
Η περιέργεια μας να οδηγήσουμε το νέο Clubman ήταν πολύ μεγάλη.Βλέπωντας το από μπροστά, μπορεί να σε ξεγελάσει και να νομίσεις πως πρόκειται για ένα ακόμα MINI. Ωστόσο είναι οι διαστάσεις του μοντέλου που μας κίνησαν την περιέργεια και όχι τόσο η εξωτερική σχεδίαση. Σημειώστε λοιπόν πως είναι 26 ολόκληρα εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από το πεντάθυρο ΜΙΝΙ. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το μεγαλύτερο κατά 9 cm φάρδος αλλά και το αυξημένο μεταξόνιο κατά 10 cm. Στην πράξη αυτά τα στοιχεία υπόσχονται καλύτερους χώρους και μένει να δούμε πως επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά.
Δεν χρειάζεται παρά να πάτε σε μια έκθεση ΜΙΝΙ για να διαπιστώσετε από μόνοι σας τους μεγαλύτερους χώρους. Για την ακρίβεια είναι το ΜΙΝΙ με τους μεγαλύτερους χώρους ενώ για πρώτη φορά η εταιρία δηλώνει μοντέλο της σαν πενταθέσιο! Εντυπωσιακό αν σκεφτείς πως κοιτάζοντας το κατάματα δεν το αντιλαμβάνεσαι ιδιαίτερα. Η σχεδίαση έχει παραμείνει πιστή στα πρότυπα των MINI. Στρογγυλά εμπρός φανάρια με την κλασική μάσκα ανάμεσα του, μικρά παράθυρα, κάθετο παρμπρίζ αλλά και ευθεία οροφή, που στην περίπτωση μας ήταν διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα.
Από εκεί και πέρα στην πλαϊνή όψη θυμίζει περισσότερο station, με το τρίτο πίσω τζάμι. Ωστόσο έχει τύπο και δεν σε κάνει να νοιώθεις υποχρεωτικά οικογενειάρχης, όπως ισχύει σε ένα μεγάλο μέρος των station. Η μεγάλη όμως διαφορά βρίσκεται στο πίσω μέρος. Για πρώτη φορά ένα ΜΙΝΙ εγκαταλείπει τα κάθετα φανάρια και τα αντικαθιστά με οριζόντια. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι τόσο χαρακτηριστικό ΜΙΝΙ αλλά μας αρέσει. Αφενός γιατί το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αφετέρου γιατί αντικειμενικά είναι όμορφο! Η αισθητική ιδιαιτερότητα ολοκληρώνεται με τις δυο πίσω πόρτες. Παιχνιδιάρικες με τους δυο καθαριστήρες και το εντυπωσιακό άνοιγμα τους όταν πατάς το κουμπί στο κλειδί, πρακτικά απαιτούν περισσότερες κινήσεις αλλά και μικρότερο χώρο για να ανοίξουν. Από πίσω τους κρύβεται ένας χώρος αποσκευών με 360 lt. χωρητικότητα, νούμερο άκρως ικανοποιητικό αλλά ίσως όχι επαρκές για οικογένεια με παιδιά
Όλα τα ΜΙΝΙ φημίζονται για το "χαρούμενο” χαρακτήρα μέσα και έξω. Είναι αλήθεια πως βγαίνεις από το σπίτι το πρωί να πας στην δουλεία και με το που το βλέπεις σου φτιάχνει το κέφι. Αυτό συνεχίζεται και μόλις μπεις μέσα. Η σχεδίαση είναι διαφορετική, ξεχωριστή και πολύ χαρούμενη, χωρίς όμως να κουράζει, όπως σε κάθε ΜΙΝΙ. Η μεγάλη όμως διαφορά είναι το πλάτος. Το ταμπλό είναι μεγαλύτερο όπως και η απόσταση μεταξύ των εμπρός επιβατών. Ακόμα καλύτερα, είναι η πρώτη μας σκέψη. Στην θετική εικόνα συμβάλουν και οι ανοικτόχρωμες επενδύσεις των καθισμάτων που κάνουν πιο φωτεινό το εσωτερικό. Οι διακόπτες όπως και το στρογγυλό όργανο στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι όμοια με την υπόλοιπη γκάμα. Ωστόσο οι σχεδιαστικές γραμμές δείχνουν λίγο πιο συντηρητικές, στοχεύοντας ίσως σε ένα κοινό λίγο μεγαλύτερης ηλικίας.
Το δικό μας αυτοκίνητο είναι η έκδοση Cooper D. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ΜΙΝΙ αντίστοιχου επιπέδου, ο κινητήρας έχει κυβισμό 2,0lt. και όχι 1,6lt. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις συνεπάγονται και μεγαλύτερο βάρος, οπότε για να διατηρηθεί ο σβέλτος χαρακτήρας επιλέχθηκε ο μεγαλύτερος κινητήρας που συναντάμε συνήθως στις εκδόσεις Cooper SD. Στην περίπτωση του Clubman Cooper SD χρησιμοποιείται πάλι δίλιτρος κινητήρας, μόνο που εκεί η απόδοση φτάνει τα 190 Ps. Ωστόσο εμείς μείναμε πλήρως ικανοποιημένοι από τα 150 Ps της δικής μας έκδοσης θεωρώντας πως για το ύφος του μοντέλου ο συγκεκριμένος κινητήρας δένει γάντι. Ακόμα καλύτερα όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο. Πρόκειται για το νέο κιβώτιο με 8 σχέσεις, που για πρώτη φορά μπαίνει σε ΜΙΝΙ και διακρίνεται για την "εξυπνάδα” του στον τρόπο διαχείρισης των αλλαγών αλλά και για την ταχύτητα του. Έχεις πάντα μια γεμάτη αίσθηση και έναν κινητήρα που δεν χρειάζεται να ξεζουμίσεις για να κινηθείς σβέλτα. Ταυτόχρονα είναι αθόρυβος και καταναλώνει λίγο με την μέση κατανάλωση μας να βρέθηκε στα 7,1 lt/100km.
Από εκεί και πέρα μας εντυπωσίασε η οδική συμπεριφορά του Clubman. Θεωρούμε πως είναι ότι πιο ισορροπημένο έχουμε οδηγήσει στην γκάμα του ΜΙΝΙ! Βαριά κουβέντα αλλά πραγματική. Έχει όλα τα καλά στοιχεία ενός ΜΙΝΙ, δηλαδή άμεσο σύστημα διεύθυνσης, κοφτερή συμπεριφορά και μικρές κλίσεις στις στροφές. Από την άλλη λόγω του αυξημένου μεταξονίου δείχνει πιο στιβαρό τα ανοικτά κομμάτια, ενώ η ανάρτηση λόγω του αυξημένου πλάτους είναι πιο ενδοτική χωρίς να χάνει σε συμπεριφορά. Ίσως για εμάς, το οδηγικό κομμάτι είναι και αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο από κάθε άλλο στοιχείο, στο Clubman.
Το Clubman δεν είναι απλά ακόμα μια εκδοχή. Είναι ένα μοντέλο με δικό του χαρακτήρα και στα μάτια ένα από τα καλύτερα ΜΙΝΙ! Ισορροπημένο θα σε κερδίσει σε ένα πολύ μεγάλο εύρος χρήσεων παραμένοντας πιστό στις αρχές του brand. Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου δένει γάντι, όπως και το αυτόματο κιβώτιο. Σίγουρα πρόκειται για έναν από τους κεφάτους και πρακτικούς συντρόφους που μπορείτε να αποκτήσετε.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mini Clubman Cooper D
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.253/1.800/1.441mm
Χώρος αποσκευών : 360 lt.
Βάρος : 1480 kg
Κινητήρας : 1995cc
Ιπποδύναμη : 150 Hp./4000 rpm
Ροπή : 33,6 kg.m/1750-2750rpm
Τελική Ταχύτητα : 212km/h
0-100 km/h : 8,5 sec
ΡύποιCO2 : 109 g/km
Τιμή από €29.616