Τετάρτη, 23-Ιουν-2021 09:21
Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το BMW i Hydrogen Next

Το ΒΜW i Hydrogen Next είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, μετατρέποντάς το σε ηλεκτρισμό σε μία κυψέλη καυσίμου. Σε πρακτικό επίπεδο, το πρωτότυπο όχημα των Βαυαρών, το οποίο βασίζεται στη γνωστή BMW X5, προετοιμάσει το δρόμο για ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής το οποίο θα παρουσιάσει το BMW Group περί τα τέλη του 2022.
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει τα φόντα να πλαισιώσει μακροπρόθεσμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στη στρατηγική ευέλικτων συστημάτων κίνησης του γερμανικού ομίλου. Σύμφωνα με την BMW η συγκεκριμένη τεχνολογία κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει μία ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία – κυρίως για χρήστες που δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης ή που διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις.
"Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να είναι μία ελκυστική επιλογή για βιώσιμα συστήματα κίνησης, κυρίως σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων", δηλώνει ον Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW. "Γι’ αυτό οι δοκιμές στο δρόμο οχημάτων προ-παραγωγής με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι ένα σημαντικό ορόσημο στις προσπάθειές μας στον τομέα έρευνας και εξέλιξης".
Όπως στον ανεφοδιασμό ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και στο BMW i Hydrogen Next η πλήρωση του ρεζερβουάρ υδρογόνου ολοκληρώνεται μέσα σε 3 ή 4 λεπτά με καύσιμο που διασφαλίζει αυτονομία αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Κεντρικό στοιχείο των δοκιμών του BMW i Hydrogen NEXT στο δρόμο που ήδη ξεκίνησαν είναι η ακριβής ρύθμιση του λογισμικού που ελέγχει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και διαχείρισης. Το σύστημα κυψελών καυσίμου, τα δοχεία αποθήκευσης του υδρογόνου, ο συσσωρευτής ενέργειας και η κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος έχουν προηγουμένως δοκιμαστεί ανεξάρτητα και μαζί σε εκατοντάδες εργαστηριακές δοκιμές.
Μετά από αυτές τις δοκιμές ακολουθούν τώρα εκείνες σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο, σε πραγματικές συνθήκες, με χιλιάδες χιλιόμετρα να συμβάλουν ώστε οι ιθύνοντες της BMW να αξιολογήσουν την απόδοση, την ασφάλεια, την άνεση και την αξιοπιστία όλων των εξαρτημάτων.
Το BMW i Hydrogen Next χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου προερχόμενες από τη συνεργασία του Βαυαρού κατασκευαστή με την Toyota Motor Corporation. Οι κυψέλες – ως μεμονωμένα εξαρτήματα – προέρχονται από την Toyota, ενώ η συστοιχία κυψελών καυσίμου και ολόκληρο το σύστημα κίνησης είναι προϊόν του BMW Group.
Το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen Νext συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με BMW eDrive 5ης γενιάς που ήδη χρησιμοποιείται στις iX3 και σύντομα στις iX και i4. Η ενέργεια παράγεται στην κυψέλη καυσίμου ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου που μεταφέρεται από το όχημα και του οξυγόνου του αέρα προσφέροντας ηλεκτρική ισχύ 125 kW/170 ίππων. Ένας μετατροπέας τάσης που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει την τάση του σε αυτή του ηλεκτροκινητήρα που κινεί το BMW i Hydrogen Next.
Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία χρησιμοποιείται επίσης για σύντομες επιταχύνσεις – όπως προσπεράσεις. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα αποδίδει ισχύ 374 ίππων, η οποία αντιστοιχεί ακριβώς σε αυτή του ισχυρότερου 6κύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε μοντέλα BMW.
Η ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στον συσσωρευτή παράγεται με ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο κατά την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις όπου το όχημα ρολάρει ή φρενάρει. Το υδρογόνο που χρειάζεται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ με πίεση 700 bar τα οποία κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), και μαζί χωράνε 6 κιλά υδρογόνου. Η ελεγχόμενη με ακρίβεια αντίδραση με το οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό, ενώ μοναδικές εκπομπές του συστήματος κίνησης είναι οι υδρατμοί.
Προς το παρόν περαιτέρω στοιχεία που να σχετίζονται με τις επιδόσεις και την κατανάλωση του πρωτοτύπου BMW Hydrogen i Next δεν έχουν δοθεί από την εταιρεία στη δημοσιότητα.
Τον Ιούλιο του 2025, ο Musk δήλωνε ότι η Tesla θα διοργανώσει την "πιο επική επίδειξη" για το Roadster στα τέλη του 2025. Η κλεψύδρα αδειάζει, όμως σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση, το χρονοδιάγραμμα...
Ολοταχώς προς μια εμβληματική στιγμή για την χώρα και συγκεκριμένα την Θεσσαλονίκη βαίνουν τα έργα για το Flyover που θα αποτελεί την μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας.
Η εντυπωσιακή SC40 αποτελεί δημιουργία του τμήματος Special Projects, βασίζεται στη σύγχρονη 296 GTB και κατασκευάστηκε αποκλειστικά για έναν και μόνο πελάτη.
Το νέο Toyota Land Cruiser FJ έρχεται στην αγορά ως ένα μικρότερο, πιο προσιτό, αλλά εξαιρετικά ικανό off road μοντέλο, με ισχυρή προσωπικότητα και πρακτικές λύσεις για τους φίλους της περιπέτειας.
Η Audi το είχε αφήσει να εννοηθεί πως θα γίνει, αλλά τώρα το επιβεβαίωσε κιόλας έτσι το Audi Concept C θα είναι η βάση για ένα ηλεκτρικό roadster που θα έρθει στην γκάμα της μελλοντικά.
H F1 συμφώνησε με την Apple και παραχωρεί τα αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα προβολής των Grand Prix για την Αμερική στο Apple TV.
Νέο ρεκόρ πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν ένα μεγάλο ποσοτικό σημείο αναφοράς.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Akio Toyoda για το μέλλον αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά. Μιλάει για εκατομμύρια χαμένες θέσεις εργασίας.
Ο Michael Leiters φέρεται επικρατέστερος για επιστροφή στην Porsche ως CEO, αντικαθιστώντας τον Blume μετά από έντονες πιέσεις από την πλευρά των επενδυτών, σε μια κρίσιμη φάση για την γερμανική...
Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Nissan, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή ενός σπορ μοντέλου στη γκάμα της, όπως αυτό εκφράστηκε από το concept IDx πριν από 13 χρόνια.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.