Του Απόστολου Μάνθου
Έντονη διαγραμματική κίνηση φαίνεται να μας ετοιμάζει για τη συνέχεια η μετοχή του ομίλου της Μοτοδυναμικής (MOTO) μετά και το φυσιολογικό pullback από την περιοχή αντίστασης των 3,80 ευρώ προς αποκόμιση μέρους των κερδών που δημιουργήθηκαν από τους επενδυτές που τοποθετήθηκαν στην περιοχή της διάσπασης των 2,40 με 2,50 ευρώ. Το θέμα είναι όμως ότι έτσι όπως παρουσιάζεται η αποτύπωση της ανοδικής γωνίας κλίσης στο τριμηνιαίο διάγραμμα τιμών είναι πολύ πιθανό να αναζητούν τις μετοχές σε υψηλότερα επίπεδα τιμών. Το διάγραμμα λοιπόν φανερώνει ότι ο όμιλος έχει βάλει ως επόμενο μεσοπρόθεσμο στόχο το πέρασμα της μετοχής πάνω από τα 3,80 ευρώ ανάβοντας έτσι τα φώτα στον επόμενο διαγραμματικό όροφο των 4,70 ευρώ ή ένα +38% από τα τωρινά επίπεδα τιμών. Μιλάμε για ένα επίπεδο τιμών που σημειώθηκε τελευταία φορά στο ταμπλό το φθινόπωρο του 2007 ερχόμενο από τα ιστορικά υψηλά της μετοχής στα 5,66 ευρώ. Φυσικά και ο τωρινός όμιλος στέκει και κοιτάει από υψηλότερο οικονομικό σκαλοπάτι σε σχέση με εκείνη την εποχή. Να σημειώσουμε ότι βάση των θεμελιωδών τιμή στόχο στα 4,80 ευρώ έδωσε και το τμήμα ανάλυσης της Χρυσοχοΐδης ΑΧΕΠΕΥ.
Η Μοτοδυναμική λοιπόν που αναμένεται να περάσει λίαν συντόμως την κεφαλαιοποίηση των 100 εκατ. ευρώ έδειξε από τα οικονομικά μεγέθη ρεκόρ του 2022 ότι έχει τις δυνάμεις να διαπρέψει στην επόμενη τριετία έχοντας ως αιχμή του δόρατος τόσο τις επιδόσεις της Yamaha και της Porsche όσο και της Sixt με τον υπάρχοντα μεγάλο στόλο των 4.200 αυτοκινήτων, όπου διέλυσε στη κυριολεξία τα μεγέθη των εσόδων ενοικίασης αυτοκινήτων του προ πανδημικού 2019 κατά +47%.
Τα καλά νέα για το τρέχον εξάμηνο του 2023 έρχονται κατά βάση από το διψήφιο ποσοστό πωλήσεων των Yamaha και Porsche σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022 καθώς βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη μετά και την εξομάλυνση των συνθηκών που είχαν δημιουργηθεί από την πανδημική κρίση (καλύτερη διαθεσιμότητα προϊόντων, μηδενικές εκκρεμότητες παράδοσης, βύθιση του κόστους μεταφοράς). Εκεί λοιπόν το μυστικό της περαιτέρω ανάπτυξης φαίνεται να έρχεται από την ηλεκτροκίνηση και από το άνοιγμα του ομίλου στη Ρουμανία όπου ήδη κατέχει το 7% του τζίρου και η εξέλιξή του αναμένεται να είναι θεαματική με τη δραστηριότητα της Yamaha να μεγαλώνει ταχύτατα.
Ο κλάδος τώρα της ενοικίασης αυτοκινήτων της Sixt που αποτελεί την αιχμή του δόρατος του ομίλου στο έντονα ανερχόμενο τουριστικό προϊόν της χώρας εύκολα μπορεί να ανατρέψει τις συντηρητικές δηλώσεις της διοίκησης στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης για την πιθανή πίεση στις τιμές ενοικίασης των αυτοκινήτων. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που ο τουρισμός διαψεύδει προς τα πάνω τις όποιες αρχικές προβλέψεις. Η Sixt φέτος θα είναι ακόμα πιο έτοιμη από ποτέ για να αδράξει το τουριστικό κύμα συμπληρώνοντας στα υπάρχοντα 18 υποκαταστήματα σε στρατηγικά σημεία σε μείζονες τουριστικές περιοχές της Ελλάδος άλλους δύο νέους υπερσύχρονους σταθμούς εξυπηρέτησης στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και της Κεφαλονιάς, ενώ θα αναπτυχθεί ακόμα ένας στο αεροδρόμιο της Πάρου. Όταν έχεις απλώσει τον ιστό της παρουσίας της Sixt σε τόσο ισχυρά τουριστικά πόστα δύσκολα ο όμιλος θα "αποφύγει" και φέτος το διψήφιο ποσοστό ανόδου ανάπτυξης στα έσοδα.
Τέλος, σημαντικό ατού της Μοτοδυναμικής για την άνοδο τόσο των μεγεθών όσο φυσικά και της τιμής της μετοχής είναι το πολύ καλό ποσοστό της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων που αναμένεται για το 2023 να κινείται στο 25% ακολουθώντας τα χνάρια του απίστευτου 36% που είχε το 2022, ενώ η διοίκηση ανέφερε ότι δεν πρόκειται να επαναπαυτεί σε αυτά τα νούμερα καθώς βολιδοσκοπεί με επιθετικές σκέψεις και άλλες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Κλείνω με τη μετοχή της Unibios (ΒΙΟΣΚ), όπου μόνο εξαπίνης δεν μας έπιασε στη διαγραμματική ανάλυση η εκρηκτική ανοδική κίνηση διαφυγής που πραγματοποίησε το τελευταίο χρονικό διάστημα της τάξεως του +58% από τη βάση των 0,62 με 0,60 ευρώ.
Η μεγάλη χρονική συσσώρευση που είχε αποτυπωθεί από τα μέσα σχεδόν του 2021 παρουσίαζε εδώ και καιρό τη Unibios ως ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί ωθώντας τη μετοχή στα όρια της ζώνης των 0,95 με 1,07 ευρώ. Τα θεμελιώδη μάλιστα στοιχεία του ομίλου που εμφάνιζαν όλο και περισσότερο ένα ισχυρότατο game changer στην μέχρι πρότινος πορεία του διόγκωσαν όλο και πιο πολύ τη μαζεμένη πίεση ανοδικής διαφυγής.
Αυτός όμως που πραγματικά μας αιφνιδίασε ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Unibios κ. Ορφέας Μαυρίκιος, ο οποίος στη διάρκεια συνέντευξης τύπου και μετά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων για το 2022 ανακοίνωσε τον στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης διετίας, σύμφωνα με το οποίο ο όμιλος φαίνεται να μεγεθύνει ριζικά το αποτύπωμά του τόσο στο χώρο επεξεργασίας του νερού όσο και στην παρουσία του στο Ελληνικό Χρηματιστήριο.
Η χρονική σειρά του ισχυρού επιχειρηματικού πλάνου που φαίνεται να ξεδιπλώνεται στους επόμενους μήνες είναι κατά σειρά πράξης:
Πρώτον, πώληση του υπόλοιπου του ακινήτου των 64 στρεμμάτων που διαθέτει στη ΒΙΠΕ Βόλου και δεν χρησιμοποιεί για της ανάγκες της Unibios (ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον με πολύ καλό τίμημα).
Δεύτερον, επέκταση δραστηριοτήτων στη Δυτική Ευρώπη μέσω εξαγοράς μίας ή δύο εταιρειών στο αντίστοιχο κλάδο του νερού.
Τρίτον, προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή που θα ενισχύσει σημαντικά με τα κεφάλαιά του την ανάπτυξη του ομίλου.
Τέταρτον, εισαγωγή της 100% θυγατρικής με έδρα το Λουξεμβούργο Watera International στο Χρηματιστήριο Euronext των Παρισίων (κάτι ανάλογο κάνει και η μικρότερη σε σχέση με τη Unibios στο χώρο της επεξεργασίας νερού Osmosun με το ενδιαφέρον στο κλάδο λόγω της κλιματικής αλλαγής να είναι αυξημένο).
Η επιτυχής επίτευξη και των τεσσάρων αυτών στρατηγικών επιχειρηματικών βημάτων θα δημιουργήσουν έναν όμιλο με τριπλάσια τουλάχιστον κεφαλαιοποίηση από τη σημερινή των 15 εκατ. ευρώ που έχει στο ταμπλό το άκοπο αυτό διαμάντι της πράσινης οικονομίας και του περιβάλλοντος. Κοινώς, μείνετε συντονισμένοι.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής