Παρασκευή, 20-Αυγ-2021 10:47
Opel: 150 Χρόνια από τη γέννηση του Ernst Neumann-Neander
Ο ζωγράφος, σχεδιαστής, καλλιτέχνης πολυχώρων διασκέδασης, επιχειρηματίας, οδηγός αγώνων και μηχανικός Ernst Neumann-Neander έχει συνδέσει το όνομά του με την Opel χάρη στην εξαιρετική μοτοσυκλέτα "Motoclub”. Η Opel Motoclub, με παραγωγή από το 1928 μέχρι το 1930, ήταν μοναδική χάρη σε ένα καινοτόμο πλαίσιο από πρεσαριστό ατσάλι. Με τη νέα τεχνολογία, η Opel κατάφερε να μειώσει το συνήθη χρόνο συναρμολόγησης μιας μοτοσυκλέτας από 15 - 25 ώρες σε περίπου 4 ώρες μόνο – γεγονός που αποτέλεσε πραγματική επανάσταση στην παραγωγή μοτοσικλετών. Αυτό επέτρεψε στην Opel να προσφέρει ένα προϊόν σε ελκυστική τιμή στο μικρότερο χρονικό διάστημα, καθιστώντας την ατομική κινητικότητα προσιτή σε πολλούς – όπως το Opel 4/12 hp "Laubfrosch”, το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε γραμμή συναρμολόγησης.
Ο σχεδιαστής της Motoclub, Ernst Neumann, γεννήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου, 1871 στο Kassel της Γερμανίας. Στην ηλικία των 19 ετών ήδη έγραφε ιστορία σε αγώνες με penny-farthings (ποδήλατα με τεράστιο μπροστινό τροχό, άμεσα συνδεδεμένο με τα πετάλια). Στα πρώτα του βήματα στον επαγγελματικό στίβο, εργάστηκε ως σκιτσογράφος και εικονογράφος. Πλέον των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων του που ήταν έντονα επηρεασμένες από την Art Nouveau, και των εμφανίσεων σε καμπαρέ του Μονάχου, πάντα ενδιαφερόταν για την ταχύτητα και την τεχνολογία. Σαν παιδί είχε εντυπωσιαστεί από την εξέλιξη της μηχανοκίνησης στα τέλη του 19ου αιώνα. Η πρώτη μοτοσυκλέτα δικής του κατασκευής εμφανίστηκε το 1904 και τη χρησιμοποίησε για να τρέξει σε αναβάσεις και αγώνες μεγάλων αποστάσεων όπως το Paris-Rome-Paris.
Το 1908 ίδρυσε τη διαφημιστική εταιρεία "Ateliers Ernst Neumann für Moderne Reklame” και λίγο αργότερα πρόσθεσε την ειδικότητα του σχεδιαστή αμαξωμάτων στη γκάμα δραστηριοτήτων του. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 δημιούργησε σχέδια για κατασκευαστές αμαξωμάτων (καροσερίστες), μεταξύ των οποίων η εταιρεία Kruck από την Έσση που συνεργαζόταν στενά με την Opel.
Μετά τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο, ο Neumann άλλαξε το όνομά του σε "Neumann-Neander” (Neander - Νέανδρος στα αρχαία ελληνικά, δηλαδή "νέος άνδρας"). Τότε αφιερώθηκε αποκλειστικά στη σχεδίαση και κατασκευή μοτοσικλετών με την ονομασία "Neander”. Κύρια χαρακτηριστικά τους ήταν η κομψή σχεδίαση, η ελαφριά δομή, η οδηγική άνεση και οι αντισυμβατικές τεχνικές λύσεις. Μέχρι τώρα γνωστός με το παρατσούκλι N2, ο Neander απέσπασε το πρώτο βραβείο "σε όλες τις κατηγορίες για τις καλύτερες βελτιώσεις στη μοτοσυκλέτα” σε ένα διαγωνισμό του 1924 για εφευρέτες στη Στουτγάρδη. Την ίδια περίπου εποχή βρέθηκε προσκεκλημένος στην πίστα Opel Rennbahn στο Rüsselsheim, όπου οικοδεσπότης ήταν ο νεαρός Fritz von Opel. Ο εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας Adam Opel και ο Neumann-Neander συνήψαν μία αποκλειστική συμφωνία αδειοδότησης: από τότε και στο εξής, η μοτοσυκλέτα από πρεσαριστό ατσάλι του Neander θα μπορούσε να κατασκευάζεται και να πωλείται και από την Opel.
Η Opel σχεδίασε ένα κινητήρα ειδικά για μία "μοτοσυκλέτα με την καλύτερη συμπεριφορά στο κόσμο” (σύμφωνα με διαφήμιση του Neander): έναν μονοκύλινδρο 500 cc, σε δύο εκδόσεις ισχύος (16 και 22 ίππους). Το ματ ασημί του γαλβανισμένου, άβαφου μετάλλου δημιουργούσε αντίθεση με την κόκκινη σέλα, τα κόκκινα εξαρτήματα, ακόμα και τα κόκκινα ελαστικά πετυχαίνοντας μία ιδιαίτερα μοντέρνα εμφάνιση. Το νέο μοντέλο λανσαρίστηκε με το όνομα "Motoclub”, συνοδευόμενο από μία εκτενή διαφημιστική καμπάνια, σε τιμή περίπου 10% χαμηλότερη από αυτή των αντίστοιχων μοτοσυκλετών του Neander, που παρέμειναν στην παραγωγή. Ο Neander κατασκεύασε επίσης ένα sidecar (‘πλαϊνό καλάθι μοτοσυκλέτας’) για την Motoclub, συνιστώμενο από την Opel, με την ονομασία "Pioneer” και ήταν διαθέσιμο από πολλούς διανομείς Opel.
Το Κραχ της Wall Street του 1929 σήμανε ένα απότομο τέλος για την εταιρεία του Neander και την Opel Motoclub την επόμενη χρονιά. Ενώ η Opel εδραιώθηκε ως η πιο επιτυχημένη γερμανική μάρκα αυτοκινήτων στην οικονομικά δύσκολη περίοδο, το άστρο του 60χρονου πλέον N2 σταδιακά ξεθώριασε στο περιθώριο. Τα πιο γνωστά του σχέδια από αυτή την περίοδο (1934-39) είναι τα αντισυμβατικά τετράτροχα "Fahrmaschinen”. Αυτά τα ελαφριά αγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν ένας συνδυασμός μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου και έφεραν αξιοσημείωτα αποτελέσματα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Neumann-Neander διατήρησε το πάθος του για δημιουργικές λύσεις, ακόμα και σε μεγάλη ηλικία. Δημιούργησε πολυάριθμα ποδήλατα και τρίκυκλα μέχρι το 1950, αλλά όχι για παραγωγή. Στο τέλος της δεκαετίας του 1940, ο ηλικιωμένος πλέον N2 ξεκίνησε το τελευταίο κεφάλαιο της πολύπλευρης ζωής του και επιδόθηκε πάλι στη ζωγραφική. Μέσα σε πέντε χρόνια ζωγράφισε πάνω από 100 πίνακες.
Ο Ernst Neumann-Neander πέθανε στις 13 Νοεμβρίου, 1954, σε ηλικία 83 ετών, αφήνοντας πίσω του ένα εξαιρετικό και πολυπρόσωπο έργο. Το Opel Motoclub είναι ένα μικρό κομμάτι αυτού και μία λειτουργική 1928 "Supersport” ξεχωρίζει σήμερα περήφανα στην Opel Classic Collection. Αυτή η μοναδική μοτοσυκλέτα διατηρεί ζωντανή τη μνήμη του ιδιοφυούς N2– κυρίως φέτος, στα 150ά του γενέθλια.
Η κόντρα μεταξύ Czinger και Koenigsegg στη Laguna Seca συνεχίζεται, όμως αυτή τη φορά η Jesko καλείται να καλύψει μια διαφορά 2 δευτερολέπτων στην επόμενή της απόπειρα.
Δύο κορυφαία brand παγκοσμίως παρουσιάζουν σε μια κοινή καμπάνια την αφοσίωσή τους στην ομαδικότητα που κρύβεται πίσω από κάθε επιτυχημένο αποτέλεσμα.
H Toyota έκανε ακόμα μια έξυπνη κίνηση και λάνσαρε το Aygo Χ Hybrid και πλέον είναι η μόνη φίρμα με υβριδικό αυτοκίνητο στo Α segment. Πήγαμε μέχρι την Φλωρεντία για να το οδηγήσουμε και αυτές είναι...
Παρουσία του Περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά μπήκαν οι πρώτες"έξυπνες" κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε φανάρια της Αθήνας. Καταγράφουν τις παραβάσεις για κόκκινο και στέλνουν εικόνες και βίντεο.
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.