Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Φεβ-2022 11:15

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όλα ξεκίνησαν το 2001. Η Renault ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τις πωλήσεις του Laguna II, του σεντάν που προοριζόταν να ενσαρκώσει την έννοια του lifestyle αυτοκινήτου του 21ου αιώνα. Εντούτοις, οι σχεδιαστές του αισθάνθηκαν ότι από το αυτοκίνητο έλλειπαν μερικά ακόμα χαρακτηριστικά. 

    Λίγο καιρό πριν το επίσημο λανσάρισμά του, ο Bernard Dumondel, επικεφαλής προϊόντος για το Laguna II, έμενε σε ένα ξενοδοχείο στο Λουξεμβούργο. Ανοίγοντας το δωμάτιό του με μία μαγνητική κάρτα, συνέλαβε την ιδέα: γιατί να μη χρησιμοποιούμε μία ανέπαφη κάρτα, αντί για το συμβατικό κλειδί, για το ξεκλείδωμα ενός αυτοκινήτου; Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα πίσω από την κάρτα hands-free. Ο Bernard αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο της ιδέας του στον διευθυντή του προγράμματος, η οποία συνάρπασε τα Διευθυντικά στελέχη της Renault (μεταξύ των οποίων και τον ίδιο τον Louis Schweitzer, τον μετέπειτα CEO της Renault). Τελικά, το όλο project εγκρίθηκε, υιοθετήθηκε και η ευρεσιτεχνία κατοχυρώθηκε.

    Μετά το Renault 16 TX του 1973 – το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο με ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και κεντρικό κλείδωμα – και το Renault Fuego του 1982, με τις επαναστατικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό, το Laguna II ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που εφοδιαζόταν με κάρτα hands-free. Αρχικά αναφερόταν ως το "όχημα χωρίς κλειδί". Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Renault βελτίωσε το συγκεκριμένο αξεσουάρ και το συμπεριέλαβε στον εξοπλισμό των μοντέλων Espace και Vel Satis. Στη συνέχεια, βοήθησε στην εξάπλωσή του, καθώς υιοθετήθηκε από τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της, από το Clio και το Scenic, μέχρι το Megane.

    Μέσα στο μινιμαλιστικό σχεδιασμό της κάρτας hands-free, κρύβεται ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα. Αυτό έχει προγραμματιστεί να επικοινωνεί συνεχώς με το αυτοκίνητο το οποίο εξοπλίζει.

    Όταν ο χρήστης πλησιάζει στο όχημα, η κάρτα ανιχνεύεται από δέκτες-πομπούς που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Όταν το όχημα στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα με αίτημα επαλήθευσης, εκπέμπει ένα ραδιοσήμα που περιέχει έναν κωδικό πρόσβασης. Εάν το αυτοκίνητο αναγνωρίσει τον κωδικό, ξεκλειδώνει τις πόρτες. Όλα αυτά χρειάζονται μόνο 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ταχύτερα από την κίνηση των βλεφάρων! Όταν το άτομο που κρατά την κάρτα hands-free βγαίνει από το αυτοκίνητο, ο ενσωματωμένος υπολογιστής συνεχίζει να στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να δει αν ο χρήστης βρίσκεται ακόμα κάπου κοντά. Όταν η κάρτα δεν ανταποκρίνεται πλέον, ο υπολογιστής κλειδώνει αυτόματα όλες τις πόρτες.

    Τεχνικές δυσκολίες και εμπόδια
    Σύμφωνα με την Renault, η εφεύρεση της κάρτας hands-free "ήταν μια μεγάλη πρόκληση με αρκετό ρίσκο”. Παρά το ρεκόρ των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, τους μήνες που ακολούθησαν το λανσάρισμά του, το Laguna II αντιμετώπισε αρκετές τεχνικές δυσκολίες. Το ίδιο συνέβη και με την πρώτη έκδοση της κάρτας hands-free. Το σήμα της παρεμποδίζονταν από διάφορα αντικείμενα στο κοντινό περιβάλλον, όπως τα φώτα neon που υπήρχαν συχνά σε κλειστά γκαράζ. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι αυτή η τεχνολογία, τότε βρισκόταν ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Παρά την εμπεριστατωμένη έρευνα που βασίστηκε σε πάνω από 6.000 συνεντεύξεις με πελάτες, με στόχο την εξεύρεση του τρόπου ζωής τους, των συνηθειών τους και των προσδοκιών τους, η Renault δεν είχε και πολύ χρόνο για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές σε πρωτότυπα, να προβλέψει κάθε πιθανή χρήση και, ακολούθως, να αντιμετωπίσει κάθε απροσδόκητο πρόβλημα.

    Σε μία εντατική προσπάθεια ικανοποίησης των πελατών, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault "ανασχεδίασαν το σύστημα από την αρχή, ώστε να προσφέρουν στη συνέχεια μία πιο ολοκληρωμένη λύση,” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Renault. Έτσι, οι βελτιώσεις που έγιναν ήταν οι εξής:
    •    Πιο ανθεκτική θήκη. Άλλη μία κακή συνήθεια μερικών πελατών είναι να βάζουν την κάρτα στην πίσω τσέπη του παντελονιού τους και κατά λάθος να κάθονται πάνω της.
    •    Χρήση του ενσωματωμένου υπολογιστή για εξ αποστάσεως ξεκλείδωμα καθώς πλησιάζουμε το αυτοκίνητο. Για τους ανθρώπους που είχαν πάντα την κάρτα επάνω τους, διαπιστώθηκε ότι το πλύσιμο του αυτοκινήτου σύντομα έγινε εφιάλτης. Άθελά τους κλείδωναν και ξεκλείδωναν το αυτοκίνητο καθώς περπατούσαν σε κοντινή απόσταση.
    •    Το κρύψιμο ενός κλειδιού για τη μίζα μέσα στην κάρτα. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας της κάρτας ή αν η κάρτα έμενε από μπαταρία, η Renault έκρυψε μέσα στη θήκη ένα μικρό κλειδί για τη μίζα, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για το χειροκίνητο άνοιγμα των θυρών.
    •    Προσφορά μέχρι και τεσσάρων προσωπικών καρτών για κάθε αυτοκίνητο. Επειδή σε μία οικογένεια μπορεί να υπήρχαν πολλά άτομα που χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο, η Renault επέλεξε να προσφέρει έως και τέσσερις κάρτες ανά όχημα. Κάθε κάρτα είχε επίσης αποθηκευμένες τις προσωπικές ρυθμίσεις του ιδιοκτήτη της (ρυθμίσεις ραδιοφώνου, θέση καθίσματος, κλιματισμός κ.λπ.)
    •    Μείωση του χρόνου αναμονής στο συνεργείο. Για να εξοικονομήσει χρόνο στους πελάτες όταν στέλνουν το αυτοκίνητό τους στο συνεργείο για διαγνωστικό έλεγχο, η κάρτα hands-free αποθηκεύει πληροφορίες, όπως τον αριθμό πλαισίου και την πινακίδα του αυτοκινήτου, λεπτομέρειες σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον εξοπλισμό, τα χιλιόμετρα, ακόμη και την πίεση των ελαστικών. Αυτό έγινε ένα είδος "διαβατηρίου του αυτοκινήτου".

    Renault

    20 χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης 
    Καθ' όλη τη διάρκεια των 20 ετών από τη δημιουργία της, η κάρτα hands-free της Renault υπέστη συνεχείς τροποποιήσεις. Τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην τεχνολογία της. 

    Το 2001, η πρώτη της έκδοση κατασκευαζόταν με εξοπλισμό της προμηθεύτριας εταιρείας Valeo και έγινε γνωστή ως η "πρακτική" κάρτα. Όποιος κρατούσε την κάρτα μπορούσε να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο πατώντας ένα κουμπί είτε πάνω στην κάρτα, ή στη χειρολαβή της πόρτας. Η στάνταρ εκδοχή χρησίμευε σαν remote control ή μπορούσε να αναβαθμιστεί σε μοντέλο ‘hands-free’. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μία σχισμή για την κάρτα και ένα πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα.

    Το 2007, η Renault παρουσίασε τη ‘μαγική’ κάρτα. Κρατώντας την προσωπική του κάρτα, ο οδηγός χρειαζόταν μόνο να πιάσει τη χειρολαβή για να ξεκλειδώσουν όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου. Από τότε, αφαιρέθηκε από το εσωτερικό και η σχισμή για την τοποθέτηση της κάρτας.

    Το 2015, η Renault παρουσίασε το Espace V, που διέθετε μία πιο αποτελεσματική και εξελιγμένη έκδοση της κάρτας hands-free. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενσωμάτωνε επίσης και μία νέα φωτιστική και ηχητική αλληλουχία καλωσορίσματος.

    To 2019, το σύστημα έλαβε την πραγματική έννοια του όρου hands-free. Οι πόρτες του αυτοκινήτου κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν αυτόματα, μόλις η κάρτα βρεθεί σε κοντινή απόσταση ή απομακρυνθεί αντίστοιχα από αυτό.

    Το νέο Megane E-Tech Electric έχει προχωρήσει ένα βήμα περισσότερο την εμπειρία της λειτουργίας του hands-free. Χάρη στην υιοθέτηση κεραιών υψηλότερης απόδοσης, ο κάτοχος της κάρτας αναγνωρίζεται εγκαίρως εφόσον βρεθεί σε οποιαδήποτε θέση περιφερειακά του αυτοκινήτου. Η αλληλουχία καλωσορίσματος ενεργοποιείται καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο, ενώ οι αναδυόμενες χειρολαβές – που κανονικά είναι κρυμμένες στην επιφάνεια του αμαξώματος – εμφανίζονται, ενώ το πορτάκι για τη σύνδεση του βύσματος φόρτισης, ξεκλειδώνει αυτόματα. 

    Renault

    Ποιο είναι το μέλλον της κάρτας hands-free;
    Στις επάλξεις της τεχνολογικής καινοτομίας, η Renault κατέβαλε, τα τελευταία χρόνια, συνεχείς προσπάθειες για να κάνει ακόμα πιο εύκολη τη χρήση της κάρτας hands-free. Τα ηλεκτρονικά μέρη της έγιναν ακόμα πιο μικρά. Η εμβέλειά της έχει αυξηθεί και η ζωή της μπαταρίας της έχει βελτιστοποιηθεί. Και σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, οι πρόσφατες αναβαθμίσεις έχουν καταστήσει το σύστημα ακόμα πιο δύσκολο στο "χακάρισμα". 

    Καθώς τα smartphones τείνουν να αντικαταστήσουν τις κάρτες, η Renault επέλεξε να αξιοποιήσει τις νέες δυνατότητές της,χωρίς να εγκαταλείψει την ιδέα της κάρτας hands-free. Το αντίθετο μάλιστα. Το 2021, οι παραγγελίες εξοπλισμού των αυτοκινήτων της Renault, αποδεικνύουν ότι οι πελάτες αγαπούν πολύ αυτό το αξεσουάρ, καθώς αυτό επιλέχθηκε ως στοιχείο εξοπλισμού στα 2/3 των οχημάτων Renault που πωλήθηκαν. Σε ορισμένα μοντέλα, όπως το ZOE και το Espace, το ποσοστό αυτό φτάνειστο 100%. Σε άλλα όπως το Scenic, το Captur, το Kadjar, το Talisman, το Koleos και το Arkana, ξεπέρασε το 90%. 

    Renault

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:30 07/09

    Toyota: Πώς ένα εργοστάσιο στην Καλιφόρνια άνοιξε την αγορά των ΗΠΑ

    Ποιος θα φανταζόταν ότι ένα εργοστάσιο σε μια γειτονιά της Long Beach, που κατασκεύαζε καρότσες, θα οδηγούσε την Toyota στην κορυφή της αγοράς pickup στις ΗΠΑ;

    18:38 06/09

    F1 GP Ιταλίας: O Verstappen πήρε απίστευτη pole με χρόνο ρεκόρ στην Μόντσα

    Με δραματικό φινάλε και μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lando Norris ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το F1 Grand Prix Ιταλίας στην Μόντσα.

    16:30 06/09

    Το νέο αστικό δίτροχο της BMW με κλωβό ασφαλείας και ηλεκτροκινητήρα-δεν χρειάζεται κράνος

    Εικοσιπέντε χρόνια μετά το scooter BMW C1, η βαυαρική εταιρεία παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του αστικού δίτροχου με κλωβό ασφαλείας που δεν απαιτεί από τον αναβάτη του να φορά κράνος και προστατευτικό...

    15:00 06/09

    Το χαρακτηριστικό του νέου Model Y Performance που συναντάς μόνο σε supercars

    Μια τυχαία ανακάλυψη από χρήστες του Reddit, ανέδειξε την ύπαρξη μιας λειτουργίας στο νέο Tesla Model Y Performance που μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

    13:30 06/09

    Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 τελειώνει-πότε παραδίδεται στην κυκλοφορία

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε αυτοψία στον Ε65, από Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά, δηλώνοντας αισιόδοξος πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.

    12:44 06/09

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Volvo ES90-με αρχιτεκτονική 800V για πρώτη φορά σε μοντέλο της φίρμας

    Το νέο ηλεκτρικό sedan της Volvo είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που διαθέτει αρχιτεκτονική δομή φόρτισης 800V.

    17:12 05/09

    Η Tesla ξεκίνησε την χρήση πλήρους αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη

    Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.

    15:30 05/09

    Αιφνιδιαστική έξοδος της Porsche από τον δείκτη DAX στο χρηματιστήριο της Γερμανίας

    Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.

    14:30 05/09

    Επίσημο: Νέα BMW iX3, το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της φίρμας τις τελευταίες δεκαετίες-δείτε τι την κάνει ξεχωριστή

    Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...

    11:20 05/09

    Toyota: Μεγάλη επένδυση στην Ευρώπη-Πού φτιάχνει εργοστάσιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

    11:00 05/09

    Στην Ελλάδα η μοναδική BMW M4 CS Edition VR46: Πού θα την δείτε

    Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

    18:30 04/09

    Opel Corsa GSE Vsion Gran Turismo: Η απάντηση των Γερμανών στο Renault 5 Turbo 3E

    Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.

    17:00 04/09

    BYD Seal 6 DM-i: To πρώτο υβριδικό μοντέλο Touring της φίρμας στην Ευρώπη

    Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.

    15:30 04/09

    Επίσημο: Έρχεται VW ID. Polo και ID. Polo GTI

    H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.

    13:30 04/09

    Δείτε τι έκανε ο Shaquille O'Neal για να χωρέσει στην Corvette Z06 που αγόρασε

    Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.

    12:00 04/09

    Ποια εταιρεία αυτοκινήτου τριπλασίασε το μετοχικό της κεφάλαιο μέσα στο 2025

    Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.