Παρασκευή, 15-Απρ-2022 10:49
Οι τρεις διαθέσιμοι κινητήρες e-Skyactiv του νέου Mazda CX-30
Το ανανεωμένο Mazda CX-30 αφίχθηκε πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα. Κομψό και πολυτελές, το πολυβραβευμένο SUV της ιαπωνικής μάρκας από τη Χιροσίμα προσφέρεται σε τρεις προηγμένους βενζινοκινητήρες Euro 6d e-Skyactiv G της Mazda, μεταξύ αυτών και ο επαναστατικός και ανανεωμένος βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X.
Οι καθαροί και οικονομικοί κινητήρες e-Skyactiv G και e-Skyactiv X διατίθενται με επιλογές κίνησης εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων Skyactiv-MT ή αυτόματο 6τάχυτο Skyactiv-Drive.
Βενζινοκινητήρας e-Skyactiv G 2.0
Ο πιο πρόσφατος κινητήρας βενζίνης της Mazda, e-Skyactiv G 2.0, ο οποίος κινεί το Mazda CX-30 διατίθεται σε δύο εκδόσεις : η πρώτη με ισχύ 122 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ. και η δεύτερη με ισχύ 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ.. Ο e-Skyactiv G των 122 ίππων επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 156-134 g/χλμ. Ο e-Skyactiv G των 150 ίππων επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 156-134 g/χλμ. Διαθέτει βελτιστοποιημένους αυλούς εισαγωγής και σχήμα εμβόλων, ψεκασμό πολλαπλών σταδίων, βαλβίδα ελέγχου ψυκτικού και απενεργοποίηση κυλίνδρων, που επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα δυναμικής απόδοσης, χαμηλότερη κατανάλωση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ο κινητήρας e-Skyactiv G 2.0 ενσωματώνει επίσης και το έξυπνο σύστημα Mazda M Hybrid που εξασφαλίζει μεγαλύτερο κέρδος στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, αλλά και μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.
Βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X
Στο Mazda CX-30, ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 ενσωματώνει την τεχνολογία Mazda M Hybrid ως στάνταρ, αποδίδει 186 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6,6-5,7 λιτ./100 χλμ. (WLTP) και εκπομπές CO2 149-128 g/ χλμ. Το 2022 e-Skyactiv X Mazda CX-30 προσφέρει εξαιρετική κινητήρια δύναμη και απόκριση στις ταχύτητες ένα έως πέντε κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές σε καταστάσεις οδήγησης με μερικό φορτίο, όπως η επιτάχυνση από 30-80 χλμ./ώρα με 3η ταχύτητα. Μια "ευρωστη" απόδοση ροπής είναι διαθέσιμη σχεδόν σε όλες τις περιοχές στροφών του κινητήρα και μια επεκτατική αίσθηση στροφών και επιδόσεις επιτάχυνσης παρέχονται υπό πλήρες φορτίο κινητήρα πάνω από τις 2000 στροφές ανά λεπτό.
Η απόκριση του ήχου εισαγωγής έχει βελτιωθεί όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού και η δύναμη βηματισμού του ίδιου του πεντάλ έχει αυξηθεί για ακριβέστερο έλεγχο της ροπής του κινητήρα.
Ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 διατίθεται με επιλογή από μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-MT έξι σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-Drive έξι σχέσεων και μπορεί να συνδυαστεί είτε με κίνηση στους εμπρός είτε με τετρακίνηση i-Activ.
Επιπλέον, η λειτουργία Sport του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Skyactiv-Drive έξι σχέσεων του κινητήρα e-Skyactiv X έχει λάβει μια αναβάθμιση στο GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), το οποίο αποτελεί μια εξέλιξη στην απόδοση δυναμικής με ρυθμική και ενιαία αίσθηση χάρη στην άμεση αίσθηση του τιμονιού.
Mazda M Hybris System
Οι βενζινοκινητήρες του Mazda CX-30 διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το ευφυές σύστημα Mazda M Hybrid της εταιρείας. Συμπαγές και αποδοτικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας με ιμάντα (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V. Χάρη σε αυτό το σύστημα επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου λόγω ανάκτησης της ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, και την τροφοδοσία του ISG, που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας, για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το ISG μετατρέπει σε ηλεκτρική, την κινητική ενέργεια που ανακτήθηκε και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μετατροπέα DC-DC (συνεχούς ρεύματος) για να προσαρμόσει κατάλληλα την τάση και να τροφοδοτήσει έτσι τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Η υιοθέτηση του ISG που παίρνει κίνηση με ιμάντα, προσφέρει μία εκλεπτυσμένη αίσθηση οδήγησης που εξασφαλίζει τον απαραίτητο βαθμό υποβοήθησης στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και βοηθά στην ταχύτερη και πιο ήρεμη εκκίνησή του μετά το σβήσιμο και την κατάσταση αναμονής σε κάθε σταμάτημα του αυτοκινήτου. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς, ελαχιστοποιώντας έτσι την επίδραση στον εσωτερικό χώρο, και βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κατανομή του βάρους διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια σε περιπτώσεις σύγκρουσης.
Η τεχνολογία brake-by-wire του συστήματος Mazda M Hybrid συνδυάζει ιδανικά την ηλεκτρική ενέργεια με τη δύναμη της τριβής ώστε να μεγιστοποιήσει τόσο τη δύναμη πέδησης όσο και την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενεργείας. Το σύστημα δεν επιτυγχάνει μόνο μικρές αποστάσεις πέδησης με υψηλά επίπεδα σταθερότητας, αλλά και - μέσω της μετατροπής της ηλεκτρικής δύναμης πέδησης σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια - περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών CO2. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα brake-by-wire είναι επίσης σχεδιασμένο για να επιστρέφει σε πλήρως μηχανικό φρενάρισμα στην περίπτωση αστοχίας ή βλάβης του ηλεκτρικού συστήματος.
Το ανανεωμένο CX-30 βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Mazda και είναι ετοιμοπαράδοτο. Όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται με το σύστημα Mazda M Hybridκαι για το λόγο αυτό κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο.
H Toyota έκανε ακόμα μια έξυπνη κίνηση και λάνσαρε το Aygo Χ Hybrid και πλέον είναι η μόνη φίρμα με υβριδικό αυτοκίνητο στo Α segment. Πήγαμε μέχρι την Φλωρεντία για να το οδηγήσουμε και αυτές είναι...
Παρουσία του Περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά μπήκαν οι πρώτες"έξυπνες" κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε φανάρια της Αθήνας. Καταγράφουν τις παραβάσεις για κόκκινο και στέλνουν εικόνες και βίντεο.
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.