Δευτέρα, 12-Οκτ-2020 19:40
Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Αύξηση 20,5% τον Σεπτέμβριο
Αυξητικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον μήνα που μας πέρασε, με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων να καταγράφουν αύξηση 20,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Σε απόλυτα νούμερα, ταξινομήθηκαν 7.107 νέα αυτοκίνητα, έναντι 5.899 τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, επίδοση που καταδεικνύει την επιστροφή της αγοράς στα κανονικά επίπεδα. Ωστόσο, με δεδομένο το πλήγμα που δέχθηκε η τελευταία εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, στο σύνολο του 9μήνου οι επιδόσεις εμφανίζονται μειωμένες κατά 35,3% σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019 (60.046 μονάδες, έναντι 92.772).
Τα SUV μοντέλα συνεχίζουν την επέλασή του με μερίδιο 45,9% τον περασμένο μήνα (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2020: 44,9%). Από πλευράς καυσίμου, η βενζίνη διατηρεί τα ηνία, και μάλιστα με διαφορά, καθώς στο σύνολο του 9μήνου τα αυτοκίνητα με τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου έχει συγκεντρώσει την προτίμηση 34.461 ιδιοκτητών (57,1%) έναντι 15.828 για τα πετρελαιοκίνητα (26,2%). Την τρίτη θέση του βάθρου καταλαμβάνουν τα υβριδικά και mild hybrid οχήματα με βενζίνη με 7.190 μονάδες και μερίδιο 11,9%, την τέταρτη τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα (815 μονάδες, 1,3%), την πέμπτη τα οχήματα που καταναλώνουν φυσικό αέριο (774 μονάδες, 1,3%), την έκτη τα plug-in υβριδικά (591 μονάδες, 1%) και την έβδομη τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα (297 μονάδες, 0,5%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 60.046 νέες ταξινομήσεις οχημάτων στο πρώτο 9μηνο του τρέχοντος έτους, οι εταιρικές πωλήσεις καταλαμβάνουν μερίδιο 40% και οι λιανικές το υπόλοιπο 60%.
Η πανδημία του Covid-19 επηρέασε, όπως ήταν φυσικό, και τις ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV). Έτσι λοιπόν, κατά την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2020 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 4.826 ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, από τα οποία τα 1.573 ήταν τύπου pick-up.
Πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις για το χρονικό διάστημα αυτό ήταν η Ford με 978 μονάδες, από τις οποίες οι 387 αφορούν στο pick-up Ranger. Στη δεύτερη θέση της εμπορικής κατάταξης, με 684 αυτοκίνητα (τα 11 pick-up), βρίσκεται η Fiat (μερίδιο 14,2% επί του συνόλου). Η πρώτη τριάδα κλείνει με την Toyota, η οποία κατέχει το 13,9% του συνολικού μεριδίου με 671 ταξινομήσεις. Η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει και το best-seller της αγοράς των LCV, που δεν είναι άλλο από το Toyota Hilux (475 ταξινομήσεις, oι 131 με την έκδοση Double Cab). Την τέταρτη θέση του εμπορικού πίνακα καταλαμβάνει η Peugeot, με 610 μονάδες (μερίδιο 12,6%). Η πεντάδα κλείνει με τη Citroen (422 ταξινομήσεις, μερίδιο 8,7%) και στην έκτη θέση κατατάσσεται η Nissan (378 ταξινομήσεις, από τις οποίες οι 231 ανήκουν στο pick-up Navara, μερίδιο 7,8%).
Το πιο "καθαρό" μικρό της αγοράς και ένα αυτοκίνητο που φέρνει την πλήρως υβριδική τεχνολογία στην μικρή κατηγορία ξεκίνησε να παράγεται στην Τσεχία.
Η Κίνα εξακολουθεί να σαρώνει στις εξαγωγές αυτοκινήτων καθώς σημείωσε νέο ρεκόρ τόσο στο σύνολο όσο και στα ηλεκτρικά αευτοκίνητα επιμέρους.
Η νέα περιορισμένης παραγωγής έκδοση M340i xDrive Jahre Edition τιμά τα 50 χρόνια της Σειράς 3 με την BMW να την διαθέτει σε πέντε μοναδικές χρωματικές επιλογές από το παρελθόν του μοντέλου.
Με τις γέφυρες, τα τούνελ και τα χωματουργικά να είναι έτοιμα σχεδόν πλήρως το μόνο που απομένει για την Κεντρική Οδό Ε65 είναι να πέσει η άσφαλτος.
Με εντυπωσιακές νίκες στο καρτ και ένα βαρύ όνομα στον χώρο των αγώνων, η μόλις 14 ετών κόρη του Mika Hakkinen, εντάχθηκε στο πρόγραμμα εξέλιξης νέων οδηγών της McLaren.
Εκρήξεις, χωματουργικές εργασίες και πλήρη δύναμη στην κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη από τον Όμιλο AKTOR.
Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες παρουσίας, ένα από τα πιο αγαπημένα μοντέλα της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά σταματά να παράγεται, σε μια κίνηση που αλλάζει ριζικά τη γκάμα της και δημιουργεί νέα...
Η προτεινόμενη ρύθμιση του Πεκίνου στοχεύει να περιορίσει τις γρήγορες επιταχύνσεις, αναγκάζοντας τα αυτοκίνητα να ξεκινούν σε λειτουργία περιορισμένης απόδοσης μετά από κάθε εκκίνηση.
Με χαοτική διαφορά από τον δεύτερο και με ποσοστό που φτάνει το 73% αυτή είναι η κατηγορία που προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί.
Στη βρετανική αυτοκινητική ιστορία, λίγα οχήματα έχουν το κύρος μιας Bentley Mulsanne και ακόμη λιγότερα είναι εκείνα που έχουν χρησιμοποιηθεί από βασιλιά.
Σε ένα εκθετήριο πολυτελών και συλλεκτικών αυτοκινήτων η πώληση συναντά τη φαντασία, μας δίνει μια εικόνα από το μέλλον.
Σοκάρουν τα στοιχεία από την Μεγάλη Βρετανία για το πόσα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται από την πολύ χαμηλή ταχύτητα και όχι μόνο από την υπερβολική.
Η Bentley επιστρέφει με την πιο άγρια Supersports που δημιούργησε ποτέ, ένα πισωκίνητο θηρίο χωρίς υβριδική τεχνολογία, με 665 ίππους και μισό τόνο ελαφρύτερο από την Continental GT Speed.
Η προσπάθεια γνωστής κινεζικής φίρμας να επαναλάβει το θρυλικό stunt του Range Rover, κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία αναγκάζοντάς την να ζητήσει δημόσια συγγνώμη.
Mπορεί οι φωτογραφίες να δείχνουν μια BMW 2002, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της πρώτης Porsche με κινητήρα μπροστά.