Δευτέρα, 20-Φεβ-2017 07:46
H Taxibeat μετά την εξαγορά και τα σχέδια του Νίκου Δρανδάκη
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Το Taxibeat αλλάζει σε… Beat με στόχο να επαναλάβει την επιτυχία του στη Λατινική Αμερική, η πλατφόρμα που αναπτύχθηκε για την κλήση ταξί από κινητό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα στους επόμενους μήνες θα έχει ενοποιηθεί με την αντίστοιχη της γερμανικής Daimler (My Taxi) που λειτουργεί σε 50 ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ η μετάβαση στο νέο περιβάλλον θα σημάνει πολύ περισσότερες… κούρσες για τους 8.000 συνεργαζόμενους οδηγούς λόγω τουρισμού.
Αυτή είναι η επόμενη ημέρα για την Taxibeat, μετά την εξαγορά της από τον όμιλο Daimler μέσω της θυγατρικής του εταιρείας MyTaxi, όπως την περιγράφει στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook ο Νίκος Δρανδάκης, επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας από το 2011, όταν και ιδρύθηκε.
Ο συνιδρυτής (μαζί με τους Κ. Σακκά, Μ. Σφικτό και Ν. Δαμηλάκη) της Taxibeat αναφέρεται στις μεγάλες προοπτικές που δημιουργούνται από την ένταξη σε μια διεθνή πλατφόρμα, όπως είναι αυτή της My Taxi που σήμερα έχει παρουσία σε 9 χώρες και 50 πόλεις στην Ευρώπη, με 108 χιλιάδες οδηγούς και 10 εκατομμύρια πελάτες. Στόχος των Γερμανών είναι το My Taxi να γίνει το μεγαλύτερο app για την κλήση ταξί από κινητό σε όλη την Ευρώπη, να έχουν δηλαδή όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες μια εφαρμογή για να καλούν ταξί όπου κι αν ταξιδεύουν στην Ευρώπη.
Αυτό, όπως εξηγεί ο Δρανδάκης, σημαίνει ότι, εκατομμύρια Γερμανοί, Βρετανοί, Ιταλοί, Ισπανοί και άλλοι πελάτες της MyTaxi που επισκέπτονται την Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας, θα μπορούν να καλούν ταξί από την ίδια εφαρμογή. "Αυτό θα δημιουργήσει μια τεράστια διαφορά στη δουλειά που παίρνουν οι οδηγοί μας, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες", αναφέρει. Σήμερα, η Taxibeat έχει περισσότερους από 550 χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες και συνεργάζεται με 8.000 οδηγούς ταξί.
Όσον αφορά στην ελληνική λειτουργία της εφαρμογής, σταδιακά θα αρχίσει η διαδικασία τεχνολογικής ενοποίησης και σε λίγους μήνες οι Έλληνες (επιβάτες και οδηγοί) θα εξυπηρετούνται μέσω της εφαρμογής MyTaxi. Στόχος είναι σε λίγους μήνες στις οθόνες των συνδρομητών της υπηρεσίας να αντικατασταθεί το Taxibeat με το MyTaxi. Μέσω της εξαγοράς, η MyTaxi σχεδιάζει να επιταχύνει τη διεθνή επέκταση της εφαρμογής της για την κλήση και κράτηση ταξί στην Ευρώπη.
Ελληνικό… Beat
Η επόμενη ημέρα για την επιχειρηματική δραστηριότητα του Taxibeat, όπως αναφέρθηκε, θα φέρει το όνομα Beat. Η δραστηριότητα που είχε αναπτυχθεί στη Λίμα και στην Λατινική Αμερική, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από την Ευρωπαϊκή μονάδα, με την ομάδα να παραμένει στην Αθήνα. Το ελληνικό τμήμα της Taxibeat θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και την εδραίωση της εταιρικής εικόνας στη Λατινική Αμερική.
Στόχος είναι να το γίνει το δημοφιλέστερο transportation app στην περιοχή. "Έχοντας στη διάθεση μας περισσότερους πόρους (οικονομικούς και άλλους) η Αθήνα θα μετατραπεί σε ένα engineering hub στο οποίο θα αναπτύσσουμε την τεχνολογία πίσω από το Beat, ενώ στη Νότια Αμερική θα επεκτείνουμε τη λειτουργία μας εκμεταλλευόμενοι την τεχνογνωσία που αποκτήσαμε όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από τις αποτυχίες και επιτυχίες μας", σημειώνει ο Δρανδάκης.
Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα των 56 εργαζομένων της Taxibeat στην Αθήνα θα διπλασιαστεί μέσα στους επόμενους 10-12 μήνες, με έμφαση στο επιστημονικό προσωπικό που θα ενισχυθεί με μηχανικούς, προγραμματιστές και designers. "Θα δουλέψουμε πάνω σε νέες υπηρεσίες όπως το car pooling, automated pricing mechanism, και payment services. Θα αναπτύξουμε περαιτέρω τεχνολογίες όπως machine learning, big data infrastructure, και data science, μαζί με design αιχμής, συνδυασμένο με ruthless execution που έχει αναδειχθεί σε core value της εταιρείας μας", λέει.
Γιατί Περού
Σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Δρανδάκης ερωτηθείς γιατί επελέγη το Περού ως νεα αγορά για την εταιρεία, απάντησε πως οι λόγοι έχουν να κάνουν με το τεράστιο μέγεθος της αγοράς, την απουσία κανονιστικού πλαισίου, τη χαμηλή ποιότητα των δικτύων μεταφορών και την απουσία πραγματικού ανταγωνισμού, στοιχεία που αποτελούν πραγματικές ευκαιρίες επέκτασης. Στο Περού υπάρχουν 200.000 ταξί από τα οποία μόλις το 15% είναι πιστοποιημένα, κάτι που ενισχύει τα περιθώρια ανάπτυξης της Beat.
Στόχος φυσικά είναι και άλλες αγορές της Λ. Αμερικής, σε μια προσπάθεια να επεκταθεί το μοντέλο της εταιρείας, χωρίς να επαναληφθούν ενδεχόμενες αστοχίες όπως στην περίπτωση της Βραζιλίας όπου μετά από λίγους μήνες δραστηριοποίησης, η Taxibeat αποσύρθηκε.
Τέλος, στο μήνυμα του ο Δρανδάκης δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες του στα άλλα δύο μέλη του ΔΣ της εταιρείας, τον Απόστολο Απόστολάκη (ιδρυτή, μεταξύ άλλων, του e-shop) που συνεισέφερε οικονομικά σε όλους ανεξαίρετα τους γύρους χρηματοδότησης της εταιρείας (ακόμα και σε δύσκολες στιγμές, όπως τονίζει), και στον Barend van den Brande της Hummingdird Ventures για τις ανεκτίμητες συμβουλές και βοήθεια αλλά και για το διεθνές perspective.
Σημειώνεται πως η Taxibeat ξεκίνησε το 2011 και αρχικά χρηματοδοτήθηκε από το Openfund με μόλις 40 χιλ. ευρώ. Επτά μήνες αργότερα ολοκλήρωσε ένα Angel Round 250 χιλ. ευρώ, ενώ το Δεκέμβριο του 2013 εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 2,9 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird Ventures, με έδρα το Λονδίνο, ενώ πολύτιμη ήταν και η συνδρομή και άλλων angel investors.
Διαβάστε ακόμη:
*Πώς το Taxibeat έφτασε να γίνει στόχος εξαγοράς της Daimler
*Έκλεισε το deal μεταξύ Daimler και Τaxibeat
*Η Taxibeat και τα ελληνικά start-ups που έκλεισαν deals εκατομμυρίων