Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Φεβ-2022 11:15

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όλα ξεκίνησαν το 2001. Η Renault ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τις πωλήσεις του Laguna II, του σεντάν που προοριζόταν να ενσαρκώσει την έννοια του lifestyle αυτοκινήτου του 21ου αιώνα. Εντούτοις, οι σχεδιαστές του αισθάνθηκαν ότι από το αυτοκίνητο έλλειπαν μερικά ακόμα χαρακτηριστικά. 

    Λίγο καιρό πριν το επίσημο λανσάρισμά του, ο Bernard Dumondel, επικεφαλής προϊόντος για το Laguna II, έμενε σε ένα ξενοδοχείο στο Λουξεμβούργο. Ανοίγοντας το δωμάτιό του με μία μαγνητική κάρτα, συνέλαβε την ιδέα: γιατί να μη χρησιμοποιούμε μία ανέπαφη κάρτα, αντί για το συμβατικό κλειδί, για το ξεκλείδωμα ενός αυτοκινήτου; Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα πίσω από την κάρτα hands-free. Ο Bernard αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο της ιδέας του στον διευθυντή του προγράμματος, η οποία συνάρπασε τα Διευθυντικά στελέχη της Renault (μεταξύ των οποίων και τον ίδιο τον Louis Schweitzer, τον μετέπειτα CEO της Renault). Τελικά, το όλο project εγκρίθηκε, υιοθετήθηκε και η ευρεσιτεχνία κατοχυρώθηκε.

    Μετά το Renault 16 TX του 1973 – το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο με ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και κεντρικό κλείδωμα – και το Renault Fuego του 1982, με τις επαναστατικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό, το Laguna II ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που εφοδιαζόταν με κάρτα hands-free. Αρχικά αναφερόταν ως το "όχημα χωρίς κλειδί". Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Renault βελτίωσε το συγκεκριμένο αξεσουάρ και το συμπεριέλαβε στον εξοπλισμό των μοντέλων Espace και Vel Satis. Στη συνέχεια, βοήθησε στην εξάπλωσή του, καθώς υιοθετήθηκε από τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της, από το Clio και το Scenic, μέχρι το Megane.

    Μέσα στο μινιμαλιστικό σχεδιασμό της κάρτας hands-free, κρύβεται ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα. Αυτό έχει προγραμματιστεί να επικοινωνεί συνεχώς με το αυτοκίνητο το οποίο εξοπλίζει.

    Όταν ο χρήστης πλησιάζει στο όχημα, η κάρτα ανιχνεύεται από δέκτες-πομπούς που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Όταν το όχημα στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα με αίτημα επαλήθευσης, εκπέμπει ένα ραδιοσήμα που περιέχει έναν κωδικό πρόσβασης. Εάν το αυτοκίνητο αναγνωρίσει τον κωδικό, ξεκλειδώνει τις πόρτες. Όλα αυτά χρειάζονται μόνο 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ταχύτερα από την κίνηση των βλεφάρων! Όταν το άτομο που κρατά την κάρτα hands-free βγαίνει από το αυτοκίνητο, ο ενσωματωμένος υπολογιστής συνεχίζει να στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να δει αν ο χρήστης βρίσκεται ακόμα κάπου κοντά. Όταν η κάρτα δεν ανταποκρίνεται πλέον, ο υπολογιστής κλειδώνει αυτόματα όλες τις πόρτες.

    Τεχνικές δυσκολίες και εμπόδια
    Σύμφωνα με την Renault, η εφεύρεση της κάρτας hands-free "ήταν μια μεγάλη πρόκληση με αρκετό ρίσκο”. Παρά το ρεκόρ των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, τους μήνες που ακολούθησαν το λανσάρισμά του, το Laguna II αντιμετώπισε αρκετές τεχνικές δυσκολίες. Το ίδιο συνέβη και με την πρώτη έκδοση της κάρτας hands-free. Το σήμα της παρεμποδίζονταν από διάφορα αντικείμενα στο κοντινό περιβάλλον, όπως τα φώτα neon που υπήρχαν συχνά σε κλειστά γκαράζ. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι αυτή η τεχνολογία, τότε βρισκόταν ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Παρά την εμπεριστατωμένη έρευνα που βασίστηκε σε πάνω από 6.000 συνεντεύξεις με πελάτες, με στόχο την εξεύρεση του τρόπου ζωής τους, των συνηθειών τους και των προσδοκιών τους, η Renault δεν είχε και πολύ χρόνο για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές σε πρωτότυπα, να προβλέψει κάθε πιθανή χρήση και, ακολούθως, να αντιμετωπίσει κάθε απροσδόκητο πρόβλημα.

    Σε μία εντατική προσπάθεια ικανοποίησης των πελατών, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault "ανασχεδίασαν το σύστημα από την αρχή, ώστε να προσφέρουν στη συνέχεια μία πιο ολοκληρωμένη λύση,” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Renault. Έτσι, οι βελτιώσεις που έγιναν ήταν οι εξής:
    •    Πιο ανθεκτική θήκη. Άλλη μία κακή συνήθεια μερικών πελατών είναι να βάζουν την κάρτα στην πίσω τσέπη του παντελονιού τους και κατά λάθος να κάθονται πάνω της.
    •    Χρήση του ενσωματωμένου υπολογιστή για εξ αποστάσεως ξεκλείδωμα καθώς πλησιάζουμε το αυτοκίνητο. Για τους ανθρώπους που είχαν πάντα την κάρτα επάνω τους, διαπιστώθηκε ότι το πλύσιμο του αυτοκινήτου σύντομα έγινε εφιάλτης. Άθελά τους κλείδωναν και ξεκλείδωναν το αυτοκίνητο καθώς περπατούσαν σε κοντινή απόσταση.
    •    Το κρύψιμο ενός κλειδιού για τη μίζα μέσα στην κάρτα. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας της κάρτας ή αν η κάρτα έμενε από μπαταρία, η Renault έκρυψε μέσα στη θήκη ένα μικρό κλειδί για τη μίζα, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για το χειροκίνητο άνοιγμα των θυρών.
    •    Προσφορά μέχρι και τεσσάρων προσωπικών καρτών για κάθε αυτοκίνητο. Επειδή σε μία οικογένεια μπορεί να υπήρχαν πολλά άτομα που χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο, η Renault επέλεξε να προσφέρει έως και τέσσερις κάρτες ανά όχημα. Κάθε κάρτα είχε επίσης αποθηκευμένες τις προσωπικές ρυθμίσεις του ιδιοκτήτη της (ρυθμίσεις ραδιοφώνου, θέση καθίσματος, κλιματισμός κ.λπ.)
    •    Μείωση του χρόνου αναμονής στο συνεργείο. Για να εξοικονομήσει χρόνο στους πελάτες όταν στέλνουν το αυτοκίνητό τους στο συνεργείο για διαγνωστικό έλεγχο, η κάρτα hands-free αποθηκεύει πληροφορίες, όπως τον αριθμό πλαισίου και την πινακίδα του αυτοκινήτου, λεπτομέρειες σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον εξοπλισμό, τα χιλιόμετρα, ακόμη και την πίεση των ελαστικών. Αυτό έγινε ένα είδος "διαβατηρίου του αυτοκινήτου".

    Renault

    20 χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης 
    Καθ' όλη τη διάρκεια των 20 ετών από τη δημιουργία της, η κάρτα hands-free της Renault υπέστη συνεχείς τροποποιήσεις. Τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην τεχνολογία της. 

    Το 2001, η πρώτη της έκδοση κατασκευαζόταν με εξοπλισμό της προμηθεύτριας εταιρείας Valeo και έγινε γνωστή ως η "πρακτική" κάρτα. Όποιος κρατούσε την κάρτα μπορούσε να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο πατώντας ένα κουμπί είτε πάνω στην κάρτα, ή στη χειρολαβή της πόρτας. Η στάνταρ εκδοχή χρησίμευε σαν remote control ή μπορούσε να αναβαθμιστεί σε μοντέλο ‘hands-free’. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μία σχισμή για την κάρτα και ένα πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα.

    Το 2007, η Renault παρουσίασε τη ‘μαγική’ κάρτα. Κρατώντας την προσωπική του κάρτα, ο οδηγός χρειαζόταν μόνο να πιάσει τη χειρολαβή για να ξεκλειδώσουν όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου. Από τότε, αφαιρέθηκε από το εσωτερικό και η σχισμή για την τοποθέτηση της κάρτας.

    Το 2015, η Renault παρουσίασε το Espace V, που διέθετε μία πιο αποτελεσματική και εξελιγμένη έκδοση της κάρτας hands-free. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενσωμάτωνε επίσης και μία νέα φωτιστική και ηχητική αλληλουχία καλωσορίσματος.

    To 2019, το σύστημα έλαβε την πραγματική έννοια του όρου hands-free. Οι πόρτες του αυτοκινήτου κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν αυτόματα, μόλις η κάρτα βρεθεί σε κοντινή απόσταση ή απομακρυνθεί αντίστοιχα από αυτό.

    Το νέο Megane E-Tech Electric έχει προχωρήσει ένα βήμα περισσότερο την εμπειρία της λειτουργίας του hands-free. Χάρη στην υιοθέτηση κεραιών υψηλότερης απόδοσης, ο κάτοχος της κάρτας αναγνωρίζεται εγκαίρως εφόσον βρεθεί σε οποιαδήποτε θέση περιφερειακά του αυτοκινήτου. Η αλληλουχία καλωσορίσματος ενεργοποιείται καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο, ενώ οι αναδυόμενες χειρολαβές – που κανονικά είναι κρυμμένες στην επιφάνεια του αμαξώματος – εμφανίζονται, ενώ το πορτάκι για τη σύνδεση του βύσματος φόρτισης, ξεκλειδώνει αυτόματα. 

    Renault

    Ποιο είναι το μέλλον της κάρτας hands-free;
    Στις επάλξεις της τεχνολογικής καινοτομίας, η Renault κατέβαλε, τα τελευταία χρόνια, συνεχείς προσπάθειες για να κάνει ακόμα πιο εύκολη τη χρήση της κάρτας hands-free. Τα ηλεκτρονικά μέρη της έγιναν ακόμα πιο μικρά. Η εμβέλειά της έχει αυξηθεί και η ζωή της μπαταρίας της έχει βελτιστοποιηθεί. Και σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, οι πρόσφατες αναβαθμίσεις έχουν καταστήσει το σύστημα ακόμα πιο δύσκολο στο "χακάρισμα". 

    Καθώς τα smartphones τείνουν να αντικαταστήσουν τις κάρτες, η Renault επέλεξε να αξιοποιήσει τις νέες δυνατότητές της,χωρίς να εγκαταλείψει την ιδέα της κάρτας hands-free. Το αντίθετο μάλιστα. Το 2021, οι παραγγελίες εξοπλισμού των αυτοκινήτων της Renault, αποδεικνύουν ότι οι πελάτες αγαπούν πολύ αυτό το αξεσουάρ, καθώς αυτό επιλέχθηκε ως στοιχείο εξοπλισμού στα 2/3 των οχημάτων Renault που πωλήθηκαν. Σε ορισμένα μοντέλα, όπως το ZOE και το Espace, το ποσοστό αυτό φτάνειστο 100%. Σε άλλα όπως το Scenic, το Captur, το Kadjar, το Talisman, το Koleos και το Arkana, ξεπέρασε το 90%. 

    Renault

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:30 23/12

    Η Ελλάδα αγοράζει για πρώτη φορά τρένα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και είναι αυτά

    Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες η Ελλάδα αγοράζει νέα τρένα και εμπιστεύθηκε την πλατφόρμα Coradia Stream για μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια.

    17:00 23/12

    Χάος με τα αυτόνομα ταξί σε πόλη των ΗΠΑ-μπλόκαραν τους δρόμους και δεν κουνιόντουσαν

    Σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας θύμισε το Σαν Φρανσίσκο όταν τα αυτόνομα ταξί της Waymo κόλλησαν στους δρόμους και δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο λόγος είναι πιο απλός από όσο φαντάζεσαι.

    15:27 23/12

    Αυτή είναι η Ducati των 100.000 ευρώ-Σε ποιον είναι αφιερωμένη

    Το 2025 ήταν μια εκπληκτική χρονιά για την Ducati σε αγωνιστικό επίπεδο και η ιταλική φίρμα αποφάσισε να το γιορτάσει με την ειδική και πανάκριβη έκδοση Panigale V4 World Champion Replica.

    14:15 23/12

    Τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Toyota κυκλοφορούν ήδη ανάμεσά μας-δείτε πού

    Πλήρως αυτόνομα ρυμουλκά της Toyota βρίσκονται πλέον σε λειτουργία, συνδυάζοντας για πρώτη φορά αισθητήρες αυτόματης τοποθέτησης και απομακρυσμένο χειρισμό σε πραγματικές συνθήκες.

    13:00 23/12

    Θρυλική και σπάνια Alfa Romeo εμφανίστηκε στα Μέγαρα και μάγεψε

    Μια σπάνια και θρυλική Alfa Romeo 155 DTM εμφανίστηκε στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο του Memorial ΣΟΑΑ. Ποιος την οδηγούσε και γιατί τρέλανε το κοινό.

    10:30 23/12

    Η VW σταματά τη διάθεση του ID.Buzz σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές

    Παρά τις πολύ υψηλές προσδοκίες, το τοπίο στην αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων στις ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι θολό, με αποτέλεσμα η VW να αποσύρει το ID.Buzz από την τοπική αγορά τη χρονιά που έρχεται.

    18:00 22/12

    Γιατί αυτή Ferrari 250 GTO του 1962 μπορεί να σπάσει όλα τα ρεκόρ τιμής

    Η Ferrari 250 GTO Bianco Speciale είναι το μοναδικό μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο σε αυτό το χρώμα και οι εκτιμήσεις για την τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία της Mecum Auctions...

    16:30 22/12

    F1: Ποιες ομάδες έκαναν τα ταχύτερα pit stop του 2025-πόσο είναι το ρεκόρ

    Η F1 ως γνωστόν επιβραβεύει τα καλύτερα pit stop στο σύνολο της χρονιάς, έτσι άλλη ομάδα μπορεί να έχει το ρεκόρ και άλλη να πάρει τον τίτλο της πιο συνεπούς, κάτι που συνέβη το 2025.

    15:10 22/12

    Η Citroen κάνει απόσυρση: Δίνεις το παλιό σου αυτοκίνητο και παίρνεις καινούργιο με σημαντικό κέρδος

    Θέλεις να δώσεις το παλιό σου αυτοκίνητο και να κερδίσεις αποκτώντας ένα ολοκαίνουργιο Citroen; To νέο πρόγραμμα "Απόσυρση από την CITROËN" είναι για σένα!

    13:30 22/12

    Δοκιμή Nio EL6 Long Range: Η νέα πολυτέλεια

    Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.

    10:30 22/12

    Γιατί η VW θεωρεί πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν μέλλον

    Καθώς η γερμανική εταιρεία στρέφεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση για το B-segment, με το ηλεκτρικό Polo να έρχεται από το 2026, προχωρά παράλληλα στην εκτίμηση πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης...

    18:00 21/12

    Επίσημο: Αυτό είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Urban Cruiser

    Τετρακίνητο και με αυτονομία έως 426 χλμ. παρουσιάστηκε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Urban Cruiser, ένα SUV πόλης με διευρυμένες δυνατότητες.

    16:00 21/12

    Εγκαινιάζεται το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου-πού βρίσκεται και πόσα χιλιόμετρα είναι

    Τμήμα ενός αυτοκινητόδρομου 320 χλμ. με 265 γέφυρες και 17 τούνελ είναι το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου που βρίσκεται σε επαρχία της Κίνας.

    14:00 21/12

    Η Nissan αλλάζει την ασύρματη φόρτιση κινητού στο αυτοκίνητο και την κάνει χρήσιμη

    Το νέο σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού Qi2 της Nissan, λειτουργεί με μαγνήτες, ενεργή ψύξη και ισχύ 15W και υπόσχεται γρηγορότερη και κυρίως αξιόπιστη φόρτιση εν κινήσει.

    12:00 21/12

    Η Mercedes έφτιαξε ένα Unimog πιο εντυπωσιακό και από G-Class

    Το Unimog κλείνει 80 χρόνια και το γιορτάζει με ένα concept που αποδεικνύει ότι μπορεί με την ίδια άνεση να σκαρφαλώνει σε βράχια και να παρκάρει μπροστά σε πεντάστερα ξενοδοχεία.

    10:30 21/12

    Lancia: Αντί για νέα μοντέλα λανσάρει ένα συλλεκτικό ρολόι HF

    Η Lancia επιχειρεί να ξυπνήσει μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της, όχι όμως με ένα αυτοκίνητο όπως θα περίμεναν όλοι, αλλά με ένα συλλεκτικό ρολόι με το σήμα HF στο καντράν του.