Παρασκευή, 10-Σεπ-2021 23:40
EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Προβάδισμα για τον Kalle Rovanpera
Δε χρειάστηκαν παρά μόλις οι πρώτες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε πληρώματα, ομάδες και θεατές να θυμηθούν ή να μάθουν για ποιο λόγο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θεωρείται ένας από τους πλέον σκληρούς και εμβληματικούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ένας μαραθώνιος σχεδόν 500 χιλιομέτρων ξεκίνησε νωρίς το πρωί από την καρδιά της Αθήνας με κατάληξη στην πόλη της Λαμίας, όπου και βρίσκεται το ΕΚΟ Service Park. Στο ενδιάμεσο, οδηγοί, συνοδηγοί και αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν στο όριο των δυνατοτήτων τους, όταν κλήθηκαν να ξεπεράσουν το εμπόδιο πέντε φημισμένων ειδικών διαδρομών, γνωρίζοντας από νωρίς την απαιτητική πλευρά του αγώνα.
Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, τρεις οδηγοί κατάφεραν να αντεπεξέλθουν και, αποφεύγοντας τα τεχνικά προβλήματα, ανταμείφθηκαν με εξαιρετικές επιδόσεις. Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC), Ott Tanak (Hyundai i20 Coupe WRC) και Sebastien Ogier (Toyota Yaris WRC) προηγούνται στη γενική κατάταξη, με τη μεταξύ τους διαφορά να μην ξεπερνά τα 3,9 δλ., κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο για έναν σκληρό αγώνα όπως είναι το Ακρόπολις!
Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, αποτελεί το γεγονός πως σε ένα ράλλυ όπου απαιτείται τεράστια εμπειρία, ένας 21χρονος οδηγός έχει καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής στο τέλος του σκέλους. Ο Kalle Rovanpera κινήθηκε εξαιρετικά γρήγορα απέναντι σε οδηγούς με περισσότερες παραστάσεις, και μάλιστα έπειτα από μία σειρά γεγονότων που τον έφεραν να εκκινεί δεύτερος, πίσω από τον Sebastien Ogier.
Ο Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο Εσθονός Ott Tanak ήταν οι δύο οδηγοί που κατάφεραν να παραμείνουν στη μάχη για τη νίκη. Μάλιστα, ο Εσθονός κατάφερε με έναν εξαιρετικό χρόνο στην "Ελάτεια" να προσπεράσει τον Ogier στην κατάταξη και να ολοκληρώσει το σκέλος στη δεύτερη θέση. Κι αυτό, παρόλο που δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το Hyundai i20 Coupe WRC καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αφού, όπως ανέφερε, δεν αισθανόταν αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του.
Ο Ogier, από την πλευρά του, για ακόμα μία φορά έκανε επίδειξη της εμπειρίας και της εξαιρετικής στρατηγικής του. Παρά το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος, έχοντας σημαντικό μειονέκτημα "καθαρίζοντας" το δρόμο, έμεινε σε απόσταση βολής από τους κορυφαίους συνδυασμούς. Αντεπιτέθηκε στην ΕΔ 5 Θήβα επιλέγοντας τα πλέον κατάλληλα ελαστικά, με αποτέλεσμα να παραμένει στο κόλπο της νίκης.
Ο Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) κατάφερε να αποφύγει τα προβλήματα και να πλασαριστεί στην τέταρτη θέση, με μοναδική εξαίρεση τα 10 δευτερόλεπτα ποινής για jump start. Πιο πίσω, τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, με τον Adrien Fourmaux να επικρατεί μέχρι στιγμής στην εσωτερική μάχη με τον Gus Greensmith.
Βέβαια, ο Sebastien Ogier δε χαμογελάει μόνο για τη μικρή απόσταση που τον χωρίζει από την κορυφή της κατάταξης του αγώνα, αλλά και για το γεγονός ότι οι δύο βασικοί του αντίπαλοι στη διεκδίκηση του τίτλου ήταν αυτοί που αντιμετώπισαν και τα σημαντικότερα προβλήματα σήμερα.
O ομόσταβλός του Elfyn Evans αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) έχασε χρόνο αρχικά από πρόβλημα στα ηλεκτρικά, και ακόμα περισσότερο όταν το i20 WRC έμεινε από υδραυλική υποβοήθηση. Και οι δύο επέστρεψαν στη Λαμία, αλλά πλέον οι ελπίδες τους για διάκριση έχουν ψαλιδιστεί.
Όμορφες μάχες και πλούσιο θέαμα είδαμε στις επιμέρους κατηγορίες, όπως στην WRC2. Εκεί ξεχώρισε η παρουσία του 20χρονου Marco Bulacia, ο οποίος έχει καταφέρει να προηγείται επί του σαφώς πιο έμπειρου Andreas Mikkelsen - αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2. Άτυχος στάθηκε ο έτερος διεκδικητής του τίτλου Mads Ostberg (Citroen C3), ο οποίος ταλαιπωρήθηκε όλη την ημέρα από πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, αλλά και ο Oliver Solberg (Hyundai i20 N Rally2), που εγκατέλειψε από πρόβλημα στην ανάρτηση.
Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με το Skoda Fabia Rally2 είναι πρώτος ανάμεσα στα πληρώματα, σημειώνοντας πολύ καλές επιδόσεις σε επίπεδο WRC3, όντας και έκτος στην κατηγορία. Πίσω του ακολουθεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το Ford Fiesta WRC ’19, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Βασίλης Βελάνης με Skoda Fabia Rally2, έχοντας κινηθεί πολύ γρήγορα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ανάμεσα στους άτυχους συμπεριλαμβάνονται ο Λάμπρος Αθανασούλας (Hyundai i20 N Rally2) και ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας (VW Polo GTI), που εγκατέλειψαν από κρεμαγιέρα και ανάρτηση, αντίστοιχα.
Αύριο ο αγώνας θα μεταφερθεί στα βουνά της Φθιώτιδας, σε μερικές από τις πλέον κλασικές ειδικές διαδρομές του, που αναμένεται να αποτελέσουν ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση για τα πληρώματα. Ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη πως η κατάσταση του οδοστρώματός τους θα διαφέρει σημαντικά από ό,τι ήταν κατά τις αναγνωρίσεις, όπου σημειώθηκαν βροχοπτώσεις.
Τετρακίνητο και με αυτονομία έως 426 χλμ. παρουσιάστηκε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Urban Cruiser, ένα SUV πόλης με διευρυμένες δυνατότητες.
Τμήμα ενός αυτοκινητόδρομου 320 χλμ. με 265 γέφυρες και 17 τούνελ είναι το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου που βρίσκεται σε επαρχία της Κίνας.
Το νέο σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού Qi2 της Nissan, λειτουργεί με μαγνήτες, ενεργή ψύξη και ισχύ 15W και υπόσχεται γρηγορότερη και κυρίως αξιόπιστη φόρτιση εν κινήσει.
Το Unimog κλείνει 80 χρόνια και το γιορτάζει με ένα concept που αποδεικνύει ότι μπορεί με την ίδια άνεση να σκαρφαλώνει σε βράχια και να παρκάρει μπροστά σε πεντάστερα ξενοδοχεία.
Η Lancia επιχειρεί να ξυπνήσει μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της, όχι όμως με ένα αυτοκίνητο όπως θα περίμεναν όλοι, αλλά με ένα συλλεκτικό ρολόι με το σήμα HF στο καντράν του.
H BYD κάνει την έκπληξη με το πιο πρόσφατο αυτοκίνητο της για την Ευρώπη καθώς παρουσίασε το Seal 5 DM-i ένα υβριδικό sedan.
Βροχή, καταιγίδα, ομίχλη ή τυφώνας. Δεν υπάρχουν συνθήκες που να μην μπορεί να προσομοιάσει το νέο κέντρο οδικής ασφάλειας της Geely για αυτό έχει ήδη 5 ρεκόρ Γκίνες.
Οι εορτασμοί των 70 ετών της Alpine ολοκληρώνονται για το 2025 με το τελευταίο video της σειράς στο οποίο μαθαίνουμε πως η φίρμα ετοιμάζεται για ανακοινώσεις μέσα στο 2026.
Η κόντρα μεταξύ Czinger και Koenigsegg στη Laguna Seca συνεχίζεται, όμως αυτή τη φορά η Jesko καλείται να καλύψει μια διαφορά 2 δευτερολέπτων στην επόμενή της απόπειρα.
Δύο κορυφαία brand παγκοσμίως παρουσιάζουν σε μια κοινή καμπάνια την αφοσίωσή τους στην ομαδικότητα που κρύβεται πίσω από κάθε επιτυχημένο αποτέλεσμα.
H Toyota έκανε ακόμα μια έξυπνη κίνηση και λάνσαρε το Aygo Χ Hybrid και πλέον είναι η μόνη φίρμα με υβριδικό αυτοκίνητο στo Α segment. Πήγαμε μέχρι την Φλωρεντία για να το οδηγήσουμε και αυτές είναι...
Παρουσία του Περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά μπήκαν οι πρώτες"έξυπνες" κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε φανάρια της Αθήνας. Καταγράφουν τις παραβάσεις για κόκκινο και στέλνουν εικόνες και βίντεο.
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.