Παρασκευή, 20-Αυγ-2021 11:28
Alfa Romeo Summer Stories: Giulietta SZ

Ήδη με την "1900", η Alfa Romeo, είχε καταφέρει να συνδέσει άρρηκτα τα οικογενειακά της μοντέλα, με τις επιτυχίες που αυτά κατακτούσαν στους αγώνες. Το 1955 η παρουσίαση της Giulietta θα ερχόταν να συνεχίσει αυτή την παράδοση, αλλά θα χρειαζόταν ο ιδιοφυής Elio Zagato για να καλύψει το κενό στην κατηγορία GT, με την ελαφριά και εξαιρετικά αεροδυναμική Giulietta SZ.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1950, η οικογένεια της Giulietta ήταν ιδιαίτερα πολυπληθής, με τις τετράθυρες Giulietta και Giulietta T.I., τις ανοικτές εκδόσεις Spider και Spider Veloce του Pininfarina και τα εξίσου γοητευτικά κουπέ Sprint και Sprint Veloce του Bertone. Σε αντίθεση με τις τετράθυρες "αδελφές" της, η Giulietta Sprint Veloce δεν είχε καταφέρει σημαντικές επιτυχίες στην κατηγορία GT, λόγω κυρίως του μεγαλύτερου βάρους της σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όπως συμβαίνει συχνά στην ιστορία, η λύση στο πρόβλημα ήρθε σε μεγάλο βαθμό λόγω της τύχης. Ο Massimo Leto di Priolo, οδηγός αγώνων από το Μιλάνο, "τραυμάτισε" την Giulietta Sprint Speciale του και αποφάσισε να την επισκευάσει στον "καροσσερίστα” Elio Zagato, ο οποίος είχε ήδη χτίσει τη φήμη του μέσω των ξεχωριστών και χαμηλού βάρους αμαξωμάτων που έφτιαχνε από αλουμίνιο.
Το σχήμα "αυγού" που χαρακτήριζε αρκετές από τις δημιουργίες του Zagato εφαρμόστηκε και στο αυτοκίνητο του Leto di Priolo, με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη αεροδυναμική να φέρνουν τον Μιλανέζο οδηγό στην πρώτη θέση του αγώνα της Monza του 1956 για το Coppa Intereuropa, στο τιμόνι της Giulietta Sprint Veloce by Zagato. Το αποτέλεσμα δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον και άλλων οδηγών που παρά το ότι δεν είχαν τραυματίσει τις δικές τους Sprint Veloce έσπευσαν να τις τροποποιήσουν στο αυτοκίνητο που θα έμενε στη συνέχεια γνωστό στην ιστορία ως Giulietta Sprint Zagato και θα έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1960.
Οι αγώνες έδωσαν την αφορμή και για μια περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου. Το 1961, ο Francesco De Leonibus κατάφερε στη Monza να πετύχει με την Giulietta Sprint Zagato την απίστευτη τελική - για ένα αυτοκίνητο με λιγότερο από 100 ίππους - των 222,22 χλμ./ώρα. Στο αποτέλεσμα έπαιξε ρόλο για ακόμα μια φορά ένα ατύχημα, με τον De Leonibus να εμπιστεύεται την επισκευή του αυτοκινήτου του, σε έναν ακόμα θρύλο του design, τον Giovanni Michelotti. Εκείνος επανασχεδίασε το αμάξωμα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική του απόδοση και με δεδομένο ότι εκείνη την εποχή βοηθήματα όπως η αεροδυναμική σήραγγα ήταν σχεδόν στο επίπεδο της επιστημονικής φαντασίας, ο Michelotti έκανε σειρά δοκιμών στην πράξη μέχρι να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η δική του πρόταση σε σχέση με την αρχική SZ είχε μακρύτερο ρύγχος, αλλά και μακρύτερο πίσω μέρος, το οποίο όμως ήταν "κομμένο" στο τέλος του, με τον Michelotti να εφαρμόζει τις αρχές του Γερμανού μηχανικού και πρωτοπόρου της αεροδυναμικής, Wunibald Kamm. Ο σχεδιαστής με συνοδηγό και χρονομέτρη τον πιστό του βοηθό Ercole Spada κάλυψαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μέχρι να τελειοποιήσουν το δημιούργημα τους.
Ο Zagato από την πλευρά του, εκμεταλλεύτηκε τόσο τις έρευνες του Kamm, όσο και το οδηγικό του ταλέντο, κερδίζοντας το GT Grand Prix της Monza το 1961 με μια τροποποιημένη SZ, που αποτέλεσε το πρώτο δείγμα για τη 2η σειρά του μοντέλου που έμεινε με το χαρακτηριστικό Coda Tronca (κομμένη ουρά), λόγω του χαρακτηριστικού τελειώματος του αμαξώματος στο πίσω μέρος. Η βελτίωση ήταν εντυπωσιακή, με την τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου, το οποίο επίσης εκμεταλλευόταν τις θεωρίες του Kamm, να ανεβαίνει από τα 189 χλμ./ώρα στα 200 χλμ./ώρα.
Μπορεί η εικόνα των πωλήσεων να είναι θετική, καταγράφοντας αύξηση 47% για το πρώτο εξάμηνο του 2025, όμως η Lucid εξακολουθεί να παρουσιάζει ζημιές που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον.
Από το 50% με αυξητικές τάσεις μέσα σε μια δεκαετία τα diesel αυτοκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά. Δείτε πόσο πουλάνε πλέον και που θα φτάσουν.
Μια τεχνολογία γνωστή εδώ και χρόνια, επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να προσφέρουν αυτονομία, χωρίς τεράστιες μπαταρίες ή συχνή φόρτιση.
Οι γονείς κάνουν πολλά χιλιόμετρα την εβδομάδα για εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους αλλά αυτό τους δίνει και ποιοτικό χρόνο για την οικογένεια.
17 αυτοκίνητα σε ένα βράδυ έκλεψαν κάποιοι από πάρκινγκ που χρησιμοποιούσαν άνθρωποι που βρίσκονταν σε κρουαζιέρα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου ένα αυτόνομο όχημα πέρασε τα σύνορα και ολοκλήρωσε τους ελέγχους χωρίς οδηγό στο τιμόνι.
Την είδηση μοιράστηκε στα social media ο ίδιος ο Lewis Hamilton μετά από τις πρόσφατες αναρτήσεις για την περιπέτεια υγείας που πέρασε ο Roscoe.
Η τρίτη γενιά του Audi Q3 έχει το δύσκολο έργο να κάνει ακόμη καλύτερο ένα SUV που από την πρώτη του κιόλας γενιά ήταν ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Νέα σύλληψη οδηγού για παραβίαση του ορίου ταχύτητας είχαμε από την αστυνομία, όταν το ραντάρ έπιασε αυτοκίνητο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε δρόμο της Κηφισιάς.
Αν το Golf ήταν πάντα το αυτοκίνητο της καρδιάς σου, αλλά η ανάγκη για κάτι πιο πρακτικό σε κάνει να λοξοκοιτάς προς τα SUV, τότε το T-Roc είναι πιθανότατα αυτό που ψάχνεις.
Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς αποκτά ένα πολύ ξεχωριστό concept με κεφετιέρα στον βασικό του εξοπλισμό.
Την δική της απαντήση στην Κίνα ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση που θέλει μικρό και προσιτό αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους.
Η πρωτοποριακή πόλη Woven City της Toyota, έχει ήδη τους πρώτους κατοίκους της οι οποίοι σύντομα θα απολαμβάνουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.
Ο Marc Basseng μιλάει στο Top Gear για το σπουδαίο επίτευγμα του ρεκόρ ταχύτητας με το ηλεκτρικό Yangwang U9 Xtreme και λέει πως "θα μπορούσε να είχε κρατήσει το γκάζι πατημένο για άλλο 1,5...
Χωρίς να δυσκολευτεί και με μια εντυπωσιακή προσπέραση στην εκκίνηση ο Max Verstappen ήταν κυρίαρχος στο ντεμπούτο του σε αγώνες GT3 στο Nurburgring.