Πέμπτη, 19-Νοε-2020 22:10
Η ετήσια μελέτη του ΙΟΒΕ για τον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών

Φόροι, δασμοί και εισφορές στα καύσιμα έφεραν περισσότερα από 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία το 2019, όπως αναφέρει η μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).
Η μελέτη που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με την υποστήριξη του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) ανέδειξε τη δυναμική που αναπτύσσει ο κλάδος και την συνεισφορά των επιχειρήσεών του στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας. Οριακές ήταν οι αλλαγές στα μεγέθη της αγοράς για το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, η αξία των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,1%, σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 11,8 δις ευρώ, ενώ ο όγκος αυξήθηκε οριακά από 13.497 σε 13.503 χιλ. μετρικούς τόνους.
Οι εταιρείες του κλάδου συνολικά μετά από φόρους και χωρίς να υπολογιστούν οι πωλήσεις σε αεροπορικά καύσιμα, παρουσίασαν για το 2019 οριακή κερδοφορία, μόλις 13,3 εκατ. ευρώ (καθαρό περιθώριο κέρδους 0,11% επί του τζίρου), γεγονός που οφείλεται κυρίως στη μείωση των λειτουργικών εξόδων. Σημειώνεται ότι τα απασχολούμενα κεφάλαια του κλάδου ανέρχονται σε 1,8 δις ευρώ.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ αποτύπωσε σε αριθμούς την συνεισφορά του κλάδου στα δημόσια έσοδα. Παρά την οριακή μείωση (0,9%) σε σύγκριση με το 2018, το 2019 ο κλάδος εισέφερε στα δημόσια ταμεία πάνω από 3,7 δις ευρώ. Σημειώνεται ότι επί του συνολικού κοινωνικού προϊόντος του κλάδου, δηλαδή τα έσοδα που κατανεμήθηκαν στο κράτος, τους πιστωτές, το προσωπικό και τους μετόχους, τα έσοδα του Δημοσίου αντιπροσωπεύουν ποσοστό 94,9%. Ενισχυμένος ήταν και ο δείκτης της απασχόλησης, με τις άμεσες θέσεις να αυξάνονται κατά 15,4%. Οι αμοιβές προσωπικού ανήλθαν σε 71,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργοδοτικές εισφορές σημείωσαν αύξηση 1,2%, αγγίζοντας τα 18,8 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση των επενδύσεων που πραγματοποίησαν οι εταιρίες του κλάδου. Οι συνολικές επενδύσεις -μεγάλο μέρος των οποίων αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος- το 2019 ξεπέρασαν τα 86,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, συγκριτικά με το 2018.
Σε αντίθεση με το 2019, τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο και κατά επέκταση για τα κρατικά έσοδα. Σήμερα οι προοπτικές του κλάδου, μετά την ανακοίνωση και των νέων αναγκαίων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα αρνητικές. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι τον Απρίλιο του 2020, σε συνθήκες σχεδόν ανάλογες με τις σημερινές, οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν 57% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο. Συνολικά στο εννιάμηνο του 2020, οι πωλήσεις σε όλα τα προϊόντα παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Οι βενζίνες -14,4%, το πετρέλαιο Κίνησης -10,7%, το μαζούτ -13,3%, τα ναυτιλιακά καύσιμα -35% και τα αεροπορικά κατά -67,9%.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.
Είναι μια λύση σωτηρίας και ασφάλειας ή ένα μέτρο που θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει; Το πολυσυζητημένο όριο ταχύτητας των 30χλμ./ώρα είναι μια απόφαση πανευρωπαϊκού...
Με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις που έχουν πέσει κατακόρυφα στις ΗΠΑ, ιταλική εταιρεία προσπαθεί τώρα να πουλήσει τα αυτοκίνητά της με τρόπο μάλλον ασυνήθιστο για το μέγεθος του ονόματός της.
Τα συνεχή κρίσιμα αγωνιστικά τριήμερα της F1 ξεκινούν από την Αμερική και τον δεύτερο αγώνα για φέτος στις ΗΠΑ στο συναρπαστικό και πάντα μαγευτικό COTA του Τέξας.
Η Tesla φέρνει μια λειτουργία που υπόσχεται την πιο επιθετική αυτόνομη οδήγηση μέχρι σήμερα, ονομάζεται "Mad Max" και αποτελεί μέρος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του συστήματος FSD.
Μια τελετή παραλαβής που είναι πλέον παράδοση, πραγματοποιήθηκε και φέτος με τους ποδοσφαιριστές της Μπάγερν Μονάχου να παίρνουν τα νέα τους εταιρικά αυτοκίνητα.