Κυριακή, 07-Μαρ-2021 13:29
Η Hyundai αποκαλύπτει το νέο Bayon
Η Hyundai αποκάλυψε το νέο Bayon, ένα ολοκαίνουριο μικρομεσαίο SUV σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη. Το νέο αυτό μοντέλο αποτελεί το νεότερο και πιο μικρό μέλος της δημοφιλούς οικογένειας των SUV της Hyundai με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και ευρύχωρο εσωτερικό.
Η ονομασία του νέου Bayon είναι εμπνευσμένη από την όμορφη πόλη Bayonne, την πρωτεύουσα της Γαλλικής Χώρας των Βάσκων που αποτελεί έναν από τους πιο όμορφους προορισμούς στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας. Καθώς το νέο Bayon έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, η εταιρεία αποφάσισε να δώσει ευρωπαϊκό όνομα στο μοντέλο.
Το νέο Bayon αποτελεί την τελευταία σχεδιαστική προσέγγιση της SUV γκάμας της Hyundai και χάρη στις εντυπωσιακές αναλογίες και τα αιχμηρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του είναι εντυπωσιακό και ξεχωριστό με την πρώτη ματιά. Ενσωματώνει δε τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, συνδυάζοντας την αρμονία μεταξύ των αναλογιών, της σχεδίασης, του στυλ και της τεχνολογίας.
Η μεγάλη εμπρός μάσκα ανοίγει στο κάτω μέρος της, δημιουργώντας μια ιδιαιτέρως επιβλητική εικόνα. Τα κύρια φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από τρία στοιχεία σε συνδυασμό με τις εισαγωγές αέρα δημιουργούν μια μοναδική σχεδίαση και εμφάνιση. Η οριζόντια εισαγωγή αέρα και τα DRL δίνουν έμφαση στο πλάτος, ενώ η προστατευτική ποδιά προσδιορίζει την SUV ταυτότητα του μοντέλου.
Στα πλαϊνά οι δυναμικές γραμμές εξασφαλίζουν αιχμηρή εμφάνιση, ενώ η κολώνα C που έχει σχήμα βέλους αποτελεί ένα δυναμικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα φτερά προσδίδουν μοναδικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα βέλους υπογραμμίζουν τη δυναμική του αμαξώματος. Η μεταξύ τους απόσταση δημιουργεί μια ευρύτερη αίσθηση, ενώ η λεπτή οριζόντια γραμμή που συνδέει τα πίσω φώτα τονίζει περαιτέρω το πλάτος του και ενώνει άμεσα το πίσω μέρος με το προφίλ του αυτοκινήτου. Οι γωνίες πάνω από τους πίσω θόλους προσθέτουν όγκο, τονίζοντας την δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Τα ισχυρά σχεδιαστικά στοιχεία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και το μεγάλο παρμπρίζ δημιουργούν ένα μοναδικό και μοντέρνο σχεδιασμό που ολοκληρώνεται με τα φουλ LED φώτα και τα φλας του αυτοκινήτου.
Το νέο Bayon διαθέτει ένα κομψό σχεδιαστικά, άνετο και φωτεινό εσωτερικό, στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη μεγιστοποίηση της άνεσης των επιβατών καθώς και στην αύξηση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ. Σημαντικό χαρακτηριστικό του η μεγάλη γκάμα εξοπλισμού συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μιας οθόνης AVN 10,25 ιντσών ή μιας 8,0 ιντσών (Display Audio). Οι επιβάτες απολαμβάνουν τον εσωτερικό φωτισμό τεχνολογίας LED που είναι εμφανής στην περιοχή που βρίσκεται στα πόδια του συνοδηγού, στις πόρτες και στις χειρολαβές καθώς και στο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από την κεντρική κονσόλα δίνοντας έναν ξεκούραστο και ποιοτικό χαρακτήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Μια προσεκτικά επιλεγμένη γκάμα χρωμάτων και υλικών στο εσωτερικό εξασφαλίζει τη μέγιστη συμβατότητα με τη γκάμα των χρωμάτων του αμαξώματος. Ο διακριτικός συνδυασμός χρωμάτων και επενδύσεων με μικρές, έντονες λεπτομέρειες δημιουργεί μια ατμόσφαιρα γαλήνης, που επιτρέπει στον οδηγό να είναι και να παραμένει συγκεντρωμένος. Το νέο Bayon διατίθεται στάνταρ με πλήρως μαύρο εσωτερικό με επενδύσεις από ύφασμα, καθώς και με δύο άλλους προαιρετικούς συνδυασμούς χρωμάτων.
Παράλληλα, το νέο Bayon είναι εξοπλισμένο με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση των υπηρεσιών Hyundai Bluelink, που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από τις υπερσύγχρονες υπηρεσίες Connected Car. Η τελευταία έκδοση του Bluelink περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως το Connected Routing και μια νέα λειτουργία προφίλ χρήστη. Νέο στοιχείο σε αυτήν τη γενιά του Bluelink είναι και το Calendar Integration. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κάνει mirroring το ημερολόγιο Google ή Apple στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Εάν το ραντεβού στο ημερολόγιο περιλαμβάνει και διεύθυνση, αυτή μπορεί να εισαχθεί απευθείας στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να εντοπίσουν, να κλειδώσουν και να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας την εφαρμογή (app) Bluelink, ή να ελέγξουν πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, όπως τις ανάγκες συντήρησης ή το επίπεδο καυσίμου.
Με 411 λίτρα αποσκευών, το νέο Bayon ξεχωρίζει για τα υψηλά επίπεδα πρακτικότητας που προσφέρει. Με μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.490 χλστ. (ή 1.500 χλστ. με τροχούς 17 ιντσών), επιτυγχάνεται τέλεια ισορροπία μεταξύ της compact σχεδίασης και των υψηλών επιπέδων άνεσης του νέου μοντέλου. Το μεταξόνιο φθάνει τα 2.580 χλστ. Τόσο για τους επιβάτες στα εμπρός καθίσματα, όσο και για αυτούς που βρίσκονται στα πίσω καθίσματα έχουν προβλεφθεί όλα τα χαρακτηριστικά για άνετες μετακινήσεις. Συγκεκριμένα, οι εμπρός επιβάτες μπορούν να απολαύσουν χώρο 1.072 χλστ. για τα πόδια τους, ενώ οι πίσω έχουν στη διάθεση τους 882 χλστ. Ως ένα πραγματικό SUV, το νέο Bayon προσφέρει απόσταση από το έδαφος έως και 183 χλστ. (σε συνδυασμό με τροχούς 17"), μεγαλύτερη από αυτήν των περισσότερων μοντέλων της κατηγορίας Β.
Το ολοκαίνουριο Bayon διαθέτει μια αναβαθμισμένη και αποδοτική γκάμα κινητήρων Kappa με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2. Ξεκινώντας με τον δημοφιλή κινητήρα 1.2 MPi, 84 PS που συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, περνάμε στον 1.0 T-GDi κινητήρα που αποδίδει 100 PS και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων όσο και με αυτόματο 7DCT. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.0 T-GDi 48V Hybrid κινητήρας με ισχύ 100 PS ή και 120 PS, o οποίος μπορεί να συνδυαστεί με το έξυπνο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (6 iMT) ή με το αυτόματο 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη.
Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης ο κινητήρας 1.0 T-GDi, με ή χωρίς 48V Hybrid σύστημα, συνδυάζεται με τρία προγράμματα κίνησης για τη βελτιστοποίηση της απόκρισης του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες. Πρόκειται για τα Eco, Normal και Sport.
Ο κινητήρας T-GDi είναι ένας turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό για βέλτιστη απόδοση. Όταν συνδυάζεται με την εξελιγμένη 48V Hybrid τεχνολογία της Hyundai και το έξυπνο μηχανικό κιβώτιο (iMT) υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και κορυφαία απόδοση.
Το iMT είναι ένα εξελιγμένο και πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενo σύστημα σύμπλεξης που αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων όταν ο οδηγός απελευθερώνει το γκάζι. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα μειώνοντας τις εκπομπές και την κατανάλωση καυσίμου. Υπάρχουν δύο διαφορετικές καταστάσεις ρολαρίσματος που συνδυάζονται με το iMT. Το ένα συμβαίνει με τον κινητήρα να μπαίνει στο ρελαντί και το δεύτερο όταν ο κινητήρας είναι πλήρως απενεργοποιημένος. Ο κινητήρας ενεργοποιείται και πάλι μόλις ο οδηγός πιέσει είτε το φρένο είτε το πεντάλ του γκαζιού, και ξεκινά με την ίδια σχέση που ήταν επιλεγμένη όταν απενεργοποιήθηκε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη οικονομία καυσίμου χωρίς συμβιβασμούς στα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Το Νέο BAYON διαθέτει επίσης τη μοναδική τεχνολογία CVVD (Continuously Variable Valve Duration) της Hyundai, η οποία ρυθμίζει συνεχώς τη διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, ενώ παράλληλα βελτιώνει την οικονομία καυσίμου, με αποτέλεσμα μειωμένες εκπομπές και εξοικονόμηση καυσίμου.
Το νέο Bayon είναι το πρώτο SUV της Hyundai που είναι εξοπλισμένο με λειτουργία Rev Matching, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως διαθέτουν τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Αυτή η λειτουργία συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα με τον άξονα εξόδου, κάνοντας πρακτικά την καθημερινή οδήγηση ακόμη πιο ομαλή στην τελική συμπεριφορά, ακόμη και σε απότομες ή πιο σπορ αλλαγές ταχυτήτων. Το Rev Matching θα είναι διαθέσιμο για τον κινητήρα 1,0 T-GDi όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 7DCT και για όλα τα προγράμματα κίνησης, καθώς και για τον κινητήρα 1.0 T-GDi 48V Hybrid όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 6iMT και τη λειτουργία Sport.
Το ολοκαίνουριο Bayon θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2021.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.