Σάββατο, 22-Ιαν-2022 11:06
Η νέα και ηλεκτρική BMW iX M60

Το BMW Group παρουσιάζει την τρίτη, ακόμα ισχυρότερη έκδοση της νέας τεχνολογικής ναυαρχίδας της: την BMW iX M60. Με ισχύ 455 kW/619 hp, μέγιστη ροπή 1.015 Nm σε Sport Mode και αντίστοιχα 1.100 Nm με ενεργοποιημένο το Launch Control και ειδική ρύθμιση ανάρτησης M, η νέα iX M60 εμπλουτίζει με έξοχες επιδόσεις την κινητικότητα μηδενικών ρύπων.
Η BMW iX M60 συνδυάζει μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα με τη σχεδίαση ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle και συναρπαστικά, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Ως εκ τούτου ενσαρκώνει τα καλύτερα των τριών κόσμων - της BMW i, των μοντέλων BMW X και της BMW M GmbH. Με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, η νέα BMW iX M60 ενσαρκώνει τη σύγχρονη έννοια της προηγμένης πολυτέλειας, των υψηλών επιδόσεων και του premium χαρακτήρα.
Η BMW iX M60 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η πλούσια ισχύς που αποδίδει το ειδικό για τα μοντέλα Μ σύστημα ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται στα υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα η αύξηση της ταχύτητας να παραμένει επίσης σχεδόν σταθερή μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα (κόφτης). Η αυτονομία της BMW iX M60 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει τα 566 χιλιόμετρα.
Το ντεμπούτο της BMW iX M60 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της BMW M GmbH, που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια. Μαζί με την BMW i4 M50, ενσαρκώνει την είσοδο της μάρκας BMW M στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Η εξαιρετική ισχύς και ο ακριβής έλεγχος του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης, μαζί με τον άμεσο έλεγχο ολίσθησης των τροχών βασισμένο σε ενεργοποιητή και μία τεχνολογία ανάρτησης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερανάρτηση και στους δύο άξονες που είναι ειδικά ρυθμισμένη για μοντέλα Μ με αυτόματο έλεγχο ύψους, διασφαλίζουν τη γνώριμη οδηγική εμπειρία, ευελιξία και ακρίβεια μιας BMW M.
Η φιλοσοφία της BMW iX αποτελεί την ιδανική βάση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SAV με χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων. Η δομή του αμαξώματος, ο σχεδιασμός και η ρύθμιση του πλαισίου της BMW iX είναι τέλεια προσαρμοσμένα ώστε να πετυχαίνουν ένα κορυφαίο συνδυασμό οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Η φιλοσοφία του αλουμινένιου πλαισίου τύπου space frame και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) σε μέρη όπως η οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα, αποτελούν ένα ευφυές μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Η χρήση CFRP για τη μείωση του βάρους έχει μακρά παράδοση στην BMW M GmbH. Το ιδιαίτερα ελαφρύ high-tech υλικό έχει ήδη πετύχει θαυμάσια αποτελέσματα συνδυάζοντας αυξημένες επιδόσεις και μειωμένο βάρος στην BMW M3 CSL, που λανσαρίστηκε το 2003.
Στη συνέχεια, η BMW M GmbH χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το CFRP για την κατασκευή αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Σε πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, μία στάνταρ οροφή από ανθρακονήματα και άλλα υλικά από CFRP αποτελούν τμήμα της ευφυούς φιλοσοφίας που στόχο έχει τη μείωση του βάρους.
Οι επιδόσεις, η απόδοση και η αυτονομία της BMW iX M60 ωφελούνται επίσης από τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που της χαρίζουν συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd ) 0,26 σε Sport Mode. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του οχήματος, το οποίο εξασφαλίζει ευέλικτη συμπεριφορά και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες. Γι’ αυτό τα χαρακτηριστικά επιδόσεων της BMW iX M60 δεν περιορίζονται μόνο στη συναρπαστική, αβίαστη επιτάχυνση αλλά και στην έξοχη δυναμική και στην ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά στις στροφές σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά σπορ οδήγησης. Τα άριστα ισορροπημένα χαρακτηριστικά οδήγησης χαρίζουν στην BMW iX M60 μία αίσθηση αυτοπεποίθησης και ευελιξίας σε όλες τις ταχύτητες. Επίσης, μπορεί να οδηγείται στα φυσικά όρια προσφέροντας στον οδηγό σαφή πληροφόρηση όπως κάθε BMW M.
Η BMW iX M60 συνδυάζει τα τυπικά χαρακτηριστικά επιδόσεων M με την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία του νέου μελλοντικού, αρθρωτού συστήματος του BMW Group στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών. Αυτό δημιουργεί μία εμπειρία πολυτελούς κινητικότητας που είναι μοναδική σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού. Σε αυτό συνεισφέρει και η πλήρως επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική του εσωτερικού, που δημιουργεί μία αίσθηση γενναιόδωρης ευρυχωρίας.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, η BMW iX M60 περιλαμβάνει την πιο εκτεταμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού που έχει προσφέρει ποτέ η BMW στον τομέα συστημάτων υποστήριξης οδηγού καθώς και πολυάριθμες καινοτομίες. Μία νέα γενιά αισθητήρων, ένα νέο πακέτο λογισμικού σε συνδυασμό με μια πλατφόρμα υψηλής υπολογιστικής ισχύος προσφέρουν επίσης σημαντικές δυνατότητες για συνεχή πρόοδο της αυτόνομης οδήγησης και των λειτουργιών στάθμευσης – με Επίπεδο λειτουργικότητας 3, μεσοπρόθεσμα.
Η τελευταία γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου iDrive επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, επιτρέποντας φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργία μέσω αφής του BMW Curved Display και τη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο προσωπικό ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant. Οι ενημερώσεις λογισμικού από απόσταση (Remote Software Upgrades) προσφέρουν τη δυνατότητα εγκατάστασης νέων και βελτιωμένων λειτουργιών over the air (ΟΤΑ). Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps και το Augmented Reality Video στην οθόνη ελέγχου διασφαλίζουν γρήγορο και ακριβή προγραμματισμό διαδρομής και άριστη καθοδήγηση στην κυκλοφορία. Η BMW iX είναι επίσης πρωτοπόρος στη μετάδοση δεδομένων με χρήση κινητού τηλεφώνου 5G και στην ενσωμάτωση του προσωπικού λογαριασμού κινητού στο όχημα με τη βοήθεια της Προσωπικής κάρτας eSIM.
Οι δυναμικές αναλογίες ενός σύγχρονου SAV, η αφαιρετική σχεδίαση και οι ακριβείς λεπτομέρειες είναι τα κύρια στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που αναδεικνύουν την ξεχωριστή παρουσία της BMW iX M60. Οι μπλε δαγκάνες του σπορ συστήματος φρένων με λογότυπο M, το BMW Individual Titanium Bronze Exterior Line και τα λογότυπα M με νέο φινίρισμα High Gloss Black/Titanium Bronze στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το πίσω τμήμα του οχήματος επισημαίνουν τον υψηλών επιδόσεων χαρακτήρα της BMW iX M60. Αεροδυναμικές ζάντες 22 ιντσών σε αποκλειστική σχεδίαση Titanium Bronze διατίθενται προαιρετικά.
Το ευρύχωρο, υψηλής ποιότητας και πρωτοποριακά σχεδιασμένο εσωτερικό βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, προσφέροντας άνεση στο ταξίδι και την απόλαυση μιας προηγμένης πολυτέλειας. Καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένα προσκέφαλα, το μεγάλο BMW Curved Display, το εξαγωνικό τιμόνι και η ανθρακί επένδυση οροφής επιτείνουν την οδηγική απόλαυση. Η κατάργηση του κεντρικού τούνελ δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια και χώρο για αποθήκευση αντικειμένων καθώς και την εγκατάσταση μιας κεντρικής κονσόλας η οποία είναι σχεδιασμένη σαν έπιπλο υψηλής ποιότητας. Το προαιρετικό εσωτερικό Suite περιλαμβάνει καθίσματα, πίνακα οργάνων, κεντρική κονσόλα και επενδύσεις θυρών από φυσικό δέρμα, καθώς και επιφάνειες και χειριστήρια σε Gold Bronze. Ανεξάρτητα από την επιλεγμένη διάταξη απεικόνισης και το ενεργοποιημένο My Mode, ένα λογότυπο M εμφανίζεται στην αριστερή περιοχή της οθόνης πληροφοριών.
Ο αποκλειστικός χαρακτήρας της BMW iX M60 επιτείνεται από ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει BMW Live Cockpit Professional και BMW Natural Interaction, που επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών και χειρονομιών, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround, BMW Laser Light, Comfort Access, Active Seat Ventilation για τον οδηγό και το συνοδηγό και Heat Comfort Package.
Μπορεί η εικόνα των πωλήσεων να είναι θετική, καταγράφοντας αύξηση 47% για το πρώτο εξάμηνο του 2025, όμως η Lucid εξακολουθεί να παρουσιάζει ζημιές που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον.
Από το 50% με αυξητικές τάσεις μέσα σε μια δεκαετία τα diesel αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά. Δείτε πόσο πουλάνε πλέον και που θα φτάσουν.
Μια τεχνολογία γνωστή εδώ και χρόνια, επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να προσφέρουν αυτονομία, χωρίς τεράστιες μπαταρίες ή συχνή φόρτιση.
Οι γονείς κάνουν πολλά χιλιόμετρα την εβδομάδα για εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους αλλά αυτό τους δίνει και ποιοτικό χρόνο για την οικογένεια.
17 αυτοκίνητα σε ένα βράδυ έκλεψαν κάποιοι από πάρκινγκ που χρησιμοποιούσαν άνθρωποι που βρίσκονταν σε κρουαζιέρα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου ένα αυτόνομο όχημα πέρασε τα σύνορα και ολοκλήρωσε τους ελέγχους χωρίς οδηγό στο τιμόνι.
Την είδηση μοιράστηκε στα social media ο ίδιος ο Lewis Hamilton μετά από τις πρόσφατες αναρτήσεις για την περιπέτεια υγείας που πέρασε ο Roscoe.
Η τρίτη γενιά του Audi Q3 έχει το δύσκολο έργο να κάνει ακόμη καλύτερο ένα SUV που από την πρώτη του κιόλας γενιά ήταν ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Νέα σύλληψη οδηγού για παραβίαση του ορίου ταχύτητας είχαμε από την αστυνομία, όταν το ραντάρ έπιασε αυτοκίνητο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε δρόμο της Κηφισιάς.
Αν το Golf ήταν πάντα το αυτοκίνητο της καρδιάς σου, αλλά η ανάγκη για κάτι πιο πρακτικό σε κάνει να λοξοκοιτάς προς τα SUV, τότε το T-Roc είναι πιθανότατα αυτό που ψάχνεις.
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς αποκτά ένα πολύ ξεχωριστό concept με κεφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό.
Την δική της απαντήση στην Κίνα ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει μικρό και προσιτό αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους.
Η πρωτοποριακή πόλη Woven City της Toyota, έχει ήδη τους πρώτους κατοίκους της οι οποίοι σύντομα θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.
Ο Marc Basseng μιλάει στο Top Gear για το σπουδαίο επίτευγμα του ρεκόρ ταχύτητας με το ηλεκτρικό Yangwang U9 Xtreme και λέει πως "θα μπορούσε να είχε κρατήσει το γκάζι πατημένο για άλλο 1,5...
Χωρίς να δυσκολευτεί και με μια εντυπωσιακή προσπέραση στην εκκίνηση ο Max Verstappen ήταν κυρίαρχος στο ντεμπούτο του σε αγώνες GT3 στο Nurburgring.