Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Οκτ-2018 09:00

    Όταν το μέταλλο μιλάει κατευθείαν στην ψυχή σου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Porsche ήταν, είναι και θα είναι κάτι ξεχωριστό στο κόσμο της αυτοκίνησης. Τα μοντέλα που έχουν συμβάλει στο να γραφτεί η σύγχρονη ιστορία της είναι πολλά, κάποια όμως έχουν ξεχωριστή βαρύτητα. Ένα από αυτά είναι η 911 της δοκιμής μας. Πρόκειται για την 1η γενιά Turbo, μοντέλο που ξεκίνησε ένα ολόκληρο μύθο. Για ακόμα μια φορά, η ευκαιρία μιας σπάνιας εμπειρίας είχε την υπογραφή της IsmailosClassics.

    IsmailosΤο μεράκι του ίδιου του Αντώνη Ισμαήλου φαίνεται σε κάθε κατασκευή που βγαίνει από το 'στούντιο' του Κορωπίου, αφού περισσότερο μοιάζουν με 'έργα τέχνης' κάποια αυτοκίνητα, παρά με ένα ιστορικό καλoσυντηρημένο μέσο περιστασιακής μετακίνησης! Η ομάδα των μηχανικών αναλαμβάνει οχήματα κάθε μάρκας, ενώ η 3ετής ενασχόληση με το συγκεκριμένο αντικείμενο μπορεί πλέον να 'βαφτιστεί'... εμπειρία.

    IsmailosΠίσω στο 3ο Ismailos Classic Tour και ο Πάνος Ισμαήλος, στο parking του ξενοδοχείου, μας περιμένει και μας παραδίδει τα κλειδιά της 911 εν λευκώ. Μας τιμά η εμπιστοσύνη αλλά ταυτόχρονα μας προσθέτει μια μεγάλη ευθύνη μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μεγάλης αξίας. Πρόκειται για την πρώτη γενιά 911 Turbo, που φέρει την κωδική ονομασία 930, είναι μοντέλο του 1976 και μια από τις 2819 που έχουν παραχθεί. Καρδιά του μοντέλου είναι ο κινητήρας. Πρόκειται για ένα εξακύλινδρο σύνολο με κυβισμό 3000 cc και απόδοση 260 άλογα. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, τα νούμερα των επιδόσεων είναι εντυπωσιακά, ειδικά για εκείνη την εποχή. Χρειάζεται μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h, ενώ για να καλύψει το χιλιόμετρο χρειάζεται 24,2 δευτερόλεπτα με την τελική της ταχύτητα να αγγίζει τα 252 km/h.

    IsmailosΕξωτερικά δεν θα εντυπωσιάσει τον αμαθή, μιας και το σχήμα είναι κλασικό ενώ λείπουν οι φτηνοί εντυπωσιασμοί. Σημειώστε πως οι τροχοί είναι 15 ιντσών, και πλέον τέτοια διάσταση συναντάμε στα super mini! Ωστόσο ο γνώστης θα διακρίνει στο πίσω μέρος την τεράστια αεροτομή. Αυτό είναι και ένα από τα στοιχεία που χαρακτήρισαν το συγκεκριμένο μοντέλο. Η πρώτη 911 Turbo όμως έχει μείνει στην ιστορία κυρίως για τον ιδιαίτερο οδηγικό χαρακτήρα της και αυτό είναι που θέλουμε να διαπιστώσουμε.

    IsmailosΟι διαστάσεις της είναι πολύ μαζεμένες, τουλάχιστον με βάση τα σημερινά δεδομένα. Ανοίγεις την μικρή σε διαστάσεις πόρτα και βυθίζεσαι στο εσωτερικό. Κάθεσαι χαμηλά αλλά κατά τα άλλα έχεις καλή εποπτεία του δρόμου και νιώθεις ιδιαίτερα φιλικά, κάτι που θυμίζει περισσότερο ένα καθημερινό μοντέλο. Αυτό βέβαια είναι και ένα χαρακτηριστικό των 911. Φιλικές στην καθημερινή χρήση, παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις. Το οπτικό πεδίο διακόπτουν τα τονισμένα εμπρός φτερά που ενσωματώνουν τα φανάρια. Υπέροχη λεπτομέρεια που σε φτιάχνει κατά την οδήγηση. Τα καθίσματα είναι κάπως στενά αλλά έχουν πολύ καλή στήριξη. Η καμπίνα είναι εξαιρετικά λιτή, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Ξεχάστε τις εντυπωσιακές οθόνες πολυμέσων και τα συστήματα αυτόματου κλιματισμού. Κάποιοι διακόπτες στο κάτω μέρος του ταμπλό και ο πίνακας οργάνων αποτελούν τον διάκοσμο. Ωστόσο ο πίνακας οργάνων με τα τότε δεδομένα ήταν εντυπωσιακός. Πέντε μεγάλα στρογγυλά όργανα γεμίζουν τα μάτια του οδηγού με πληροφορίες. Στο κέντρο το μεγάλο στροφόμετρο με ενδείξεις μέχρι τις 8000 στροφές. Τα πλαστικά και οι επενδύσεις δείχνουν ακόμα σε άψογη κατάσταση αλλά σε αυτό παίζει ρόλο και η φροντίδα από την Ismailos Classics.

    IsmailosΗ εσοχή του κλειδιού για τον κινητήρα βρίσκεται παραδοσιακά στην αριστερή πλευρά. Περιστρέφουμε το λεπτοκαμωμένο κλειδί και μετά από κάποιες μιζιές έρχεται στην ζωή ο εξακύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας. Ήδη μπαίνουμε σε μια περισσότερο ρομαντική διάσταση. Ο ήχος του ξερός και μεταλλικός, όπως οφείλει. Σε στιγματίζει αυτή η χροιά και δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί φετίχ για τους λάτρεις της 911. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι κάπως μεγάλος σε ύψος και με μεγάλες διαδρομές. Το πιο παράξενο όμως είναι ότι διαχειρίζεται ένα κιβώτιο με μόλις τέσσερις σχέσεις! Είναι αλήθεια πως είχαμε πολύ καιρό να οδηγήσουμε χειροκίνητο τετρατάχυτο κιβώτιο. Επίσης τα πεντάλ είναι ανάποδα με βάση τα σημερινά δεδομένα μιας και η στήριξή τους είναι στο πάτωμα δημιουργώντας μια διαφορετική αίσθηση.

    IsmailosΤο τιμόνι είναι βαρύ στους επιτόπιους ελιγμούς και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως δεν έχει υποβοήθηση. Σοκάρεσαι στην αρχή, αλλά γρήγορα διαπιστώνεις πως όταν το αυτοκίνητο κινείται το τιμόνι αποκτά σωστό βάρος. Ο ήχος από τον κινητήρα σε αναστατώνει κάθε στιγμή. Η ηχομόνωση δεν έχει την αποτελεσματικότητα των σημερινών, οπότε η χροιά φτάνει ανόθευτη στην καμπίνα. Νιώθεις το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και γενικά την μικρή μάζα. Τότε τα αυτοκίνητα δεν ζύγιζαν 2 τόνους και όσο περίτεχνα και αν το κρύβουν οι κατασκευαστές σήμερα, αρκεί να οδηγήσεις ένα καλοστημένο ελαφρύ αυτοκίνητο για να νιώσεις την διαφορά. Η ανάρτηση έχει μικρή διαδρομή αλλά καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά. Τα φρένα υστερούν σε απόδοση αλλά αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις και το έχεις πάντα στο μυαλό σου.

    IsmailosΟ δρόμος μπροστά μας είναι άδειος και γεμάτος στροφές, οπότε έχουμε το ιδανικό τερέν ώστε να γνωριστούμε με την 911 Turbo. Το οδηγικό κοκτέιλ καθορίζουν ο κινητήρας αλλά και η τοποθέτησή του στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Η απόδοση μέχρι τις 4000 rpm είναι ασθενική. Νομίζεις πως σε κορόιδεψαν και πως δεν υπάρχει το Turbo. Από εκεί και πάνω είναι λες και σε χτυπά από πίσω μια ρουκέτα. Τρελαίνεται και εκσφενδονίζει το μικρό αμάξωμα ρουφώντας τις ευθείες. Την ίδια στιγμή το grip είναι εξαιρετικό, μιας και ο κινητήρας φορτίζει τον πίσω άξονα, όπου μεταδίδεται η κίνηση. Μένεις άναυδος, τα μάτια γουρλώνουν και χωρίς να το καταλάβεις μπαίνεις σε μια διαδικασία μάχης. Πρέπει να είσαι ψύχραιμος και να μάθεις να διαχειρίζεσαι μια λεπτή ισορροπία, η οποία γίνεται ακόμα πιο δύσκολη αν συνυπολογίσεις την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου (η 2η σχέση βγάζει σχεδόν 150 Km/h)! Αυτό σημαίνει πως για παράδειγμα σε μια φουρκέτα η 2η σχέση είναι πολύ μακριά ενώ πιθανώς η 1η κοντή! Αρκεί μια στιγμή απερισκεψίας για να εκτεθείς, ειδικά αν δεν είσαι προσεκτικός με το γκάζι. Αυτή η οδηγική περιπέτεια τελικά σε ενθουσιάζει και γρήγορα εθίζεσαι. Ψάχνεις να βρεις τα όριά της γνωρίζοντας πως δεν θα σε συγχωρέσει. Το απολαμβάνεις όμως γιατί υπάρχουν στοιχεία όπως το πλαίσιο, η ανάρτηση και το τιμόνι που σε βοηθούν. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως για αυτό το μοντέλο έχουν γραφτεί και ειπωθεί εκατομμύρια λέξεις.

    IsmailosΈχοντας απολαύσει την βόλτα μας μαζί του έρχεται η ώρα της επιστροφής στη βάση μας. Ο κατηφορικός δρόμος από το Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας μέχρι το Πλειάδων Γη από όπου ξεκινήσαμε γίνεται με τις απαραίτητες στάσεις για μερικές φώτο που θα μας ταξιδεύουν για πολύ καιρό αφού δεν βλέπεις κάθε μέρα τέτοια αυτοκίνητα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μάλιστα έχει πολύ λίγα χιλιόμετρα και αυτό είναι στοιχείο που εκτοξεύει την αξία του.

    IsmailosΒγαίνει απο το γκαράζ μόνο σε ειδικές περιστάσεις όπως και έγινε την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου όπου με πλήρωμα τους Πάνο Ισμαήλο-Χρήστο Μπακλώρη πήρε μέρος στο Ράλλυ Σικιωνύων που διοργανώθηκε στην Κορινθία. Έτσι απλά, όπως κάθε τι στην ευρύτερη οικογένεια της Ismailos Classics, πολλοί λάτρεις των ιστορικών αυτοκινήτων είχαν την ευκαιρία να το δουν από κοντά και να το θαυμάσουν. Στα σημεία εκκίνησης και τερματισμού του αγώνα ήταν το όχημα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον πληρωμάτων και θεατών.

    IsmailosΤο συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει έρθει στη χώρα μας από την Γερμανία την περασμένη χρονιά, ο Αντώνης Ισμαήλος και μέλη της ομάδας του αφού ταξίδεψαν και πέρασαν από έλεγχο την σπάνια αυτή 911 την έφεραν στην χώρα μας και την έβαλαν σε διαδικασία ποιοτικών βελτιώσεων με στόχο να αγγίξει το 100%. Μπορεί να πέρασε κάποιο καιρό στις εγκαταστάσεις στο Κορωπί αφού κάθε επέμβαση γίνεται μετά από ώρες μελέτης και εφαρμόζεται με πολλή προσοχή, όμως ο στόχος επετεύχθη και το όχημα κυκλοφορεί από τον τυχερό ιδιοκτήτη του, δεχόμενο όποτε χρειάζεται και τις περιποιήσεις της Ismailos Classics.

    IsmailosΤελικά κατάφερε να μας μαγέψει. Μια "σειρήνα", που ενώ ξέρεις ότι μπορεί να σε καταστρέψει, την θες και δεν χορταίνεις να την οδηγείς. Λιτή, απέριττη αλλά ταυτόχρονα απαιτητική, δεν έχει καμία διάθεση να συμβιβαστεί και να προσαρμοστεί με βάση τις επιθυμίες σου. Έχει απαιτήσεις μα αν την σεβαστείς θα σε αφήσει να διασκεδάσεις μαζί της όπως λίγα αυτοκίνητα. Για ακόμα μια φορά λοιπόν, η Ismailos Classics μας εμπιστεύτηκε ένα διαμάντι σε αξία αλλά και κατάσταση, που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.

    Ismailos

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ