Τετάρτη, 12-Μαϊ-2021 21:11
Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η Mazda
Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες. Ένα συγκεκριμένο χρώμα μπορεί να προσδώσει στο αυτοκίνητο χαρακτήρα, να το κάνει ξεχωριστό.
Οι περισσότεροι επιλέγουν το αυτοκίνητό τους σε χρώμα που συμβαδίζει με την προσωπικότητά τους: στις δυτικές κουλτούρες, για παράδειγμα, το κόκκινο συμβολίζει τόλμη και δυναμισμό – ένα χρώμα που είχε πάντα ιδιαίτερη επιρροή στους πιστούς οπαδούς της Mazda. Μία πιο σκούρα απόχρωση όπως το βαθύ Crystal Blue, αντίθετα, εκφράζει μία αίσθηση ηρεμίας και σοβαρότητας. Το μαύρο αντανακλά την εξατομίκευση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, το πράσινο την προσέγγιση στη φύση, την άνεση και την ζωντάνια της νεότητας, ενώ τα πιο ουδέτερα και σκούρα χρώματα αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και σεβασμού.
Η Mazda ανέκαθεν επέλεγε προοδευτικά χρώματα. Το 1960 το πρώτο μαζικής παραγωγής μοντέλο, το R360 Coupé, παρουσιάστηκε σε διάφορες επιλογές χρωματισμών, μεταξύ αυτών το ανοιχτό πράσινο, το γαλάζιο, και το βαθύ κόκκινο, ενθουσιάζοντας τους πελάτες τόσο για την ζωντάνια όσο και για την ποικιλία των χρωματικών επιλογών του. Το μοντέλο προσφέρονταν επίσης και σε μερικές επιλογές διχρωμίας – πράγμα σπάνιο για μοντέλο της κατηγορίας των οικονομικών microcars της εποχής.
Τα επόμενα χρόνια, η Mazda εξακολούθησε να προσφέρει ασυνήθιστα και προχωρημένα χρώματα για τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της. Το εμβληματικό Mazda Luce, για παράδειγμα, ήταν διαθέσιμο σε "χλιδάτες” αποχρώσεις χρυσού και ασημί. Και το Mazda MX-5 επίσης παρουσιάζεται με μία παλέτα έντονων χρωματισμών στους δρόμους της Ευρώπης τα τελευταία 30 χρόνια. Από το κλασικό και σοφιστικέ Racing Green έως το εντυπωσιακό Racing Orange της επετειακής έκδοσης των 30 χρόνων του μοντέλου, οι λάτρεις του εμβληματικού αυτού μοντέλου, είχαν πάντα να επιλέξουν από μία παλέτα μοναδικών αποχρώσεων.
Ποια χρώματα επικρατούν στο δρόμο; Αυτό εξαρτάται από τις γεωγραφικές περιοχές. Το 2020 το λευκό βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης σε κάθε ήπειρο εκτός από μία: την Ευρώπη. Το μαύρο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ περισσότερο από το 20% των νέων αυτοκινήτων ήταν μαύρα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, στη Νότια Αμερική ήταν το 10% και περίπου 2% στην Ινδία.
Τα τελευταία χρόνια, ένα νέο ουδέτερο χρώμα κερδίζει έδαφος: πέρυσι, το 29% των καινούργιων αυτοκινήτων ήταν γκρι-ασημί. Εδώ και αρκετά χρόνια, η συγκεκριμένη απόχρωση γνωρίζει ιδιαίτερη δημοτικότητα στη μόδα, στην τεχνολογία και στο design, χωρίς να δείχνει σημάδια κάμψης. Η απόχρωση αυτή αναπαριστά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα και αντιπροσωπεύει την αναζήτηση της αλήθειας, της γνώσης και της σοφίας. Στην εποχή της αβεβαιότητας, αντανακλά μία αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας. Ως εκ τούτου, το γκρι επιτυγχάνει να παραμένει μοντέρνο και ταυτόχρονα αναλλοίωτο στο χρόνο και μία ιδανική επιλογή για το αυτοκίνητο. Καθώς η ζήτηση του γκρι εξακολουθεί να είναι έντονη, η Mazda εμπλουτίζει την παλέτα των χρωμάτων της με το Polymetal Grey και το Machine Grey.
Με τις 12 χρωματικές επιλογές, από το Arctic White μέχρι το Jet Black – συν τις τρείς δίχρωμες, για το MX-30 – η Mazda προσφέρει αυτό που θέλουν οι πελάτες. Το σύστημα υδατοβαφής της Mazda με την ονομασία Aqua Tech Paint περιορίζει τις πτητικές οργανικές ενώσεις, τα αέρια και τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται κατά τη διαδικασία της βαφής, ενώ μειώνει ταυτόχρονα και τις εκπομπές του CO2. Για το λόγο αυτό το Aqua Tech Paint της Mazda είναι ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα βαφής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Επιπλέον, για τα δύο εμβληματικά χρώματα της, το Machine Grey και το Soul Red Crystal, η Mazda εξέλιξε μια ακόμα πιο εκλεπτυσμένη τεχνική βαφής. Ονομάζεται Takuminuri, ένας συνδυασμός των ιαπωνικών όρων για τον εξειδικευμένο τεχνίτη (Takumi) και τη βαφή (Nuri), που δίνει στη μάρκα τη δυνατότητα να παράγει μαζικά αυτό που φαίνεται να είναι χειροποίητο φινίρισμα, διδάσκοντας τα ρομπότ βαφής να μιμούνται τις τεχνικές των εξειδικευμένων τεχνιτών της.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.