Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Σεπ-2016 13:00

    Οδηγούμε Ssangyong Tivoli 1.6 diesel 4x4

    Οδηγούμε Ssangyong Tivoli 1.6 diesel 4x4
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όλοι αγαπούν τις ιστορίες που βασίζονται στο καθολικό τουμπάρισμα μιας αρνητικής, οριακής κατάστασης σε success story. Επίσης όλοι αγαπούν να παίρνουν "περισσότερο" από όσο πληρώνουν. Έχοντας αυτές τις δύο παραδοχές κατά νου, και έχοντας κάνει αρκετά χιλιόμετρα με το Ssangyong Tivoli, πιστεύω πως η κορεάτικη εταιρεία έχει πολύ καλή "μαγιά" για να τα καταφέρει.

    Η Ssangyong έχει περάσει από 40 κύματα στην (απροσδόκητα μακρά) πορεία της. Μάλιστα κυκλοφόρησαν ουκ ολίγα από τα μεγάλα SUV της στην Ελλάδα, περήφανα φορώντας τότε το "Powered by Mercedes-Benz" σηματάκι. Ωστόσο πρόκειται για μια φίρμα που φλέρταρε με τη χρεοκοπία, μετά την παντρεύτηκε, εξαγοράστηκε, πουλήθηκε, ξαναεξαγοράστηκε... Τα τελευταία χρόνια ανήκει στον ινδικό κολοσσό Mahindra, και το 2015 κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο της νέας της εποχής, το Tivoli (μετά από ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο).

    Tivoli 7

    Από την επιλογή του segment για το πλασάρισμα του Tivoli, έρχεται η πρώτη ριπή εκτίμησης για τη Ssangyong: τα μικρά (ή μικρά-ish, που λένε και στο χωριό μου) crossover έχουν κατακλύσει την αγορά της Ευρώπης και συνήθεις ύποπτοι όπως το Nissan Juke, που ακολουθούν τη συνταγή "συμβατικές ικανότητες σε περιπετειώδες περιτύλιγμα" έχουν χτυπήσει φλέβα με νέους οικογενειάρχες που δεν θέλουν ούτε πέντε μέτρα μήκους ούτε ένα αμάξωμα station να τους τρίβει στη μούρη ότι η εργένικη ζωή τους τελείωσε. Είναι λοιπόν μια κίνηση που δείχνει αυτοπεποίθηση και τόλμη εκ μέρους Ssangyong, να κονταροχτυπηθεί σε αυτή τη δύσκολη κατηγορία όπου ο πήχης έχει ανέβει πολύ. Από την άλλη, είναι και το αυτονόητο placement, καθώς αφενός έχει εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία στα εκτός δρόμου μοντέλα, αφετέρου το b-crossover segment αποτελεί ιδανικό κατώφλι για να ξανασυστηθείς στο κοινό (και να απευθυνθείς σε αγοραστές που ίσως να μην θυμούνται τόσο καθαρά τα Korando και Actyon, των οποίων την εμφάνιση μάλλον είχαν επιμεληθεί τυφλοί μοναχοί).

    Tivoli 4

    Μάλιστα είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια της φίρμας να αποτινάξει τον ωμό "value for money" χαρακτηρισμό, πλασάροντας το Tivoli με τον πλήρη εξοπλισμό στον οποίο είναι συνηθισμένος ο μέσος αγοραστής σήμερα, και βάζοντας τα δυνατά της στο σχεδιασμό, με διαφορετικά τμήματα του μοντέλου να θυμίζουν διαφορετικούς ανταγωνιστές, σε ένα σύνολο που τουλάχιστον κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται τι είναι και να ψάχνουν το σηματάκι. Ειδικά στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας με τους μεγάλους τροχούς, τη διχρωμία και τις ρίγες στο καπώ, ήταν η χαρά του πολυλογά δοκιμαστή σε φανάρια και στάσεις.

    Tivoli 11

    Στο εσωτερικό, η προσπάθεια είναι επίσης φιλότιμη και δεν υπάρχει κανένα παράπονο για την εργονομία, ωστόσο αν κάποιος περιμένει τα μαλακά αφρώδη πλαστικά και την μπετόν αίσθηση, έχει παράλογες απαιτήσεις για την τιμή. Ωστόσο ταυτόχρονα, όποιος αντικρύσει το σαλόνι, συνειδητοποιεί ότι η εκμετάλλευση των χώρων είναι εξαιρετική, βάζοντας την ευρυχωρία του Tivoli στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών.
     

    Tivoli 6

    Η δεύτερη έξυπνη κίνηση που έκανε η Ssangyong είναι να φτιάξει ένα μοντέλο με πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες (βασιζόμενη στην προαναφερθείσα μεγάλη εμπειρία της) και να ξεχωρίσει το Tivoli από την πλειονότητα της κατηγορίας που είναι φτιαγμένη κατά 90% για άσφαλτο, αντίθετα από ό,τι δείχνει. Το Tivoli, στην έκδοση 4x4 με τον 1.6 diesel έχει ένα ικανότατο σύστημα τετρακίνησης που μπορεί να ξεκολλήσει από τα περισσότερα σημεία, περιοριζόμενο μόνο από το ύψος του από το έδαφος που είναι ανάμεσα στων πραγματικών SUV και των συμβατικών μοντέλων.
     

    Tivoli 1

    Στο δρόμο το Tivoli δεν επιφυλάσσει μεγάλες εκπλήξεις, ούτε αρνητικές ούτε θετικές. Το σύστημα πλαισίου-ανάρτησης δεν διεκδικεί δάφνες με την άνεση, ξεμένοντας από ιδέες σε μερικές ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαμηλές ταχύτητες, ίσως έχοντας ντεζαβαντάζ από τους μεγάλους τροχούς. Ο αυτοκινητόδρομος δεν το προβληματίζει καθόλου - αντιθέτως η πλήρης απουσία τάσεων αποσταθεροποίησης σε πολύ υψηλές ταχύτητες είναι η άλλη πλευρά του νομίσματος της σφικτής ανάρτησης, ωστόσο ο έλεγχος του αμαξώματος και το τιμόνι δεν διεκδικούν τις δάφνες της κατηγορίας στον επαρχιακό και οι προσδοκίες πρέπει να μπολιάζονται με τη γνώση του τι οδηγείς (μικρό τετρακίνητο με ψηλό κέντρο βάρους και on-off ελαστικά) και να μετριάζονται αντίστοιχα.

    Tivoli 10Ο diesel των 116 ίππων είναι ικανοποιητικότατος για το αυτοκίνητο (και πάλι, η λέξη-κλειδί εδώ είναι προσδοκίες, όσον αφορά την επιτάχυνση από στάση τουλάχιστον), κόντρα στο αυτόματο κιβώτιο που προσφέρει μεν ξεκούραστη και απροβλημάτιστη οδήγηση, αργεί δε να πάρει πρωτοβουλίες κάποιες φορές (ή τις παίρνει αναπάντεχα) στην πιο απαιτητική οδήγηση. Την ίδια "τρικλοποδιά" μοιάζει να βάζει το κιβώτιο και στην κατανάλωση που μοιάζει να έχει ένα κάτω όριο ασχέτως στυλ οδήγησης. Η λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες δεν είναι η πιο πολιτισμένη, κυρίως στα αυτιά των επιβατών, ωστόσο όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί η κατάσταση βελτιώνεται δραματικά.

    Διαλέγω να αντιμετωπίσω την Ssangyong, στην εποχή του Tivoli, ως μια ουσιαστικά νέα εταιρεία (παρά την τεράστια ιστορία της). Έχοντας αυτό κατά νου, θεωρώ πως πέτυχε πολύ περισσότερα από όσα θα απαιτούσε κανείς: παρουσίασε στην πιο σκληρή κατηγορία αυτή τη στιγμή ένα αξιόμαχο μοντέλο με πολύ καλή τιμή, όλες τις επιλογές εξοπλισμού που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς, πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες, κορυφαίους χώρους και μία, ας την πούμε cult, φιγούρα, που κανένας marketeer του ανταγωνισμού δεν θα'πρεπε να υποτιμήσει.  

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά
    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.202/1.798/1.590mm
    Βάρος : 1.490 kg
    Κινητήρας : 1.597 cc
    Ιπποδύναμη : 115 PS/3.400-4.000 rpm
    Ροπή : 30,6 kg.m/1.500-2.500rpm
    Τελική Ταχύτητα : 172 km/h
    0-100 km/h : Δεν ανακοινώνεται
    Ρύποι CO2 : 156 g/km
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 7,8 lt/100km
    Τιμή: Από €23.640 (χειροκίνητο) - αυτοκίνητο δοκιμής 31.140

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:39 12/12

    Xpeng G6 και G9 διαθέσιμα στην Ελλάδα-αυτές είναι οι τιμές τους

    H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.

    16:00 12/12

    Eurostat: Οι Έλληνες δεν συμπαθούν και πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.

    13:39 12/12

    Έρχεται το τέλος των SUV-τι πιστεύει κορυφαίος σχεδιαστής μεγάλης φίρμας

    Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...

    12:00 12/12

    O κινητήρας που ξεπέρασε Toyota και BYD σε θερμική απόδοση

    Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.

    10:35 12/12

    Το ημερολόγιο της Pirelli για το 2026 δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήξερες

    Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...

    17:06 11/12

    Mercedes: Στην Ελλάδα το best seller SUV της φίρμας-τιμές και εκδόσεις

    Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.

    15:36 11/12

    Αυτές είναι οι αλλαγές που φέρνει η ανανέωση του Opel Astra

    H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...

    13:30 11/12

    H Lotus Eletre γίνεται υβριδική με κινητήρα έκπληξη και 950 ίππους

    Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...

    12:00 11/12

    Αυτή την έκδοση του Defender Octa θα την λατρέψεις

    Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...

    10:30 11/12

    Οι λειτουργίες του νέου Holiday Update επιβεβαιώνουν την υπεροχή της Tesla στο λογισμικό

    Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...

    17:30 10/12

    Το νέο Kia Seltos έρχεται και είναι ένα μικρότερο Sportage

    Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.

    16:00 10/12

    Νέος CEO της AMG ο πρώην επικεφαλής της Porsche Taycan

    Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.

    13:25 10/12

    Suzuki e Vitara: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki

    Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.

    10:46 10/12

    Δείτε το μοναδικό Fiat Topolino με την υπογραφή του Romero Britto

    Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.

    16:43 09/12

    Αυτά είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία που αντικαθιστούν τα τρόλεϊ-Ποιες γραμμές άλλαξαν ήδη

    Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.

    13:24 09/12

    Επίσημο: Ford και Renault μαζί-τι μοντέλα θα φέρει η συνεργασία τους

    Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.