18:20 07/09
F1 GP Ιταλίας: Νίκη κατά κράτος του Verstappen μέσα στην Μόντσα
O Max Verstappen με μια ακόμη ονειρική εμφάνιση κατέκτησε την 3η του νίκη στην Μόντσα και κράτησε πίσω του και τις δύο McLaren που κυριαρχούν στην φετινή F1.
Τα τελευταία χρόνια, o δημοφιλέστερος προβληματισμός του Έλληνα καταναλωτή έχει να κάνει με την επιλογή έκδοσης πετρελαίου ή βενζίνης για το αυτοκίνητο που θα αγοράσει. Είναι πλέον γνωστό πως αν διανύεις λιγότερα από 10.000 Km το χρόνο, δεν αξίζει να καταφύγεις στη λύση του πετρελαίου. Από την άλλη, το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί και ανά περίπτωση, μιας και δεν είναι όλες οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις καλές όσο οι βενζινοκίνητες, και το αντίστροφο. Από τη στιγμή που οδηγήσαμε back to back το 2008 σε βενζινοκίνητη και πετρελαιοκίνητη έκδοση καθώς και με αυτόματο αλλά και χειροκινήτο κιβώτιο, σκεφτήκαμε πως θα ήταν πιο ωραίο να κάναμε μια παράλληλη παρουσίαση, υπογραμμίζοντας τα θετικά και αρνητικά της κάθε έκδοσης.
Ας γνωριστούμε όμως με το 2008, που για πρώτη φορά φιλοξενούμε στη στήλη των δοκιμών. Πρόκειται για ένα crossover που βασίζεται στο πάτωμα του 208. Οι μετρημένες διαστάσεις του σε συνδυασμό με τους μικρούς σε κυβισμό κινητήρες το έχουν κάνει πολύ δημοφιλές στο κοινό. Αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση σε μια κατηγορία που προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό.
Παρά το γεγονός πως δεν είναι ένα καινούργιο μοντέλο, η πετυχημένη του σχεδίαση το κάνει να δείχνει ακόμα φρέσκο και επίκαιρο. Το 2016 δέχθηκε ένα φρεσκάρισμα με αλλαγές στα φωτιστικά αλλά τη μάσκα, που μας θυμίζει πλέον το πολύ πετυχημένο 3008. Επίσης αυξήθηκε ελαφρά η απόσταση από το έδαφος, που πλέον είναι 16,5 cm, σε αντίθεση με το παρελθόν που ήταν 16 cm. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα συμπληρώνουν τα μαύρα φρύδια στους θόλους των τροχών αλλά και οι άβαφες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες. Η έκδοση πετρελαίου ήταν στην πολύ κολακευτική απόχρωση "Spirit Grey”, ενώ η έκδοση βενζίνης σε περισσότερο λιτή, λευκή απόχρωση. Σε κάθε περίπτωση είχαμε να κάνουμε με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Allure, το οποίο ξεχωρίζει από το νίκελ περίγραμμα στα παράθυρα, την αεροτομή στο πίσω τζάμι, την ποδιά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, τις μπάρες οροφής στο χρώμα του αλουμινίου αλλά και τους τροχούς των 16in.
Η Peugeot έχει αποφασίσει να προσφέρει ένα ξεχωριστό περιβάλλον στο εσωτερικό των μοντέλων της και τα έχει καταφέρει. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα, αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το i-Cockpit. Είναι κάτι που εφαρμόζει μόνο η Peugeot και δεν κρύβουμε τη συμπάθειά μας. Η συνταγή περιλαμβάνει πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι και πίνακα οργάνων, που βρίσκεται ουσιαστικά πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού. Εκτός από το ξεχωριστό αποτέλεσμα σημειώνεται και μια αυξημένη πρακτικότητα στην επιβίβαση και αποβίβαση, μιας και το τιμόνι σε καμία περίπτωση δεν θα βρει στα πόδια σας. Σε κάποιους βέβαια συνδυασμούς ύψους τιμονιού-ύψους καθίσματος, μπορεί να μην είναι αναγνώσιμες κάποιες ενδείξεις. Μας άρεσε επίσης το φωτεινό περίγραμμα στα όργανα, όπως και οι εγχάρακτες γραμμές LED στην οροφή. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει το σύστημα Navigation με νέα οθόνη αφής 7’’, Mirror Screen, με 6 ηχεία, θύρα USB και Jack, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Εκτός από αυξημένη ευκολία, καλύπτει πλήρως τις αυξημένες απαιτήσεις του σημερινού κοινού.
Ξεκινήσαμε την επαφή μας με την έκδοση πετρελαίου. Στα χέρια μας είχαμε την κορυφαία έκδοση με απόδοση 120 άλογα και Start&Stop. Παράγεται επίσης με απόδοση 75 ίππων αλλά και 100 ίππων. Ενώ όμως οι πιο αδύναμες εκδόσεις έχουν κιβώτιο 5 σχέσεων, η έκδοση με τα 120 άλογα συνοδεύεται από το σαφές κιβώτιο 6 σχέσεων του group. Αυτό σίγουρα αποτελεί ένα λόγο για να επιλέξεις την δυνατότερη έκδοση. Ακόμα ένας όμως είναι η απόδοση. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο μαζεμένο αμάξωμα είναι κορυφαίες για το είδος. Σημειώστε πως εκτός από τα 120 άλογα, ήδη στις 1750 rpm υπάρχουν διαθέσιμα 300 Nm ροπής. Αυτό συνεπάγεται τελική ταχύτητα 190 Km/h αλλά και 0-100 km/h σε 9,6 sec. Τα παραπάνω συνδυάζονται με 96 g/km Co2 και μια μέση πραγματική κατανάλωση στη δοκιμή μας που κυμάνθηκε στα 5,7 lt/100km. Σε συνδυασμό με το πολύ σαφές κιβώτιο μπορείς να εκμεταλλευτείς τον πολύ καλό κινητήρα και να κινηθείς πολύ σβέλτα.
Στο οδηγικό κομμάτι η συμπεριφορά του μοντέλου είναι ασφαλής, ωστόσο το εμπρός μέρος δείχνει λίγο πιο βαρύ, προφανώς λόγω του πετρελαιοκινητήρα που ζυγίζει περισσότερο από έναν κινητήρα βενζίνης. Ίσως έφταιγαν στην περίπτωσή μας και τα ελαφρώς φθαρμένα εμπρός ελαστικά που ήταν Μ+S (Mud+Snow). Από την άλλη, η ανάρτηση απορροφά πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, ενώ θετική εντύπωση προκαλεί το άμεσο σύστημα διεύθυνσης.
Κάτω από το καπό του λευκού 2008 βρισκόταν ο γνωστός τρικύλινδρος του group με κυβισμό 1,2 lt. Χάρη στη βοήθεια του άμεσου ψεκασμού αλλά και ενός turbo αποδίδει 110 άλογα και 205 Nm ροπής στις 1750 rpm. Είναι ο μοναδικός κινητήρας στην γκάμα του μοντέλου που διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση με 5 σχέσεις αλλά με κινητήρα 82 άλογα). Οι ρύποι CO2 βρίσκονται στα 110 g/km, ενώ η τελική φτάνει τα 188 km/h και τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,3 sec.
Στην πράξη είναι πιο αθόρυβος και με λιγότερους κραδασμούς. Το αυτόματο κιβώτιο απλουστεύει την καθημερινή χρήση, λύνοντας τα χέρια του οδηγού. Ευχάριστο στη λειτουργία, συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα. Στην πράξη δείχνει παρόμοια σβέλτο με την έκδοση πετρελαίου, αν και οι τελευταία προσφέρει πιο πλούσιες επιταχύνσεις στις μεσαίες στροφές, με μικρότερη όμως διάρκεια. Διαφορά υπάρχει και στην κατανάλωση μιας και η μέση τιμή βρέθηκε στα 7,7 lt/100km.
Στον οδηγικό τομέα η έκδοση βενζίνης έδειξε περισσότερο ισορροπημένη. Το άμεσο τιμόνι παραμένει, ενώ η ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους είναι καλύτερη. Γραπωμένος στα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη, μπορείς να κινηθείς σε ρυθμό που θυμίζει περισσότερο καλό hatchback παρά SUV. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγαλύτερα μιας και απουσιάζουν τα ελαστικά Μ+S. Μαζί απουσιάζει και το grip control, που προσδίδει μεγαλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες στην έκδοση πετρελαίου, που το είχε.
Μικτά συναισθήματα
Αρκεί να οδηγήσεις λίγες ώρες τα δυο μοντέλα για να καταλάβεις πως το καθένα έχει το δικό του χαρακτήρα και πως είναι αντίστοιχα καλά. Από εκεί και πέρα καλύπτουν καλύτερα διαφορετικές ανάγκες. Η έκδοση πετρελαίου συνδυάζει μοναδικά τη σβέλτη μετακίνηση με πολύ χαμηλή κατανάλωση, που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Η έκδοση βενζίνης είναι πιο εύχρηστη στην αστική μετακίνηση, ενώ σε κερδίζει με τη συμπεριφορά της υπό πίεση. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει η όμορφη σχεδίαση αλλά και το προσεγμένο εσωτερικό, συνοδευόμενα από υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, σε ένα μέγεθος που θα βολέψει μια οικογένεια.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6/ 1.2 PureTech 110 S&S EAT6
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.159/1.739/1.570 mm
Βάρος : 1310 kg / 1220 kg
Κινητήρας : 1560 cc / 1199cc
Ιπποδύναμη : 120 Ps/ 3500rpm / 110 PS/ 5.500 rpm
Ροπή : 30,6 kg.m/ 1.750 rpm / 20,9/1750 rpm
Τελική ταχύτητα : 190 / 188 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 5,7 /7,7 lt/100km
0-100 km/h : 9,6 / 10,3 sec
Ρύποι CO2 : 96/110 g/km
Τιμή : € 21.600/21.300
O Max Verstappen με μια ακόμη ονειρική εμφάνιση κατέκτησε την 3η του νίκη στην Μόντσα και κράτησε πίσω του και τις δύο McLaren που κυριαρχούν στην φετινή F1.
Οι turbo διασταυρώσεις έρχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κίνηση στις παραδοσιακές πλατείες των μεγάλων πόλεων. Δείτε ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους.
Μια γιγαντιαία οθόνη με πάνω από χίλια LED και ελάχιστα φυσικά κουμπιά, είναι η νέα προσέγγιση της Mercedes στην ιδέα του premium αυτοκινήτου και μας την παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Μόναχο.
Η Warner Bros δημοσίευσε video από τις δραματικές σκηνές και τα επικίνδυνα stunts της ταινίας F1 με πρωταγωνιστή τον Brad Pitt.
Από τον Σκαραβαίο μέχρι τον KITT, αυτά είναι τα αυτοκίνητα που είναι πιο γνωστά με τα παρατσούκλια τους, παρά με τα ονόματα που τους έδωσαν οι εταιρείες τους.
Ποιος θα φανταζόταν ότι ένα εργοστάσιο σε μια γειτονιά της Long Beach, που κατασκεύαζε καρότσες, θα οδηγούσε την Toyota στην κορυφή της αγοράς pickup στις ΗΠΑ;
Με δραματικό φινάλε και μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lando Norris ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το F1 Grand Prix Ιταλίας στην Μόντσα.
Εικοσιπέντε χρόνια μετά το scooter BMW C1, η βαυαρική εταιρεία παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του αστικού δίτροχου με κλωβό ασφαλείας που δεν απαιτεί από τον αναβάτη του να φορά κράνος και προστατευτικό...
Μια τυχαία ανακάλυψη από χρήστες του Reddit, ανέδειξε την ύπαρξη μιας λειτουργίας στο νέο Tesla Model Y Performance που μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε αυτοψία στον Ε65, από Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά, δηλώνοντας αισιόδοξος πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Το νέο ηλεκτρικό sedan της Volvo είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που διαθέτει αρχιτεκτονική δομή φόρτισης 800V.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.