιούργησε ο πρωταθλητής Drift, Piotr Wiecek. Απόλαυσέ τον.
Η Ferrari είναι κάτι πολύ ευρύτερο από μια εταιρεία αυτοκινήτου και ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ρόλο κοινωνικού χαρακτήρα με τα σχέδιά της για το 2029.
Σε δύο στρατόπεδα και πάλι η Ευρώπη με φόντο τα αυτοκίνητα και την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Γιατί δύο μεγάλες οικονομίες θέλουν να διατηρηθούν τα θερμικά αυτοκίνητα και
Αγώνας τίτλου θα μπορούσε να είναι για τον Lando Norris το 23ο Grand Prix της φετινής F1 που διεξάγεται στο Κατάρ.
O Brad Pitt δεν λέει να ξεκολλήσει από τον κόσμο του αυτοκινήτου και της F1 και η νέα συνεργασία του είναι με την Mercedes και αφορά το προσεχές 4θυρο ηλεκτρικό AMG GT.
Αν και ο EuroNCAP ανανεώνει τα πρωτόκολλά του κάθε τρία χρόνια, οι αλλαγές που έρχονται το 2026 θεωρούνται οι πιο ριζικές από την εισαγωγή του συστήματος βαθμολογίας το 2009.