Τρίτη, 23-Νοε-2021 10:32
H Ford υπόσχεται αστραπιαίες ταχύτητες φόρτισης

Η Ford και οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Purdue έχουν ολοκληρώσει ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να καταστήσουν την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων απλή και γρήγορη.
Μέσω μιας συμμαχίας, ερευνητές και από τις δύο ομάδες συνεργάζονται για να αναπτύξουν ένα νέο καλώδιο σταθμού φόρτισης – για το οποίο εκκρεμεί χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας – που σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της φόρτισης οχημάτων θα διευκολύνει τους οδηγούς στη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, εξασφαλίζοντας ομαλή επαναφόρτιση.
"Σήμερα, οι φορτιστές περιορίζονται στο πόσο γρήγορα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία ενός EV λόγω του κινδύνου υπερθέρμανσης. Η ταχύτερη φόρτιση απαιτεί τη διέλευση περισσότερου ρεύματος από το καλώδιο φόρτισης" δήλωσε ο Michael Degner, senior technical leader, Ford Research & Advanced Engineering. "Όσο υψηλότερο είναι το ρεύμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της θερμότητας που πρέπει να αφαιρεθεί ώστε το καλώδιο να παραμείνει λειτουργικό."
Οι ερευνητές του Purdue University μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας τη κατάστασή του από υγρό σε ατμό – κάτι που αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ αυτής της λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά.
Αυτή η καινοτομία μπορεί μία μέρα να αποφέρει πολύ περισσότερη ισχύ σε σχέση με τα κορυφαία σημερινά συστήματα για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας εφικτή την ταχύτερη επαναφόρτιση σε συνδυασμό με παράλληλες βελτιώσεις στην τεχνολογία φόρτισης των οχημάτων. Στο τέλος, η διαδικασία φόρτισης ενός EV μπορεί να διαρκεί όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με συμβατικά καύσιμα.
Η ιδέα γι’ αυτή την τεχνολογία προέρχεται με βάση την κατανόηση από την ομάδα της Ford των προκλήσεων που επιφυλάσσουν οι ταχύτεροι ρυθμοί φόρτισης, καθώς και από την εξειδίκευση των ερευνητών του Purdue. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, οι ομάδες συνεργάζονται τακτικά για να εξετάζουν τα τελευταία αποτελέσματα των δοκιμών και να παρέχουν το απαραίτητο feedback σε νευραλγικούς τομείς.
"Ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να διαφέρει σημαντικά - από 20 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης ως και μερικές ώρες στο σπίτι, κάτι που μπορεί να αγχώνει όσους σκέπτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα" δήλωσαν ο Issam Mudawar, η Betty Ruth και ο Milton B. Hollander, Family professor of mechanical engineering Purdue University. "Το εργαστήριό μας έχει επινοήσει μία λύση για περιπτώσεις όπου οι παραγόμενες ποσότητες θερμότητας υπερβαίνουν τις δυνατότητες των σημερινών τεχνολογιών."
Ο Mudawar δήλωσε ότι το εργαστήριό του σχεδιάζει να ξεκινήσει δοκιμές για ένα πρωτότυπο καλώδιο φόρτισης τα επόμενα δύο χρόνια, ώστε να προσδιοριστούν πιο συγκεκριμένες ταχύτητες φόρτισης για ορισμένα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.
"Η Ford έχει δεσμευτεί να διευκολύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση" δήλωσε ο Degner. "Είμαστε χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε στενά με την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Purdue, που έχει τη δυνατότητα να καταστήσει την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων και επαγγελματικών στόλων πιο ελκυστική και προσιτή."
Ηλεκτρίζοντας το ενδιαφέρον νεαρών ταλέντων
Η συνεργασία μεταξύ Ford και Purdue University είναι μία από τις εκατοντάδες στρατηγικές συμμαχίες που έχει η εταιρεία με καθηγητές πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο. Προσφέροντας την ευκαιρία να εργαστούν σε πραγματικές συνθήκες και αντιμετωπίζοντας τις ανάλογες προκλήσεις, οι απόφοιτοι βοηθιούνται να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, με την Ford παράλληλα να "συστήνεται" σε φοιτητές που ενδεχομένως επιλέξουν να ξεκινήσουν την καριέρα τους στην εταιρεία.
"Η έρευνα που διεξάγουμε για ένα τέτοιο project είναι πραγματικά προχωρημένη και διακρίνουμε οφέλη για εμάς, για το μέλλον της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την επικοινωνία μας με νεαρά ταλέντα – και έχουμε ήδη καταφέρει σημαντικά πράγματα" δήλωσε ο Ted Miller, manager of Electrification Subsystems & Power Supply Research της Ford. "Οι φοιτητές συμμετέχουν, τους αρέσει η δουλειά που κάνουν και αυτό αποτελεί μία σταθερή επένδυση για τα εργαστήριά τους, ενώ μας βοηθά να επιλύουμε προβλήματα."
Και ενώ το καλώδιο ταχείας φόρτισης δεν θα βρίσκεται σύντομα στην αγορά καθώς η έρευνα συνεχίζεται, ο Mudawar εξελίσσει τεχνολογίες για αποδοτική ψύξη ηλεκτρονικών συστημάτων εδώ και 37 χρόνια, αξιοποιώντας την ιδιότητα των υγρών να δεσμεύουν τη θερμότητα κατά την εξάτμισή τους.
"Η Ford εμπλέκεται ενεργά στην έρευνα στον τομέα των μπαταριών καθώς και στα ηλεκτρικά οχήματα από τις ημέρες του Henry Ford και του Thomas Edison" δήλωσε ο Miller. "Έχουμε κατοχυρώσει στις ΗΠΑ πάνω από 2.500 πατέντες στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού ενώ εκκρεμούν περισσότερες από 4.000. Η συνεργασία μας με τον Καθηγητή Mudawar και τους μαθητές του μας βοηθά με τον καλύτερο τρόπο να διερευνήσουμε τις λύσεις φόρτισης του μέλλοντος."
Ένας από τους τελευταίους εκπρόσωπους της κατηγορίας των roadster, η Z4, αναμένεται να αποσυρθεί το επόμενο διάστημα, εκτός κι αν η ψηφιακή απεικόνισή της με τα χαρακτηριστικά της Neue Klasse...
Η επίσημη παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Cayenne αναμένεται να γίνει πριν το τέλος του έτους, με την γερμανική εταιρεία να κάνει λόγο για το πιο καινοτόμο SUV που έχει κατασκευάσει ποτέ.
Προς το παρόν οι παραδοσιακές φίρμες αυτοκινήτων δεν μπορούν να στηριχθούν μόνο στα ηλεκτρικά, αλλά ξέρουν τι έρχεται. Και ο CEO μιας μεγάλης φίρμας εξηγεί ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι καλύτερα μόνο...
Δεν προκειται για κάποια κινέζικη φίρμα, ούτε για κάποιο μοντέλο που έχεις ακούσει ξανά. Είναι ολοκαίνουργιο και οπως φαίνεται θα ξεπουλήσει.
Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυτελή minivan που έχουμε δει τελευταία, καθώς οι εικόνες από το εσωτερικό του παραπέμπουν σε μοντέλα που συνήθως έχουν τα σήματα εταιρειών όπως οι Rolls-Royce και...
Η Aston Martin μεταφέρει τη φιλοσοφία της ταχύτητας και του στυλ στη βρεφική καθημερινότητα, παρουσιάζοντας σε συνεργασία με την egg ένα καρότσι που συνδυάζει πολυτέλεια και design, με ανάλογη τιμή.
Μπορεί να μην αποτελεί πλήρες εργοστασιακό project και να μην συναγωνίζεται σε χώρους τα παραδοσιακά pick-up, όμως η συγκεκριμένη εκδοχή δίνει μια άλλη διάσταση στο δημοφιλές Dacia Duster.
Το ανανεωμένο Aygo X, αποκτά για πρώτη φορά πλήρως υβριδική έκδοση με 116 ίππους και τεχνολογία προερχόμενη από το best seller Yaris και προβάλλει ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στη μικρή...
Στην εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα έχουν για πλάκα 150 ίππους, που τα οικογενειακά SUV (ιδίως τα ηλεκτρικά) αποδίδουν ακόμα και πάνω από 300 ίππους, τρεις γκουρού τις ταχύτητας απαντούν αν χρειάζεται...
Έχοντας προχωρήσει σε σημαντικές ανακαλύψεις στον τομέα της χημικής σύνθεσης των μπαταριών, ο πετρελαϊκός κολοσσός ExxonMobil κινείται προς την κατεύθυνση να γίνει προμηθευτής λιθίου.
H F1 ανακοίνωσε τους αγώνες που θα περιλαμβάνουν Sprint Race το 2026 και η λίστα περιλαμβάνει τρεις πίστες που για πρώτη φορά θα έχουν αυτή την δομή αγωνιστικού τριημέρου.
O Christian von Koenigsegg που φτιάχνει τα ομώνυμα hypercars, o Mate Rimac των Bugatti και Rimac και ο Rob Dickinson των μοναδικών Singer οδηγούν ο ένας το αυτοκίνητου του άλλου και συζητούν.
Σε ένα περιστατικό που ανακαλεί στη μνήμη το αντίστοιχο πρόβλημα της Ferrari 458 Italia, μια Corvette C8 έπιασε φωτιά ενώ ανεφοδιαζόταν με βενζίνη, οδηγώντας στην ολοσχερή καταστροφή της.
Διαβάζουμε αρκετά ακραία νούμερα για αγορά θέσης parking στην Αθήνα. Ποιες είναι όμως οι πραγματικές τιμές; Κάναμε μια μικρή έρευνα.
Άλλο ένα σημαντικό συμβόλαιο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξασφάλισε η Τουρκία καθώς από το 2026 θα κατασκευάζει ένα νέο σημαντικό μοντέλο για την Ευρώπη.
Σύμφωνα με μελέτη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων BEV στην Ευρώπη αναμένεται να ξεπεράσουν το ήμισυ της ζήτησης για νέα ελαφρά οχήματα σταδιακά έως το 2032.