Τετάρτη, 16-Ιουν-2021 10:07
Abarth: 60 χρόνια "Turismo Competizione"

Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για τη μάρκα του Σκορπιού. Πριν από 60 χρόνια δημιουργήθηκε το Fiat-Abarth 850 TC, το πρώτο μοντέλο με το ακρωνύμιο "Turismo Competizione”, το οποίο εκφράζει απόλυτα τη διπλή προσωπικότητα της μάρκας. Σήμερα οι ίδιοι ιστορικοί χαρακτηρισμοί (Turismo και Competizione) συνεχίζουν την πορεία τους στη νέα σειρά Abarth 595. Έχοντας ολοκληρώσει το 2020 με αύξηση του μεριδίου της κατά 50% σε σχέση με το 2019 στην Ευρωπαϊκή αγορά και συνεχίζοντας με τον ίδιο ρυθμό και το 2021, η Abarth τιμά την παράδοση της που παραμένει ζωντανή όσο ποτέ.
Αδρεναλίνη, επιδόσεις, οδηγική απόλαυση, ξεχωριστός ήχος και ακόμα πιο ξεχωριστό στιλ. Τα χαρακτηριστικά επιτυχίας της Abarth στους δρόμους και τις πίστες έχουν τις ρίζες τους στο Fiat-Abarth 850TC του 1961, ένα συλλεκτικό μοντέλο, ιδανικό για την καθημερινή χρήση, αλλά και τους αγώνες. Κατά τη διάρκεια του οικονομικού θαύματος της δεκαετίας του '60, η Fiat με τα 500 και 600 έκανε προσιτή την αυτοκίνηση στην Ιταλία και παράλληλα έδωσε την ευκαιρία στον Carlo Abarth να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το οποίο διέλυσε τον ανταγωνισμό στις πίστες της Ευρώπης.
Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Abarth δημιούργησε μια από τις πιο επιτυχημένες "μεταμορφώσεις" στην καριέρα του: το Fiat-Abarth 850TC. Αφετηρία αποτέλεσε το Fiat 600 D, εφοδιασμένο με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 767 κ.εκ. Ο Σκορπιός αύξησε τη διάμετρο των εμβόλων στα 62,5 χλστ. και τη διαδρομή στα 69 χλστ. επιτυγχάνοντας χωρητικότητα 847 κ.εκ. Παράλληλα, τα νέα πιστόνια αύξησαν τη συμπίεση στο 9,2:1, τοποθετήθηκε ένα καρμπυρατέρ 32 χλστ. της Solex, νέο φίλτρο αέρα, νέος στροφαλοφόρος άξονας και βέβαια νέο σύστημα εξαγωγής, με το αναβαθμισμένο σύνολο να αποδίδει 52 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. Το άγριο, μικρό Fiat, έφτανε τα 140 χλμ./ώρα, ενώ και τα εμπρός ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.
Οι αλλαγές όμως δεν περιορίστηκαν μόνο στα μηχανικά μέρη. Εμπρός, στη θέση του προφυλακτήρα δέσποζε πλέον το ψυγείο λαδιού, ενώ για την καλύτερη ψύξη του ισχυρότερου κινητήρα, το κάλυμμά του ανασηκώθηκε με τη βοήθεια στηριγμάτων, λύση που στη συνέχεια - σύμφωνα πάντα με το πρωτοπόρο πνεύμα του Abarth - θα το μετέτρεπαν σε αεροδυναμικό βοήθημα.
Οι επιτυχίες στις αγώνες ακολούθησαν αμέσως μετά την παρουσίαση του μοντέλου και ειδικότερα στους αγώνες αντοχής, όπου το 850 TC και οι μελλοντικές του εξελίξεις όπως τα 1000 και Radiale θα κυριαρχούσαν χάρη στην απόδοση και την αξιοπιστία τους. Ένας από αυτούς τους θριάμβους κατακτήθηκε το 1961 στα 500 χλμ. του θρυλικού Nordschleife του Nürburgring στη Γερμανία. Για να εορταστεί αυτή η επιτυχία δημιουργήθηκε η ειδική σειρά Fiat Abarth 850 TC Nürburgring και λίγο αργότερα η ακόμα ισχυρότερη 850 TC Corsa/65 version. Παράλληλα με τις πολυάριθμες επιτυχίες στους αγώνες, το Abarth 850 TC αγαπήθηκε και για το κομψό εσωτερικό του, το οποίο είχε πίνακα οργάνων της Jaeger και ένα πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι από αλουμίνιο.
Από την πλευρά της παραγωγής, η κατασκευή του 850 TC έγινε εφικτή χάρη σε μια συμφωνία με τη Fiat, η οποία διέθεσε μια σειρά 600 D, τα οποία κατασκευάστηκαν ειδικά για να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις της Abarth στο Τορίνο, όπου και θα ξεκινούσε η καινούργια τους ζωή.
Το ίδιο το ακρωνύμιο "TC” έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία να αφηγηθεί. Αρχικά η ύπαρξη του περιέγραφε τη φιλοσοφία του μοντέλου, αλλά αργότερα απέκτησε και τεχνική έννοια, όπως για παράδειγμα στο Abarth Ritmo TC 125, όπου το "TC” υπονοεί την ύπαρξη διπλών εκκεντροφόρων ("Twin Cam”).
Σήμερα το "Tourismo Competizione” συνεχίζει την πορεία του στη νέα γκάμα 595 της μάρκας, με δύο διαφορετικές εκδόσεις, την Abarth 595 Turismo και την Abarth 595 Competizione. Και οι δύο ξεχωρίζουν για την απόδοση και το στιλ τους, με την κάθε μία να ακολουθεί το δικό της ανεξάρτητο δρόμο.
Η έκδοση Turismo εστιάζει στο στιλ και την κομψότητα ενός αυθεντικού Ιταλικού GT, ιδανικού οχήματος για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν και να συνδυάζουν το σπορ χαρακτήρα με την πολυτέλεια. Αντίστοιχα η έκδοση Competizione, θα συγκινήσει τους λάτρεις της οδήγησης και του σπορ χαρακτήρα, οι οποίοι τοποθετούν στην κορυφή των απαιτήσεων τους της οδηγική αίσθηση, είτε βρίσκονται στο δρόμο, είτε σε κάποια πίστα. Η συγκεκριμένη έκδοση για να τονίσει τη σύνδεση με την πλούσια αγωνιστική ιστορία της μάρκας, είναι διαθέσιμη με το νέο ματ χρώμα Blue Rally που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Fiat 131 Abarth Rally τη δεκαετία του 1970, αλλά και τις νέες ζάντες των 17 ιντσών που αντλούν έμπνευση από τις αντίστοιχες της Lancia Delta Rally Integrale της δεκαετίας του 1990.
Σε επίπεδο κινητηρίων συνόλων, τόσο η Turismo, όσο και η Competizione εφοδιάζονται με τον Euro 6D-Final κινητήρα 1.4 T-Jet, σε δύο επίπεδα απόδοσης: 165 ίπποι για την Turismo και 180 ίπποι για την Competizione. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος - με απόδοση 160 ίππους - που κινεί και τα μονοθέσια στα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της Formula 4 σε Ιταλία και Γερμανία.
Τα νέα Abarth 595 Turismo και Abarth 595 Competizione είναι διαθέσιμα και στην Ελληνική αγορά, με τιμές από 21.250 και 24.350 ευρώ αντίστοιχα.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.