Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Δεκ-2021 09:55

    Το πιλοτήριο του Audi RS Q e-tron για το Dakar Rally

    Το πιλοτήριο του Audi RS Q e-tron για το Dakar Rally
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Audi αποκάλυψε λεπτομέρειες από το πιλοτήριο του RS Q e-tron, το αγωνιστικό πρωτότυπο με το οποίο θα συμμετάσχει στο Dakar Rally, σε λιγότερο από μήνα. Εδώ, κυρίαρχο στοιχείο είναι οι οθόνες σε όλο το πλάτος του πίνακα οργάνων, θυμίζοντας πιλοτήριο αεροπλάνου. Στο παρελθόν, υπήρχε σαφής κατανομή των καθηκόντων στα ράλλυ cross-country: ο οδηγός οδηγεί, ο συνοδηγός πλοηγεί. Αυτοί οι ρόλοι έχουν αλλάξει εδώ και πολύ καιρό. Οι κανονισμοί πλέον περιορίζουν τις εργασίες πλοήγησης, με το πρώην χάρτινο roadbook, τώρα να είναι ψηφιακό. Στο Audi RS Q e-tron, με μία νέα φιλοσοφία χειρισμού, οι ρόλοι οδηγού και συνοδηγού έχουν διαφοροποιηθεί από το παρελθόν.

    Το τιμόνι, η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι τα κύρια καθήκοντα των Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz, οι οποίοι ως οδηγοί συγκεντρώνονται πλήρως στη μορφολογία του εδάφους. Δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζουν σχέσεις, επειδή η ηλεκτρική κίνηση με μετατροπέα ενέργειας στο Audi RS Q e-tron, δεν απαιτεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κεντρικά τοποθετημένος στο πιλοτήριο είναι ο αλουμινένιος μοχλός χειρόφρενου, ο οποίος συνδέεται με το καινοτόμο σύστημα brake-by-wire που συνδυάζει το υδραυλικό φρένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, το τράβηγμα του χειρόφρενου συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας, όπως και το φρενάρισμα με το πεντάλ. Φυσικά, παραμένει ίδιος ο βασικός ρόλος του χειρόφρενου, όπως σε όλους τους αγώνες ράλλυ, να προκαλέσει ολίσθηση του RS Q e-tron πριν από τις στροφές, με σύντομο μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, για καλύτερη τοποθέτηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.

    Στο τιμόνι υπάρχουν οκτώ κουμπιά που μεταξύ άλλων ελέγχουν την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες και τις καταχωρήσεις δεδομένων στο λογισμικό εάν ο οδηγός θέλει να αποθηκεύσει μια ανωμαλία με χρονική σήμανση στη μνήμη. Πίσω από το τιμόνι, μια οθόνη στο χαμηλότερο οπτικό πεδίο του οδηγού παρέχει πληροφορίες για τις πιέσεις των ελαστικών και την κατάσταση του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος. Περιέχει επίσης σημαντικές προειδοποιήσεις για επικίνδυνες καταστάσεις του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος ή της μπαταρίας. Δύο μικρότερες οθόνες πιο πάνω παρέχουν πληροφορίες για την πυξίδα και την ταχύτητα οδήγησης.

    Μια κεντρική οθόνη ακριβώς στη μέση, μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, περιέχει πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, το σύστημα πέδησης και πολλές άλλες λειτουργίες. Οι πληροφορίες επισημαίνονται με πράσινο χρώμα όταν μια λειτουργία ή σύστημα λειτουργεί σωστά ή με κόκκινο όταν παρουσιάζεται σφάλμα. Ένας πίνακας με διακόπτες βρίσκεται πιο χαμηλά. Τα 24 μεμονωμένα πλήκτρα είναι ευαίσθητα στην αφή και πλήρως παραμετροποιήσιμα. Ο χειρισμός αυτού του πίνακα διακοπτών γίνεται κυρίως από τον συνοδηγό. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται όσο το δυνατόν πιο άψογα σε ανώμαλο έδαφος με ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, για πολλές ώρες. Έτσι, ο συνοδηγός έχει σημαντικό ρόλο, πέρα από τον κλασσικό, αυτόν της πλοήγησης. 

    Το δρομολόγιο της σχεδόν ολοήμερης ειδικής διαδρομής, δεν εκδίδεται πλέον το προηγούμενο βράδυ, όπως στο παρελθόν, αλλά 15’ μόλις πριν από την έναρξή της. Οι συνοδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο οθόνες tablet, ακριβώς μπροστά τους, που αντικαθιστούν τα προηγούμενα χάρτινα roadbooks. Μόνο εάν το tablet στα αριστερά, που δείχνει τη θέση στον χώρο παρουσιάσει βλάβη, επιτρέπεται στα πληρώματα να ανοίξουν και να χρησιμοποιήσουν το σφραγισμένο χάρτινο roadbook που παρέχεται, διαφορετικά αντιμετωπίζουν ποινή. Το tablet στα δεξιά περιέχει την πλοήγηση GPS και επικυρώνει τα ψηφιακά σημεία από τα οποία πρέπει να διέλθουν.

    Η μεγάλη διαφορά με τα γνώριμα στην καθημερινή οδήγηση συστήματα πλοήγησης είναι ότι οι διοργανωτές παρέχουν μόνο οδηγίες πυξίδας, αποστάσεις, απόλυτα απαραίτητες οδηγίες και προειδοποιήσεις κινδύνου, στο roadbook. Ως εκ τούτου, το σύστημα GPS στο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι σκόπιμα περιορισμένης χρησιμότητας για τις ομάδες ενώ με αυτό οι διοργανωτές ελέγχουν εάν οι συμμετέχοντες έχουν τηρήσει τη διαδρομή και τα όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένες ζώνες, για εκατοντάδες χιλιόμετρα.Το σύνολο οργάνων στο πιλοτήριο συμπληρώνει το σύστημα Iritrack, που χρησιμοποιείται για πρώτες βοήθειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

    Audi

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:01 21/01

    Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας στο 5ο Ecomobility Conference

    Πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας διεκδικεί το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

    10:58 21/01

    Χρονιά ρεκόρ για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio στην Ελλάδα

    Oι Alfa Romeo Giulia και Stelvio πραγματοποίησαν στην Ελλάδα χρονιά ρεκόρ σε εμπορικό επίπεδο.

    10:33 21/01

    Η Volkswagen διπλασίασε τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων της το 2021

    Πωλήσεις περίπου πέντε εκατομμυρίων οχημάτων για τη Volkswagen σε παγκόσμιο επίπεδο το 2021, με τη μάρκα να καταγράφει μείωση 8% σε σύγκριση με το 2020.

    09:47 21/01

    Οι νέες συνθήκες στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν τα δεδομένα στο χρώμα

    Η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε, ενώ κάποια συγκεκριμένα χρώματα είναι πλέον πιο δημοφιλή

    11:22 20/01

    Τα αποτελέσματα της Mercedes το 2021 στην Ελλάδα και παγκοσμίως

    Στην Ελλάδα, η Mercedes-Benz κατέκτησε για 8η συνεχή χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις μεταξύ των premium κατασκευαστών.

    11:09 20/01

    Η νέα Porsche Τaycan Sport Turismο

    Η νέα Sport Turismo είναι η τρίτη έκδοση αμαξώματος της ηλεκτρικής Porsche Taycan, η οποία προσφέρεται σε πέντε διαφοερετικές εκδόσεις.

    10:49 20/01

    H έλλειψη ημιαγωγών φρέναρε την ανοδική πορεία της Skoda το 2021

    Μετά το σπάσιμο του φράγματος πωλήσεων 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020, η Skoda περιορίστηκε λίγο κάτω από τις 900.000 παραδόσεις για το 2021.

    14:52 19/01

    Το FIA World Rally Championship αποκλειστικά στην COSMOTE TV έως το 2025

    Ζωντανά και αποκλειστικά στα κανάλια COSMOTE SPORT θα "τρέχει" μέχρι το 2025, το FIA World Rally Championship (WRC).

    11:19 19/01

    Θετικός απολογισμός για την Audi για το 2021

    Παγκόσμιες πωλήσεις περίπου αντίστοιχες με αυτές του 2020 για την Audi το 2021, παρά τις δυσκολίες στην παραγωγική διαδικασία λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

    10:51 19/01

    Σχεδόν σταθερές οι πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles το 2021

    Η Volkswagen Commercial Vehicles παρέδωσε 359.500 οχήματα σε πελάτες το 2021.

    10:11 19/01

    Η Hyundai Motorsport οδεύει στη νέα υβριδική εποχή του WRC

    Η Hyundai Motorsport οδεύει στη νέα υβριδική εποχή του WRC και επικεντρώνεται το 2022 στους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών.

    11:01 18/01

    Η Ελλάδα υποδέχεται την LEVC και τα νέα TX και VN5

    Η εταιρεία Σπανός ΑΕ με εδρα την Αθήνα, επιλεχθηκε ως επίσημος και αποσκλειστικός εισαγωγέας της μάρκας LEVC για την Ελλάδα.

    09:54 18/01

    Το νέο Abarth 595 Spa-Francorchamps

    H Abarth αφιερώνει μια εξαιρετικά συλλεκτική έκδοση στο θρυλικό Spa-Francorchamps.

    09:13 18/01

    H Audi γράφει ιστορία στο Ράλλυ Ντακάρ με το RS Q e-tron

    Απόλυτα επιτυχημένο το Ράλλυ Ντακάρ για την Audi, με τερματισμό και των τριών πρωτότυπων της ομάδας με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα και μετατροπέα ενέργειας.

    10:51 17/01

    Η νέα Porsche Cayenne Platinum Edition

    Η Porsche παρουσιάζει την ειδική έκδοση Platinum της νέας Cayenne.

    10:35 17/01

    Το επόμενο βήμα στην αποκάλυψη του Skoda Enyaq Coupe iV

    Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Skoda Enyaq Coupe iV θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου 2022 στην Πράγα.