Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Απρ-2009 15:18

    Merrill Lynch: Mείωση στην παραγωγή αργού λόγω περιθωρίων κέρδους

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τη στιγμή που η τιμή του αργού αναμένεται να κινηθεί ανοδικά στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι τιμές των παραγώγων προϊόντων πετρελαίου δεν αναμένεται να εμφανίσουν ανάλογες τάσεις, σύμφωνα με έκθεση της Merrill Lynch με ημερομηνία 28 Απριλίου 2009.

    Μετά από την πολυετή αύξηση της ζήτησης για τα “ελαφριά” παράγωγα πετρελαίου και τα υψηλά περιθώρια κέρδους που προσέφερε η μεγαλύτερη της προσφοράς ζήτηση, αναμένεται να δούμε σημαντική αύξηση στην ικανότητα διύλισης.

    Οι εκτιμήσεις της Merrill Lynch κάνουν λόγο για πλεονάζουσα διυλιστική ικανότητα 2,2 εκατ. βαρελιών την ημέρα το 2009 και το 2010, σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεδομένης της επίδρασης της ύφεσης, η παγκόσμια ζήτηση εκτιμάται ότι θα σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση από το 1991, σε 5,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα χαμηλότερα από τη συνολική παραγωγική δυναμικότητα.

    Έναντι του περασμένου έτους, η αναντιστοιχία προσφοράς και ζήτησης αναμένεται εντονότερη όσον αφορά τα αποστάγματα και τα “ελαφριά” παράγωγα, παρά για τα “βαριά” παράγωγα.

    Στην προσπάθεια τους να αντιμετωπίσουν τη μείωση της ζήτησης και τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους, τα διυλιστήρια εφαρμόζουν περικοπές στις δαπάνες συντήρησης καθώς επίσης -επιλεκτικά- και στα λειτουργικά τους έξοδα.

    Υπό αυτές τις συνθήκες, τα χαμηλά περιθώρια κέρδους στην ευρωπαϊκή αγορά ενδέχεται να οδηγήσουν σε μείωση της παραγωγής αργού κατά 500 χιλ. βαρέλια την ημέρα, τον Απρίλιο και σχεδόν 670 χιλ. βαρέλια την ημέρα το Μάιο.

    Η Merrill Lynch εκτιμά ωστόσο ότι για να εφαρμοστούν περικοπές δαπανών στην έκταση που απαιτείται και για να συγκρατηθεί το ύψος της παραγωγής, ίσως θα πρέπει τελικά τα περιθώρια κέρδους να σημειώσουν περαιτέρω κάμψη στο μέλλον.

    Επίσης, τα διυλιστήρια θα πρέπει να μειώσουν το ποσοστό εκμετάλλευσης της παραγωγικής δυναμικότητας στις πιο εξελιγμένες μονάδες τους, όπως αυτές που παράγουν βενζίνη, για να ισορροπήσουν την αγορά «ελαφρών» και «μέτριων» παραγώγων πετρελαίου.

    Για την εξάλειψη του υφιστάμενου πλεονάσματος της παραγωγής, η έκθεση αναφέρει ότι τα ποσοστά εκμετάλλευσης των διυλιστηρίων σε παγκόσμιο επίπεδο πρέπει να μειωθούν στο 81%, χαμηλότερα ακόμα και από το επίπεδο του 84% τον περασμένο χρόνο.

    ΕΛΠΕ και Motor Oil

    Αναφορικά με τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου, η Merrill Lynch θέτει τιμή στόχο για τα ΕΛΠΕ στα 5,50 ευρώ, που με βάση τα εκτιμώμενα κέρδη για το σύνολο του 2009, αντιστοιχεί σε P/E 8,6 και σημειώνει ότι η αρνητική επίδραση των καθυστερήσεων στα έργα του διυλιστηρίου της Ελευσίνας έχει ήδη τιμολογηθεί στην προηγούμενη περίοδο.

    Για τη Motor Oil θέτει τιμή στόχο τα 8,2 ευρώ, που αντιστοιχεί σε P/E 7,9 και υπογραμμίζει ότι διαθέτει την υψηλότερη μερισματική απόδοση μεταξύ του συνόλου των εταιρειών του κλάδου στις ανέπτυγμένες αγορές.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ