Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 20-Δεκ-2017 07:48

    Το αεροπλάνο στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θέλει να ανταγωνιστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Το αεροπλάνο στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θέλει να ανταγωνιστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
     
    Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του business plan της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως μέλος, εδώ και περίπου ένα χρόνο, του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών Φίλιππος Τσαλίδης.
     
    Στη συγκεκριμένη γραμμή, όπως είπε, θα τεθούν σε λειτουργία τα πρώτα καινούργια, εξ' Ιταλίας, τρένα, με απώτερο σκοπό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι η διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, σε σύγκριση με αυτήν των αεροπορικών εταιρειών.
     
    Με στόχο τη συνολική αναβάθμισή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει να αποκτήσει τη δική της μονάδα συντήρησης τροχαίου υλικού και γι' αυτό θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ (ελληνική εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού), όπως ανακοίνωσε, χθες, ο κ. Τσαλίδης.
     
    Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε και την πρόσληψη 60 μηχανοδηγών, όπως και προσωπικού σε ειδικότητες, όπως ο χρηματοοικονομικός τομέας, ο στρατηγικός σχεδιασμός και η τεχνολογία.
     
    Πότε θα μειωθεί ο χρόνος στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη

     
    Για να προσελκύσει όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη τους επιβάτες που επιλέγουν το αεροπλάνο, θα πρέπει η χρονοαπόσταση να μειωθεί σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
     
    Αυτό όμως, δεν αναμένεται να γίνει εφικτό πριν από το τέλος του 2018, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σήμανσης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιέγραψε, χθες, ο κ. Τσαλίδης και στηρίζεται σε προφορική ενημέρωση από τον ΟΣΕ. Νωρίτερα, τον Ιούνιο, αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
     
    "Η χωρητικότητα στη γραμμή είναι περιορισμένη. Με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής θα επιτευχθεί πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα. Αυτό σημαίνει ότι η σιδηροδρομική μεταφορά- χρησιμοποιώντας και νέο τροχαίο υλικό- θα είναι πιο ποιοτική, αλλά, βεβαίως, με μειωμένο το κόστος. Με την ολοκλήρωση των έργων, ένα ποιοτικό τρένο θα είναι 100% ανταγωνιστικό με το αεροπλάνο” σημείωσε.
     
    "Η μη ολοκλήρωση των έργων δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που οδηγούν σε δυσφήμηση της εταιρείας” ανέφερε.
     
    Σήμερα, όπως είπε, η μέγιστη ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα, με τις βραδυπορίες (μειώνεται η ταχύτητα των συρμών) να υπολογίζονται σε 48 λεπτά.
     
    Η ολοκλήρωση των έργων θα δημιουργήσει ένα σύγχρονο τρένο, με ασύρματο ίντερνετ, ενώ τα σχέδια περιλαμβάνουν την λειτουργία μέχρι δύο τρένων-εξπρές από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο κ. Τσαλίδης.
     
    Στα υπόλοιπα έργα, σύμφωνα με τις γραπτές διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ, έως το τέλος Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί η ντιζελοκίνηση στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι, το οποίο δεν θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση και θα είναι μονόδρομης κυκλοφορίας. Βάσει των ίδιων γραπτών διαβεβαιώσεων του ΟΣΕ, το Τιθορέα - Λιανοκλάδι θα παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος Μαρτίου.
     
    Στον Προαστιακό, όπου αναμένεται από τα μέσα Φεβρουαρίου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, στον οριζόντιο άξονα (Κιάτο - αεροδρόμιο) και στον κάθετο άξονα (Πειραιάς-Χαλκίδα), ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, σήμανση και τηλεδιοίκηση υπάρχει μόνο στο κομμάτι ΣΚΑ-αεροδρόμιο, όπως ανέφερε ο κ. Τσαλίδης.
     
    Όσον αφορά τα έξυπνα εισιτήρια, η διαλειτουργικότητα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2018. "Με οποιοδήποτε εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών, είτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε του ΟΑΣΑ, οι επιβάτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται σε οποιοδήποτε μέσο. 
     
    Στα εμπορευματικά δρομολόγια, αυτή τη στιγμή, η χωρητικότητα της γραμμής δεν επιτρέπει την κυκλοφορία περισσότερων από τριών εμπορευματικών τρένων, με την αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων να αγγίζει το 12% το 2017, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
     
    Για το νέο διαγωνισμό με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για το υπόλοιπο τμήμα του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριάσιου (αποθήκες Κ1 και Κ2 για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δικαίωμα προαίρεσης), ο κ. Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κινεζική Cosco.
     
    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων