
Οι φίλοι και γνωστοί που σε συμβουλεύονται για το ποιο να είναι το επόμενό τους αυτοκίνητο, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη είναι αυτή που έχει ήδη αποφασίσει τι τους αρέσει, και θέλει απλά να τους το επιβεβαιώσεις. Αυτούς πολλές φορές πρέπει να τους στενοχωρήσεις. Η άλλη κατηγορία δίνει μερικές, πολλές φορές εκ διαμέτρου αντίθετες μεταξύ τους, ανάγκες ως κατευθυντήριες. Δηλαδή η συζήτηση πηγαίνει κάπως έτσι: "Θέλω κάτι με χώρους, επιδόσεις, φουλ εξοπλισμό, να μην καίει και να το πάρω τσάμπα". Τις περισσότερες φορές, τους απογοητεύεις κι αυτούς, ή τους λες την ατάκα από τη διαφήμιση... "ένα ελαφάκι για το Δημητράκη". Ωστόσο μια στις τόσες, βρίσκεις ένα αυτοκίνητο που τσεκάρει τα περισσότερα δυνατά κουτάκια. Στην κατηγορία των σπορ μικρομεσαίων, αυτό - για να σας γλιτώσω την ανάγνωση του υπόλοιπου κειμένου - είναι το Seat Leon FR.

Τα πράγματα είναι απλά: με κάτω από είκοσι χιλιάρικα (το λες και γεμίζει το στόμα σου) παίρνεις ένα εξαιρετικό πλαίσιο του Group VAG, χώρους ικανοποιητικότατους για μία νέα οικογένεια, εμφάνιση που ξεχωρίζει διακριτικά αλλά εμφατικά ταυτόχρονα από την υπόλοιπη γκάμα του Leon, μία λίστα εξοπλισμού που δύσκολα βρίσκεις να συμπληρώσεις με έξτρα και - εδώ είναι το κουφό: επιλογή από δύο φοβερά αξιόλογους και δυνατούς κινητήρες βενζίνης, στην ίδια τιμή, για να διαλέξεις: 1.4 turbo με 150PS και 1.8 turbo με 180!

Πάμε στον εξοπλισμό: Διζωνικός κλιματισμός, πίσω φώτα LED, ένδειξη πίεσης ελαστικών, Seat Drive Profile για το οποίο θα πούμε περισσότερα παρακάτω, cruise control, ζάντες 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, infotainment με οθόνη αφής και σύνδεση bluetooth, δερμάτινα χειριστήρια. Όλα αυτά (πλέον των αναμενόμενων ηλεκτρικών ευκολιών και χαρακτηριστικών ασφαλείας που είναι εκ των ων ουκ άνευ), με τη "βασική" έκδοση! Και μαζί φυσικά οι προφυλακτήρες FR εμπρός και πίσω, τα σπορ καθίσματα, η χαμηλωμένη ανάρτηση. Και αν θες το κάτι παραπάνω-παραπάνω (sic), η έκδοση Plus που προσθέτει 18άρες ζάντες, πανοραμική ηλιοροφή, το εξελιγμένο infotainment και εμπρός φώτα LED, πάλι θα μείνεις κάτω από τα 22 χιλιάρικα (1700 ευρώ κάνει το πακέτο). Στα χαρτιά λοιπόν, ο συνδυασμός εξοπλισμού - τιμής μοιάζει με τυπογραφικό λάθος.

Αντιθέτως, στο δρόμο το Leon τα κάνει όλα σωστά: ο κινητήρας θυμίζει ατμοσφαιρικό σε ελαστικότητα και λειτουργία και γι'αυτό δεν καταλαβαίνεις πόσο γρήγορος είναι και πρέπει να ανατρέξεις και πάλι στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να δεις τα 7,4sec για το 0-100km/h. Ίσως εκεί να θέλαμε να σε προδιαθέτει και λίγο περισσότερο ο ήχος, ωστόσο η μέση ωριαία ταύχητα που διατηρείται από το σημείο Α στο Β είναι κωμικά υψηλή, χωρίς κανένα κόπο. Το μακρύ εξάρι κιβώτιο είναι θετικότατο στις γρήγορες αλλαγές και χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς σε πιο σφιχτές διαδρομές. To Seat Drive Profile μεταλλάσσει ουσιαστικά τις παραμέτρους του κινητήρα και κάθε άλλο παρά διακοσμητικό είναι, αφού από το Eco στο Sport χωρίζει μία ικανοποιητικότατη έκρηξη ροπής.
Και τα χαρακτηριστικά του πλαισίου όμως είναι ποίημα, και πολύ κοντά σε ακριβότερα ομόσταυλα μοντέλα, αλλά και ανταγωνιστικά. Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης FR κάθε άλλο παρά "κούτσουρο" είναι, αφού δεν ταλαιπωρεί σχεδόν ποτέ, με "αντάλλαγμα" να μην είναι τόσο απόλυτη ούτε όταν πιέσεις - οι ρυθμίσεις δίνουν το απόλυτο entry level GTI στήσιμο. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη φοβερή αντίσταση στην υποστροφή ακόμη και με τα "δουλεμένα" ελαστικά του δοκιμίου που είχαμε στα χέρια μας.
Τα πράγματα είναι απλά: Το Seat Leon FR, με το συνδυασμό των χαρακτηριστικών, του εξοπλισμού και της τιμής του, είναι το αγαπημένο μου all-around μοντέλο που οδήγησα αυτή τη χρονιά. Θα κάνει πολύ ευκολότερη τη "δουλειά" μου στα γιορτινά τραπέζια με φίλους και γνωστούς-υποψήφιους αγοραστές με ανησυχίες και όχι απεριόριστο budget.

ΔΜ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.228/1.810/1.446mm
Βάρος: 1.180-1327 kg
Κινητήρας: 1.422 cc
Ιπποδύναμη: 180 PS/5.100-6.200 rpm
Ροπή: 25,6 kg.m/1.250-5.000 rpm
Τελική Ταχύτητα: 226 km/h
0-100 km/h: 7,4 sec
Ρύποι CO2: 138 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 7,8 lt/100km
Τιμή: €19.950