Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 29-Αυγ-2021 11:19

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD

    Η τεχνολογία και το όραμα πίσω από το Opel Manta GSe ElektroMOD
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην αρχή υπήρχε το αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, ένα πορτοκαλί-κόκκινο Opel Manta με μαύρη οροφή από βινύλιο της συλλογής Opel Classic. Με άλλα λόγια, ένας τυπικός εκπρόσωπος της πολύχρωμης, ξέφρενης δεκαετίας του ’70 - ένα style icon. Αυθεντικό, γενικά σε καλή κατάσταση, αλλά λίγο φθαρμένο. Χωρίς "αναπαλαίωση", θύμιζε περισσότερο πλατφόρμα εξαρτημάτων.

    Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη εξέλιξη με νέα μοντέλα όπως το Opel Mokka-e. Έτσι, το ένα έφερε το άλλο. Άλλωστε, η νέα αυτοκινητιστική τάση της εποχής είναι τα restomods - δηλαδή τα κλασικά οχήματα με σύγχρονα συστήματα κίνησης. Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι της Opel να μη δώσουν στο Manta μία νέα πνοή ζωής, και δη ηλεκτρική; Με άφθονη ροπή στον πίσω άξονα για γρήγορες, αθόρυβες επιταχύνσεις. Όπως ήταν φυσικό, την ιδές γέννησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου την αγκάλιασαν αμέσως ενθουσιώδεις σχεδιαστές, δημιουργοί 3D μοντέλων, μηχανολόγοι, τεχνικοί και μηχανικοί της μάρκας. Μία ομάδα φίλων της Opel που είναι απλά ερωτευμένοι με τα αυτοκίνητα.

    Η ιδέα γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Το 50-χρονο Manta έγινε παιδί της εποχής μας – ηλεκτρικό, χωρίς ρύπους και συναισθηματικό όπως αρμόζει σε έναν αληθινό θρύλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννήθηκε αρχικά μόνο στο μυαλό των δημιουργών του. "Το GSe αποτίει φόρο τιμής στο Manta του παρελθόντος και την ίδια στιγμή εκφράζει τη θέση της μάρκας για το παρόν. Η Opel είναι τολμηρή και ξεκάθαρη – συναρπαστικά διαφορετική. Ίσως πιο διαφορετική από ό,τι περιμένατε από εμάς", δήλωσε ο Quentin Huber, Επικεφαλής Στρατηγικής Μάρκας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Opel.

    Ο ενθουσιασμός ενέπνευσε αμέσως τους "Car Guys” στην ηγεσία της Opel, και έτσι δόθηκε άμεσα το πράσινο φως από τους υψηλά ιστάμενους γι’ αυτό το ασυνήθιστο και τολμηρό project μέσα σε μερικούς μήνες. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στο παρελθόν στην Opel, όταν μία ενθουσιώδης ομάδα που πλαισίωνε το σχεδιαστή Erhard Schnell σχεδίασε ένα συναρπαστικό σπορ κουπέ με δική της πρωτοβουλία. Αυτό το project ξεκίνησε το 1963 και έδωσε στο κόσμο του αυτοκινήτου το πρωτότυπο Experimental GT, σχεδόν δύο χρόνια αργότερα και τέλος το Opel GT από το 1968 μέχρι το 1973. Αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.

    Στην περίπτωση του Manta GSe ElektroMOD,  η ομάδα εξέλιξης έχει μεν διατηρήσει την αρχική γοητεία του αυτοκινήτου, αλλά το έχει εξοπλίσει και με ξεχωριστές καινοτομίες. Το εκφραστικό Pixel-Vizor με την τελευταία τεχνολογία LED, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό και, ασφαλώς, την αμιγή ηλεκτροκίνηση.

    Opel

    "Το Manta GSe συμβολίζει τη γνήσια αγάπη για την αυτοκίνηση. Με το ElektroMOD, δημιουργούμε μία γέφυρα ανάμεσα στην εξαιρετική παράδοση της Opel και σε ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτό το μίγμα παρελθόντος και παρόντος είναι απόλυτα συναρπαστικό", εξηγεί ο Pierre-Olivier Garcia, Opel Global Brand Design Manager, εκ μέρους της ομάδας του Manta GSe.

    Το ταξίδι για την υλοποίηση του "dream car" ξεκίνησε στα άδυτα της Opel Classic, στο τμήμα μη-αναπαλαιωμένων οχημάτων. Εκεί ξεχώριζε ένα Manta A πορτοκαλί χρώματος με μαύρη οροφή από βινύλιο και αυτόματο κιβώτιο. Η Opel Classic είχε παραλάβει το αυτοκίνητο το 1988 με το αμάξωμα σε καλή κατάσταση – σχεδόν χωρίς ίχνη σκουριάς – από την πρώτη ιδιοκτήτρια, μία κυρία από το Wiesbaden. Αυτή είχε αγοράσει το Manta καινούργιο το 1974 και το χρησιμοποιούσε επί 14 χρόνια. Το αυτοκίνητο απέκτησε το νέο του  κίτρινο νέον χρώμα στο Opel Service Workshop έχοντας προηγουμένως εξηλεκτριστεί και περάσει το τεστ TÜV.

    Λόγω απουσίας προσκέφαλων, τα καθίσματα του πρώτου Manta A δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έτσι το Manta GSe ElektroMOD απέκτησε νέα καθίσματα Recaro, παρόμοια με αυτά του σπορ Opel ADAM S. Ωστόσο, δεν ήταν μία απλή αντικατάσταση και, όπως πολλά από τα νέα εξαρτήματα, έπρεπε να προσαρμοστούν στο Opel Concept Workshop για να ταιριάξουν στο Manta.

    Η πρώτη ιδιοκτήτρια του Manta A είχε επιλέξει ένα αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εξακολουθούσε να είναι σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, ήταν κάτι σπάνιο για ένα Manta της δεκαετίας του '70 και η ομάδα ήθελε το κλασικό τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που είχε τοποθετηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα της εποχής εκείνης. Γι’ αυτό και σχεδίασαν έναν προσαρμογέα που επέτρεπε στο κιβώτιο της Opel να συνδυαστεί με ένα μεγαλύτερο συμπλέκτη. Μετά χρειάστηκαν ένα μακρύτερο άξονα κίνησης, που βρήκαν στην αποθήκη ανταλλακτικών της Opel Classic. Το σύστημα φρένων προσαρμόστηκε στις αυξημένες επιδόσεις του οχήματος. Μεγαλύτερα φρένα τοποθετήθηκαν στον εμπρός άξονα, ενώ στον πίσω άξονα το ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.

    Opel

    Και ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι σκληρή, πίσω είναι πιο μαλακή, ώστε το Manta να έχει πάντα άφθονα αποθέματα ελκτικής πρόσφυσης. Άλλωστε είναι το ισχυρότερο Manta A όλων των εποχών με εξαίρεση μερικές βελτιωμένες (tune-ups) και αγωνιστικές εκδόσεις. Η ισχύς του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 108 kW (147 ίπποι) μεταφέρεται στο δρόμο μέσω κλασικής πίσω κίνησης, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 31 kWh τοποθετήθηκε όσο το δυνατόν πιο μακριά στο χώρο αποσκευών, για καλή ελκτική πρόσφυση και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρόλα αυτά, το Manta GSe προσφέρει ακόμα και σήμερα αρκετό χώρο για μία διήμερη εκδρομή τεσσάρων ατόμων στην Ιταλία.

    Μετά τη μετατροπή σε ElektroMOD, το Manta ζυγίζει περίπου 1.137 κιλά (+175 κιλά πλέον του αρχικού μοντέλου), αλλά παραμένει πολύ ελαφρύτερο από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με ένα νορμάλ στυλ οδήγησης, το GSe μπορεί να πετύχει αυτονομία 200 km και ακόμα μεγαλύτερη όταν οδηγείται με ελαφρύ γκάζι. Και ασφαλώς, το e-Manta μπορεί να ανακτήσει ενέργεια όπως και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο Opel. Για να ενεργοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει ένα διακόπτη στο ντουλαπάκι.

    Η εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Manta GSe ElektroMOD είναι μαγική. Όχι μόνον από αισθητικής απόψεως, με την παράδοση να συναντά το σύγχρονο στυλ αλλά και σε επίπεδο οδήγησης. Γυρίστε το κλειδί ανάφλεξης και το μοτέρ ξεκινά – ασφαλώς αθόρυβα. Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέταρτη σχέση και απλά να ξεκινήσει – κανένα πρόβλημα για τον ροπάτο ηλεκτροκινητήρα. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει με το χέρι τις σχέσεις του τετρατάχυτου κιβωτίου της Opel, όπως είχε σχεδιαστεί και αρχικά. Το Manta GSe επιταχύνει ζωηρά. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:20 07/09

    F1 GP Ιταλίας: Νίκη κατά κράτος του Verstappen μέσα στην Μόντσα

    O Max Verstappen με μια ακόμη ονειρική εμφάνιση κατέκτησε την 3η του νίκη στην Μόντσα και κράτησε πίσω του και τις δύο McLaren που κυριαρχούν στην φετινή F1.

    16:30 07/09

    Turbo διασταυρώσεις: Τι είναι και πώς λύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα

    Οι turbo διασταυρώσεις έρχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κίνηση στις παραδοσιακές πλατείες των μεγάλων πόλεων. Δείτε ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους.

    15:00 07/09

    Αυτή είναι η Mercedes με την μεγαλύτερη οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ

    Μια γιγαντιαία οθόνη με πάνω από χίλια LED και ελάχιστα φυσικά κουμπιά, είναι η νέα προσέγγιση της Mercedes στην ιδέα του premium αυτοκινήτου και μας την παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Μόναχο.

    13:30 07/09

    Ταινία F1: Δείτε πως γυρίστηκε η σκηνή του ατυχήματος

    Η Warner Bros δημοσίευσε video από τις δραματικές σκηνές και τα επικίνδυνα stunts της ταινίας F1 με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt.

    11:58 07/09

    Τα πιο δημοφιλή παρατσούκλια σε αυτοκίνητα

    Από τον Σκαραβαίο μέχρι τον KITT, αυτά είναι τα αυτοκίνητα που είναι πιο γνωστά με τα παρατσούκλια τους, παρά με τα ονόματα που τους έδωσαν οι εταιρείες τους.

    10:30 07/09

    Toyota: Πώς ένα εργοστάσιο στην Καλιφόρνια άνοιξε την αγορά των ΗΠΑ

    Ποιος θα φανταζόταν ότι ένα εργοστάσιο σε μια γειτονιά της Long Beach, που κατασκεύαζε καρότσες, θα οδηγούσε την Toyota στην κορυφή της αγοράς pickup στις ΗΠΑ;

    18:38 06/09

    F1 GP Ιταλίας: O Verstappen πήρε απίστευτη pole με χρόνο ρεκόρ στην Μόντσα

    Με δραματικό φινάλε και μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lando Norris ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το F1 Grand Prix Ιταλίας στην Μόντσα.

    16:30 06/09

    Το νέο αστικό δίτροχο της BMW με κλωβό ασφαλείας και ηλεκτροκινητήρα-δεν χρειάζεται κράνος

    Εικοσιπέντε χρόνια μετά το scooter BMW C1, η βαυαρική εταιρεία παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του αστικού δίτροχου με κλωβό ασφαλείας που δεν απαιτεί από τον αναβάτη του να φορά κράνος και προστατευτικό...

    15:00 06/09

    Το χαρακτηριστικό του νέου Model Y Performance που συναντάς μόνο σε supercars

    Μια τυχαία ανακάλυψη από χρήστες του Reddit, ανέδειξε την ύπαρξη μιας λειτουργίας στο νέο Tesla Model Y Performance που μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

    13:30 06/09

    Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 τελειώνει-πότε παραδίδεται στην κυκλοφορία

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε αυτοψία στον Ε65, από Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά, δηλώνοντας αισιόδοξος πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.

    12:44 06/09

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Volvo ES90-με αρχιτεκτονική 800V για πρώτη φορά σε μοντέλο της φίρμας

    Το νέο ηλεκτρικό sedan της Volvo είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που διαθέτει αρχιτεκτονική δομή φόρτισης 800V.

    17:12 05/09

    Η Tesla ξεκίνησε την χρήση πλήρους αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη

    Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.

    15:30 05/09

    Αιφνιδιαστική έξοδος της Porsche από τον δείκτη DAX στο χρηματιστήριο της Γερμανίας

    Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.

    14:30 05/09

    Επίσημο: Νέα BMW iX3, το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της φίρμας τις τελευταίες δεκαετίες-δείτε τι την κάνει ξεχωριστή

    Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...

    11:20 05/09

    Toyota: Μεγάλη επένδυση στην Ευρώπη-Πού φτιάχνει εργοστάσιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

    11:00 05/09

    Στην Ελλάδα η μοναδική BMW M4 CS Edition VR46: Πού θα την δείτε

    Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.