Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 06-Νοε-2017 08:01

    Γνωρίζουμε το νέο KIA Stonic

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Kia στην Ελλάδα αλλάζει σελίδα και το Stonic ήταν η καλύτερη ευκαιρία για να μας το δηλώσει έμπρακτα. Σε μια εκδήλωση με πλήθος δημοσιογράφων και 26 αυτοκίνητα διαθέσιμα για οδήγηση, έγινε φανερό πως η Kia μπαίνει πολύ δυναμικά στην μάχη της αγοράς και το αξίζει μιας και το προϊόν είναι πολύ καλό, κάτι που δεν είναι καθόλου τυχαίο.

    Η ώρα των αριθμών

    ΚΙΑΗ Kia ανήκει στο 5ο μεγαλύτερο γκρουπ εταιριών κατασκευής αυτοκινήτων με πάνω από 8εκ, πωλήσεις το 2016. Έχει εργοστάσια και ερευνητικά κέντρα εξέλιξης σε : Ν.Κορέα, Ευρώπη, Η.Π.Α., Μεξικό, Κίνα. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις αυξάνονται τα τελευταία 8 χρόνια και αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Στην κατηγορία των B-SUV η Kia βρίσκεται από το 2009 με το Soul. Από τότε η κατηγορία έχει εξελιχθεί, με αρκετές εταιρίες να παρουσιάζουν την δική τους πρόταση. Η ανάπτυξη της κατηγορίας είναι ραγδαία με ποσοστό 2,6%, στην Ελλάδα, το 2010, που εκτιμάται ότι θα φτάσει το 13% το 2020. Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας έχει βέβαια αδυνατίσει άλλες κατηγορίες όπως τα MPV αλλά και τα κλασικά hatchback. Επίσης σημαντικό είναι πως σύμφωνα με έρευνες το κοινό δεν είναι τόσο αφοσιωμένο στην μάρκα δίνοντας μεγάλη έμφαση στην εξωτερική σχεδίαση, εκτιμώντας ταυτόχρονα την ασφάλεια, την ευχρηστία, την πολυχρηστικότητα, τους χώρους και βέβαια την αίσθηση ελευθερίας. Τέλος μόλις 8% του κοινού αγοράζει τετρακίνητες εκδόσεις, δίνοντας και μια εξήγηση για την μικρή παρουσία στις γκάμες των εταιριών. Όλα τα παραπάνω μας τα παρουσίασε με τον μοναδικό του τρόπο ο κ.Ανδρέας Χριστοφορίδης, Γενικός Διευθυντής Kia & Hyundai. Τι είναι όμως το Stonic?

    ΚΙΑΈνας διαβασμένος παίχτης

    Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου η Kia, δημιούργησε το Stonic. Πρόκειται για ένα μοντέλο ακριβώς στα μέτρα της κατηγορίας των B-SUV, σύμφωνο με τις σημερινές ανάγκες και φρέσκο, όπως πρέπει να είναι ένα μοντέλο που παρουσιάζεται μέσα στο 2017. Η KIA έδωσε βάση στα εξής χαρακτηριστικά :

    •            Διασκεδαστικό στην οδήγηση

    •            Συνδεσιμότητα

    •            Σχεδίαση

    •            Μεγάλη γκάμα κινητήρων

    Ξεκινώντας από την σχεδίαση τα σχόλια δεν μπορεί παρά να είναι θετικά. Μυώδες, επιθετικό, νεανικό με έξυπνες επιλογές, όπως η διχρωμία στην οροφή, σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Καταφέρνει μάλιστα να βγάζει και μια premium πτυχή με όμορφες λεπτομέρειες, όπως τα φωτιστικά σώματα, το ανάγλυφο αμάξωμα αλλά και η προσοχή στην λεπτομέρεια, όπως τα φρύδια στα φτερά, η μάσκα σε απόχρωση piano black αλλά και οι εντυπωσιακοί τροχοί. Πιο χαμηλό απ όσο έχουμε συνηθίσει στο μυαλό μας να είναι ένα SUV, έχει από την άλλη επαρκέστατη απόσταση από το έδαφος (16,5cm η έκδοση 1,2 και 18,3cm οι υπόλοιπες) ώστε να περάσει τις περισσότερες συμβατικές ανωμαλίες που θα συναντήσει ο μέσος οδηγός. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος έχει επιτευχθεί και ναι θες να μπεις να το οδηγήσεις!

    ΚΙΑΠροσφέρεται σε 8 μονόχρωμες αποχρώσεις και 20 δίχρωμες ενώ διατίθεται και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται ΙnMotion και διατίθεται αποκλειστικά με τον μικρότερης απόδοσης κινητήρα των 1,2λτ. Ακολουθεί η Uptown με μια επιβάρυνση περίπου €500 ενώ η κορυφαία έκδοση ονομάζεται Premium και το επιπλέον κόστος βρίσκεται στα €1100. Οι εκδόσεις κινητήρων βενζίνης είναι 1,2lt.με 86 άλογα, 1,4 lt. με 100 άλογα και 1,0lt.turbo με 120 άλογα. Υπάρχει επίσης πετρελαιοκίνητη έκδοση με κινητήρα 1,6lt. απόδοσης 110 αλόγων και προδιαγραφών Euro7. Η τιμολογιακή πολιτική κρίνεται παραπάνω από ανταγωνιστική με τιμή εκκίνησης τα €13.990 για την έκδοση 1,2lt., η έκδοση 1,4lt. ξεκινά από τα €15.490, η έκδοση 1,0 T από τα €16.490 και η έκδοση πετρελαίου από τα € 17.660. Εκτός από την βασική έκδοση πετρελαίου, όλες οι υπόλοιπες έχουν έκπτωση €600 ή χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 3,9%. Να σημειωθεί πως στον στάνταρ εξοπλισμού ανήκουν συστήματα υποβοήθηση του οδηγού (ΑΕΒ, LDWS, Blind Spot Ditection, RCTA, LKAS) αλλά και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (ΗΑC, TVBB, VSM, SLS, CBC)

    ΚΙΑΠροσεγμένο εσωτερικό

    Μπαίνοντας στο Stonic βρίσκεσαι σε ένα σχεδιαστικά προσεγμένο περιβάλλον. Εμπνευσμένη σχεδίαση, αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα και σωστή εργονομία. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7in, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Ομορφος πίνακας οργάνων αλλά και ένα υπέροχο, σπορ τιμόνι, συνθέτουν μια εικόνα που σε αναστατώνει ακόμα περισσότερο. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους μαύρα, η συναρμολόγηση δείχνει άριστη, ωστόσο είναι σκληρά σε όλες τις επιφάνειες. Στην πράξη το καταλαβαίνεις μόνο στις επιφάνειες που έρχονται τα χέρια σε επαφή, όπως το πάσο των θυρών.

    ΚΙΑΕμείς είχαμε στην διάθεση μας την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,4 lt. με 100 ίππους και 133 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, η εργοστασιακή μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 lt/100km και οι ρύποι CO2 στα 125 gr/km. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και έρχεται στα μέτρα σου. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σκληρή και σε συνδυασμό με τους τροχούς των 17 In σε κάποιες περιπτώσεις περνούν κραδασμοί, που περισσότερο έχουν ηχητικό αντίκτυπο. Να σημειωθεί πως τα αμορτισέρ έχουν υδραυλικά rebound stoppers ενώ η ανάρτηση εμπρός και πίσω έχει βελτιωμένη λειτουργία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η διαδρομή μας έχει πολλές στροφές και αραιή κίνηση. Δεν διστάζουμε λοιπόν να εξερευνήσουμε τον πικάντικο χαρακτήρα που υπόσχεται η ΚΙΑ. Εντυπωσιάζεσαι από την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης αλλά και την ανάρτηση που δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει κλίσεις. Στρίβεις με την σκέψη και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής αλλά και τα 98 μέτρα δομικών συγκολλήσεων έχουν παίξει τον ρόλο τους. Ο κινητήρας έχει καλή απόδοση , αλλά πιστεύουμε πως η έκδοση με τον turbo κινητήρα και τα 120 άλογα θα ταιριάξει καλύτερα με το πλαίσιο που έχει μεγάλες δυνατότητες.

    Ευχάριστη έκπληξη

    Το Stonic είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Ένα μοντέλο στην πιο αναπτυσσόμενη κατηγορία, με πολλά χαρίσματα. Αυτά που υπόσχεται η ΚΑΙ βγαίνουν αληθινά. Τώρα περιμένουμε να οδηγήσουμε και την κορυφαία από άποψης απόδοση έκδοση για να δούμε αν είναι ο τέλειος συνδυασμός, όπως και υποπτευόμαστε!

    ΚΙΑ

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ