Δευτέρα, 01-Νοε-2021 22:53
Chaos: Το Ελληνικό hypercar των 12,5 εκατ. ευρώ αποκαλύπτεται
Η Spyros Panopoulos Automotive, μια 100% ελληνική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται με υψηλές προσδοκίες στους σημαντικούς τομείς της έρευνας, του σχεδιασμού, της μηχανολογικής εξέλιξης και της παραγωγής, αποκάλυψε σήμερα το Chaos, ένα hypercar αξίας 12,5 εκατ. ευρώ στην ισχυρότερη έκδοση των 3.000 ίππων.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία, στο πρόγραμμα της Spyros Panopoulos Automotive για τα επόμενα δύο χρόνια (2022/2023) περιλαμβάνεται η παρουσίαση του νέου Chaos από την ελληνική Κυβέρνηση στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο θα έχει την έδρα του σε μια επιφάνεια 108 στρεμμάτων.
Το Chaos θα κοστίζει 5,5 εκατ. ευρώ στη "βασική" έκδοση Earth Version και 12,5 εκατ. ευρώ στην Zero Gravity και θα έχει αναλογία ισχύος ανά κιλό της τάξης του 2,05 και 3,06 αντίστοιχα αναπτύσσοντας δυνάμεις κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης που θα φτάνουν έως και τα 3G.
Το Chaos, το οποίο αποτελεί μέρος μιας επένδυσης από την Spyros Panopoulos Automotive ύψους άνω των 90 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 5,053 μ., πλάτος 2,068 μ. και ύψος 1,121 μ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.854 μ. Το βάρος του προσδιορίζεται από την εταιρεία στα 1.388 και 1.272 κιλά.
Το hypercar της SP Automotive τροφοδοτείται από έναν V10 κινητήρα με χωρητικότητα 3.988 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και σχέση συμπίεσης 12,3:1. O twin-turbo κινητήρας θα διαθέτει ξηρό κάρτερ, 10 μπεκ άμεσου ψεκασμού και 10 έμμεσου και συνολικά 40 βαλβίδες. Οι εκκεντροφόροι του θα είναι κατασκευασμένοι από τιτάνιο, με τον στροφαλοφόρο, ο οποίος θα είναι ψηφιακά εκτυπωμένος, να είναι κατασκευασμένος από το ίδιο ακριβώς υλικό.
Στην πρώτη από τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις η μέγιστη ισχύς του εν λόγω συνόλου θα είναι 2.048,7 hp (1.527,7 kW) και το "κόκκινο" μεταξύ 10.000 και 11.000 σ.α.λ., ενώ στην ισχυρότερη των 3.064,7 hp (2.284,9 kW) μεταξύ 11.800 και 12.200 σ.α.λ., ανάλογα με το τελικό set up και το καύσιμο. Η δε ροπή διαμορφώνεται στα 1.389,4 Nm και στα 1.983,5 Nm, αντίστοιχα.
Η έκδοση χαμηλής ισχύος του Chaos αναμένεται να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 1,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να υπερβαίνει την ιλιγγιώδη τιμή των 500 χλμ./ώρα. Η Spyros Panopoulos Automotive υπόσχεται ότι οι ρεπρίζ "100-200" χλμ./ώρα και "160-240" χλμ./ώρα θα ολοκληρώνονται αντίστοιχα σε 2,7 και 2,3 δλ., ενώ για το "0-300" θα απαιτούνται 7,9 δλ. και για το "0-402 μ." 8,1 δλ. Για την Zero Gravity σημειώστε ότι το "0-100" θα ολοκληρώνεται σε 1,55 δλ., ενώ οι ρεπρίζ "100-200" και "160-240" χλμ./ώρα σε 1,7 και 1,4 δλ. Εδώ, τα πρώτα 300 χλμ./ώρα θα έρχονται σε 7,1 δλ. και το "400άρι" θα καλύπτεται σε 7,5 δλ.
Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, σε αναλογία 35/65, με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου με 7 ή 8 σχέσεις. Το δε μονοκόκ πλαίσιο του Chaos θα είναι κατασκευασμένο από το υλικό Zylon, ενώ το "παρών" θα δίνουν και άλλα εξωτικά (και ελαφριά) υλικά, όπως τα ανθρακονήματα, το μαγνήσιο και το τιτάνιο.
Ψηφιακά εκτυπωμένες θα είναι και οι ζάντες τιτανίου του αποκλειστικά 2θέσιου hypercar της Spyros Panopoulos Automotive, οι οποίοι θα έχουν διάμετρο 21 και 22 ίντσες και πλάτος 9 και 13 ίντσες, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το σύστημα πέδησης θα αποτελείται από κεραμικούς δίσκους με διάμετρο 422 και 416 χλστ. εμπρός και πίσω (452 και 426 χλστ. για την μεγάλη έκδοση), ενώ οι 3D-printed δαγκάνες που θα τους συνοδεύουν θα είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο. Η δε ανάρτηση είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς αποτελούμενη από μία διάταξη με διπλά ψαλίδια.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.