Τετάρτη, 16-Ιουν-2021 10:07
Abarth: 60 χρόνια "Turismo Competizione"
 
 
Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για τη μάρκα του Σκορπιού. Πριν από 60 χρόνια δημιουργήθηκε το Fiat-Abarth 850 TC, το πρώτο μοντέλο με το ακρωνύμιο "Turismo Competizione”, το οποίο εκφράζει απόλυτα τη διπλή προσωπικότητα της μάρκας. Σήμερα οι ίδιοι ιστορικοί χαρακτηρισμοί (Turismo και Competizione) συνεχίζουν την πορεία τους στη νέα σειρά Abarth 595. Έχοντας ολοκληρώσει το 2020 με αύξηση του μεριδίου της κατά 50% σε σχέση με το 2019 στην Ευρωπαϊκή αγορά και συνεχίζοντας με τον ίδιο ρυθμό και το 2021, η Abarth τιμά την παράδοση της που παραμένει ζωντανή όσο ποτέ.
Αδρεναλίνη, επιδόσεις, οδηγική απόλαυση, ξεχωριστός ήχος και ακόμα πιο ξεχωριστό στιλ. Τα χαρακτηριστικά επιτυχίας της Abarth στους δρόμους και τις πίστες έχουν τις ρίζες τους στο Fiat-Abarth 850TC του 1961, ένα συλλεκτικό μοντέλο, ιδανικό για την καθημερινή χρήση, αλλά και τους αγώνες. Κατά τη διάρκεια του οικονομικού θαύματος της δεκαετίας του '60, η Fiat με τα 500 και 600 έκανε προσιτή την αυτοκίνηση στην Ιταλία και παράλληλα έδωσε την ευκαιρία στον Carlo Abarth να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το οποίο διέλυσε τον ανταγωνισμό στις πίστες της Ευρώπης.
Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Abarth δημιούργησε μια από τις πιο επιτυχημένες "μεταμορφώσεις" στην καριέρα του: το Fiat-Abarth 850TC. Αφετηρία αποτέλεσε το Fiat 600 D, εφοδιασμένο με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 767 κ.εκ. Ο Σκορπιός αύξησε τη διάμετρο των εμβόλων στα 62,5 χλστ. και τη διαδρομή στα 69 χλστ. επιτυγχάνοντας χωρητικότητα 847 κ.εκ. Παράλληλα, τα νέα πιστόνια αύξησαν τη συμπίεση στο 9,2:1, τοποθετήθηκε ένα καρμπυρατέρ 32 χλστ. της Solex, νέο φίλτρο αέρα, νέος στροφαλοφόρος άξονας και βέβαια νέο σύστημα εξαγωγής, με το αναβαθμισμένο σύνολο να αποδίδει 52 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. Το άγριο, μικρό Fiat, έφτανε τα 140 χλμ./ώρα, ενώ και τα εμπρός ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.
Οι αλλαγές όμως δεν περιορίστηκαν μόνο στα μηχανικά μέρη. Εμπρός, στη θέση του προφυλακτήρα δέσποζε πλέον το ψυγείο λαδιού, ενώ για την καλύτερη ψύξη του ισχυρότερου κινητήρα, το κάλυμμά του ανασηκώθηκε με τη βοήθεια στηριγμάτων, λύση που στη συνέχεια - σύμφωνα πάντα με το πρωτοπόρο πνεύμα του Abarth - θα το μετέτρεπαν σε αεροδυναμικό βοήθημα.
Οι επιτυχίες στις αγώνες ακολούθησαν αμέσως μετά την παρουσίαση του μοντέλου και ειδικότερα στους αγώνες αντοχής, όπου το 850 TC και οι μελλοντικές του εξελίξεις όπως τα 1000 και Radiale θα κυριαρχούσαν χάρη στην απόδοση και την αξιοπιστία τους. Ένας από αυτούς τους θριάμβους κατακτήθηκε το 1961 στα 500 χλμ. του θρυλικού Nordschleife του Nürburgring στη Γερμανία. Για να εορταστεί αυτή η επιτυχία δημιουργήθηκε η ειδική σειρά Fiat Abarth 850 TC Nürburgring και λίγο αργότερα η ακόμα ισχυρότερη 850 TC Corsa/65 version. Παράλληλα με τις πολυάριθμες επιτυχίες στους αγώνες, το Abarth 850 TC αγαπήθηκε και για το κομψό εσωτερικό του, το οποίο είχε πίνακα οργάνων της Jaeger και ένα πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι από αλουμίνιο.
Από την πλευρά της παραγωγής, η κατασκευή του 850 TC έγινε εφικτή χάρη σε μια συμφωνία με τη Fiat, η οποία διέθεσε μια σειρά 600 D, τα οποία κατασκευάστηκαν ειδικά για να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις της Abarth στο Τορίνο, όπου και θα ξεκινούσε η καινούργια τους ζωή.
Το ίδιο το ακρωνύμιο "TC” έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία να αφηγηθεί. Αρχικά η ύπαρξη του περιέγραφε τη φιλοσοφία του μοντέλου, αλλά αργότερα απέκτησε και τεχνική έννοια, όπως για παράδειγμα στο Abarth Ritmo TC 125, όπου το "TC” υπονοεί την ύπαρξη διπλών εκκεντροφόρων ("Twin Cam”).
Σήμερα το "Tourismo Competizione” συνεχίζει την πορεία του στη νέα γκάμα 595 της μάρκας, με δύο διαφορετικές εκδόσεις, την Abarth 595 Turismo και την Abarth 595 Competizione. Και οι δύο ξεχωρίζουν για την απόδοση και το στιλ τους, με την κάθε μία να ακολουθεί το δικό της ανεξάρτητο δρόμο.
Η έκδοση Turismo εστιάζει στο στιλ και την κομψότητα ενός αυθεντικού Ιταλικού GT, ιδανικού οχήματος για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν και να συνδυάζουν το σπορ χαρακτήρα με την πολυτέλεια. Αντίστοιχα η έκδοση Competizione, θα συγκινήσει τους λάτρεις της οδήγησης και του σπορ χαρακτήρα, οι οποίοι τοποθετούν στην κορυφή των απαιτήσεων τους της οδηγική αίσθηση, είτε βρίσκονται στο δρόμο, είτε σε κάποια πίστα. Η συγκεκριμένη έκδοση για να τονίσει τη σύνδεση με την πλούσια αγωνιστική ιστορία της μάρκας, είναι διαθέσιμη με το νέο ματ χρώμα Blue Rally που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Fiat 131 Abarth Rally τη δεκαετία του 1970, αλλά και τις νέες ζάντες των 17 ιντσών που αντλούν έμπνευση από τις αντίστοιχες της Lancia Delta Rally Integrale της δεκαετίας του 1990.
Σε επίπεδο κινητηρίων συνόλων, τόσο η Turismo, όσο και η Competizione εφοδιάζονται με τον Euro 6D-Final κινητήρα 1.4 T-Jet, σε δύο επίπεδα απόδοσης: 165 ίπποι για την Turismo και 180 ίπποι για την Competizione. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος - με απόδοση 160 ίππους - που κινεί και τα μονοθέσια στα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της Formula 4 σε Ιταλία και Γερμανία.
Τα νέα Abarth 595 Turismo και Abarth 595 Competizione είναι διαθέσιμα και στην Ελληνική αγορά, με τιμές από 21.250 και 24.350 ευρώ αντίστοιχα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό E-3008 με τους δύο κινητήρες απόδοσης 325 ίππων και την τετρακίνηση έφτασε στην ελληνική αγορά. Δείτε πόσο κοστίζει η κορυφαία έκδοση του γαλλικού C-SUV.
Υπεγράφη η σύμβαση ανακατασκευής γέφυρας με μεγάλη ιστορική και κυκλοφοριακή αξία. Είναι το πρώτο έργο δύο περιφερειών στην Ελλάδα.
Τα road trips διαθέτουν πάντα μια ξεχωριστή ομορφιά γιατί συνδυάζουν την ευχαρίστηση του αυτοκινήτου με εκείνη που προσφέρει η φύση και το φθινόπωρο είναι η καλύτερη εποχή για τέτοια ταξίδια.
Δύο αυτοκίνητα έχουν ξεχωρίσει στις πωλήσεις του 2025 στην κατηγορία των μίνι μοντέλων και η ισορροπία στις πωλήσεις τους ενδεικτική της αγοράς στην Ελλάδα.
¨Ενα εντυπωσιακό, φουτουριστικό concept παρουσίασε στο Japan Mobility Show η Toyota για να μας δείξει πως θέλει να είναι η Corolla του μέλλοντος.
Η Google και η Ford ένωσαν δυνάμεις για να χαρτογραφήσουν μια από τις πιο απαιτητικές διαδρομές off road του πλανήτη, μήκους πάνω από 9.000 χιλιόμετρα, διαθέσιμης πλέον στο Google Maps.
Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Stanford καταρρίπτει όσα γνωρίζαμε για τη χρήση και την λειτουργία των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αλλάζει την καθημερινή οδήγηση.
Το νέο μοντέλο της Voge φιλοδοξεί να γίνει το "best seller" σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αυτή των μεσαίων adventure μοτοσυκλετών.
Ευρύχωρο οικογενειακό SUV με έναν ή δυο ηλεκτροκινητήρες που στην έκδοση Long Range με την μεγάλη μπαταρία των 100 kWh έχει εντυπωσιακή αυτονομία, ακόμα και σε ταξίδι.
Το Audi R8 μπορεί να έχει σταμάτησει να παράγεται, αλλά η διαφήμιση του 2014 χωρίς σενάριο και μουσική επένδυση, παραμένει ένας ύμνος στον ήχο και την ψυχή του θρυλικού V10.
Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν ο διάδοχος του A110 να είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όμως με πρόσφατες δηλώσεις του ο CEO της Alpine, Philippe Krief, έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα.
Δέκα μήνες μετά την αποχώρησή του από τη θέση του CEO, ο Carlos Tavares επιστρέφει με νέο βιβλίο και αποκαλύψεις που ταράζουν τη Stellantis και εντείνουν τον προβληματισμό για το μέλλον του ομίλου.
76 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans βγαίνει από το Maranello το πρώτο ψηφιακό NFT Hypercar της φίρμας.
Με πάνω από 200 μονάδες στην επικράτεια, αυτή η χώρα καλύπτει το 50% της εθνικής ανάγκης σε ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ξεπερνώντας τους στόχους της Ευρώπης για το 2031.
