Σάββατο, 22-Ιαν-2022 11:06
Η νέα και ηλεκτρική BMW iX M60

Το BMW Group παρουσιάζει την τρίτη, ακόμα ισχυρότερη έκδοση της νέας τεχνολογικής ναυαρχίδας της: την BMW iX M60. Με ισχύ 455 kW/619 hp, μέγιστη ροπή 1.015 Nm σε Sport Mode και αντίστοιχα 1.100 Nm με ενεργοποιημένο το Launch Control και ειδική ρύθμιση ανάρτησης M, η νέα iX M60 εμπλουτίζει με έξοχες επιδόσεις την κινητικότητα μηδενικών ρύπων.
Η BMW iX M60 συνδυάζει μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα με τη σχεδίαση ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle και συναρπαστικά, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Ως εκ τούτου ενσαρκώνει τα καλύτερα των τριών κόσμων - της BMW i, των μοντέλων BMW X και της BMW M GmbH. Με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, η νέα BMW iX M60 ενσαρκώνει τη σύγχρονη έννοια της προηγμένης πολυτέλειας, των υψηλών επιδόσεων και του premium χαρακτήρα.
Η BMW iX M60 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η πλούσια ισχύς που αποδίδει το ειδικό για τα μοντέλα Μ σύστημα ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται στα υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα η αύξηση της ταχύτητας να παραμένει επίσης σχεδόν σταθερή μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα (κόφτης). Η αυτονομία της BMW iX M60 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει τα 566 χιλιόμετρα.
Το ντεμπούτο της BMW iX M60 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της BMW M GmbH, που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια. Μαζί με την BMW i4 M50, ενσαρκώνει την είσοδο της μάρκας BMW M στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Η εξαιρετική ισχύς και ο ακριβής έλεγχος του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης, μαζί με τον άμεσο έλεγχο ολίσθησης των τροχών βασισμένο σε ενεργοποιητή και μία τεχνολογία ανάρτησης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερανάρτηση και στους δύο άξονες που είναι ειδικά ρυθμισμένη για μοντέλα Μ με αυτόματο έλεγχο ύψους, διασφαλίζουν τη γνώριμη οδηγική εμπειρία, ευελιξία και ακρίβεια μιας BMW M.
Η φιλοσοφία της BMW iX αποτελεί την ιδανική βάση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SAV με χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων. Η δομή του αμαξώματος, ο σχεδιασμός και η ρύθμιση του πλαισίου της BMW iX είναι τέλεια προσαρμοσμένα ώστε να πετυχαίνουν ένα κορυφαίο συνδυασμό οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Η φιλοσοφία του αλουμινένιου πλαισίου τύπου space frame και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) σε μέρη όπως η οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα, αποτελούν ένα ευφυές μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Η χρήση CFRP για τη μείωση του βάρους έχει μακρά παράδοση στην BMW M GmbH. Το ιδιαίτερα ελαφρύ high-tech υλικό έχει ήδη πετύχει θαυμάσια αποτελέσματα συνδυάζοντας αυξημένες επιδόσεις και μειωμένο βάρος στην BMW M3 CSL, που λανσαρίστηκε το 2003.
Στη συνέχεια, η BMW M GmbH χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το CFRP για την κατασκευή αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Σε πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, μία στάνταρ οροφή από ανθρακονήματα και άλλα υλικά από CFRP αποτελούν τμήμα της ευφυούς φιλοσοφίας που στόχο έχει τη μείωση του βάρους.
Οι επιδόσεις, η απόδοση και η αυτονομία της BMW iX M60 ωφελούνται επίσης από τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που της χαρίζουν συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd ) 0,26 σε Sport Mode. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του οχήματος, το οποίο εξασφαλίζει ευέλικτη συμπεριφορά και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες. Γι’ αυτό τα χαρακτηριστικά επιδόσεων της BMW iX M60 δεν περιορίζονται μόνο στη συναρπαστική, αβίαστη επιτάχυνση αλλά και στην έξοχη δυναμική και στην ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά στις στροφές σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά σπορ οδήγησης. Τα άριστα ισορροπημένα χαρακτηριστικά οδήγησης χαρίζουν στην BMW iX M60 μία αίσθηση αυτοπεποίθησης και ευελιξίας σε όλες τις ταχύτητες. Επίσης, μπορεί να οδηγείται στα φυσικά όρια προσφέροντας στον οδηγό σαφή πληροφόρηση όπως κάθε BMW M.
Η BMW iX M60 συνδυάζει τα τυπικά χαρακτηριστικά επιδόσεων M με την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία του νέου μελλοντικού, αρθρωτού συστήματος του BMW Group στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών. Αυτό δημιουργεί μία εμπειρία πολυτελούς κινητικότητας που είναι μοναδική σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού. Σε αυτό συνεισφέρει και η πλήρως επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική του εσωτερικού, που δημιουργεί μία αίσθηση γενναιόδωρης ευρυχωρίας.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, η BMW iX M60 περιλαμβάνει την πιο εκτεταμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού που έχει προσφέρει ποτέ η BMW στον τομέα συστημάτων υποστήριξης οδηγού καθώς και πολυάριθμες καινοτομίες. Μία νέα γενιά αισθητήρων, ένα νέο πακέτο λογισμικού σε συνδυασμό με μια πλατφόρμα υψηλής υπολογιστικής ισχύος προσφέρουν επίσης σημαντικές δυνατότητες για συνεχή πρόοδο της αυτόνομης οδήγησης και των λειτουργιών στάθμευσης – με Επίπεδο λειτουργικότητας 3, μεσοπρόθεσμα.
Η τελευταία γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου iDrive επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, επιτρέποντας φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργία μέσω αφής του BMW Curved Display και τη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο προσωπικό ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant. Οι ενημερώσεις λογισμικού από απόσταση (Remote Software Upgrades) προσφέρουν τη δυνατότητα εγκατάστασης νέων και βελτιωμένων λειτουργιών over the air (ΟΤΑ). Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps και το Augmented Reality Video στην οθόνη ελέγχου διασφαλίζουν γρήγορο και ακριβή προγραμματισμό διαδρομής και άριστη καθοδήγηση στην κυκλοφορία. Η BMW iX είναι επίσης πρωτοπόρος στη μετάδοση δεδομένων με χρήση κινητού τηλεφώνου 5G και στην ενσωμάτωση του προσωπικού λογαριασμού κινητού στο όχημα με τη βοήθεια της Προσωπικής κάρτας eSIM.
Οι δυναμικές αναλογίες ενός σύγχρονου SAV, η αφαιρετική σχεδίαση και οι ακριβείς λεπτομέρειες είναι τα κύρια στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που αναδεικνύουν την ξεχωριστή παρουσία της BMW iX M60. Οι μπλε δαγκάνες του σπορ συστήματος φρένων με λογότυπο M, το BMW Individual Titanium Bronze Exterior Line και τα λογότυπα M με νέο φινίρισμα High Gloss Black/Titanium Bronze στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το πίσω τμήμα του οχήματος επισημαίνουν τον υψηλών επιδόσεων χαρακτήρα της BMW iX M60. Αεροδυναμικές ζάντες 22 ιντσών σε αποκλειστική σχεδίαση Titanium Bronze διατίθενται προαιρετικά.
Το ευρύχωρο, υψηλής ποιότητας και πρωτοποριακά σχεδιασμένο εσωτερικό βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, προσφέροντας άνεση στο ταξίδι και την απόλαυση μιας προηγμένης πολυτέλειας. Καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένα προσκέφαλα, το μεγάλο BMW Curved Display, το εξαγωνικό τιμόνι και η ανθρακί επένδυση οροφής επιτείνουν την οδηγική απόλαυση. Η κατάργηση του κεντρικού τούνελ δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια και χώρο για αποθήκευση αντικειμένων καθώς και την εγκατάσταση μιας κεντρικής κονσόλας η οποία είναι σχεδιασμένη σαν έπιπλο υψηλής ποιότητας. Το προαιρετικό εσωτερικό Suite περιλαμβάνει καθίσματα, πίνακα οργάνων, κεντρική κονσόλα και επενδύσεις θυρών από φυσικό δέρμα, καθώς και επιφάνειες και χειριστήρια σε Gold Bronze. Ανεξάρτητα από την επιλεγμένη διάταξη απεικόνισης και το ενεργοποιημένο My Mode, ένα λογότυπο M εμφανίζεται στην αριστερή περιοχή της οθόνης πληροφοριών.
Ο αποκλειστικός χαρακτήρας της BMW iX M60 επιτείνεται από ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει BMW Live Cockpit Professional και BMW Natural Interaction, που επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών και χειρονομιών, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround, BMW Laser Light, Comfort Access, Active Seat Ventilation για τον οδηγό και το συνοδηγό και Heat Comfort Package.
Μια τυχαία ανακάλυψη από χρήστες του Reddit, ανέδειξε την ύπαρξη μιας λειτουργίας στο νέο Tesla Model Y Performance που μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε αυτοψία στον Ε65, από Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά, δηλώνοντας αισιόδοξος πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Το νέο ηλεκτρικό sedan της Volvo είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που διαθέτει αρχιτεκτονική δομή φόρτισης 800V.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...