Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Φεβ-2022 11:15

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault

    20 χρόνια για την hands-free κάρτα εισόδου της Renault
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όλα ξεκίνησαν το 2001. Η Renault ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τις πωλήσεις του Laguna II, του σεντάν που προοριζόταν να ενσαρκώσει την έννοια του lifestyle αυτοκινήτου του 21ου αιώνα. Εντούτοις, οι σχεδιαστές του αισθάνθηκαν ότι από το αυτοκίνητο έλλειπαν μερικά ακόμα χαρακτηριστικά. 

    Λίγο καιρό πριν το επίσημο λανσάρισμά του, ο Bernard Dumondel, επικεφαλής προϊόντος για το Laguna II, έμενε σε ένα ξενοδοχείο στο Λουξεμβούργο. Ανοίγοντας το δωμάτιό του με μία μαγνητική κάρτα, συνέλαβε την ιδέα: γιατί να μη χρησιμοποιούμε μία ανέπαφη κάρτα, αντί για το συμβατικό κλειδί, για το ξεκλείδωμα ενός αυτοκινήτου; Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα πίσω από την κάρτα hands-free. Ο Bernard αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο της ιδέας του στον διευθυντή του προγράμματος, η οποία συνάρπασε τα Διευθυντικά στελέχη της Renault (μεταξύ των οποίων και τον ίδιο τον Louis Schweitzer, τον μετέπειτα CEO της Renault). Τελικά, το όλο project εγκρίθηκε, υιοθετήθηκε και η ευρεσιτεχνία κατοχυρώθηκε.

    Μετά το Renault 16 TX του 1973 – το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο με ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και κεντρικό κλείδωμα – και το Renault Fuego του 1982, με τις επαναστατικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό, το Laguna II ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που εφοδιαζόταν με κάρτα hands-free. Αρχικά αναφερόταν ως το "όχημα χωρίς κλειδί". Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Renault βελτίωσε το συγκεκριμένο αξεσουάρ και το συμπεριέλαβε στον εξοπλισμό των μοντέλων Espace και Vel Satis. Στη συνέχεια, βοήθησε στην εξάπλωσή του, καθώς υιοθετήθηκε από τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της, από το Clio και το Scenic, μέχρι το Megane.

    Μέσα στο μινιμαλιστικό σχεδιασμό της κάρτας hands-free, κρύβεται ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα. Αυτό έχει προγραμματιστεί να επικοινωνεί συνεχώς με το αυτοκίνητο το οποίο εξοπλίζει.

    Όταν ο χρήστης πλησιάζει στο όχημα, η κάρτα ανιχνεύεται από δέκτες-πομπούς που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Όταν το όχημα στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα με αίτημα επαλήθευσης, εκπέμπει ένα ραδιοσήμα που περιέχει έναν κωδικό πρόσβασης. Εάν το αυτοκίνητο αναγνωρίσει τον κωδικό, ξεκλειδώνει τις πόρτες. Όλα αυτά χρειάζονται μόνο 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ταχύτερα από την κίνηση των βλεφάρων! Όταν το άτομο που κρατά την κάρτα hands-free βγαίνει από το αυτοκίνητο, ο ενσωματωμένος υπολογιστής συνεχίζει να στέλνει σήμα ‘ping’ στην κάρτα σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να δει αν ο χρήστης βρίσκεται ακόμα κάπου κοντά. Όταν η κάρτα δεν ανταποκρίνεται πλέον, ο υπολογιστής κλειδώνει αυτόματα όλες τις πόρτες.

    Τεχνικές δυσκολίες και εμπόδια
    Σύμφωνα με την Renault, η εφεύρεση της κάρτας hands-free "ήταν μια μεγάλη πρόκληση με αρκετό ρίσκο”. Παρά το ρεκόρ των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, τους μήνες που ακολούθησαν το λανσάρισμά του, το Laguna II αντιμετώπισε αρκετές τεχνικές δυσκολίες. Το ίδιο συνέβη και με την πρώτη έκδοση της κάρτας hands-free. Το σήμα της παρεμποδίζονταν από διάφορα αντικείμενα στο κοντινό περιβάλλον, όπως τα φώτα neon που υπήρχαν συχνά σε κλειστά γκαράζ. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι αυτή η τεχνολογία, τότε βρισκόταν ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Παρά την εμπεριστατωμένη έρευνα που βασίστηκε σε πάνω από 6.000 συνεντεύξεις με πελάτες, με στόχο την εξεύρεση του τρόπου ζωής τους, των συνηθειών τους και των προσδοκιών τους, η Renault δεν είχε και πολύ χρόνο για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές σε πρωτότυπα, να προβλέψει κάθε πιθανή χρήση και, ακολούθως, να αντιμετωπίσει κάθε απροσδόκητο πρόβλημα.

    Σε μία εντατική προσπάθεια ικανοποίησης των πελατών, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault "ανασχεδίασαν το σύστημα από την αρχή, ώστε να προσφέρουν στη συνέχεια μία πιο ολοκληρωμένη λύση,” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Renault. Έτσι, οι βελτιώσεις που έγιναν ήταν οι εξής:
    •    Πιο ανθεκτική θήκη. Άλλη μία κακή συνήθεια μερικών πελατών είναι να βάζουν την κάρτα στην πίσω τσέπη του παντελονιού τους και κατά λάθος να κάθονται πάνω της.
    •    Χρήση του ενσωματωμένου υπολογιστή για εξ αποστάσεως ξεκλείδωμα καθώς πλησιάζουμε το αυτοκίνητο. Για τους ανθρώπους που είχαν πάντα την κάρτα επάνω τους, διαπιστώθηκε ότι το πλύσιμο του αυτοκινήτου σύντομα έγινε εφιάλτης. Άθελά τους κλείδωναν και ξεκλείδωναν το αυτοκίνητο καθώς περπατούσαν σε κοντινή απόσταση.
    •    Το κρύψιμο ενός κλειδιού για τη μίζα μέσα στην κάρτα. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας της κάρτας ή αν η κάρτα έμενε από μπαταρία, η Renault έκρυψε μέσα στη θήκη ένα μικρό κλειδί για τη μίζα, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για το χειροκίνητο άνοιγμα των θυρών.
    •    Προσφορά μέχρι και τεσσάρων προσωπικών καρτών για κάθε αυτοκίνητο. Επειδή σε μία οικογένεια μπορεί να υπήρχαν πολλά άτομα που χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο, η Renault επέλεξε να προσφέρει έως και τέσσερις κάρτες ανά όχημα. Κάθε κάρτα είχε επίσης αποθηκευμένες τις προσωπικές ρυθμίσεις του ιδιοκτήτη της (ρυθμίσεις ραδιοφώνου, θέση καθίσματος, κλιματισμός κ.λπ.)
    •    Μείωση του χρόνου αναμονής στο συνεργείο. Για να εξοικονομήσει χρόνο στους πελάτες όταν στέλνουν το αυτοκίνητό τους στο συνεργείο για διαγνωστικό έλεγχο, η κάρτα hands-free αποθηκεύει πληροφορίες, όπως τον αριθμό πλαισίου και την πινακίδα του αυτοκινήτου, λεπτομέρειες σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον εξοπλισμό, τα χιλιόμετρα, ακόμη και την πίεση των ελαστικών. Αυτό έγινε ένα είδος "διαβατηρίου του αυτοκινήτου".

    Renault

    20 χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης 
    Καθ' όλη τη διάρκεια των 20 ετών από τη δημιουργία της, η κάρτα hands-free της Renault υπέστη συνεχείς τροποποιήσεις. Τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην τεχνολογία της. 

    Το 2001, η πρώτη της έκδοση κατασκευαζόταν με εξοπλισμό της προμηθεύτριας εταιρείας Valeo και έγινε γνωστή ως η "πρακτική" κάρτα. Όποιος κρατούσε την κάρτα μπορούσε να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο πατώντας ένα κουμπί είτε πάνω στην κάρτα, ή στη χειρολαβή της πόρτας. Η στάνταρ εκδοχή χρησίμευε σαν remote control ή μπορούσε να αναβαθμιστεί σε μοντέλο ‘hands-free’. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μία σχισμή για την κάρτα και ένα πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα.

    Το 2007, η Renault παρουσίασε τη ‘μαγική’ κάρτα. Κρατώντας την προσωπική του κάρτα, ο οδηγός χρειαζόταν μόνο να πιάσει τη χειρολαβή για να ξεκλειδώσουν όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου. Από τότε, αφαιρέθηκε από το εσωτερικό και η σχισμή για την τοποθέτηση της κάρτας.

    Το 2015, η Renault παρουσίασε το Espace V, που διέθετε μία πιο αποτελεσματική και εξελιγμένη έκδοση της κάρτας hands-free. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενσωμάτωνε επίσης και μία νέα φωτιστική και ηχητική αλληλουχία καλωσορίσματος.

    To 2019, το σύστημα έλαβε την πραγματική έννοια του όρου hands-free. Οι πόρτες του αυτοκινήτου κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν αυτόματα, μόλις η κάρτα βρεθεί σε κοντινή απόσταση ή απομακρυνθεί αντίστοιχα από αυτό.

    Το νέο Megane E-Tech Electric έχει προχωρήσει ένα βήμα περισσότερο την εμπειρία της λειτουργίας του hands-free. Χάρη στην υιοθέτηση κεραιών υψηλότερης απόδοσης, ο κάτοχος της κάρτας αναγνωρίζεται εγκαίρως εφόσον βρεθεί σε οποιαδήποτε θέση περιφερειακά του αυτοκινήτου. Η αλληλουχία καλωσορίσματος ενεργοποιείται καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο, ενώ οι αναδυόμενες χειρολαβές – που κανονικά είναι κρυμμένες στην επιφάνεια του αμαξώματος – εμφανίζονται, ενώ το πορτάκι για τη σύνδεση του βύσματος φόρτισης, ξεκλειδώνει αυτόματα. 

    Renault

    Ποιο είναι το μέλλον της κάρτας hands-free;
    Στις επάλξεις της τεχνολογικής καινοτομίας, η Renault κατέβαλε, τα τελευταία χρόνια, συνεχείς προσπάθειες για να κάνει ακόμα πιο εύκολη τη χρήση της κάρτας hands-free. Τα ηλεκτρονικά μέρη της έγιναν ακόμα πιο μικρά. Η εμβέλειά της έχει αυξηθεί και η ζωή της μπαταρίας της έχει βελτιστοποιηθεί. Και σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, οι πρόσφατες αναβαθμίσεις έχουν καταστήσει το σύστημα ακόμα πιο δύσκολο στο "χακάρισμα". 

    Καθώς τα smartphones τείνουν να αντικαταστήσουν τις κάρτες, η Renault επέλεξε να αξιοποιήσει τις νέες δυνατότητές της,χωρίς να εγκαταλείψει την ιδέα της κάρτας hands-free. Το αντίθετο μάλιστα. Το 2021, οι παραγγελίες εξοπλισμού των αυτοκινήτων της Renault, αποδεικνύουν ότι οι πελάτες αγαπούν πολύ αυτό το αξεσουάρ, καθώς αυτό επιλέχθηκε ως στοιχείο εξοπλισμού στα 2/3 των οχημάτων Renault που πωλήθηκαν. Σε ορισμένα μοντέλα, όπως το ZOE και το Espace, το ποσοστό αυτό φτάνειστο 100%. Σε άλλα όπως το Scenic, το Captur, το Kadjar, το Talisman, το Koleos και το Arkana, ξεπέρασε το 90%. 

    Renault

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:00 01/10

    Δείτε το εντυπωσιακό video της Tesla από τη γραμμή παραγωγής του Model Y L

    Το Model Y L μπήκε δυναμικά στην κινεζική αγορά, με 4.000 παραγγελίες σε μία εβδομάδα και η Tesla μας ξεναγεί με ένα εντυπωσιακό βίντεο στη γραμμή παραγωγής του, στο Gigafactory της Σανγκάης.

    10:30 01/10

    H Honda έφτιαξε μοτοσυκλέτα από χαρακτήρα Pokemon

    Ένα εντυπωσιακό project με απήχηση στην Ιαπωνία πεισσότερο από οπουδήποτε άλλου έφτιαξε η Honda με το Koraidon μια μοτοσυκλέτα από χαρακτήρα του Pokemon.

    18:00 30/09

    Η Lucid έχασε 120.000 ευρώ σε κάθε μοντέλο που παρέδωσε μέσα στο 2025

    Μπορεί η εικόνα των πωλήσεων να είναι θετική, καταγράφοντας αύξηση 47% για το πρώτο εξάμηνο του 2025, όμως η Lucid εξακολουθεί να παρουσιάζει ζημιές που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον.

    16:30 30/09

    Diesel αυτοκίνητα: Πόσο έχουν μειωθεί οι πωλήσεις σε 10 χρόνια

    Από το 50% με αυξητικές τάσεις μέσα σε μια δεκαετία τα diesel αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά. Δείτε πόσο πουλάνε πλέον και που θα φτάσουν.

    15:00 30/09

    Τεχνολογία συστήματος κίνησης από το παρελθόν έρχεται για να μείνει

    Μια τεχνολογία γνωστή εδώ και χρόνια, επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να προσφέρουν αυτονομία, χωρίς τεράστιες μπαταρίες ή συχνή φόρτιση.

    13:30 30/09

    Δείτε πόσο χρόνο περνούν οι γονείς σε μετακινήσεις των παιδιών τους

    Οι γονείς κάνουν πολλά χιλιόμετρα την εβδομάδα για εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους αλλά αυτό τους δίνει και ποιοτικό χρόνο για την οικογένεια.

    12:00 30/09

    Απίστευτη κλοπή 17 αυτοκινήτων-δείτε πως τα κατάφεραν οι κλέφτες

    17 αυτοκίνητα σε ένα βράδυ έκλεψαν κάποιοι από πάρκινγκ που χρησιμοποιούσαν άνθρωποι που βρίσκονταν σε κρουαζιέρα.

    10:30 30/09

    Αυτόνομο όχημα πέρασε τα σύνορα σε μια παγκόσμια πρωτιά

    Για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου ένα αυτόνομο όχημα πέρασε τα σύνορα και ολοκλήρωσε τους ελέγχους χωρίς οδηγό στο τιμόνι.

    18:30 29/09

    Πέθανε η μεγάλη αγάπη του Lewis Hamilton

    Την είδηση μοιράστηκε στα social media ο ίδιος ο Lewis Hamilton μετά από τις πρόσφατες αναρτήσεις για την περιπέτεια υγείας που πέρασε ο Roscoe.

    17:25 29/09

    Τι είναι το σχέδιο "ΑΡΙΑΔΝΗ" της αστυνομίας που έχει οδηγήσει σε 1.500 συλλήψεις

    Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολυεπίπεδο επιχειρησιακό σχέδιο της αστυνομίας που έχει οδηγήσει σε 1.500 συλλήψεις και "καθαρίζει" την καθημερινότητα των πολιτών.

    16:08 29/09

    Αποστολή στη Γλασκώβη: Οδηγούμε το νέο Audi Q3 (εικόνες, video)

    Η τρίτη γενιά του Audi Q3 έχει το δύσκολο έργο να κάνει ακόμη καλύτερο ένα SUV που από την πρώτη του κιόλας γενιά ήταν ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

    14:45 29/09

    Στον εισαγγελέα οδηγός-τον έπιασε το ραντάρ με ιλιγγιώδη ταχύτητα στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας

    Νέα σύλληψη οδηγού για παραβίαση του ορίου ταχύτητας είχαμε από την αστυνομία, όταν το ραντάρ έπιασε αυτοκίνητο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε δρόμο της Κηφισιάς.

    13:30 29/09

    Δοκιμή VW T-Roc Dream: Το best seller SUV με εξοπλισμό όνειρο

    Αν το Golf ήταν πάντα το αυτοκίνητο της καρδιάς σου, αλλά η ανάγκη για κάτι πιο πρακτικό σε κάνει να λοξοκοιτάς προς τα SUV, τότε το T-Roc είναι πιθανότατα αυτό που ψάχνεις.

    11:55 29/09

    Σπάνια ειδική έκδοση-ποιο μοντέλο θα έχει καφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό

    Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς αποκτά ένα πολύ ξεχωριστό concept με κεφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό.

    18:30 28/09

    Ε-car: Η Ευρώπη θα φτιάξει μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο-απάντηση στα κινεζικά εισαγόμενα

    Την δική της απαντήση στην Κίνα ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει μικρό και προσιτό αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους.

    17:00 28/09

    Woven City: Η φουτουριστική πόλη της Toyota έχει τους πρώτους της κατοίκους

    Η πρωτοποριακή πόλη Woven City της Toyota, έχει ήδη τους πρώτους κατοίκους της οι οποίοι σύντομα θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.