17:30 26/12
Το νέο τεύχος του Top Gear στα περίπτερα
Το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου το νέο τεύχος του περιοδικού Top Gear κυκλοφορεί στα περίπτερα με την εφημερίδα "Κεφάλαιο".
Η πρώτη γενιά της GLA παρουσιάστηκε το 2014 και ήταν μια τεράστια επιτυχία. Το πιο προσιτό SUV με σήμα το αστέρι αποτέλεσε την λύση για πολλούς αγοραστές και αυτή η επιλογή τους δικαίωσε. Σήμερα έχουμε την τιμή να οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα 2η γενιά του μοντέλου. Δεν πρόκειται απλά για μια βελτίωση του προγόνου της. Πρόκειται για μια ολιστική "εξύψωση" του αρχικού concept. Έτσι ενώ η 1η γενιά έμοιαζε περισσότερο με ένα crossover βασισμένο στην A class, η δεύτερη γενιά μοιάζει περισσότερο με ένα γνήσιο SUV. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις διαστάσεις. Το νέο μοντέλο είναι 10 ολόκληρους πόντους ψηλότερο από το προηγούμενο και πολύ πιο "χορταστικό" στο μάτι. Στην περίπτωση της GLA της δοκιμής μας η εικόνα απογειώνεται με αισθητικό πακέτο της AMG. Το "χορταστικό" απογειώνεται και γίνεται ερωτεύσιμο!
Αν η προηγούμενη γενιά GLA άρεσε πολύ, η νέα καίει καρδιές. Δεν είναι τυχαία τα σχόλια θαυμασμού από οδηγούς ανταγωνιστικών premium SUV όταν σταματάγαμε σε φανάρι. Δεν υπήρχε στην ματιά τους ο φθόνος αλλά μια ξεκάθαρη επιθυμία απόκτησης και αυτό δεν είναι τυχαίο. Κερδίζει την εκτίμησή σου με τις φιλικές σχεδιαστικές γραμμές αλλά και με τον όγκο της. Βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα των νέων μοντέλων της μάρκας όπως την έχουμε γνωρίσει στις νέες A Class, B Class ακόμα και στην CLA. Υπάρχει μια διάχυτη αρμονία και μια μοναδική φρεσκάδα. Το πακέτο AMG Line του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ενισχύει την ελκυστική και σπορτίφ σχεδίαση του μοντέλου. Χαρακτηριστικά στοιχεία είναι οι πιο δυναμικοί προφυλακτήρες, η μάσκα ψυγείου diamond, ο πίσω διαχύτης και βέβαια οι υπέροχες ζάντες σε σχήμα αστεριού. Αναμφίβολα ένα από τα ελκυστικότερα SUV γενικώς και ειδικώς.
Ποιότητα σε ένα μοναδικό περιβάλλον
Η βασική σχεδίαση του εσωτερικού είναι οικία μιας και μας θυμίζει αρκετά την B Class, αλλά και τα υπόλοιπα compact μοντέλα της Mercedes-Benz. Αυτό σημαίνει πολύ καλή ποιότητα υλικών, κορυφαίος εξοπλισμός τεχνολογίας και συνδεσιμότητας αλλά και μια εξαιρετική premium αίσθηση. Την παράσταση κλέβει το ψηφιακό κόκπιτ της Mercedes-Benz με δύο οθόνες 10,25in (στον στάνταρ εξοπλισμό οι οθόνες είναι 7In) που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν το αισθητικό αποτέλεσμα μας αρέσει πολύ. Προσφέρει μια φρέσκια σχεδιαστικά εικόνα, που ταυτόχρονα προσφέρει μια μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης. Η οθόνη πολυμέσων με την σειρά της χαρακτηρίζεται από την ευχρηστία, τα πολύ καλά γραφικά και τις πολλές δυνατότητες. Εξαιρετικός και ο συνδυασμός επενδύσεων σε δέρμα και αλκαντάρα δίνει έναν επιπλέον αέρα premium κατασκευής. Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι κορυφαία, στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz τα τελευταία χρόνια. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας την εικόνα απογείωνε το βράδυ ο κρυφός φωτισμός. Αφού λοιπόν σε έχει σαγηνέψει με την εξωτερική της σχεδίαση, καταφέρνει αντίστοιχα να κερδίζει το στοίχημα και στο εσωτερικό.
Η διάθεση είναι ανεβασμένη και η νέα GLA σε έχει πείσει για το ποιόν της. Είναι φανερή η διάθεση της Mercedes-Benz για κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία. Βολεύεσαι εύκολα στο κάθισμα με τα χειριστήρια να πέφτουν στην σωστή θέση. Είναι και αυτό το υπέροχο τιμόνι που θυμίζει γλυπτό και που φροντίζει για την τέλεια υφή στα χέρια. Το extra εξωτερικό ύψος μεταφράζεται και σε μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στοιχείο που δίνει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Είναι ένα στοιχείο που μας έλειπε από την 1η γενιά και η Mercedes-Benz το έλυσε με τον καλύτερο τρόπο. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι πολύ καλοί ενώ και ο χώρος αποσκευών των 435 lt είναι καλός.
Βασικός κινητήρας με υψηλή απόδοση
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον πιο προσιτό κινητήρα βενζίνης με μόλις 1332 cc αλλά και 163 άλογα. Είναι ο μικρότερος σε κυβισμό κινητήρας που έχει χρησιμοποιηθεί σε μοντέλο GLA, ο οποίος έχει αποδείξει ήδη τις δυνατότητές του στα άλλα compact μοντέλα της μάρκας. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7G-DCT) ενώ η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα. Φροντίζει για την άνετη κίνηση του αμαξώματος αλλά και την χαμηλή κατανάλωση. Εμείς κατά την διάρκεια της δοκιμής καταφέραμε μέση κατανάλωση 7,8 lt./100 km, τιμή παραπάνω από ικανοποιητική. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και αυτό φανερώνεται από την επίδοση 0-100 km/h σε μόλις 8,7 sec.
Στην καθημερινή μετακίνηση, η GLA είναι ευχάριστη και εύχρηστη. Το αυτόματο κιβώτιο σου λύνει τα χέρια και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Ο μικρός κυβισμός δεν γίνεται πουθενά φανερός και θα ορκιζόσουν πως τα κυβικά είναι περισσότερα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη απόδοση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα επίπεδα θορύβου είναι χαμηλά και με μεγάλη άνεση η GLΑ καταπίνει τις αποστάσεις. Παρά το μεγάλο ύψος στρίβει με μαεστρία ακόμα και αν πιέσεις παραπάνω από το λογικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και η οδική συμπεριφορά ισορροπημένη. Φιλικό και ευχάριστο θα ικανοποιήσει και εκείνους που θέλουν να κινηθούν σβέλτα. Ο κινητήρας υπό πίεση αποδεικνύεται γραμμικός και πολύ ζωντανός αν και ακούγεται λίγο παραπάνω στις υψηλές στροφές. Για τους σκοπούς της φωτογράφισης κινηθήκαμε και εκτός δρόμου όπου εκτιμήσαμε τους κοντούς προβόλους αλλά και την επαρκή απόσταση από το έδαφος.
Γοητεία
Είναι ένα γνήσιο αστέρι. Εξωτερικά είναι εξαιρετικά ισορροπημένο και με γραμμές που γοητεύουν. Παρόμοια η εικόνα και στο εσωτερικό που η ποιότητα, ο εξοπλισμός αλλά και ο διάκοσμος εντυπωσιάζουν. Ο μικρός σε κυβισμό κινητήρας συνδυάζει την χαμηλή φορολογία με πολύ καλές επιδόσεις αλλά και οικονομία σε καύσιμο. Είναι βέβαιο πως η νέα GLA έχει όλα τα εφόδια να πάει την επιτυχία της 1ης γενιάς ένα ακόμα βήμα μπροστά.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.410/1.834/1.611 mm
Χώρος αποσκευών: 435 lt.
Βάρος : 1485 kg
Κινητήρας : 1332 cc
Ιπποδύναμη : 163 Ps/ 5500 rpm
Ροπή : 25,5 kg.m / 1.620-4000 rpm
Τελική ταχύτητα : 210 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km
0-100 km/h: 8,7 sec
Ρύποι CO2 : 130-137 g/km
Τιμή : από € 35.850
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Το Σάββατο 27 Δεκεμβρίου το νέο τεύχος του περιοδικού Top Gear κυκλοφορεί στα περίπτερα με την εφημερίδα "Κεφάλαιο".
Το επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα της παθητικής ασφάλειας φαίνεται πως έρχεται από την Κίνα και είναι ο πρώτος στον κόσμο αερόσακος-κράνος που θα αποτελεί εξοπλισμό του πολυτελούς MPV, Luxeed V9.
Μετά από 54 χρόνια αυτή η Ferrari Dino παραμένει στον ίδιο ιδιοκτήτη και είναι ένα κλασικό supercar που δεν έχει αλλαχτεί ούτε βίδα πάνω της.
Το φουτουριστικό minivan Hyundai Staria έρχεται το 2026 με βελτιώσεις σε σχεδίαση, εσωτερικό και ανάρτηση, διατηρώντας παράλληλα ευέλικτες διατάξεις στο εσωτερικό με θέσεις για έως 11 άτομα.
Τα αυτόνομα και ημιαυτόνομα οχήματα της Tesla, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε συστήματα καμερών για την πλοήγηση, με την ίδια να επιχειρεί να δώσει λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα που επηρεάζει τη...
Με παρέλαση εμβληματικών μοντέλων όπως τα RS6, Quattro και Q8 σε αφθονία, το stop-motion βίντεο της Audi για τα Χριστούγεννα δημιουργεί την απόλυτη εορταστική ατμόσφαιρα.
Συνεχίζοντας την μακρά παράδοση της Renault στα ρεκόρ αλλά κυρίως στον τομέα της κατανάλωσης ενέργειας, ένα νέο ηλεκτρικό project από τους Γάλλους έρχεται να σημείωσει μια κορυφαία επίδοση...
Η Pirelli δημοσίευσε τα στατιστικά για τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στην F1 του 2025 και ορισμένα στοιχεία είναι πολύ εντυπωσιακά.
Το Google Maps, μια εφαρμογή που χρησιμοποιούμε όλοι καθημερινά για πλοήγηση, μετατράπηκε σε "σύμμαχο" διαρρηκτών, οι οποίοι αξιοποίησαν το Street View ως εργαλείο οργάνωσης διαρρήξεων.
Ακραίες είναι μερικές φορές οι αντιδράσεις μπροστά στα ολοένα και πιο αυστηρά και αυξανόμενα μπλόκα της Τροχαίας για αλκοτέστ και υπερβολική ταχύτητα.
Το 2025 θα φύγει με τον καλύτερο τρόπο για τους αντιπροσώπους κινεζικής φίρμας που αποφάσισε να τους ανταμείψει αδρά για τη συνεργασία τους.
Σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας θύμισε το Σαν Φρανσίσκο όταν τα αυτόνομα ταξί της Waymo κόλλησαν στους δρόμους και δεν μπορούσαν να κινηθούν. Ο λόγος είναι πιο απλός από όσο φαντάζεσαι.