Κυριακή, 22-Αυγ-2021 12:07
To Nissan Patrol γιορτάζει τα 70 χρόνια του
Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη "βιτρίνα” από τρόπαια, υποστηρίζοντας μια σειρά από εξερευνήσεις-ορόσημα, σε όλο τον κόσμο.
Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,7 λίτρων, που απέδιδε 56 kW με "part-time” τετρακίνηση, μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και υιοθέτησε την ονομασία Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65, το 1958.
Η δεύτερη γενιά G60 κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με εξακύλινδρο κινητήρα 4,0 λίτρων σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 92 kW και ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις soft-top, wagon ή καμπίνα με σασί. Έμεινε αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980 από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.
Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα. Ήταν διαθέσιμο ως Hardtop με κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση του μεγάλου μεταξονίου επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών - pick-up, καμπίνας-σασί και wagon. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης των 2,8 λίτρων ή με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση του Deluxe Wagon.
Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 81 kW και ροπή 255 Nm.
Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987, όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο. Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη ενός 3λιτρου βενζινοκίνητου συνόλου, μιας μοναδικής έκδοσης προερχόμενης από τον εμβληματικό RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbodiesel των 2,8 λίτρων.
Η πέμπτη γενιά GU του Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης, που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel των 2,8 λίτρων, ο οποίος διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, ή από τον ανανεωμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3.0 turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 185 kW και 420 Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.
Με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον V8 κινητήρα βενζίνης των 5,6 λίτρων, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.
Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.
Το Google Maps, μια εφαρμογή που χρησιμοποιούμε όλοι καθημερινά για πλοήγηση, μετατράπηκε σε "σύμμαχο" διαρρηκτών, οι οποίοι αξιοποίησαν το Street View ως εργαλείο οργάνωσης διαρρήξεων.
Ακραίες είναι μερικές φορές οι αντιδράσεις μπροστά στα ολοένα και πιο αυστηρά και αυξανόμενα μπλόκα της Τροχαίας για αλκοτέστ και υπερβολική ταχύτητα.
Το 2025 θα φύγει με τον καλύτερο τρόπο για τους αντιπροσώπους κινεζικής φίρμας που αποφάσισε να τους ανταμείψει αδρά για τη συνεργασία τους.
Σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας θύμισε το Σαν Φρανσίσκο όταν τα αυτόνομα ταξί της Waymo κόλλησαν στους δρόμους και δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο λόγος είναι πιο απλός από όσο φαντάζεσαι.
Το 2025 ήταν μια εκπληκτική χρονιά για την Ducati σε αγωνιστικό επίπεδο και η ιταλική φίρμα αποφάσισε να το γιορτάσει με την ειδική και πανάκριβη έκδοση Panigale V4 World Champion Replica.
Πλήρως αυτόνομα ρυμουλκά της Toyota βρίσκονται πλέον σε λειτουργία, συνδυάζοντας για πρώτη φορά αισθητήρες αυτόματης τοποθέτησης και απομακρυσμένο χειρισμό σε πραγματικές συνθήκες.
Μια σπάνια και θρυλική Alfa Romeo 155 DTM εμφανίστηκε στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο του Memorial ΣΟΑΑ. Ποιος την οδηγούσε και γιατί τρέλανε το κοινό.
Παρά τις πολύ υψηλές προσδοκίες, το τοπίο στην αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων στις ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι θολό, με αποτέλεσμα η VW να αποσύρει το ID.Buzz από την τοπική αγορά τη χρονιά που έρχεται.
Η Ferrari 250 GTO Bianco Speciale είναι το μοναδικό μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο σε αυτό το χρώμα και οι εκτιμήσεις για την τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία της Mecum Auctions...
Η F1 ως γνωστόν επιβραβεύει τα καλύτερα pit stop στο σύνολο της χρονιάς, έτσι άλλη ομάδα μπορεί να έχει το ρεκόρ και άλλη να πάρει τον τίτλο της πιο συνεπούς, κάτι που συνέβη το 2025.
Θέλεις να δώσεις το παλιό σου αυτοκίνητο και να κερδίσεις αποκτώντας ένα ολοκαίνουργιο Citroen; To νέο πρόγραμμα "Απόσυρση από την CITROËN" είναι για σένα!
Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.
Καθώς η γερμανική εταιρεία στρέφεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση για το B-segment, με το ηλεκτρικό Polo να έρχεται από το 2026, προχωρά παράλληλα στην εκτίμηση πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης...