Πέμπτη, 06-Μαϊ-2021 15:21
Opel Astra: Τρεις δεκαετίες από την παγκόσμια πρεμιέρα του
Τρεις δεκαετίες έχουν περάσει από την πρεμιέρα του Opel Astra πρώτης γενιάς, το οποίο ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 4,13 εκατ. μονάδες.
Όταν το Opel Astra F γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ήταν μία εποχή μεγάλων αλλαγών. Λόγω γεγονότων, όπως η πετρελαιοκηλίδα του Exxon Valdez, ο κόσμος είχε αρχίσει να αποκτά όλο και μεγαλύτερη επίγνωση της επίδρασης της ανθρωπότητας στο περιβάλλον. Κάτι που έγινε γρήγορα αντιληπτό και από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έπρεπε να εξισορροπήσουν την ανάγκη για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων με την αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα που προσέφεραν υψηλότερα επίπεδα άνεσης.
Η έβδομη γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel ενσάρκωνε το πνεύμα της αλλαγής. Απέκτησε όχι μόνο ένα νέο όνομα – Astra, όπως το βρετανικό αντίστοιχο μοντέλο της Vauxhall – αλλά και πληθώρα νέων συστημάτων ασφαλείας. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το Astra F διέθετε πολύ περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, έχοντας παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις. Επίσης, έδινε μεγάλη έμφαση στην περιβαλλοντική συμβατότητα διαθέτοντας πολλά μέρη από ανακυκλωμένα υλικά.
Με την Opel να κατασκευάζει περίπου 4,13 εκατομμύρια μονάδες το διάστημα μεταξύ 1991 και 1997, το Astra F παραμένει το Νο. 1 σε πωλήσεις μοντέλο για τη μάρκα μέχρι σήμερα.
Η γκάμα του Opel Astra F ικανοποιούσε όλες τις επιθυμίες. Οι αγοραστές μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε 5 βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ, με τις 4κύλινδρες μονάδες να διέθεταν όλες προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Ενώ οι βενζινοκινητήρες των 1,4, 1,6, 1,8 και 2,0 λίτρων ήταν εφοδιασμένοι με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα, ο 1.700άρης διέθετε ένα νέο, οξειδωτικό καταλύτη.
Οι πρώτες εκδόσεις που παραδόθηκαν στα καταστήματα διανομέων τον Οκτώβριο του 1991 ήταν το πεντάθυρο hatchback, το πεντάθυρο station wagon και το σπορ Astra GSi (σ.σ.: τα οχήματα αυτά καταχωρήθηκαν φέτος ως ιστορικά αυτοκίνητα). Διαθέσιμο αποκλειστικά σε τρίθυρο hot-hatch, το κορυφαίο Astra GSi προσφερόταν με 2λιτρους κινητήρες 115 και 150 ίππων, ο δεύτερος με 16 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Το τετράθυρο notchback παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1992, και μετά από ένα χρόνο ακολούθησε το Astra Cabrio, το οποίο αποτέλεσε τη δημιουργία του Ιταλού Bertone.
Το υψηλό πρότυπο του πακέτου ασφαλείας του Astra F σηματοδότησε ένα σημαντικό βήμα προόδου στην κόμπακτ κατηγορία. Το Opel Safety System περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, δύο ατσάλινες μπάρες στις πόρτες για προστασία από πλευρική σύγκρουση, πλαίσια αντιβύθισης ενσωματωμένα στα καθίσματα και προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας που απέτρεπαν την προς τα εμπρός κίνηση του σώματος του επιβάτη σε περίπτωση σφοδρής εμπρόσθιας σύγκρουσης. Η παθητική ασφάλεια αυξήθηκε περαιτέρω το 1994, όταν η Opel καθιέρωσε στον στάνταρ εξοπλισμό τους "full-size" αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό.
Συγκριτικά με το Kadett E, οι μηχανικοί της Opel εξασφάλισαν για το Astra F πολύ περισσότερους χώρους στο εσωτερικό - για παράδειγμα, εγκαθιστώντας το παρμπρίζ 74 χλστ. πιο μπροστά και αυξάνοντας το χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα μέχρι 50 χλστ. Συγχρόνως, το Astra F διατήρησε την υψηλή αεροδυναμική του απόδοση, που αποτελούσε ένα ακόμα χαρακτηριστικό των μοντέλων Opel, προτάσσοντας έναν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,30.
Όμως, εκτός από τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ευρυχωρίας, η περιβαλλοντική συμβατότητα ήταν στη καρδιά του Astra F. Μεγάλο μέρος του ταμπλό και τους εσωτερικού διακόσμου, όπως τα καθίσματα και η κεντρική κονσόλα, κατασκευάζονταν από πολυπροπυλένιο, για το οποίο η Opel είχε αναπτύξει μία καινοτόμα, φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία ανακύκλωσης. Άλλα στοιχεία, όπως οι βάσεις προφυλακτήρα και οι επενδύσεις θόλων των τροχών, ήταν ήδη κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο υλικό.
Η ασφάλεια και το περιβάλλον δεν ήταν οι μοναδικοί τομείς καινοτομίας στο Astra F. Η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών Multi-Info Display στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ήταν παγκόσμια πρωτιά, συγκεντρώνοντας όλες τις ενδείξεις για το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού και το check control στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το νέο μοντέλο ήταν επίσης το πρώτο στη συμπαγή κατηγορία που διέθετε το Clean Air System, το οποίο προστάτευε τους επιβάτες από τη γύρη, τη σκόνη και τα μικροσωματίδια, ενώ το GSi 16V ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με ηλεκτρονικό έλεγχο πρόσφυσης στην κατηγορία.
Το Astra F χρησιμοποιήθηκε επίσης ως πλατφόρμα καινοτομίας για εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Το πλήρως ηλεκτρικό Astra Impuls III έδειξε την αποτελεσματικότητά του κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής μεγάλης κλίμακας στο νησί της Βαλτικής Θάλασσας Rügen. Δέκα πρωτότυπα κάλυψαν συνολική απόσταση 350.000 χλμ. το διάστημα μεταξύ 1993 και 1997. Τα πέντε οχήματα ήταν εφοδιασμένα με μία μπαταρία νικελίου-καδμίου των 45 kW και τα υπόλοιπα πέντε με μπαταρία νατρίου/νικελίου-χλωρίου των 42 kW. Το Astra Impuls III είχε τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και μέγιστη αυτονομία 160 χλμ.
Η Opel επέκτεινε την έρευνά της στα εναλλακτικά καύσιμα το 1996 με μία περιορισμένη παρτίδα οχημάτων Astra Station Wagon που λειτουργούσαν με φιλικό προς το περιβάλλον, συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Επιλεγμένες εταιρείες κοινής ωφέλειας, τοπικές αρχές και διαχειριστές στόλων, δοκίμασαν 500 αυτοκίνητα με χρήση καυσίμου CNG σε καθημερινές συνθήκες.
Η Lexus αναβιώνει το όνομα LFA με ένα αμιγώς ηλεκτρικό concept μεγαλύτερων διαστάσεων που εγκαταλείπει τον θρυλικό V10, αλλά διαθέτει ένα νέο αλουμινένιο πλαίσιο που υπόσχεται κορυφαία απόδοση.
Πολλές φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και καιρό για μια έκδοση pickup του δημοφιλούς Jimny και πλέον υπάρχει επίσημη δήλωση από την Suzuki.
Αν η είδηση ενός νέου θερμικού κινητήρα από την BYD θα μπορούσε να θεωρηθεί ενδιαφέρουσα, τότε το γεγονός πως θα πρόκειται για έναν boxer 2.0 λίτρων αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη.
Η JAS Motorsport φέρνει ξανά στη ζωή το θρυλικό Honda NSX Mk1 μέσω του restomod Tensei, με σχεδίαση Pininfarina, αμάξωμα από ανθρακονήματα, κινητήρα V6 και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η Zeekr πλαισιώνει τη δυναμική και ενδιαφέρουσα είσοδό της στην αγορά της Ελλάδας με το πρώτο της κατάστημα που φέρνει μια νέα εμπειρία premium αισθητικής.
Ο μεγάλος τελικός της F1 για το 2025 έφτασε και τρεις οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι σε μια ιστορική συγκυρία.
Μετά την είσοδό της στην Ευρώπη μέσα στο 2025, η Changan ετοιμάζεται πλέον να φέρει και τις ηλεκτρικές Avatr και Nevo, καθώς και υβριδικά μοντέλα, δύο κινήσεις που σηματοδοτούν την επέκταση της στην...
OK, η Κίνα δείχνει παντοδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά πλέον έχει σοβαρό αντίπαλο από την Ευρώπη στα supermini που μόλις έφτασε τις 100.000 αυτοκίνητα.
Η Toyota θα αναφέρεται πλέον ως ομάδα της F1 καθώς η Haas μετονομάζεται σε Toyota Gazoo Racing Haas και η συνεργασία των δύο αναπτύσσεται περαιτέρω.
H Alfa Romeo σε μια σπάνια αλλά με έντονες κοινωνικές ευαισθησίες, κίνηση παρουσίασε την Alfa Romeo Tonale for All την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Το νέο Toyota GR GT έρχεται με υβριδικό V8, κορυφαία αεροδυναμική και το πρώτο αλουμινένιο πλαίσιο στην ιστορία της εταιρείας, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Toyota στην κατηγορία των supercars.
Ένα εορταστικό βίντεο της BMW στο οποίο αποκαλύπτεται η μυστηριώδης σιλουέτα ενός μοντέλου, πυροδότησε μια σειρά από σενάρια για το τι πρόκειται να παρουσιαστεί την παραμονή των Χριστουγέννων.
Το σχέδιο ψηφιακής ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας προχωρά κανονικά και οι πρώτες "έξυπνες" κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί στην Αθήνα. Αυτά είναι τα σημεία της πρώτης φάσης.
Σε μια περίοδο κατά την οποία το diesel ακολουθεί φθίνουσα πορεία, η Audi παρουσιάζει έναν ολοκαίνουριο V6 TDI που συνδυάζει ηλεκτρικό συμπιεστή, υβριδική υποβοήθηση και θα τοποθετηθεί στα Q5 και Α6.
Η στόχευση της Ford στο κοινό των heavy duty SUV είναι ξεκάθαρη και στο πλαίσιο αυτό έρχεται στην Ευρώπη το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της φίρμας που διαπρέπει ήδη στην Αμερική.
Οι πληροφορίες για ξαφνική αποχώρηση του Gerry McGovern από τη JLR, υπεύθυνου για το Jaguar Type 00 Concept, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, προκαλούν αναταράξεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.