Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Φεβ-2019 16:46

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP Auto

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Vitara είναι για την Suzuki ίσως το πιο πολύτιμο μοντέλο. Εδώ και 30 χρόνια έχει χτίσει ένα μύθο, του οποίου ένα κομμάτι ζει στην χώρα μας! Πολύς κόσμος πίνει νερό στο όνομά του, ενώ δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και σήμερα στους δρόμους κυκλοφορούν τα μοντέλα 1ης γενιάς. Το 2015 παρουσιάστηκε η 4η γενιά του μοντέλου ενώ πρόσφατα δέχτηκε μια σειρά επιδερμικών βελτιώσεων. Περισσότερο πολιτισμένο σε σύγκριση με το παρελθόν, απαντά εύστοχα στις σημερινές ανάγκες, κρατώντας όμως και στοιχεία από την πλούσια σε εκτός δρόμου δυνατότητα κίνησης ιστορία της μάρκας. Έτσι προσφέρεται σε τετρακίνητη εκδοχή ακόμα και με τον βασικό κινητήρα.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΠλέον οι κινητήρες πετρελαίου καταργούνται οπότε υπάρχει η επιλογή μεταξύ δυο πολύ σύγχρονων κινητήρων τεχνολογίας BoosterJet με κυβισμό 1.0 lt. και 1,4Lt. και απόδοση αντίστοιχα 112 Ps και 140 Ps. Όλες οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες και με αυτόματο κιβώτιο. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση από τεχνικής απόψεως. Αυτό σημαίνει πως έχουμε τον κινητήρα των 1,4lt. συνδυασμένο με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ιδανικό πακέτο, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, μιας και δείχνει να συνδυάζει ό,τι ζητάς από ένα SUV με το πλεονέκτημα του χαμηλού κυβισμού. Το επίπεδο εξοπλισμού GL+ το βρήκαμε πλήρες περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 17in, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, έγχρωμη οθόνη 4,2in στον πίνακα οργάνων και οθόνη πολυμέσων 7in με κάμερα οπισθοπορείας. Για τους περισσότερο απαιτητικούς υπάρχει και το επίπεδο εξοπλισμού GLX.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΤο Vitara πάντα είχε κάτι δυναμικό στην εμφάνισή του, που σε έπειθε ότι μπορεί να περάσει από σημεία που ο ανταγωνισμός δεν μπορεί. Με βάση τα σημερινά δεδομένα των SUV, το Vitara συνεχίζει να δείχνει πιο δυναμικό και ικανό. Η εμπρός νέα μάσκα, οι νέοι προφυλακτήρες και τα νέα πίσω φωτιστικά τεχνολογίας LED παίζουν τον ρόλο τους. Ωστόσο είναι η συνολική σχεδίαση που δείχνει φρέσκια αλλά και οι 18,5 πόντοι απόστασης από το έδαφος που σε κερδίζουν. Μαζί του δεν θες απαραίτητα να κατασπαράξεις κάθε χωματόδρομο της Ελλάδας, αλλά σε εμπνέει να πας και σε σημεία που δεν μπορείς με ένα συμβατικό αυτοκίνητο και αυτό το συναίσθημα είναι μια αξία ανεκτίμητη, για πολλούς.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΣτο εσωτερικό λίγα πράγματα έχουν αλλάξει. Το σημαντικότερο είναι η χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, οι νέες επενδύσεις σε πόρτες και καθίσματα και στο νέο πίνακα οργάνων. Τελικά μπορεί να μην είναι αρκετές αλλά αρκούν για να αναβαθμίσουν την εικόνα. Η τελευταία παραμένει κάπως αυστηρή με σκούρες αποχρώσεις, ωστόσο δεν λείπει η ουσία. Σύντομα ανακαλύπτεις πως ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος. Η οθόνη πολυμέσων βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας κάνοντας την ζωή πιο εύκολη και την εικόνα πιο σύγχρονη. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες ενώ ο χώρος αποσκευών με 375 είναι επαρκής χωρίς να είναι κορυφαίος. Η εργονομία με εξαίρεση τον χειρισμό του υπολογιστή ταξιδίου αλλά και την έλλειψη περιστροφικού διακόπτη για την ένταση του ήχου, είναι πολύ καλή. Υπάρχουν φορές που θες γρήγορα να μειώσεις την ένταση του ήχου και η λειτουργία αφής στην οθόνη δεν βοηθά.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΒρίσκεις εύκολα την σωστή θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλά και έχεις πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Το κιβώτιο στην θέση D και ξεκινάμε. Από την πρώτη στιγμή σου κάνει εντύπωση το πόσο ψυχωμένος είναι ο κινητήρας. Σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό βάρος του αμαξώματος, δίνει φτερά στο Vitara! Τα 10,2 sec. για τα 0-100 Km/h και τα 200 km/h τελικής είναι μόνο η μια πλευρά. Στην πράξη επιταχύνει ζωντανά και προσπερνά με σβέλτο ρυθμό, ειδικότερα αν έχεις επιλέξει το προφίλ Sport του συστήματος τετρακίνησης. Δεν είναι GTi αλλά με βάση την κατηγορία καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός μέσου κατόχου. Οι πολύ καλές επιδόσεις από την άλλη δεν ζημιώνουν την κατανάλωση. Παρά την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο που δεν βοηθούν, είχαμε μέση τιμή 7,5 lt/100km. Επιπρόσθετα ο κινητήρας δεν είναι θορυβώδης ενώ είναι ιδιαίτερα εύστροφος. Με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, δεν σου λείπει μια έκδοση πετρελαίου.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΕκτός από το κομμάτι των επιδόσεων το Vitara μας κέρδισε και με την οδική του συμπεριφορά. Οι κλίσεις σε σύγκριση με το παρελθόν δείχνουν μειωμένες και οι αντιδράσεις ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης ιδιαίτερα φιλικές. Ταυτόχρονα η άνεση παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο χωρίς να περνούν κραδασμοί στην καμπίνα. Το Vitara είναι περισσότερο ώριμο από ποτέ σε αυτό το κομμάτι. Χαίρεσαι να το οδηγείς ακόμα και σε ρυθμό που δεν είχες υπολογίσει! Από εκεί και πέρα αποδείχθηκε αποτελεσματικό και σε εκτός δρόμου κίνηση, με την δυνατότητα μπλοκαρίσματος της τετρακίνησης να δίνει ψυχολογικό αβαντάζ.

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP AutoΤο Vitara μας εξέπληξε. Περιμέναμε ένα SUV με δυνατότητες εκτός δρόμου, ασφαλές, καλά εξοπλισμένο αλλά δεν περιμέναμε να μας κερδίσει με τις επιδόσεις του σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση αλλά και την οδική συμπεριφορά. Μπορεί η 4η γενιά να βρίσκεται στην αγορά από το 2015, με μικρές αλλαγές, ωστόσο αυτό είναι το πιο ευχάριστο Vitara που έχουμε οδηγήσει!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGRIP Auto

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.175 mm/1.775 mm/1.610 mm

    Βάρος : 1220 kg

    Κινητήρας θερμικός : 1373 cc

    Ιπποδύναμη: 140 Ps/5500 rpm

    Ροπή : 22,5 kg.m/ 1.500-4.000 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 200 km/h

    0-100 km/h : 10,2 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 7,5 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 143 g/km

    Τιμή : €24.070

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ