Πολλοί θα θυμούνται πόσο είχε ταράξει τα νερά η πρώτη γενιά Megane... στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, που είχε αντικαταστήσει το Renault 19 και αγαπήθηκε πολύ, αποτελώντας το αμάλγαμα των αξιών της γαλλικής φίρμας για τα μικρομεσαία, με την άνεση και την ασφάλεια να πρωταγωνιστούν. Η δεύτερη γενιά Megane μάλιστα, ήταν το πρώτο μικρομεσαίο που είχε αποκτήσει την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές του EuroNCAP με πέντε αστέρια.
Αυτό που χαρακτήρισε τις τρεις πρώτες γενιές του Megane ήταν το πόσο οι Γάλλοι δεν φοβούνταν να αλλάξουν ριζικά το σχεδιασμό από τη μία στην άλλη, επιλογή αμφιλεγόμενη αλλά που τελικά "τους βγήκε". Αυτή η επιλογή να μην αποτελεί η νέα γενιά του μοντέλου μία απλή οπτική εξέλιξη του προηγούμενου, διατηρήθηκε και στην ολοκαίνουργια τέταρτη γενιά, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ελλάδα.
Η σχεδιαστική ταυτότητα, λοιπόν, του Megane, αφενός αποτελεί μέρος της γλώσσας της Renault που εκφράζεται από Clio, Captur κλπ, και ταυτόχρονα προκρίνει το επιχείρημα πως η μικρομεσαία εμπορική ναυαρχίδα είναι ώριμη, premium, δυναμική, μα πάντα "διαφορετική". Για παράδειγμα, το εμπρός μέρος με τις χρωμιωμένες γρίλιες και το μυώδες καπώ αποπνέει κύρος, ενώ ταυτόχρονα τα φώτα με το χαρακτηριστικό C σχήμα το διαφοροποιούν. Οι φαρδιοί ώμοι και τα λαξεύματα στο ύψος του κατωφλιού των θυρών του δίνουν μια στιβαρή στάση στο δρόμο, σαν έναν ζεν πολεμιστή που έχει πάρει βαθιά ανάσα πριν σε τσακίσει ευγενέστατα.
Όμως το Megane διαφοροποιείται σχεδιαστικά και σε κάτι ακόμα: τα φώτα παίζουν ενεργό ρόλο στην εμφάνισή του καθώς, ειδικά στο πίσω μέρος, τα LED που διατρέχουν σχεδόν όλη την πέμπτη πόρτα, βάζουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του και δεν σε αφήνουν να το μπερδέψεις με τίποτα άλλο.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το Megane έχει μεγαλώσει πολύ! Είναι κατά 64mm μακρύτερο και με 28mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από την προηγούμενη γενιά, ενώ και τα μετατρόχια έχουν επίσης κερδίσει 47 και 39mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Η επόμενη αποκάλυψη που επιφυλάσσει το γαλλικό hatchback έρχεται μόλις ανοίξεις την πόρτα και μπεις στο σαλόνι. Εκεί σε περιμένει ολικά αναβαθμισμένη ποιότητα πλαστικών στο πάνω μέρος και στις πόρτες, μία οδηγοκεντρική τακτικότητα στην εργονομία με τα περισσότερα χειριστήρια να συγκεντρώνονται στη μεγάλη οθόνη αφής (ανάλογα με την έκδοση), και μινιμαλιστική αίσθηση. Η δε θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και έρχεται στα μέτρα σου όπως ποτέ άλλοτε, ενώ η άνεση από τα καθίσματα είναι στην κορυφή της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, πεδίο δόξης λαμπρό για έξτρα εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με heads-up display, adaptive cruise control, lane-departure warning, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων - όλα τα ψήγματα ημιαυτόνομης οδήγησης που βρίσκουμε σε premium μοντέλα και μεγαλύτερες κατηγορίες.
Όλα αναμενόμενα καλά λοιπόν για το νέο πρέσβη της Renault, αλλά τι γίνεται εν κινήσει; Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Ελλάδα ήταν όλα εξοπλισμένα με τον 1.5 πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων. Ενδεικτικά, θα προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 σε εκδόσεις 100 και 130 PS, ενώ ο diesel θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση 90PS, 130 και 163. Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, αυτά θα είναι χειροκίνητα 6 σχέσεων, με προαιρετικό διπλού συμπλέκτη στο dCi των 130 PS, ενώ η κορυφαία των 163 PS θα "παντρεύεται" αποκλειστικά με αυτό.
Δεν έχουμε κρύψει την εκτίμησή μας για τους κινητήρες πετρελαίου της Renault και ο γνώριμος dCi των 110 PS είναι πολιτισμένος - επικουρούμενος από την εξαιρετική ηχομόνωση - και τα 11,3 sec για τα 0-100km/h είναι ενδεικτικά της ήρεμης σβελτάδας του, ωστόσο το δυνατότερά του στοιχεία είναι το ταξίδι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη βοήθεια του οδηγού πάντα. Με 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με βαρύ πόδι για τις ανάγκες της δοκιμής, φανταζόμαστε πως το "ξερό" 6άρι είναι απόλυτα επιτεύξιμο σε πιο νορμάλ συνθήκες. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή η αλλαγή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου όταν επιλέγεις διαφορετικό πρόγραμμα στο "Multi-sense" (έτσι ονομάζει η Renault το σύστημα παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του Megane) με το Eco να κατεβάζει την κατανάλωση, και το Sport να στίβει όλη τη δύναμη από τον κινητήρα.
Φτάνουμε στο πιο θαυμαστό στοιχείο της τέταρτης γενιάς Megane: την κορυφαία ανάρτηση και το κατά πολύ βελτιωμένο τιμόνι. Αποτελεί πραγματικά ευχαρίστηση να καταπίνεις χιλιόμετρα στο πηδάλιό του, με μία συμπεριφορά που μπορεί καλύτερα να χαρακτηριστεί ως φοβερά ρευστή. Δεν προσπαθεί να σε πείσει (ταλαιπωρώντας σε) για κορυφαία ακαμψία και σφιχτές αντιδράσεις, ωστόσο ταυτόχρονα ποτέ δεν σε αφήνει εκτεθειμένο με άβολες κλήσεις κατά το διαμήκη άξονα. Αδιαφορεί για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (με τις 17άρες των αυτοκινήτων της δοκιμής), έχει σαφώς πιο ζωντανό τιμόνι (οι μηχανικοί της Renault εξηγεί πως αυτό επιτεύχθηκε καταργώντας τα ελαστικά παρεμβύσματα στο εμπρός υποπλαίσιο) και κάνει τη σβέλτη οδήγηση να μοιάζει πιο εύκολη, και σίγουρα πιο απαρατήρητη για τους επιβάτες. Εδώ οι Γάλλοι πραγματικά τα έδωσαν όλα και προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με κορυφαία άνεση που συναντάς σε μεγαλύτερη κατηγορία. Μάλιστα, ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε και την σπορ έκδοση GT με την standard ενεργητική τετραδιεύθυνση. Το όνομά της είναι 4Control, έχει βγει από το εργαστήριο της Renault Sport και δεν απαντάται αλλού στην κατηγορία.
Το νέο Megane θα είναι διαθέσιμο άμεσα στις εκθέσεις της Renault, με καλό βασικό εξοπλισμό και τιμές στη μέση της μικρομεσαίας κατηγορίας, που ενδεικτικά θα ξεκινούν από 17.150 ευρώ για τον βενζινοκινητήρα των 100PS και 18.890 ευρώ για την έκδοση των 90PS του dCi. Πλήρης τιμοκατάλογος δεν είχε ανακοινωθεί ως τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ωστόσο η πλούσια έκδοση Dynamique της δοκιμής, με τον κινητήρα των 110PS, θα πωλείται προς περίπου 23.500 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.359/1.814/1.447mm Βάρος: 1.205kg Κινητήρας: 1.461 cc Ιπποδύναμη: 110 PS/4.000 rpm Ροπή: 26,5 kg.m/1.750 rpm Τελική Ταχύτητα: 187 km/h 0-100 km/h: 11,3 sec Ρύποι CO2: 95 g/km Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 6,5 lt/100km Τιμή: Αναμένεται (ενδεικτικά για 1.5dCi: 17.150€)
Με αρκετούς ίππους και ανάλογες αναβαθμίσεις για να αποτελεί ένα επετειακό αυτοκίνητο έρχεται η Skoda Fabia 130 με την οποία η φίρμα γιορτάζει τα 130 χρόνια ιστορίας της.
Μπορεί η Γερμανία να περνάει κρίση αλλά έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι γίνεται στην χώρα σε επίπεδο πωλήσεων αυτοκινήτων. Ένα πρώτο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών έχουν...
Ο Alexander Skarsgard συναντά το Polestar 5 σε ένα ατμοσφαιρικό, κινηματογραφικής αισθητικής βίντεο, που αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό GT με ισχύ supercar και φουτουριστική σχεδίαση.
Η Mercedes παρουσίασε μια εντυπωσιακή νέα καμπάνια που επαναπροσδιορίζει το διάσημο logo με το τριάκτινο αστέρι και έχει ήδη γίνει viral, προκαλώντας ποικίλα σχόλια στο διαδίκτυο.
Η 911 προσχώρησε στον υβριδισμό και, αντίθετα με τις όποιες επιφυλάξεις, ο συνδυασμός λειτουργεί σε όλα υπέρ. Οδηγούμε ξεσκέπαστοι στην Κρήτη με τη συλλεκτική 911 Spirit 70, τη μία από τις μόλις 1.500...
Η Dacia παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με έμφαση στην απλότητα, τη βιωσιμότητα και την πρακτικότητα, επιδιώκοντας να κάνει πραγματικότητα το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Δείτε πώς ένας Ιάπωνας δισεκατομμυριούχος δημιούργησε την απόλυτη ιδιωτική πίστα αξίας 185 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας το πάθος για τα υπεραυτοκίνητα με την πολυτέλεια και την οικογενειακή απόλαυση.
H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;
Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.
Δείτε τι συνέβη όταν ο Marques Brownlee, γνωστός ως MKBHD, ζήτησε πίσω τα 47.000 ευρώ που είχε δώσει πριν από 8 χρόνια στην Tesla, ως προκαταβολή για το Roadster.