Δευτέρα, 13-Σεπ-2021 08:28
Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον

Σε μία διαδικτυακή εκδήλωση η Audi αποκάλυψε το grandsphere, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2021). Το grandsphere αποκαλύφθηκε μόλις λίγες εβδομάδες μετά το skysphere και ανήκει στην τριλογία των "sphere” πρωτότυπων της Audi, που όπως προδίδει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός τους, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον λειτουργικό χώρο των επιβατών, τοποθετώντας τους ουσιαστικά εντός μίας "σφαίρας", που τους εξασφαλίζει ένα κορυφαίο ευ ζην.
Τα Audi skysphere, Audi grandsphere αλλά και το Audi urbansphere που θα ακολουθήσει το 2022, είναι τα τρία πρωτότυπα με τα οποία η Audi παρουσιάζει το όραμά της για την πολυτέλεια του μέλλοντος, με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά σχεδιασμού που θα εμφανιστούν σε λίγα χρόνια σε μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Το grandsphere εκφράζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, την πεποίθηση της Audi ότι έχει εξελιχθεί στη μάρκα που υπαγορεύει τις τάσεις στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τεχνολογικό μετασχηματισμό και εντελώς νέες, ολιστικές εμπειρίες κινητικότητας.
Με μήκος 5,35 μ., πλάτος 2 μ. και ύψος 1,39 μ., το grandsphere είναι ένα σεντάν – που μάλλον μοιάζει με ένα τετράθυρο GT – που προσφέρει μοναδική First Class εμπειρία. Η αυτόνομη οδήγηση "επιπέδου 4", κάνει δυνατή την αλλαγή του εσωτερικού χώρου του παραδοσιακά προσανατολισμένου στον οδηγό πιλοτηρίου και των καθισμάτων σε ευρύχωρο σαλόνι, μόλις απομακρυνθούν το τιμόνι και τα πεντάλ. Ταυτόχρονα, ανοίγει νέα επίπεδα ελευθερίας για όλους τους επιβάτες. Αυτό συμβαίνει επειδή το Audi grandsphere όχι μόνο απαλλάσσει τον οδηγό από τα καθήκοντα οδήγησης όποτε είναι δυνατόν, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει σε όλους τους επιβάτες ένα ευρύ φάσμα επιλογών, που τους επιτρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ελευθερία για μεμονωμένες εμπειρίες: επικοινωνία ή απομόνωση, εργασία ή χαλάρωση, μια ιδιωτική σφαίρα κατά βούληση. Το concept Audi grandsphere μεταμορφώνεται από αυτοκίνητο σε ένα "όχημα εμπειριών".
Στο concept αυτοκίνησης "sphere”, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και ο χειρισμός δεν είναι πλέον στην κορυφή των προδιαγραφών σχεδιασμού. Αντίθετα, το σημείο εκκίνησης είναι το εσωτερικό, η σφαίρα της ζωής και της εμπειρίας των επιβατών ενώ ταξιδεύουν. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν τον χώρο, την αρχιτεκτονική και τις λειτουργίες. Οι εξωτερικές γραμμές και οι αναλογίες, μαζί με τους τεχνολογικούς παράγοντες, ακολουθούν τον σχεδιασμό του εσωτερικού.
Το Audi grandsphere ξεχωρίζει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διάφανη οροφή, την απουσία κολόνας Β με τις εμπρός πόρτες να ανοίγουν αντίθετα από τις πίσω, αποκαλύπτοντας μία διάπλατη είσοδο στο όχημα. Οι οθόνες του πίνακα οργάνων και ελέγχου του πρωτότυπου μετατρέπονται σε οθόνες ψυχαγωγίας Cinema Scope, μόλις αυτό αρχίζει να κινείται αυτόνομα, ενώ ταυτόχρονα πεντάλ και τιμόνι απομακρύνονται από το οπτικό πεδίο των επιβαινόντων.
Το 2+2 επιβατών πρωτότυπο, διαθέτει τέσσερα καθίσματα που η πλάτη τους παίρνει κλίση έως 60 μοίρες, προσφέροντας από ξεκούραση έως απόλυτη χαλάρωση, με τα προσκέφαλα να εξασφαλίζουν ατομικά επίπεδα κλιματισμού ή αρωματισμό του περιβάλλοντος αλλά και κατ’ ιδίαν ακρόαση μουσικής.
Αισθητήρες που παρακολουθούν τις κινήσεις των ματιών οδηγού και επιβατών, επιτρέπουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, διαισθητικά και με απλές κινήσεις των χεριών – χωρίς αυτοί να αγγίζουν τίποτα. Σε πλήρη αρμονία με τις νέες περιβαλλοντικές τάσεις, το φυσικό δέρμα έχει αντικατασταθεί από ξύλο, μαλλί, συνθετικά υφάσματα και μέταλλο, ορατά και ευχάριστα στο άγγιγμα ως επένδυση επιφανειών, καλύμματα καθισμάτων και ταπέτα.
Το Audi grandsphere είναι κτισμένο στην Premium Platform Electric ή PPE, τη νέα πλατφόρμα του Volkswagen Group αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα επιδόσεων. Φιλοξενεί μεταξύ των αξόνων μία μπαταρία 120 kWh που προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Φυσικά, το quattro δηλώνει "παρών", με ένα κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 530 kW (721 PS) και 960 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα, με τον οδηγό να απολαμβάνει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά. Σε πιο χαλαρές συνθήκες, η ενεργή αερανάρτηση εξασφαλίζει την απόλυτη άνεση των επιβατών, με το σύστημα μέσω κάμερας να ανιχνεύει προγνωστικά κάθε ανωμαλία του δρόμου και να εξασφαλίζει ένα "μαγικό χαλί" για οδηγό και επιβάτες.
Βασισμένο σε τεχνολογία 800 Volt, το Audi grandsphere επιτρέπει ταχυφόρτιση έως και 270 kW, με το αυτοκίνητο να ανακτά σε μόλις 10’ ενέργεια αρκετή για να διανύσει 300 χιλιόμετρα, και τη μπαταρία να μεταβαίνει από το 5 στο 80% της χωρητικότητάς της, σε λιγότερο από 25’.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.
Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.
Ένα εντυπωσιακό ρεκόρ πραγματοποίησε υβριδικό SUV της Chery καθώς διέσχισε με επιτυχία το σημαντικότερο ποτάμι της Κίνας, στην μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταφέρει ποτέ αυτοκίνητο μέσα στο νερό.