Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 29-Αυγ-2021 11:19

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην αρχή υπήρχε το αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, ένα πορτοκαλί-κόκκινο Opel Manta με μαύρη οροφή από βινύλιο της συλλογής Opel Classic. Με άλλα λόγια, ένας τυπικός εκπρόσωπος της πολύχρωμης, ξέφρενης δεκαετίας του ’70 - ένα style icon. Αυθεντικό, γενικά σε καλή κατάσταση, αλλά λίγο φθαρμένο. Χωρίς "αναπαλαίωση", θύμιζε περισσότερο πλατφόρμα εξαρτημάτων.

    Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη εξέλιξη με νέα μοντέλα όπως το Opel Mokka-e. Έτσι, το ένα έφερε το άλλο. Άλλωστε, η νέα αυτοκινητιστική τάση της εποχής είναι τα restomods - δηλαδή τα κλασικά οχήματα με σύγχρονα συστήματα κίνησης. Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι της Opel να μη δώσουν στο Manta μία νέα πνοή ζωής, και δη ηλεκτρική; Με άφθονη ροπή στον πίσω άξονα για γρήγορες, αθόρυβες επιταχύνσεις. Όπως ήταν φυσικό, την ιδές γέννησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου την αγκάλιασαν αμέσως ενθουσιώδεις σχεδιαστές, δημιουργοί 3D μοντέλων, μηχανολόγοι, τεχνικοί και μηχανικοί της μάρκας. Μία ομάδα φίλων της Opel που είναι απλά ερωτευμένοι με τα αυτοκίνητα.

    Η ιδέα γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Το 50-χρονο Manta έγινε παιδί της εποχής μας – ηλεκτρικό, χωρίς ρύπους και συναισθηματικό όπως αρμόζει σε έναν αληθινό θρύλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννήθηκε αρχικά μόνο στο μυαλό των δημιουργών του. "Το GSe αποτίει φόρο τιμής στο Manta του παρελθόντος και την ίδια στιγμή εκφράζει τη θέση της μάρκας για το παρόν. Η Opel είναι τολμηρή και ξεκάθαρη – συναρπαστικά διαφορετική. Ίσως πιο διαφορετική από ό,τι περιμένατε από εμάς", δήλωσε ο Quentin Huber, Επικεφαλής Στρατηγικής Μάρκας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Opel.

    Ο ενθουσιασμός ενέπνευσε αμέσως τους "Car Guys” στην ηγεσία της Opel, και έτσι δόθηκε άμεσα το πράσινο φως από τους υψηλά ιστάμενους γι’ αυτό το ασυνήθιστο και τολμηρό project μέσα σε μερικούς μήνες. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στο παρελθόν στην Opel, όταν μία ενθουσιώδης ομάδα που πλαισίωνε το σχεδιαστή Erhard Schnell σχεδίασε ένα συναρπαστικό σπορ κουπέ με δική της πρωτοβουλία. Αυτό το project ξεκίνησε το 1963 και έδωσε στο κόσμο του αυτοκινήτου το πρωτότυπο Experimental GT, σχεδόν δύο χρόνια αργότερα και τέλος το Opel GT από το 1968 μέχρι το 1973. Αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.

    Στην περίπτωση του Manta GSe ElektroMOD,  η ομάδα εξέλιξης έχει μεν διατηρήσει την αρχική γοητεία του αυτοκινήτου, αλλά το έχει εξοπλίσει και με ξεχωριστές καινοτομίες. Το εκφραστικό Pixel-Vizor με την τελευταία τεχνολογία LED, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό και, ασφαλώς, την αμιγή ηλεκτροκίνηση.

    Opel

    "Το Manta GSe συμβολίζει τη γνήσια αγάπη για την αυτοκίνηση. Με το ElektroMOD, δημιουργούμε μία γέφυρα ανάμεσα στην εξαιρετική παράδοση της Opel και σε ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτό το μίγμα παρελθόντος και παρόντος είναι απόλυτα συναρπαστικό", εξηγεί ο Pierre-Olivier Garcia, Opel Global Brand Design Manager, εκ μέρους της ομάδας του Manta GSe.

    Το ταξίδι για την υλοποίηση του "dream car" ξεκίνησε στα άδυτα της Opel Classic, στο τμήμα μη-αναπαλαιωμένων οχημάτων. Εκεί ξεχώριζε ένα Manta A πορτοκαλί χρώματος με μαύρη οροφή από βινύλιο και αυτόματο κιβώτιο. Η Opel Classic είχε παραλάβει το αυτοκίνητο το 1988 με το αμάξωμα σε καλή κατάσταση – σχεδόν χωρίς ίχνη σκουριάς – από την πρώτη ιδιοκτήτρια, μία κυρία από το Wiesbaden. Αυτή είχε αγοράσει το Manta καινούργιο το 1974 και το χρησιμοποιούσε επί 14 χρόνια. Το αυτοκίνητο απέκτησε το νέο του  κίτρινο νέον χρώμα στο Opel Service Workshop έχοντας προηγουμένως εξηλεκτριστεί και περάσει το τεστ TÜV.

    Λόγω απουσίας προσκέφαλων, τα καθίσματα του πρώτου Manta A δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έτσι το Manta GSe ElektroMOD απέκτησε νέα καθίσματα Recaro, παρόμοια με αυτά του σπορ Opel ADAM S. Ωστόσο, δεν ήταν μία απλή αντικατάσταση και, όπως πολλά από τα νέα εξαρτήματα, έπρεπε να προσαρμοστούν στο Opel Concept Workshop για να ταιριάξουν στο Manta.

    Η πρώτη ιδιοκτήτρια του Manta A είχε επιλέξει ένα αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εξακολουθούσε να είναι σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, ήταν κάτι σπάνιο για ένα Manta της δεκαετίας του '70 και η ομάδα ήθελε το κλασικό τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που είχε τοποθετηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα της εποχής εκείνης. Γι’ αυτό και σχεδίασαν έναν προσαρμογέα που επέτρεπε στο κιβώτιο της Opel να συνδυαστεί με ένα μεγαλύτερο συμπλέκτη. Μετά χρειάστηκαν ένα μακρύτερο άξονα κίνησης, που βρήκαν στην αποθήκη ανταλλακτικών της Opel Classic. Το σύστημα φρένων προσαρμόστηκε στις αυξημένες επιδόσεις του οχήματος. Μεγαλύτερα φρένα τοποθετήθηκαν στον εμπρός άξονα, ενώ στον πίσω άξονα το ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.

    Opel

    Και ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι σκληρή, πίσω είναι πιο μαλακή, ώστε το Manta να έχει πάντα άφθονα αποθέματα ελκτικής πρόσφυσης. Άλλωστε είναι το ισχυρότερο Manta A όλων των εποχών με εξαίρεση μερικές βελτιωμένες (tune-ups) και αγωνιστικές εκδόσεις. Η ισχύς του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 108 kW (147 ίπποι) μεταφέρεται στο δρόμο μέσω κλασικής πίσω κίνησης, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 31 kWh τοποθετήθηκε όσο το δυνατόν πιο μακριά στο χώρο αποσκευών, για καλή ελκτική πρόσφυση και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρόλα αυτά, το Manta GSe προσφέρει ακόμα και σήμερα αρκετό χώρο για μία διήμερη εκδρομή τεσσάρων ατόμων στην Ιταλία.

    Μετά τη μετατροπή σε ElektroMOD, το Manta ζυγίζει περίπου 1.137 κιλά (+175 κιλά πλέον του αρχικού μοντέλου), αλλά παραμένει πολύ ελαφρύτερο από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με ένα νορμάλ στυλ οδήγησης, το GSe μπορεί να πετύχει αυτονομία 200 km και ακόμα μεγαλύτερη όταν οδηγείται με ελαφρύ γκάζι. Και ασφαλώς, το e-Manta μπορεί να ανακτήσει ενέργεια όπως και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο Opel. Για να ενεργοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει ένα διακόπτη στο ντουλαπάκι.

    Η εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Manta GSe ElektroMOD είναι μαγική. Όχι μόνον από αισθητικής απόψεως, με την παράδοση να συναντά το σύγχρονο στυλ αλλά και σε επίπεδο οδήγησης. Γυρίστε το κλειδί ανάφλεξης και το μοτέρ ξεκινά – ασφαλώς αθόρυβα. Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέταρτη σχέση και απλά να ξεκινήσει – κανένα πρόβλημα για τον ροπάτο ηλεκτροκινητήρα. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει με το χέρι τις σχέσεις του τετρατάχυτου κιβωτίου της Opel, όπως είχε σχεδιαστεί και αρχικά. Το Manta GSe επιταχύνει ζωηρά. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:31 19/10

    Η άγνωστη ιστορία των 25 Porsche 917 που φτιάχτηκαν για τον δρόμο

    Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.

    21:07 18/10

    F1 GP ΗΠΑ Sprint: Με αυτή την McLaren ο Verstappen πάει για τίτλο

    Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.

    18:00 18/10

    Δοκιμή BMW X3 xDrive 30e: Με Plug-in σύστημα για πολυτέλεια και οικονομία

    Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.

    16:30 18/10

    Ford Mustang RTR: Εργoστασιακό muscle car για drift και δεν έχει καν τον V8 κινητήρα

    Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

    15:00 18/10

    Το νέο μικρό SUV της Toyota σου θυμίζει κάτι-ποιο όνομα επιστρέφει στην γκάμα της φίρμας

    Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.

    13:30 18/10

    Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα: Τελικά είναι εκνευριστικό ή σωτήριο;

    Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...

    12:00 18/10

    Ποιο αυτοκίνητο πωλείται με την απίστευτη έκπτωση των 43.000 ευρώ

    Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.

    10:35 18/10

    F1 GP ΗΠΑ: Πρόγραμμα και ώρες τηλεοπτικής μετάδοσης

    Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.

    19:00 17/10

    H Tesla παρουσίασε ρύθμιση Mad Max-τι είναι και πώς λειτουργεί

    Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.

    17:30 17/10

    Οι παίκτες της Μπάγερν παρέλαβαν τα νέα τους αυτοκίνητα και πήραν γεύση από F1

    Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.

    15:52 17/10

    Υβριδικό SUV της Chery εμεινε για 22 λεπτά στο νερό-δείτε ποιο ποτάμι διέσχισε επιπλέοντας

    Ένα εντυπωσιακό ρεκόρ πραγματοποίησε υβριδικό SUV της Chery καθώς διέσχισε με επιτυχία το σημαντικότερο ποτάμι της Κίνας, στην μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταφέρει ποτέ αυτοκίνητο μέσα στο νερό.

    13:57 17/10

    Σαρώνει η υπερβολική ταχύτητα στις παραβάσεις του ΚΟΚ – νέα εξόρμηση της Τροχαίας

    Ασταμάτητοι είναι οι έλεγχοι της Τροχαίας για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αμέτρητες είναι οι παραβάσεις καθημερινά.

    12:00 17/10

    Άκουσε τον κινητήρα του νέου hypercar της Toyota

    Η επίσημη παρουσίαση του νέου hypercar της Toyota πήρε μια μικρή αναβολή, όμως για να χρυσώσει το χάπι στους φίλους της, η ιαπωνική εταιρεία τους δίνει τη δυνατότητα να ακούσουν τον ήχο του κινητήρα...

    10:30 17/10

    Η Mercedes Vision Iconic έχει ένα στοιχείο που θα διχάσει

    Αν βιαστήκατε να θεωρήσετε τη μάσκα της νέας GLC υπερβολική, ρίξτε μια ματιά στο Vision Iconic, πιθανότατου αντικαταστάτη της κορυφαίας ηλεκτρικής EQS και ίσως αλλάξετε γνώμη.

    18:00 16/10

    Μάθε τα πάντα για την ηλεκτρική Ferrari στο video του Top Gear

    Το Top Gear παρουσιάζει απ' ευθείας από το Maranello τις πληροφορίες που αφορούν το επερχόμενο πρώτο ηλεκτρικό hypercar της Ferrari.

    16:30 16/10

    Το νέο concept της Mazda είναι ένα μυστήριο αλλά μοιάζει εντυπωσιακό

    Στο Japan Mobility Show 2025, η Mazda θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων ένα νέο εντυπωσιακό concept με χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου, που θα επηρεάσει την αισθητική και την τεχνολογία των μελλοντικών της...