Του Απόστολου Μάνθου
Όχι βήματα αλλά άλματα αναμένεται να κάνουν στους επόμενους μήνες οι κατασκευαστικοί όμιλοι με τα μεγέθη τους να παρουσιάζουν μια απίστευτη ανάπτυξη. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων έχει ήδη περάσει από τα τείχη των 12 δισ. ευρώ δίχως καν να έχει ξεκινήσει το "βαρύ πυροβολικό" των κυρίως έργων. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο που φανερώνει η μελέτη του ΙΟΒΕ σύμφωνα με το οποίο τα έργα που έχουν προγραμματιστεί μέχρι το 2026 αγγίζουν τα 27 δισ. ευρώ με τις κατασκευαστικές να μιλούν πλέον ανοιχτά για μια "χρυσή" εποχή στον κλάδο με projects που μπορούν να χτυπήσουν αθροιστικά τα 40 δισ. ευρώ. Και σαν να μην τους έφτανε όλος αυτός ο πακτωλός χρημάτων κάποιες κατασκευαστικές, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Intrakat έχουν απλώσει χέρι και στο βάζο με το μέλι των ψηφιακών έργων στο πλαίσιο του "Digital Transformation". Μάλιστα η Intrakat έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα τοποθετώντας το τομέα τεχνολογίας-ψηφιακών έργων στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης. Οι εισηγμένοι κατασκευαστικοί όμιλοι όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Intrakat-ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ο Ελλάκτωρ και ο ΑΒΑΞ έχοντας δημιουργήσει ένα τεράστιο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο που "παίζει" σε ενέργεια, υποδομές, τεχνικά έργα, ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεις, ακίνητα και τουρισμό αναμένεται στα επόμενα χρόνια να μεγαλουργήσουν.
Ξεκινάμε λοιπόν με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΓΕΚΤΕΡΝΑ), όπου το ανεκτέλεστο έργων έχει φτάσει πλέον τα 5,5 δισ. ευρώ. Ο όμιλος στα οικονομικά αποτελέσματα που έβγαλε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 εμφάνισε μεγάλη αύξηση εσόδων στα 819,7 εκατ. ευρώ από 634 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τα καθαρά κέρδη να φτάνουν τα 23 εκατ. ευρώ από 9,6 εκατ. ευρώ. Ισχυρότατη παραμένει και η ρευστότητα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τα ταμειακά διαθέσιμα να ανέρχονται στα 1,558 δισ. ευρώ παρακολουθώντας έτσι στενά με την οικονομική του ευρωστία την αγορά για νέες ευκαιρίες δεδομένου του σημαντικού αριθμού έργων και επενδύσεων που αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Διαγραμματικά, τώρα, η μετοχή έχει διαλύσει ανοδικά την αντίσταση των 13 ευρώ όπου είχαν αποτυπωθεί οι δύο τοπικές κορυφές του 2023 και κοιτάζει στα μάτια τον επόμενο στόχο που δίνεται στα 15,20 ευρώ.
Η Intrakat (ΙΝΚΑΤ) με την ολοκλήρωση της στρατηγικής εξαγοράς του 100% της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ θα αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση των κορυφαίων κατασκευαστικών ομίλων με ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων που θα ξεπερνά σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες τα 4,4 δισ. ευρώ ενώ ο όμιλος από αυτήν τη θέση ισχύος θα διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των δισεκατομμυρίων που έχει δρομολογηθεί για τα έργα υποδομών τα επόμενα έτη. Η Intrakat έχει πολλά ακόμα να μας πει, καθώς έχει μπει σε πλήρη αναπτυξιακή πορεία, κάτι που σημαίνει ότι αργά αλλά σταθερά θα απλωθεί σε ένα γιγάντωμα των μεγεθών της. Γι’ αυτό άλλωστε και η μετοχή δεν βιάζεται παρουσιάζοντας μια "σκαλωτή" πορεία όπου χτίζει το κάθε ανοδικό επίπεδο που κερδίζει φέρνοντας όμως με αυτό το τρόπο την κεφαλαιοποίηση πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ, με στόχο να διαβεί μετά και τη συγχώνευση τα 500 εκατ. ευρώ. Έτσι, το πάτημα στα 1,80 ευρώ έχει ως επόμενο τα 2,20 ευρώ και μετά τα 2,70 ευρώ. Στην "πιάτσα" πάντως των κατασκευαστών έχουν δώσει το θετικό στίγμα του "τελειομανή" στη νέα διοίκηση υπό του Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Intrakat, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου, μιας που σε κάθε έργο που έχει αναλάβει επιδιώκει την… τελειότητα. Κάτι που φάνηκε άλλωστε με την τοποθέτηση του επικεφαλής επί 20 έτη στη γαλλική κατασκευαστική Vinci, Hadi Hanush, για να αναλάβει το έργο του Rivier Tower στο Ελληνικό.
Οι σαρωτικές αλλαγές που θα επιφέρει ο μετασχηματισμός του Ελλάκτωρα (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) δεν μας αφήνει περιθώρια από το να αναφερθούμε μόνο στη διαγραμματική του ανάλυση μέχρι να δούμε τη νέα του μορφή. Εδώ λοιπόν η πρώτη αντίσταση εντοπίζεται στα 2,40 ευρώ ενώ η δεύτερη και η πιο σκληρή βρίσκεται στα 2,73 ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση του ομίλου βρίσκεται στα 814 εκατ. ευρώ δυσκολεύοντας μερικώς το εγχείρημα μακροπρόθεσμων αγοραστικών σκέψεων πριν δούμε τον "μικρότερο" σε μέγεθος αλλά ίσως πιο αποτελεσματικό "νέο" Ελλάκτωρ.
Κλείνω με τον ΑΒΑΞ ο οποίος θα δώσει μέρισμα ύψους 0,07 ευρώ ανά μετοχή για πρώτη φορά από το 2010 σηματοδοτώντας έτσι την επαναφορά του ομίλου σε μια ευρύτερη κερδοφόρο ανάκαμψη. Το ανεκτέλεστο έργων έχει φτάσει πλέον στο κατώφλι των 3 δισ. ευρώ με τη διοίκηση να δηλώνει ότι το 2023 οδηγείται σε αύξηση εσόδων της τάξεως του 15%-25% ενώ για το 2024 σε μια επιπλέον αύξηση 30%-40%. Στο διμηνιαίο διάγραμμα τιμών η μετοχή έχει διαλύσει το 1 ευρώ θέτοντας ως ανοδικό στόχο την περιοχή αντίστασης των 1,30 ευρώ όπου είχε σημειώσει και την κορύφωση το 2021. Πάνω από το εν λόγω σημείο ανοίγει ο δρόμος για τα 1,47 ευρώ που είχαν αποτυπωθεί τον Μάρτη του 2014.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής
** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο