Δευτέρα, 13-Σεπ-2021 08:28
Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον
Σε μία διαδικτυακή εκδήλωση η Audi αποκάλυψε το grandsphere, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2021). Το grandsphere αποκαλύφθηκε μόλις λίγες εβδομάδες μετά το skysphere και ανήκει στην τριλογία των "sphere” πρωτότυπων της Audi, που όπως προδίδει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός τους, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον λειτουργικό χώρο των επιβατών, τοποθετώντας τους ουσιαστικά εντός μίας "σφαίρας", που τους εξασφαλίζει ένα κορυφαίο ευ ζην.
Τα Audi skysphere, Audi grandsphere αλλά και το Audi urbansphere που θα ακολουθήσει το 2022, είναι τα τρία πρωτότυπα με τα οποία η Audi παρουσιάζει το όραμά της για την πολυτέλεια του μέλλοντος, με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά σχεδιασμού που θα εμφανιστούν σε λίγα χρόνια σε μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Το grandsphere εκφράζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, την πεποίθηση της Audi ότι έχει εξελιχθεί στη μάρκα που υπαγορεύει τις τάσεις στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τεχνολογικό μετασχηματισμό και εντελώς νέες, ολιστικές εμπειρίες κινητικότητας.
Με μήκος 5,35 μ., πλάτος 2 μ. και ύψος 1,39 μ., το grandsphere είναι ένα σεντάν – που μάλλον μοιάζει με ένα τετράθυρο GT – που προσφέρει μοναδική First Class εμπειρία. Η αυτόνομη οδήγηση "επιπέδου 4", κάνει δυνατή την αλλαγή του εσωτερικού χώρου του παραδοσιακά προσανατολισμένου στον οδηγό πιλοτηρίου και των καθισμάτων σε ευρύχωρο σαλόνι, μόλις απομακρυνθούν το τιμόνι και τα πεντάλ. Ταυτόχρονα, ανοίγει νέα επίπεδα ελευθερίας για όλους τους επιβάτες. Αυτό συμβαίνει επειδή το Audi grandsphere όχι μόνο απαλλάσσει τον οδηγό από τα καθήκοντα οδήγησης όποτε είναι δυνατόν, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει σε όλους τους επιβάτες ένα ευρύ φάσμα επιλογών, που τους επιτρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ελευθερία για μεμονωμένες εμπειρίες: επικοινωνία ή απομόνωση, εργασία ή χαλάρωση, μια ιδιωτική σφαίρα κατά βούληση. Το concept Audi grandsphere μεταμορφώνεται από αυτοκίνητο σε ένα "όχημα εμπειριών".
Στο concept αυτοκίνησης "sphere”, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και ο χειρισμός δεν είναι πλέον στην κορυφή των προδιαγραφών σχεδιασμού. Αντίθετα, το σημείο εκκίνησης είναι το εσωτερικό, η σφαίρα της ζωής και της εμπειρίας των επιβατών ενώ ταξιδεύουν. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν τον χώρο, την αρχιτεκτονική και τις λειτουργίες. Οι εξωτερικές γραμμές και οι αναλογίες, μαζί με τους τεχνολογικούς παράγοντες, ακολουθούν τον σχεδιασμό του εσωτερικού.
Το Audi grandsphere ξεχωρίζει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διάφανη οροφή, την απουσία κολόνας Β με τις εμπρός πόρτες να ανοίγουν αντίθετα από τις πίσω, αποκαλύπτοντας μία διάπλατη είσοδο στο όχημα. Οι οθόνες του πίνακα οργάνων και ελέγχου του πρωτότυπου μετατρέπονται σε οθόνες ψυχαγωγίας Cinema Scope, μόλις αυτό αρχίζει να κινείται αυτόνομα, ενώ ταυτόχρονα πεντάλ και τιμόνι απομακρύνονται από το οπτικό πεδίο των επιβαινόντων.
Το 2+2 επιβατών πρωτότυπο, διαθέτει τέσσερα καθίσματα που η πλάτη τους παίρνει κλίση έως 60 μοίρες, προσφέροντας από ξεκούραση έως απόλυτη χαλάρωση, με τα προσκέφαλα να εξασφαλίζουν ατομικά επίπεδα κλιματισμού ή αρωματισμό του περιβάλλοντος αλλά και κατ’ ιδίαν ακρόαση μουσικής.
Αισθητήρες που παρακολουθούν τις κινήσεις των ματιών οδηγού και επιβατών, επιτρέπουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, διαισθητικά και με απλές κινήσεις των χεριών – χωρίς αυτοί να αγγίζουν τίποτα. Σε πλήρη αρμονία με τις νέες περιβαλλοντικές τάσεις, το φυσικό δέρμα έχει αντικατασταθεί από ξύλο, μαλλί, συνθετικά υφάσματα και μέταλλο, ορατά και ευχάριστα στο άγγιγμα ως επένδυση επιφανειών, καλύμματα καθισμάτων και ταπέτα.
Το Audi grandsphere είναι κτισμένο στην Premium Platform Electric ή PPE, τη νέα πλατφόρμα του Volkswagen Group αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα επιδόσεων. Φιλοξενεί μεταξύ των αξόνων μία μπαταρία 120 kWh που προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Φυσικά, το quattro δηλώνει "παρών", με ένα κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 530 kW (721 PS) και 960 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα, με τον οδηγό να απολαμβάνει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά. Σε πιο χαλαρές συνθήκες, η ενεργή αερανάρτηση εξασφαλίζει την απόλυτη άνεση των επιβατών, με το σύστημα μέσω κάμερας να ανιχνεύει προγνωστικά κάθε ανωμαλία του δρόμου και να εξασφαλίζει ένα "μαγικό χαλί" για οδηγό και επιβάτες.
Βασισμένο σε τεχνολογία 800 Volt, το Audi grandsphere επιτρέπει ταχυφόρτιση έως και 270 kW, με το αυτοκίνητο να ανακτά σε μόλις 10’ ενέργεια αρκετή για να διανύσει 300 χιλιόμετρα, και τη μπαταρία να μεταβαίνει από το 5 στο 80% της χωρητικότητάς της, σε λιγότερο από 25’.
Η γέφυρα που είχε καταστραφεί στην κακοκαιρία "Θάλεια" έδωσε τη θέση της σε μια πιο σύγχρονη και ασφαλέστερη νέα γέφυρα.
Αν ψάχνεις premium ηλεκτρικό SUV σε τιμή πραγματική ευκαιρία το Zeekr X είναι αυτό που ψάχνεις για μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης και ξεχωριστή αισθητική
Οι νέες τεχνολογίες φόρτισης που εξελίσσει η Hyundai υπόσχονται σημαντική μείωση της διάρκειας φόρτισης, ώστε τα EV να ανταγωνίζονται άμεσα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η ήδη εστιασμένη στην πίστα Porsche 911 GT3 βελτιώνει την αεροδυναμική της ακόμη περισσότερο με το νέο κιτ της Manthey και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αλλαγές στα μηχανικά μέρη, κατεβάζει...
Το Grand Prix στο Λας Βέγκας δεν είχε cool down room γιατί είχε cool down car, μια Cadillac του 1950 φτιαγμένη από τουβλάκια LEGO και με οδηγό τον ηθοποιό Teryy Crews.
Δείχνοντας την ποιότητά της ως εταιρεία και αποδεικνύοντας το ήθος των ανθρώπων που την συνθέτουν η Toyota έβγαλε μια διαφήμιση με ένα αυτοκίνητο Ford.
Για πρώτη φορά ένα υβριδικό αυτοκίνητο κατακτά τον τίτλο του καλύτερου pick-up της χρονιάς και δεν είναι άλλο από αυτό που έχει κλέψει τις καρδιές όλων όσοι λατρεύουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Το ταλαιπωρημένο πάρκινγκ της Πλατείας Κοτζιά στο κέντρο της Αθήνας μπαίνει σε τροχιά επαναλειτουργίας και θα φέρει 500 νέες θέσεις στάθμευσης.
Η Genesis παρουσίασε το Magma GT, ένα πρωτότυπο που μοιάζει να ξεπήδησε από τον κόσμο των hypercars και άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί πως αυτό το εντυπωσιακό όραμα ίσως το δούμε να κυκλοφορεί στους...
O Max Verstappen πήρε άνετη νίκη στο Λας Βέγκας και οι ελπίδες του για τίτλο μπορεί να είναι ελάχιστες, αλλά τις διατήρησε με αυτόν τον τρόπο.
Η νέα αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της Mazda δεν είναι ένα ακόμη SUV, όπως είναι η τάση σήμερα, αλλά ένα μεσαίο sedan, με έμφαση στη σχεδίαση, την άνεση και την αποδοτικότητα, που για περιορισμένο χρονικό...
Το BYD Atto 2 έρχεται με σημαντικές αναβαθμίσεις όσον αφορά την ηλεκτρική έκδοση και υβριδική εκδοχή που υπόσχεται ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου και αυτονομία 1.000 χλμ.
Οι φήμες που θέλουν την Audi να ετοιμάζει έναν πραγματικό αντίπαλο για τη Mercedes G-Class, βασισμένο στην πλατφόρμα της Scout, εντείνονται το τελευταίο διάστημα και τοποθετούν χρονικά το νέο μοντέλο...
Με σαφείς αναφορές στο εμβληματικό Wrangler, η Jeep παρουσίασε το Recon, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που παρά την υψηλή ισχύ των 650 ίππων, έχει ξακάθαρο off road χαρακτήρα.
Την σαφή και ξεκάθαρη προσήλωση της ΔΕΗ στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία της εταιρείας για το 2025.