Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Νοε-2022 15:12

    Το ρωσικό ντίζελ θα "στερέψει" λόγω κυρώσεων και η Ευρώπη δεν έχει βρει πώς θα το αντικαταστήσει

    Το ρωσικό ντίζελ θα "στερέψει" λόγω κυρώσεων και η Ευρώπη δεν έχει βρει πώς θα το αντικαταστήσει
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Ευρώπη συνεχίζει να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία ως πηγή ντίζελ, με λιγότερες από 10 εβδομάδες να απομένουν μέχρι οι κυρώσεις να μπλοκάρουν σχεδόν ολοκληρωτικά τις συναλλαγές των δύο πλευρών σε αυτόν τον τομέα - σε μια εμφατική υπενθύμιση της δουλειάς η οποία χρειάζεται ακόμη να γίνει για να βρεθούν νέες προμήθειες για τη Γηραιά Ήπειρο.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν από τη Ρωσία σχεδόν τις μισές εισαγωγές καυσίμου τύπου ντίζελ δια θαλάσσης τις πρώτες 24 ημέρες του τρέχοντος μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa, τα οποία επεξεργάστηκε το πρακτορείο Bloomberg.

    Το επίπεδο εξάρτησης της Ευρώπης εκτοξεύτηκε απότομα από τον Οκτώβριο, όταν οι συνολικές εισαγωγές της ηπείρου αυξήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τις απεργίες που έβγαλαν "νοκ άουτ" τη γαλλική δυνατότητα διύλισης πετρελαίου.

    Συνολικά, δεξαμενόπλοια παρέδιδαν κατά μέσο όρο 1,34 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ ημερησίως κατά τη διάρκεια της περιόδου 1ης-24ης Νοεμβρίου στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Vortexa. Πρόκειται για ποσότητα σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με τον Οκτώβριο, ωστόσο εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο για τους πρώτους 10 μήνες του 2022.
     
    Από τις 5 Φεβρουαρίου, οι κυρώσεις της ΕΕ θα απαγορεύσουν σχεδόν εξ ολοκλήρου τις εισαγωγές ντίζελ και άλλων διυλισμένων προϊόντων από τη Ρωσία διά θαλάσσης. Η χώρα εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής του μπλοκ, πράγμα που σημαίνει ότι οι αγοραστές θα αντιμετωπίσουν μια έντονη κρίση σπάνης του καυσίμου, εκτός εάν μπορέσουν να προμηθευτούν περισσότερα βαρέλια από άλλες πηγές προκειμένου να καλύψουν το κενό.

    Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο λάμβαναν περίπου 600.000 βαρέλια ντίζελ την ημέρα σε αποστολές από τη Ρωσία κατά την περίοδο 1-24 Νοεμβρίου, ποσοστό 45% των συνολικών αφίξεων. Τον Οκτώβριο έλαβαν το 34% από τη Ρωσία, ενώ ο μέσος όρος για τους πρώτους 10 μήνες του έτους ήταν 51%.

    Οι εξαγωγές από το λιμάνι Πριμόρσκ της Βαλτικής Θάλασσας παρουσίασαν δραματική ανάκαμψη τον περασμένο μήνα και αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τον επόμενο μήνα.

    Ένα αξιοσημείωτο μερίδιο του συνολικού ρωσικού προϊόντος που φθάνει στην Ευρώπη μέσω θαλάσσης διοχετεύεται στην περιοχή Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα, κόμβο εμπορίας πετρελαίου της βορειοδυτικής Ευρώπης.

    Ο Δεκέμβριος είναι ο τελευταίος μήνας που οι traders του ICE Gasoil - της κύριας αγοράς προθεσμιακών συμβάσεων ντίζελ στην Ευρώπη - θα έχουν τη δυνατότητα να παραδίδουν φυσικό ρωσικό καύσιμο σε τοποθεσίες αποθήκευσης στην περιοχή ARA μέσω αυτών των συμβολαίων.

    Αυτό δυνητικά δημιουργεί ένα κίνητρο για όποιον θέλει να πουλήσει ρωσικά βαρέλια μέσω αυτών των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης να το πράξει. Ήδη από τον Ιανουάριο, η παράδοση προϊόντος ρωσικής προέλευσης θα απαγορευτεί.

    Άλλοι εισαγωγείς φορτίων ντίζελ από τη Ρωσία περιλαμβάνουν τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Πολωνία.

    Ενώ η Ευρώπη βρίσκεται υπό πίεση να βρει εναλλακτικές πηγές προμήθειών, η Ρωσία χρειάζεται επίσης να βρει νέους προορισμούς για τις εξαγωγές της: τον Σεπτέμβριο, περισσότερες από τις μισές ποσότητες κατευθύνθηκαν προς την ΕΕ. Η Τουρκία είναι επίσης σημαντικός αγοραστής, μαζί με το Μαρόκο και την Τυνησία. Η Ρωσία εξάγει επίσης μεγάλους όγκους άλλων προϊόντων πετρελαίου.

    Η νάφθα είναι ένα προϊόν πετρελαίου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για την παραγωγή βενζίνης, είτε ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία πετροχημικών. Το μαζούτ, ουσιαστικά υπόλειμμα της διαδικασίας διύλισης του αργού, έχει πολλαπλές πιθανές χρήσεις, μεταξύ άλλων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ως καύσιμο για πλοία.

    Οι συνολικές αποστολές προϊόντων πετρελαίου της Ρωσίας αυτόν τον μήνα πρόκειται να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο σε αριθμό βαρελιών ημερησίως από τον Φεβρουάριο, όταν ξεκίνησε η εισβολή στην Ουκρανία.
     
    Τα ρωσικά καύσιμα δεν εξάγονται βεβαίως στο σύνολό τους από τα λιμάνια της χώρας - ορισμένα μπορούν να αποσταλούν μέσω τρίτων χωρών και δεν περιλαμβάνονται στα στατιστικά στοιχεία που αναφέρθηκαν νωρίτερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ