23:09 05/09
Πτώση στη Wall μετά τα στοιχεία για την απασχόληση
Στην εβδομάδα, ο S&P 500 κέρδισε 0,33%, ο Nasdaq σημείωσε άνοδο 1,14% και ο Dow υποχώρησε 0,32%.
Με τέσσερις συστάσεις "αγορά" και μία "κράτηση" (αυτή για την Τέρνα) μετοχών ξεκινά την κάλυψη του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου η Citigroup, σύμφωνα με σχετική της έκθεση για τον τομέα με ημερομηνία έκδοσης 10/01/07.
Κορυφαία επιλογή του οίκου αποτελεί η μετοχή της Ελληνικής Τεχνοδομικής, λόγω της ελκυστικότερης αποτίμησής της και των ευνοϊκών καταλυτών. Παράλληλα, μεγαλύτερη και και ενέχουσα περισσότερες πιθανότητες θετικής προοπτικής είναι η Μηχανική, λόγω των projects real estate που αναπτύσσει στην Ουκρανία και τη Ρωσία.
Συγκεκριμένα, σύσταση "buy" δίνει για ΓΕΚ, ΕΛΤΕΧ, Μηχανική, J&P Άβαξ, ενώ πρόταση "κράτησης" ("hold") δίνει για τη μετοχή της ΤΕΡΝΑ. Με την εν λόγω έκθεση η Citigroup ξεκινά κάλυψη για τις μετοχές των Ελληνικής Τεχνοδομικής (ELTEX.AT) και J&P Άβαχ, θέτοντας την τιμή-στόχο των 10,6 ευρώ για την ΕΛΤΕΧ και των 7,26 ευρώ για την J&P Άβαξ.
Ο οίκος τονίζει ότι η ελληνική κατασκευαστική αγορά βρίσκεται σε σημείο καμπής, επισημαίνοντας ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου 2003 - 05 η αγορά υποχρεώθηκε σε κάμψη 20%, εξαιτίας της επιβράδυνσης στην μετά – Ολυμπιακών Αγώνων φάση και των καθυστερήσεων στην ανάθεση και εκτέλεση νέων δημοσίων έργων.
Η Citigroup θεωρεί ότι οι πιέσεις στο πεδίο του τζίρου έχουν πλέον αποκλιμακωθεί, καθώς το 2006 παρατηρήθηκε μια ελαφρά ανάκαμψη και τις εκτιμήσεις μέσου ρυθμού αύξησης κεφαλαίων για την τριετία 2006 – 2009 να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξης του 4%. Τα δημόσια έργα αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση της τάξης του 9%, υποβοηθούμενα από τις συγχρηματοδοτήσεις ύψους 20 δισ. ευρώ από πλευράς ΕΕ και Ελληνικής Πολιτείας.
Μέχρι στιγμής, μόνον δύο μεγάλα έργα παραχώρησης έχουν εκτελεστεί στην Ελλάδα, με τον οίκο να αποτιμά τα projects αυτά περισσότερο από 4 φορές το αρχικό κόστος επένδυσης ιδίων κεφαλαίων. Ακόμη επτά projects βρίσκονται σε διαδικασία ανάθεσης και εκτέλεσης, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντική αξία για τους εργολάβους που θα εμπλακούν.
Τα ανεκτέλεστα υπόλοιπα έργων των ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων βρίσκονται, όπως επισημαίνει ο οίκος σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι μεγάλοι όμιλοι έχουν πλέον ογκώδη βιβλία παραγγελιών, κάτι που τους παρέχει υψηλή προοπτική πωλήσεων για 4,5 χρόνια (ο μέσος όρος τη ΕΕ είναι 2,5 χρόνια), με το 60% των ανεκτέλεστων έργων να έχει υπογραφεί μέσα στο 2006. Το αποκαλούμενο "backlog" (ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων), όπως επίσης και οι επενδύσεις σε real estate και ενέργεια, η διαχείριση αποβλήτων, αλλά και άλλες δραστηριότητες, υποστηρίζουν έναν αναμενόμενο μέσο ρυθμό μεγέθυνσης της τάξεως του 30% στα κλαδικά κέρδη για την περίοδο 2006 - 08.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου οι κατασκευαστικές δραστηριότητες αποτιμώνται με πολλαπλασιαστές P/E (εκτιμήσεις κερδών 2008) της τάξεως του 1,4 x (Μηχανική), 4,3 x (Ελληνική Τεχνοδομική), 6,8 x (J&P Avax) και 11,3 x (Terna), ενώ αντίστοιχα, την ίδια ώρα, οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες διαπραγματεύονται έναντι 12 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη του 2008. Αυτό που ερμηνεύει μέρος του χάσματος είναι οι πιέσεις στα ελληνικά περιθώρια.