23:25 09/09
Νέα ιστορικά υψηλά στη Wall
Τα αναθεωρημένα στοιχεία για την απασχόληση "κλειδώνουν" τις μειώσεις των επιτοκίων.
Την άρση της αναστολής διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΝΕΛ από σήμερα 25 Ιουλίου 2008, αποφάσισε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, λαμβάνοντας υπόψη τη χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας. Η ΝΕΛ είχε ζητήσει στις 30 Ιουνίου από το Χρηματιστήριο Αθηνών και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής στο Χ.Α. ύστερα από το συμβάν με το πλοίο "Θεόφιλος" στις Οινούσσες.
Υπενθυμίζεται ότι η ΝΕΛ στην ανακοίνωσή της ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως επεκτείνεται στην αγορά της Αιγύπτου, καθώς προχωρά στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας με έδρα στο Κάιρο. Ειδικότερα, η νέα εταιρεία θα έχει την επωνυμία NEL Lines Egypt και ως σκοπό την διαχείριση πλοίων και θα αναλάβει, πέρα από την διαχείριση του "Red Sea I" (πρώην Αίολος Κεντέρης), την διαχείριση των πλοίων "Αίολος Κεντέρης ΙΙ" και "Παναγιά Θαλασσινή", τα οποία θα δραστηριοποιηθούν σε δρομολογιακές γραμμές στην Ερυθρά Θάλασσα συνδέοντας την Αίγυπτο με την Σαουδική Αραβία με εκτιμώμενο χρόνο έναρξης δρομολογίων το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση και σχετικά με την απαίτηση από την πώληση του ΤΧΠ Ε/Γ - Ο/Γ Αίολος Κεντέρης, αναφερόταν πως παρά την πίστωση χρόνου που δόθηκε στους αγοραστές του πλοίου, αυτοί δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους με αποτέλεσμα η ΝΕΛ να αναγκασθεί να αποστείλει ειδοποίηση υπερημερίας.
Μετά το συμβάν με το "Ε/Γ - Ο/Γ Θεόφιλος" οι αγοραστές δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να καταβάλλουν το υπόλοιπο τίμημα οπότε η ΝΕΛ αποφάσισε να αναλάβει αναγκαστικά την εμπορική διαχείριση του πλοίου το οποίο θα δραστηριοποιηθεί σε γραμμές του εξωτερικού και η NEL Lines θα παρακρατά τα έσοδα από την δραστηριότητά του έναντι της απαιτήσεώς της.
Σε συνεργασία με εξειδικευμένους νομικούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η εταιρεία, εξετάζει και άλλες πιθανές λύσεις οι οποίες περιλαμβάνουν την κατάσχεση του πλοίου ή / και την απόκτηση από την NEL Lines πλήρους ελέγχου της πλοιοκτήτριας εταιρείας και κατ΄ επέκταση του πλοίου.
Η εταιρεία εκτιμά πως θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός μέχρι να εκτιμηθούν οι πρακτικές συνέπειες και επιπτώσεις των πιθανών λύσεων.