Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 22-Μαρ-2020 08:26

    3 καλοί λόγοι να πιείτε ένα ποτήρι νερό

    3 καλοί λόγοι να πιείτε ένα ποτήρι νερό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν αγαπούν το νερό και αναζητάτε κίνητρα για να έχετε πάντα δίπλα σας ένα μπουκαλάκι, οι παρακάτω τρεις καλοί λόγοι μπορούν να σας τα προσφέρουν. 

    Τι προσφέρει στον οργανισμό η επαρκής κατανάλωση νερού

    Αίσθημα πληρότητας

    Η επαρκής κατανάλωση νερού μπορεί να μας βοηθήσει να νιώθουμε πληρότητα ανάμεσα στα γεύματα, αποτρέποντας το "τσιμπολόγημα" χωρίς λόγο. Εάν νιώθετε πως πεινάτε, πιείτε ένα ποτήρι νερό και περιμένετε. Το νερό ρυθμίζει την όρεξη μειώνοντας την τάση που έχουν πολλά άτομα να συγχέουν την πείνα με τη δίψα, με αποτέλεσμα να τρώνε παραπάνω. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, μελέτη από το American Chemical Society, βρήκε πως η κατανάλωση 2 ποτηριών νερού πριν το γεύμα μειώνει το σύνολο της θερμιδικής πρόσληψης κατά 75-90 θερμίδες. 

    Ο οργανισμός λειτουργεί στο βέλτιστο


    Ένα σωστά ενυδατωμένο σώμα είναι ένα υγιές σώμα. Καθημερινά, χάνουμε όγκο των φυσιολογικών υγρών του σώματος μέσω του ιδρώτα, της ούρησης και των μεταβολικών διαδικασιών. Εάν τα υγρά αυτά δεν αναπληρωθούν μέσω της κατανάλωσης νερού, ο οργανισμός αφυδατώνεται και δεν λειτουργεί σωστά: Τα οστά, όπως και οι μύες, περιέχουν σημαντική ποσότητα νερού και δεν μπορούν να αποδώσουν αν δεν είναι επαρκώς ενυδατωμένα, ούτε στην άσκηση αλλά ούτε και στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. 

    Έχετε μια "χείρα βοηθείας" για τη διαχείριση του βάρους σας


    Όταν ο οργανισμός είναι ενυδατωμένος, ο μεταβολισμών των τροφών γίνεται με τον καλύτερο τρόπο. Μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism έδειξε ότι σε 14 άνδρες και γυναίκες που έπιναν 500 ml νερό ο μεταβολικός ρυθμός αυξήθηκε κατά 30% κατά μέσο όρο, κυρίως εξαιτίας της προσπάθειας του οργανισμού να φέρει το νερό στη θερμοκρασία του σώματος μετά την κατάποσή του. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι, αυξάνοντας την πρόσληψη νερού κατά 1,5 λίτρο ανά ημέρα για 1 χρόνο, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια 2,3 κιλών χωρίς να κάνεις ιδιαίτερα άλλες αλλαγές.

    Ποιες είναι οι επίσημες συστάσεις;


    - Γενικά τα υπουργεία Υγείας και οι διεθνείς οργανισμοί είναι πολύ διστακτικοί στη σύσταση ενός ακριβούς αριθμού κατανάλωσης νερού για όλους, καθώς οι ανάγκες είναι εξατομικευμένες.

    - Μετά από πολλές μελέτες όμως και αφού έκρινε ότι είναι υπαρκτή η ανάγκη ενός συστήματος προσδιορισμού για να κατευθυνθούν οι παγκόσμιες αρχές, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέληξε στην εκτίμηση –με βάση έναν ενήλικα άνδρα βάρους 70 κιλών και μιας γυναίκας 58 κιλών, κάτω από τις κανονικές συνθήκες– ότι οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται 2,2 λίτρα νερό/ημέρα και οι άνδρες 2,5 λίτρα/ημέρα.

    - Οι αριθμοί αυτοί φτάνουν στα 4,5 λίτρα, ίδιο και στα δύο φύλα, σε περίπτωση έντονης δραστηριότητας ή αυξημένης θερμοκρασίας. Οι μελέτες πλέον προσανατολίζονται στην έρευνα των συγκεκριμένων θετικών συνεπειών μιας πολύ υψηλότερης πρόσληψης υγρών. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ