12:54 06/09
Στην 89η ΔΕΘ συμμετέχει η ΔΕΗ με το περίπτερο The Journey of Energy
The Journey of Energy: Τεχνολογία, θέαμα και ενέργεια από τη ΔΕΗ
Η ΔΕΗ δεν πουλάει πλέον μόνο ρεύμα. Η Attica δεν είναι πια η "μικρή" τράπεζα. Η Motor Oil δεν είναι πια μόνο διυλιστήριο. Και ο ΟΛΠ δεν είναι απλώς ένα λιμάνι. Δεν ξέρω αν το πήρατε χαμπάρι, αλλά αυτές οι εταιρείες αλλάζουν DNA. Και μαζί τους αλλάζει και η επενδυτική αφήγηση της χώρας.
Η ΔΕΗ ανεβαίνει πίστα και εισβάλλει με φόρα στις τηλεπικοινωνίες, απλώνοντας το δικό της δίκτυο οπτικών ινών μπροστά από 1 εκατομμύριο σπίτια και επιχειρήσεις. Και δεν μιλάμε για το κλασικό, ακριβό, υπόγειο δίκτυο, αλλά για ένα έξυπνα σχεδιασμένο εναέριο σύστημα που είναι φθηνότερο, ταχύτερο στην υλοποίηση και προσφέρει απίστευτες ταχύτητες – έως 2,5 Gbps! Ήδη 600.000 σπίτια έχουν σύνδεση, με στόχο να φτάσει το 1,5 εκατομμύριο στα τέλη του έτους και τα 3 εκατομμύρια σε πλήρη ανάπτυξη. Και όλα αυτά χωρίς κρατικά πακέτα, χωρίς καθυστερήσεις. Με τιμές που πιέζουν τους μεγάλους παρόχους (ΟΤΕ, Vodafone, Nova), το τοπίο στα telecoms αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Η ΔΕΗ φτιάχνει ένα νέο πρόσωπο – ένα υβρίδιο ενέργειας και τεχνολογίας. Παράλληλα στήνει τεράστια data centers, από τα Σπάτα μέχρι τη Δυτική Μακεδονία, χτίζει τον "διάδρομο δεδομένων" της ΝΑ. Ευρώπης και τρέχει projects με τεχνητή νοημοσύνη για το σπίτι και την ενέργεια. Με δίκτυο, πελατολόγιο, καταστήματα και στρατηγική φιλοδοξία, η ΔΕΗ παίζει πλέον μπάλα σε άλλο ψηφιακό επίπεδο. Από τεχνικής απόψεως η μετοχή της ΔΕΗ φαίνεται στο μηνιαίο chart τιμών να βολιδοσκοπεί την περιοχή των 14 ευρώ. Επιβεβαιωμένο πέρασμα πάνω από εκεί θα δώσει ως επόμενο στόχο την είσοδο της μετοχής μέσα στο εύρος διακύμανσης των 15 με 17,50 ευρώ.
Σε μια ιστορική πρώτη για τα χρονικά της, η Attica Bank (ΑΤΤ) πέτυχε μια καθοριστική διπλή συναλλαγή στις διεθνείς αγορές που όμοιά της δεν έχει ξαναδεί η ευρωπαϊκή αγορά. Άντλησε 250 εκατ. ευρώ μέσω έκδοσης subordinated ομολόγων (AT1 και Tier II), ενισχύοντας τη συνολική κεφαλαιακή της επάρκεια κατά ~230 bps. Η καινοτομία έγκειται στο γεγονός πως πρόκειται για την πρώτη συνδυασμένη έκδοση αυτού του τύπου στην ευρωπαϊκή κεφαλαιαγορά. Το Tier II ομόλογο 10ετούς διάρκειας με call στα 5 έτη άντλησε 150 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 7,375% και υπερκαλύφθηκε πάνω από 5 φορές. Το perpetual AT1, επίσης με call στα 5,5 έτη, συγκέντρωσε 100 εκατ. ευρώ στο 9,375% με υπερκάλυψη πάνω από 4 φορές. Το demand book ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, με πάνω από 50 διεθνείς επενδυτές υψηλού κύρους και ποιότητας (blue-chip global investors) από το Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και… Ασία. Ο τραπεζικός οίκος είχε προηγουμένως ολοκληρώσει τιτλοποίηση NPEs ύψους 3,7 δισ. ευρώ, οδηγώντας σε μια απίστευτη μείωση του δείκτη NPEs στο 2,8% από 57% σε λιγότερο από 12 μήνες. Η Attica Bank αποδεικνύει έμπρακτα ότι ο μετασχηματισμός της δεν είναι μόνο λογιστικός, αλλά ουσιαστικός και αναγνωρίζεται διεθνώς. Η νέα εποχή ξεκινά με σφραγίδα εμπιστοσύνης από την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα και δείχνει ότι η τράπεζα μπορεί πλέον να στέκεται στα ίδια της τα πόδια. Διαγραμματικά τώρα βλέπουμε τη μετοχή να έχει τμήσει ανοδικά τη κεντρική γραμμή του μεσοπρόθεσμου καναλιού "W" έπειτα από 76 μέρες. Η κίνηση αυτή αν επιβεβαιωθεί στις επόμενες συνεδριάσεις θα δώσει ανοδική συνέχεια προς την άνω πλευρά του εν λόγω καναλιού στα 0,94 ευρώ με 0,96 ευρώ ή ένα +12% από τα τωρινά επίπεδα τιμών.
Η Motor Oil (ΜΟΗ) επιχειρεί στρατηγική διείσδυση στον τομέα των καθαρών καυσίμων εγκαινιάζοντας τον πρώτο σταθμό υδρογόνου στην Ελλάδα, μέσω της AVIN, με επένδυση 3 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδότηση από το CEF. Η εταιρεία δεν αρκείται σε συμβολικές κινήσεις, καθώς ήδη έχει προγραμματίσει την κατασκευή δύο επιπλέον σταθμών. Η δημιουργία τέτοιων υποδομών είναι καθοριστική για την εμπορική είσοδο του υδρογόνου στις μεταφορές, ιδίως στους τομείς των logistics και των βαρέων οχημάτων. Το project εντάσσεται σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης στρατηγικής, με το έργο EPHYRA (30-50MW παραγωγή) και τη δημιουργία hydrogen valley μέσω του προγράμματος "Τριήρης". Το υδρογόνο παρουσιάζει πλέον αναγνωρισμένη δυναμική ως καύσιμο του μέλλοντος και η Motor Oil επιχειρεί να εδραιωθεί στην πρώτη γραμμή, διασφαλίζοντας θέσεις σε μελλοντικές αγορές μηδενικών εκπομπών. Εδώ διαγραμματικά η μετοχή έχει μπει με δύναμη στην ανοδική ροή του έντονα επιθετικού καναλιού "C" διαλύοντας στην πορεία σημαντικές αντιστάσεις όπως αυτή στα 22,80 ευρώ και αυτή στα 24 ευρώ. Ο επόμενος στόχος εντοπίζεται στα 25,50 ευρώ και αμέσως μετά στα υψηλά του 2024 στα 28,56 ευρώ.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), που μπήκε πρόσφατα και στον MSCI Small Cap, μας έχει εντυπωσιάσει για τα καλά με τη συμπεριφορά του στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου. Δεν προλαβαίνουμε να βάζουμε διαγραμματικά σκαλοπάτια στο ημερήσιο chart τιμών και η μετοχή τα χρησιμοποιεί ως βατήρες για να γράψει νέα ιστορικά υψηλά. Μετά δε το πάτημα στα 48,80 ευρώ έχει ανοίξει το δρόμο για τα 52,20 ευρώ ευρώ. Το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να ενισχύει το προφίλ του ως κορυφαίου λιμενικού κόμβου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, η διοίκηση του ΟΛΠ και η Περιφέρεια Αττικής συζήτησαν την ολοκλήρωση κρίσιμων έργων υποδομής που συνοδεύουν το νέο terminal για κρουαζιέρα. Να τονίσω ότι η συνολική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ στα έργα του ΟΛΠ φτάνει τα 95 εκατ. ευρώ. Συμφωνήθηκε επίσης η προμήθεια 24 "πράσινων" λεωφορείων για τη μεταφορά επιβατών εντός λιμένα και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο ΟΛΠ λοιπόν προχωρά σε ουσιαστικό εκσυγχρονισμό: επενδύσεις σε πράσινη κινητικότητα, ολοκλήρωση υποδομών για κρουαζιέρα, και αναβάθμιση υπηρεσιών, ώστε να προχωρήσει γρήγορα το στρατηγικό σχέδιο για μια βιώσιμη και κερδοφόρα μελλοντική ανάπτυξη.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής
** Το περιεχόμενο του άρθρου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ως συμβουλή ή πρόταση ή προτροπή ή σύσταση ή πρόσκληση για την αγορά ή πώληση οποιασδήποτε μετοχής ή επενδυτικού ή χρηματοοικονομικού προϊόντος που διαπραγματεύεται σε οργανωμένη ή μη αγορά.
***Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο"