Δευτέρα, 05-Απρ-2021 13:42
Raid of the Two Capes: Ένα Fiat 124 σε μια δύσκολη αποστολή
Σε μία γωνία του Heritage HUB, του χώρου που φιλοξενεί περισσότερα από 250 ιστορικά μοντέλα των Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Lancia, υπάρχει ένα περίεργο Fiat 124 Special του 1970. Ανάμεσα σε αριστουργήματα των τεσσάρων τροχών, σίγουρα δεν είναι το πιο όμορφο, ούτε το πιο δυνατό, ούτε καν το πιο σπάνιο, έχει όμως να διηγηθεί την πιο περίεργη ιστορία απ’ όλα.
Λίγο πριν το τέλος της δεκαετίας του 1960, ο Δούκας της Αόστα έψαχνε έναν μηχανικό για να τον συνοδεύσει σε ένα ταξίδι 40.000 χλμ. με αυτοκίνητο που θα τον οδηγούσε από το νοτιότερο άκρο της Αφρικής στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης. Ο Riccardo Pressotto ήταν ο ιδανικός υποψήφιος. Γέννημα θρέμμα της Fiat, εξαιρετικός μηχανικός με εμπειρία στους αγώνες ράλι και κυρίως μόλις 24 χρονών και απόλυτα πρόθυμος για να ζήσει νέες περιπέτειες. Αμέσως ο νεαρός μηχανικός ξεκίνησε την προετοιμασία τριών Fiat 124 Special, τα οποία θεώρησε ότι θα ήταν τα ιδανικά οχήματα για αυτό το εξαντλητικό για ανθρώπους και μηχανές ταξίδι.
Το Fiat 124 ήταν ένα ανθεκτικό, απλό και παράλληλα εξαιρετικά αξιόπιστο όχημα. Όντας ένα από τα τελευταία Fiat με κίνηση στους πίσω τροχούς, προσέφερε άπλετους χώρους για τον εξοπλισμό που απαιτούσε η αποστολή, ενώ απαιτούσε και ελάχιστη συντήρηση, στοιχείο κρίσιμης σημασίας για την αποστολή. Επιπλέον, ο Presotto εφοδίασε τα τρία αυτοκίνητα της αποστολής με πιο ανθεκτική ανάρτηση, φίλτρο για την ψύξη του λιπαντικού του κινητήρα, προστατευτικές ποδιές, επιπλέον φώτα, αλλά και κλωβό ασφαλείας για την καμπίνα.
Στα τρία αυτοκίνητα της αποστολής που είχε το όνομα "Raid of the Two Capes”, εκτός από τον Δούκα και τον Pressoto θα βρίσκονταν οι Uberto Bossi Pucci / Roberto Vivarelli Colonna και οι Costantino Ruspoli / Vincenzo Bartone. Η εκκίνηση δόθηκε από την ταράτσα του Lingotto, του ιστορικού εργοστασίου της Fiat στο Τορίνο, αλλά η πραγματικά περιπέτεια θα ξεκινούσε από το Cape Point, το νοτιότερο άκρο της Αφρικής όπου τα τρία 124 θα μεταφέρονταν με πλοίο.
Στις 24 Ιουνίου του 1970, οι έξι τολμηροί ταξιδιώτες ξεκινούσαν με στόχο την κάλυψη περίπου 1.000χλμ. ανά ημέρα, με τις διανυκτερεύσεις να περιλαμβάνουν - ανάλογα με την περιοχή - σταθμούς σε κεντρικές πόλεις της Αφρικανικής Ηπείρου, αλλά και ύπνο κάτω από τα αστέρια. Εκτός από τα εφόδια σε νερό και τρόφιμα, τα 124 Special ήταν εφοδιασμένα και με επιπλέον δοχεία καυσίμου χωρητικότητας 120 λίτρων για κάθε αυτοκίνητο. Από τη Νότιο Αφρική και τη Ζιμπάμπουε τα πληρώματα έβαλαν πορεία προς την Κένυα με το κομμάτι από το Ναϊρόμπι μέχρι και την Αντίς Αμπέμπα να αποδεικνύεται το πλέον δύσκολο. Υψηλές θερμοκρασίες, η έρημος, οι ανύπαρκτοι δρόμοι και οι πρόχειρες γέφυρες αποτελούσαν μια διαρκή πρόκληση. Η διάσχιση της Αιθιοπίας ήταν εξίσου δύσκολη, ενώ περιλάμβανε και τη διαδρομή με τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα της αποστολής με την κάλυψη μόλις 76χλμ. σε 18 ώρες, η οποία παράλληλα κατέστρεψε και 8 ελαστικά.
Από την Ερυθραία, το κομβόι με τα κίτρινα 124 θα περνούσε στην Ασία. Για πολιτικούς λόγους δεν ήταν δυνατόν τα πληρώματα να διασχίσουν τη Σαουδική Αραβία και έτσι μαζί με τα Fiat 124 επιβιβάστηκαν σε αεροπλάνα και περνώντας πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα και την Αραβική Χερσόνησο, προσγειώθηκαν στην Τεχεράνη. Από το Ιράν στην Τουρκία και στη συνέχεια στην Ελλάδα, αυτό το ιδιαίτερο καραβάνι έφτασε στη Θεσσαλονίκη.
Μέσα σε μόλις μία ημέρα τα πληρώματα διέσχισαν τη Β. Ελλάδα και τη Γιουγκοσλαβία, φτάνοντας στην Τεργέστη, όπου ο Uberto Bossi Pucci αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα να εγκαταλείψει αυτή την τρελή αποστολή. Λίγες μέρες αργότερα θα άφηνε την τελευταία του πνοή κατά τη διάρκεια μιας από τις αγαπημένες του ασχολίες, τις καταδύσεις. Οι υπόλοιπο πέντε έμαθαν τα νέα όταν έφτασαν στο Αμβούργο και αρχικά σκέφτηκαν να εγκαταλείψουν την αποστολή, όμως θεώρησαν ότι αυτό θα ήταν ασέβεια προς τον Uberto και αποφάσισαν να ολοκληρώσουν το ταξίδι που μαζί του είχαν ξεκινήσει.
Το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής όπου τα τρία Fiat 124 διέσχισαν τις Σκανδιναβικές χώρες ήταν το πιο εύκολο, με τα πληρώματα να φτάνουν στις 14 Αυγούστου του 1970 στο νησί Magerøya της Νορβηγίας. 40.000 χλμ., τρεις Ήπειροι και άπειρες περιπέτειες χώρεσαν σε αυτή την τρελή ιδέα του Δούκα της Αόστα και των συνταξιδιωτών του. Μάλιστα μαζί με τους Presotto και Bartone γύρισαν οδικός τα Fiat 124 στο Τορίνο, αφού το Ιταλικό μοντέλο είχε αποδείξει και με το παραπάνω την ικανότητα του να ανταπεξέλθει σε αυτό το εξοντωτικό ταξίδι. Το ένα από τα τρία αυτά αυτοκίνητα βρίσκεται σήμερα στο Heritage HUB για να διηγείται την ιστορία του Δούκα της Αόστα και των πέντε φίλων του.
Ο μεγάλος τελικός της F1 για το 2025 έφτασε και τρεις οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι σε μια ιστορική συγκυρία.
Μετά την είσοδό της στην Ευρώπη μέσα στο 2025, η Changan ετοιμάζεται πλέον να φέρει και τις ηλεκτρικές Avatr και Nevo, καθώς και υβριδικά μοντέλα, δύο κινήσεις που σηματοδοτούν την επέκταση της στην...
OK, η Κίνα δείχνει παντοδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά πλέον έχει σοβαρό αντίπαλο από την Ευρώπη στα supermini που μόλις έφτασε τις 100.000 αυτοκίνητα.
Η Toyota θα αναφέρεται πλέον ως ομάδα της F1 καθώς η Haas μετονομάζεται σε Toyota Gazoo Racing Haas και η συνεργασία των δύο αναπτύσσεται περαιτέρω.
H Alfa Romeo σε μια σπάνια αλλά με έντονες κοινωνικές ευαισθησίες, κίνηση παρουσίασε την Alfa Romeo Tonale for All την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Το νέο Toyota GR GT έρχεται με υβριδικό V8, κορυφαία αεροδυναμική και το πρώτο αλουμινένιο πλαίσιο στην ιστορία της εταιρείας, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Toyota στην κατηγορία των supercars.
Ένα εορταστικό βίντεο της BMW στο οποίο αποκαλύπτεται η μυστηριώδης σιλουέτα ενός μοντέλου, πυροδότησε μια σειρά από σενάρια για το τι πρόκειται να παρουσιαστεί την παραμονή των Χριστουγέννων.
Το σχέδιο ψηφιακής ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας προχωρά κανονικά και οι πρώτες "έξυπνες" κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί στην Αθήνα. Αυτά είναι τα σημεία της πρώτης φάσης.
Σε μια περίοδο κατά την οποία το diesel ακολουθεί φθίνουσα πορεία, η Audi παρουσιάζει έναν ολοκαίνουριο V6 TDI που συνδυάζει ηλεκτρικό συμπιεστή, υβριδική υποβοήθηση και θα τοποθετηθεί στα Q5 και Α6.
Η στόχευση της Ford στο κοινό των heavy duty SUV είναι ξεκάθαρη και στο πλαίσιο αυτό έρχεται στην Ευρώπη το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της φίρμας που διαπρέπει ήδη στην Αμερική.
Οι πληροφορίες για ξαφνική αποχώρηση του Gerry McGovern από τη JLR, υπεύθυνου για το Jaguar Type 00 Concept, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, προκαλούν αναταράξεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εξ όψεως το DS N°8 είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει πολυτέλεια και αριστοκρατική αίγλη, όταν αρχίσεις να απολαμβάνεις την υψηλή του τεχνολογία τότε νιώθεις την ασφάλεια και την υπεροχή.
Η Mercedes έδωσε στη δημοσιότητα νέες εικόνες της G-Class Cabriolet λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της, με το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο να επιβεβαιώνει πως θα πρόκειται για έκδοση με τετράθυρο...
Αυξημένες ελάχιστα είναι οι τιμές των διοδίων όπως τις ανακοίνωσε η Ολυμπία Οδός για το 2026 και όπως ισχύει από την τιμαριθμική επικαιροποίηση.
Η αστυνομία του Λονδίνου χρειάστηκε να διαχειριστεί μια κάπως περίεργη κατάσταση όταν ένας όδηγός κάλεσε την άμεση δράση για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο.
Μια Aston Martin DB5 που κάποτε εγκαταλείφθηκε να σαπίζει στο δρόμο, ξαναζωντανεύει μετά από χιλιάδες ώρες δουλειάς και επιστρέφει σε εντυπωσιακή, άριστη κατάσταση και με την αξία της στα ύψη.