17:12 05/09
Η Tesla ξεκίνησε την χρήση πλήρους αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Το νέο πολυμορφικό της Fiat κερδίζει μια σημαντική διάκριση, που απονέμεται τώρα με ακόμα πιο αυστηρούς όρους σε ό,τι αφορά τους επιβάτες (ενήλικους και παιδιά), την προστασία των πεζών και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Η επιτυχία οφείλεται στη νέα αρχιτεκτονική "Small Wide" του αυτοκινήτου, η οποία δοκιμάστηκε σε χιλιάδες ώρες εξομοιώσεων στον υπολογιστή και μετά σε 200 δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 εξομοιώσεις συγκρούσεων και περισσότερα από 100 "crash tests".
Προληπτική ασφάλεια: στάνταρ μπροστινά φώτα με λειτουργία φώτων ημέρας και προβολείς ομίχλης με «προσαρμοζόμενη λειτουργία φωτισμού στροφών».
Το αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιαστεί με το καινοτόμο σύστημα "City Brake Control", που αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω από τα 30 χλμ./ώρα.
Ενεργητική ασφάλεια: στάνταρ είναι το ABS με Brake Assist και το εξελιγμένο ESC (σύστημα ελέγχου ευστάθειας), το οποίο είναι πλήρες, με λειτουργία αντισπιναρίσματος (ASR), hill holder, λειτουργία αντιολίσθησης MSR, λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού (driving steering torque- DST) και λειτουργία ελέγχου ανατροπής (rollover mitigation ERM).
Παθητική ασφάλεια: στάνταρ μπροστινοί αερόσακοι και αερόσακοι κεφαλής -πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι γονάτων διαθέσιμοι κατά παραγγελία- μαζί με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου.
Το Fiat 500L κέρδισε τη διάκριση των 5 αστεριών στο Euro NCAP, με συνολική βαθμολογία 83/100, η οποία επιτεύχθηκε χάρη στο 94% που δόθηκε για την προστασία των ενήλικων επιβατών, στο 78% για την προστασία των παιδιών, στο 65% για την προστασία των πεζών και στο 71% για τα συστήματα ασφαλείας που είναι στη διάθεση του οδηγού.
Η διάκριση αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική αν ληφθεί υπ' όψη ότι απονέμεται τώρα με ακόμα πιο αυστηρούς όρους σε ό,τι αφορά τους επιβάτες, ενήλικους και παιδιά, την προστασία των πεζών και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Και φυσικά επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά τη σταθερή δέσμευση της Fiat στην προώθηση όλων των λύσεων που ενισχύουν την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόμων.
Το νέο 500L σχεδιάστηκε έτσι ώστε να καλύπτει όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας και γι' αυτό εγγυάται τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας που μπορούν να προσφερθούν σήμερα. Χιλιάδες ώρες εξομοιώσεων στον υπολογιστή διευκόλυναν τη δημιουργία της νέας αρχιτεκτονικής "Small Wide" -που πρωτοεμφανίζεται στο 500 L- χωρίς τη δημιουργία πρωτοτύπων.
Η ποιότητα αυτής της ηλεκτρονικής σχεδίασης επιβεβαιώθηκε μετά στην πράξη σε 200 δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 εξομοιώσεις συγκρούσεων και περισσότερες από 100 δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν λαμβάνοντας υπ' όψη όλους τους πιθανούς τύπους συγκρούσεων: μπροστινές, πλαϊνές, πολλαπλές, με πεζούς, ανατροπές, με διάφορες ταχύτητες, ακόμα και με διάφορα είδη εμποδίων.
Έτσι, τελικά το αυτοκίνητο έχει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα, το εμπρός μέρος του οποίου μάλιστα εγγυάται δομική ομοιομορφία, άρα και ομοιόμορφη αντίδραση σε περίπτωση πρόσκρουσης ανεξάρτητα από τον τύπο του εμποδίου. Κάτι που κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο «επιθετικό» σε περίπτωση συγκρούσεων, αλλά και επιτρέπει στα συστήματα συγκράτησης να είναι πιο αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από τον τύπο της σύγκρουσης.
Για την πλήρη προστασία των επιβατών του το 500L είναι εφοδιασμένο με στάνταρ μπροστινούς αερόσακους και αερόσακους κεφαλής -πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι γονάτων είναι διαθέσιμοι κατά παραγγελία- μαζί με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου.
Επίσης η «κολόνα» του συστήματος διεύθυνσης είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να υποχωρεί σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας έτσι τον οδηγό. Τέλος, ως ένα μέτρο «προληπτικής ασφάλειας», το Fiat 500L έχει στάνταρ μπροστινά φώτα με λειτουργία φώτων ημέρας και προβολείς ομίχλης με «προσαρμοζόμενη λειτουργία φωτισμού στροφών».
Πλήρης είναι όμως και ο κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει το αυτοκίνητο: στάνταρ είναι το ABS με Brake Assist κι ένα πληρέστατο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο διαθέτει λειτουργία αντισπιναρίσματος (ASR) για να εξασφαλίζει ελκτική πρόσφυση σε κάθε δρόμο, hill holder για ευκολότερο ξεκίνημα στις ανηφόρες, λειτουργία αντιολίσθησης MSR για να μην επηρεάζονται οι τροχοί από απότομες αλλαγές ταχυτήτων σε ολισθηρούς δρόμους, λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού (driving steering torque- DST) για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και λειτουργία ελέγχου ανατροπής (rollover mitigation ERM). Και φυσικά υπάρχει και το καινοτόμο σύστημα "City Brake Control", που αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω από τα 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα έχει και λειτουργία «προφόρτισης», που προετοιμάζει τα φρένα για μια πιο γρήγορη απόκριση όταν τα χρησιμοποιήσει το ίδιο ή ο οδηγός.
Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση της Tesla (FSD) έφτασε στην Ευρώπη. Δείτε πώς και πού χρησιμοποιείται ήδη το Unsupervised FSD χωρίς επίβλεψη οδηγού.
Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System...
Η Toyota συμπληρώνει την σημαντική παρουσία της στην Ευρώπη με ένα νέο εργοστάσιο το οποίο ανακοίνωσε πως θα φτιάξει και θα αφορά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Με αφορμή τα 46α γενέθλια του Valentino Rossi ήρθε στην Αθήνα η ειδική έκδοση της BMW M4 CS Edition VR46 που εξελίχθηκε από κοινού με τον θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το πρώτο Corsa που οδηγείται και σε πίστα και σε PlayStation, το ηλεκτρικό Corsa GSE Vision GT των 800 ίππων θα μπορείς να το οδηγήσεις στο Gran Turismo 7 από το φθινόπωρο του 2025.
Η BYD παρουσίασε τις νέες προτάσεις της στα μεσαία οικογενειακά μοντέλα που φέρουν υβριδική τεχνολογία Super DM Hybrid σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων: Sedan και Touring.
H Volkswagen εναρμονίζει τα ονόματα των νέων μικρών της μοντέλων με την εποχή και το VW ID. 2all γίνεται ID. Polo που θα διαθέτει και έκδοση GTI.
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται για σωματότυπους σαν του Shaquille O'Neal, όμως όταν οι επιθυμίες συνοδεύονται από το κατάλληλο budget, όλα μπορούν να γίνουν.
Με αύξηση στις πωλήσεις, πολλαπλές επενδύσεις και διεύρυνση της αγοράς στην οποία απευθύνεται κινεζική φίρμα έχει καταφέρει μέσα στο 2025 να κάνει δύο φορές αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Μπορεί η εποχή των TT και R8 να έχει τελειώσει, όμως η Audi επιστρέφει στα σπορ coupe με το Concept C, που δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο, αλλά το πρώτο βήμα σε μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα.
Για το 2028 προορίζεται το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με καύσιμο υδρογόνο καθώς μια από τις εταιρείες που ασχολούνται πολύ ενεργά ξεκίνησε να φτιάχνει την γραμμή παραγωγής.
Η καρδιά της αυτοκίνησης στην Ελλάδα χτυπά αυτή την περίοδο στην Θεσσαλονίκη όπου στα πλαίσια της 89ης ΔΕΘ διοργανώνεται από τις 6-14 Σεπτεμβρίου και έκθεση αυτοκινήτου με αθρόες συμμετοχές πολλών...
Ο Σπύρος Πανόπουλος έδειξε για πρώτη φορά το SPA Chaos με video που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογιαριασμό. Ετοιμάζεται το ελληνικό Hypercar.
Με αυτές τις δύο εντυπωσιακές ειδικές κατασκευές, η Mini δείχνει ότι ξέρει να συνδυάζει σπορ παράδοση, μοντέρνα αισθητική και τολμηρή φαντασία, είτε σε ηλεκτρικό είτε σε θερμικό σύστημα κίνησης.
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.