Τετάρτη, 08-Δεκ-2021 09:55
Το πιλοτήριο του Audi RS Q e-tron για το Dakar Rally

Η Audi αποκάλυψε λεπτομέρειες από το πιλοτήριο του RS Q e-tron, το αγωνιστικό πρωτότυπο με το οποίο θα συμμετάσχει στο Dakar Rally, σε λιγότερο από μήνα. Εδώ, κυρίαρχο στοιχείο είναι οι οθόνες σε όλο το πλάτος του πίνακα οργάνων, θυμίζοντας πιλοτήριο αεροπλάνου. Στο παρελθόν, υπήρχε σαφής κατανομή των καθηκόντων στα ράλλυ cross-country: ο οδηγός οδηγεί, ο συνοδηγός πλοηγεί. Αυτοί οι ρόλοι έχουν αλλάξει εδώ και πολύ καιρό. Οι κανονισμοί πλέον περιορίζουν τις εργασίες πλοήγησης, με το πρώην χάρτινο roadbook, τώρα να είναι ψηφιακό. Στο Audi RS Q e-tron, με μία νέα φιλοσοφία χειρισμού, οι ρόλοι οδηγού και συνοδηγού έχουν διαφοροποιηθεί από το παρελθόν.
Το τιμόνι, η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι τα κύρια καθήκοντα των Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz, οι οποίοι ως οδηγοί συγκεντρώνονται πλήρως στη μορφολογία του εδάφους. Δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζουν σχέσεις, επειδή η ηλεκτρική κίνηση με μετατροπέα ενέργειας στο Audi RS Q e-tron, δεν απαιτεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κεντρικά τοποθετημένος στο πιλοτήριο είναι ο αλουμινένιος μοχλός χειρόφρενου, ο οποίος συνδέεται με το καινοτόμο σύστημα brake-by-wire που συνδυάζει το υδραυλικό φρένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, το τράβηγμα του χειρόφρενου συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας, όπως και το φρενάρισμα με το πεντάλ. Φυσικά, παραμένει ίδιος ο βασικός ρόλος του χειρόφρενου, όπως σε όλους τους αγώνες ράλλυ, να προκαλέσει ολίσθηση του RS Q e-tron πριν από τις στροφές, με σύντομο μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, για καλύτερη τοποθέτηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Στο τιμόνι υπάρχουν οκτώ κουμπιά που μεταξύ άλλων ελέγχουν την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες και τις καταχωρήσεις δεδομένων στο λογισμικό εάν ο οδηγός θέλει να αποθηκεύσει μια ανωμαλία με χρονική σήμανση στη μνήμη. Πίσω από το τιμόνι, μια οθόνη στο χαμηλότερο οπτικό πεδίο του οδηγού παρέχει πληροφορίες για τις πιέσεις των ελαστικών και την κατάσταση του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος. Περιέχει επίσης σημαντικές προειδοποιήσεις για επικίνδυνες καταστάσεις του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος ή της μπαταρίας. Δύο μικρότερες οθόνες πιο πάνω παρέχουν πληροφορίες για την πυξίδα και την ταχύτητα οδήγησης.
Μια κεντρική οθόνη ακριβώς στη μέση, μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, περιέχει πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, το σύστημα πέδησης και πολλές άλλες λειτουργίες. Οι πληροφορίες επισημαίνονται με πράσινο χρώμα όταν μια λειτουργία ή σύστημα λειτουργεί σωστά ή με κόκκινο όταν παρουσιάζεται σφάλμα. Ένας πίνακας με διακόπτες βρίσκεται πιο χαμηλά. Τα 24 μεμονωμένα πλήκτρα είναι ευαίσθητα στην αφή και πλήρως παραμετροποιήσιμα. Ο χειρισμός αυτού του πίνακα διακοπτών γίνεται κυρίως από τον συνοδηγό. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται όσο το δυνατόν πιο άψογα σε ανώμαλο έδαφος με ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, για πολλές ώρες. Έτσι, ο συνοδηγός έχει σημαντικό ρόλο, πέρα από τον κλασσικό, αυτόν της πλοήγησης.
Το δρομολόγιο της σχεδόν ολοήμερης ειδικής διαδρομής, δεν εκδίδεται πλέον το προηγούμενο βράδυ, όπως στο παρελθόν, αλλά 15’ μόλις πριν από την έναρξή της. Οι συνοδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο οθόνες tablet, ακριβώς μπροστά τους, που αντικαθιστούν τα προηγούμενα χάρτινα roadbooks. Μόνο εάν το tablet στα αριστερά, που δείχνει τη θέση στον χώρο παρουσιάσει βλάβη, επιτρέπεται στα πληρώματα να ανοίξουν και να χρησιμοποιήσουν το σφραγισμένο χάρτινο roadbook που παρέχεται, διαφορετικά αντιμετωπίζουν ποινή. Το tablet στα δεξιά περιέχει την πλοήγηση GPS και επικυρώνει τα ψηφιακά σημεία από τα οποία πρέπει να διέλθουν.
Η μεγάλη διαφορά με τα γνώριμα στην καθημερινή οδήγηση συστήματα πλοήγησης είναι ότι οι διοργανωτές παρέχουν μόνο οδηγίες πυξίδας, αποστάσεις, απόλυτα απαραίτητες οδηγίες και προειδοποιήσεις κινδύνου, στο roadbook. Ως εκ τούτου, το σύστημα GPS στο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι σκόπιμα περιορισμένης χρησιμότητας για τις ομάδες ενώ με αυτό οι διοργανωτές ελέγχουν εάν οι συμμετέχοντες έχουν τηρήσει τη διαδρομή και τα όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένες ζώνες, για εκατοντάδες χιλιόμετρα.Το σύνολο οργάνων στο πιλοτήριο συμπληρώνει το σύστημα Iritrack, που χρησιμοποιείται για πρώτες βοήθειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.
Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.