Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 29-Αυγ-2021 11:19

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην αρχή υπήρχε το αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, ένα πορτοκαλί-κόκκινο Opel Manta με μαύρη οροφή από βινύλιο της συλλογής Opel Classic. Με άλλα λόγια, ένας τυπικός εκπρόσωπος της πολύχρωμης, ξέφρενης δεκαετίας του ’70 - ένα style icon. Αυθεντικό, γενικά σε καλή κατάσταση, αλλά λίγο φθαρμένο. Χωρίς "αναπαλαίωση", θύμιζε περισσότερο πλατφόρμα εξαρτημάτων.

    Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη εξέλιξη με νέα μοντέλα όπως το Opel Mokka-e. Έτσι, το ένα έφερε το άλλο. Άλλωστε, η νέα αυτοκινητιστική τάση της εποχής είναι τα restomods - δηλαδή τα κλασικά οχήματα με σύγχρονα συστήματα κίνησης. Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι της Opel να μη δώσουν στο Manta μία νέα πνοή ζωής, και δη ηλεκτρική; Με άφθονη ροπή στον πίσω άξονα για γρήγορες, αθόρυβες επιταχύνσεις. Όπως ήταν φυσικό, την ιδές γέννησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου την αγκάλιασαν αμέσως ενθουσιώδεις σχεδιαστές, δημιουργοί 3D μοντέλων, μηχανολόγοι, τεχνικοί και μηχανικοί της μάρκας. Μία ομάδα φίλων της Opel που είναι απλά ερωτευμένοι με τα αυτοκίνητα.

    Η ιδέα γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Το 50-χρονο Manta έγινε παιδί της εποχής μας – ηλεκτρικό, χωρίς ρύπους και συναισθηματικό όπως αρμόζει σε έναν αληθινό θρύλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννήθηκε αρχικά μόνο στο μυαλό των δημιουργών του. "Το GSe αποτίει φόρο τιμής στο Manta του παρελθόντος και την ίδια στιγμή εκφράζει τη θέση της μάρκας για το παρόν. Η Opel είναι τολμηρή και ξεκάθαρη – συναρπαστικά διαφορετική. Ίσως πιο διαφορετική από ό,τι περιμένατε από εμάς", δήλωσε ο Quentin Huber, Επικεφαλής Στρατηγικής Μάρκας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Opel.

    Ο ενθουσιασμός ενέπνευσε αμέσως τους "Car Guys” στην ηγεσία της Opel, και έτσι δόθηκε άμεσα το πράσινο φως από τους υψηλά ιστάμενους γι’ αυτό το ασυνήθιστο και τολμηρό project μέσα σε μερικούς μήνες. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στο παρελθόν στην Opel, όταν μία ενθουσιώδης ομάδα που πλαισίωνε το σχεδιαστή Erhard Schnell σχεδίασε ένα συναρπαστικό σπορ κουπέ με δική της πρωτοβουλία. Αυτό το project ξεκίνησε το 1963 και έδωσε στο κόσμο του αυτοκινήτου το πρωτότυπο Experimental GT, σχεδόν δύο χρόνια αργότερα και τέλος το Opel GT από το 1968 μέχρι το 1973. Αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.

    Στην περίπτωση του Manta GSe ElektroMOD,  η ομάδα εξέλιξης έχει μεν διατηρήσει την αρχική γοητεία του αυτοκινήτου, αλλά το έχει εξοπλίσει και με ξεχωριστές καινοτομίες. Το εκφραστικό Pixel-Vizor με την τελευταία τεχνολογία LED, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό και, ασφαλώς, την αμιγή ηλεκτροκίνηση.

    Opel

    "Το Manta GSe συμβολίζει τη γνήσια αγάπη για την αυτοκίνηση. Με το ElektroMOD, δημιουργούμε μία γέφυρα ανάμεσα στην εξαιρετική παράδοση της Opel και σε ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτό το μίγμα παρελθόντος και παρόντος είναι απόλυτα συναρπαστικό", εξηγεί ο Pierre-Olivier Garcia, Opel Global Brand Design Manager, εκ μέρους της ομάδας του Manta GSe.

    Το ταξίδι για την υλοποίηση του "dream car" ξεκίνησε στα άδυτα της Opel Classic, στο τμήμα μη-αναπαλαιωμένων οχημάτων. Εκεί ξεχώριζε ένα Manta A πορτοκαλί χρώματος με μαύρη οροφή από βινύλιο και αυτόματο κιβώτιο. Η Opel Classic είχε παραλάβει το αυτοκίνητο το 1988 με το αμάξωμα σε καλή κατάσταση – σχεδόν χωρίς ίχνη σκουριάς – από την πρώτη ιδιοκτήτρια, μία κυρία από το Wiesbaden. Αυτή είχε αγοράσει το Manta καινούργιο το 1974 και το χρησιμοποιούσε επί 14 χρόνια. Το αυτοκίνητο απέκτησε το νέο του  κίτρινο νέον χρώμα στο Opel Service Workshop έχοντας προηγουμένως εξηλεκτριστεί και περάσει το τεστ TÜV.

    Λόγω απουσίας προσκέφαλων, τα καθίσματα του πρώτου Manta A δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έτσι το Manta GSe ElektroMOD απέκτησε νέα καθίσματα Recaro, παρόμοια με αυτά του σπορ Opel ADAM S. Ωστόσο, δεν ήταν μία απλή αντικατάσταση και, όπως πολλά από τα νέα εξαρτήματα, έπρεπε να προσαρμοστούν στο Opel Concept Workshop για να ταιριάξουν στο Manta.

    Η πρώτη ιδιοκτήτρια του Manta A είχε επιλέξει ένα αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εξακολουθούσε να είναι σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, ήταν κάτι σπάνιο για ένα Manta της δεκαετίας του '70 και η ομάδα ήθελε το κλασικό τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που είχε τοποθετηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα της εποχής εκείνης. Γι’ αυτό και σχεδίασαν έναν προσαρμογέα που επέτρεπε στο κιβώτιο της Opel να συνδυαστεί με ένα μεγαλύτερο συμπλέκτη. Μετά χρειάστηκαν ένα μακρύτερο άξονα κίνησης, που βρήκαν στην αποθήκη ανταλλακτικών της Opel Classic. Το σύστημα φρένων προσαρμόστηκε στις αυξημένες επιδόσεις του οχήματος. Μεγαλύτερα φρένα τοποθετήθηκαν στον εμπρός άξονα, ενώ στον πίσω άξονα το ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.

    Opel

    Και ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι σκληρή, πίσω είναι πιο μαλακή, ώστε το Manta να έχει πάντα άφθονα αποθέματα ελκτικής πρόσφυσης. Άλλωστε είναι το ισχυρότερο Manta A όλων των εποχών με εξαίρεση μερικές βελτιωμένες (tune-ups) και αγωνιστικές εκδόσεις. Η ισχύς του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 108 kW (147 ίπποι) μεταφέρεται στο δρόμο μέσω κλασικής πίσω κίνησης, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 31 kWh τοποθετήθηκε όσο το δυνατόν πιο μακριά στο χώρο αποσκευών, για καλή ελκτική πρόσφυση και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρόλα αυτά, το Manta GSe προσφέρει ακόμα και σήμερα αρκετό χώρο για μία διήμερη εκδρομή τεσσάρων ατόμων στην Ιταλία.

    Μετά τη μετατροπή σε ElektroMOD, το Manta ζυγίζει περίπου 1.137 κιλά (+175 κιλά πλέον του αρχικού μοντέλου), αλλά παραμένει πολύ ελαφρύτερο από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με ένα νορμάλ στυλ οδήγησης, το GSe μπορεί να πετύχει αυτονομία 200 km και ακόμα μεγαλύτερη όταν οδηγείται με ελαφρύ γκάζι. Και ασφαλώς, το e-Manta μπορεί να ανακτήσει ενέργεια όπως και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο Opel. Για να ενεργοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει ένα διακόπτη στο ντουλαπάκι.

    Η εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Manta GSe ElektroMOD είναι μαγική. Όχι μόνον από αισθητικής απόψεως, με την παράδοση να συναντά το σύγχρονο στυλ αλλά και σε επίπεδο οδήγησης. Γυρίστε το κλειδί ανάφλεξης και το μοτέρ ξεκινά – ασφαλώς αθόρυβα. Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέταρτη σχέση και απλά να ξεκινήσει – κανένα πρόβλημα για τον ροπάτο ηλεκτροκινητήρα. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει με το χέρι τις σχέσεις του τετρατάχυτου κιβωτίου της Opel, όπως είχε σχεδιαστεί και αρχικά. Το Manta GSe επιταχύνει ζωηρά. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:32 21/09

    Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo

    To νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τώρα τα 90 χιλιόμετρα.

    10:06 21/09

    Η Nissan συμπληρώνει 60 χρόνια παρουσίας στο Μεξικό

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό ορόσημο στο Μεικό στο οποίο δραστηροποιείται για έξι δεκαετίες.

    10:11 20/09

    H Ford Mustang Mach-E γίνεται... περιπολικό

    Η Ford κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αστυνομικό όχημα με βάση την ηλεκτρική Mustang Mach-E.

    09:41 20/09

    25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia

    Τέσσερις γενιές, 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia της νέας εποχής.

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    10:23 14/09

    Ford Mustang Mach-E: Από οποιαδήποτε πρωτεύουσα της Ευρώπης στην... παραλία

    Μια πλήρη φόρτιση είναι αρκετή ώστε να ταξιδέψει κανείς με την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύσουσα στην πλησιέστερη παραλία.

    09:54 14/09

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων καλούνται να αναβιώσουν εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος στο σήμερα.

    08:28 13/09

    Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον

    Το Audi grandsphere είναι ένα πολυτελές πρωτότυπο με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, που εντάσσεται στην τριλογία των "sphere" concept cars της μάρκας.