Δευτέρα, 09-Νοε-2020 19:15
Ένα Abarth για τον... Carlo Abarth
Δίπλα στα θρυλικά αγωνιστικά του αυτοκίνητα που κατέκτησαν εκατοντάδες νίκες και ρεκόρ, ο Carlo Abarth δημιούργησε και μια σειρά εξαιρετικά κομψών GT (Gran Tourismo), τα οποία αποτελούσαν βελτιωμένες εκδοχές μοντέλων παραγωγής με το μοναδικό άγγιγμα του "Σκορπιού”. Όλα τους αποτελούν σχεδιαστικά αριστουργήματα, ένα όμως από αυτά ταίριαξε απόλυτα στον ιδιοφυή, αλλά και δύσκολο χαρακτήρα του Abarth.
Το 1959, ο Karl (Carlo) Abarth αποφάσισε πως είχε έρθει η κατάλληλη ώρα να λανσάρει μια σειρά μοντέλων GT που θα ξεχώριζαν για την κομψότητα και τη φινέτσα τους, αλλά παράλληλα θα είχαν την γνωστή, υψηλή απόδοση του ονόματος Abarth. Η ίδια η έννοια του "Gran Turismo” κρύβει μέσα της την ταχύτητα και την σπορ αίσθηση που όμως συνδυάζεται με το στιλ και τη φινέτσα, στοιχεία που διαχρονικά χαρακτηρίζουν τις δημιουργίες της Abarth. Αφετηρία για το νέο εγχείρημα του Abarth αποτέλεσαν και πάλι τα μοντέλα της Fiat.
Αρχικά δημιούργησε τέσσερις κομψές εκδόσεις βασισμένες στη ναυαρχίδα της μάρκας, το Fiat 2100. Τα 850 Coupé Scorpione, 850 Spider Riviera και τα 2200 Coupé και Cabriolet βασίζονταν σε μηχανικό επίπεδο στο 6κυλινδρο Fiat, αλλά για το σχεδιασμό του αμαξώματος, ο Abarth επέλεξε τον θρυλικό Giovanni Michelotti και για την παραγωγή το studio Allemano.
Το 1961, η Fiat παρουσίασε το νέο 2300 και ο Abarth δεν έχασε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη σειρά των GT αυτοκινήτων του δημιουργώντας το Abarth 2400 Coupé Allemano. Η αύξηση της χωρητικότητας του 6κύλινδρου κινητήρα στα 2.323 κ.εκ., η τοποθέτηση ενός εντελώς ανασχεδιασμένου συστήματος εξαγωγής και η εφαρμογή τριών διπλών καρμπυρατέρ της Weber ανέβασαν την ιπποδύναμη στους 142 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. χαρίζοντας τελική ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα στο κομψό κουπέ που σχεδίασε επίσης ο Michelotti.
Κανείς δεν γνωρίζει πόσα ακριβώς Abarth 2400 Coupé Allemano κατασκευάστηκαν, πάντως ο αριθμός είναι σίγουρα διψήφιος. Ένα από αυτά ο Carlo Abarth το κράτησε για προσωπική του χρήση και αποτέλεσε το αγαπημένο αυτοκίνητο παραγωγής του ιδρυτή της θρυλικής μάρκας. Το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις στο Τορίνο, αλλά και για όταν πήγαινε διακοπές – με την τρίτη σύζυγο του Anneliese, στη γενέτειρα του Αυστρία. Η αγάπη του δύστροπου Abarth για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τόσο μεγάλη που αποφάσισε να το εκθέσει στο περίπτερο της μάρκας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1964, δύο χρόνια αφού είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή του μοντέλου.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.
Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.