Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 09-Απρ-2016 09:55

    Εποχή Cosco για το λιμάνι: Επενδύσεις, ανάπτυξη, δουλειές

    Εποχή Cosco για το λιμάνι: Επενδύσεις, ανάπτυξη, δουλειές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Χθες ο πρόεδρος της Cosco X. Lirong παρέθεσε κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της πανηγυρικής τελετής για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ ορισμένα νούμερα που αξίζει κανείς να ξαναθυμηθεί:

    Ο όμιλος της China Cosco Shipping διαχειρίζεται ένα εμπορικό στόλο 85 εκατομμυρίων τόνων, που είναι ο μεγαλύτερος του κόσμου.

    Οι εμπορευματικές δραστηριότητες των σταθμών της China Cosco Shipping έχει δυναμικότητα 95.960.000 TEUs, κατέχοντας τη δεύτερη θέση του κλάδου.

    Η εταιρεία διαχειρίζεται επενδύσεις σε 50 προβλήτες και έχει δημιουργήσει 10 χιλιάδες θέσεις εργασίας.

    Μετά την απόκτηση του ΣΕΠ από την Cosco ο Πειραιάς είναι πρώτος παγκοσμίως σε αύξηση διακίνησης. Πέρυσι διακινήθηκαν 3.360.000 TEUs, έναντι 880.000 TEUs του 2010 και τώρα κατέχει την 39η θέση της παγκόσμιας κατάταξης λιμένων έναντι 93ης το 2010.

     

    Αφίσα από προεκλογική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ κατά της αποκρατικοποίησης

     

    Η δραστηριότητα του ΣΕΠ δημιούργησε 1200 νέες θέσεις εργασίας

    Αυτές οι αναφορές του κ. X. Lirong σε συνδυασμό και με την προαναγγελία των στόχων τους οποίους έχουν θέσει οι κινέζοι για το λιμάνι, προδιαγράφουν μια νέα εποχή ανάπτυξης για τον Πειραιά, για τον οποίο υπάρχει η φιλοδοξία να αναδειχθεί στο μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο.

    Οι άξονες των επενδύσεων που προχωρούν με την Cosco αφορούν σε:

    Αναβάθμιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, όπου θα επενδυθούν πάνω από 50 εκατ. δολάρια, θα εγκατασταθεί νέα πλωτή δεξαμενή ικανή να εξυπηρετήσει μεγαλύτερα πλοία

    Φιλόδοξοι στόχοι υπάρχουν για το car terminal για διπλασιασμό των διακινούμενων αυτοκινήτων.

    Σημαντικές επενδύσεις για την αποκατάσταση του προβλήτα 1

    Εγκατάσταση νέων γερανογεφυρών των πιο σύγχρονων διεθνώς

    Στο κομμάτι της κρουαζιέρας στόχος είναι το λιμάνι να αναδειχθεί σε home port δηλαδή σε λιμάνι αφετηρίας για όλους τους μεγάλους του κλάδου

    Σε επόμενο στάδιο οι Κινέζοι δεν έχουν κρύψει τις φιλοδοξίες τους και για το Θριάσιο, όπου μάλιστα εκτός από τα logistics και τους αποθηκευτικούς χώρους, προσβλέπουν και στη δημιουργία γραμμών soft manufacturing.

     

    Συριζα λιμάνι
    Ακόμη μια εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ κατά της πώλησης του ΟΛΠ

     

    Σημασία

    Ίσως η πιο άμεση και σημαντική υπεραξία της αποκρατικοποίησης του λιμανιού, αφορά στο ότι δίνεται ένα θετικό επενδυτικό σήμα στη διεθνή κοινότητα και έχουμε την πρώτη ουσιαστικά μεγάλη επένδυση επί εποχής Σύριζα. Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται όπως έδειξε τόσο η χθεσινή απουσία πολλών υπουργών που είχαν προσκληθεί για να παραστούν στην εκδήλωση του ΤΑΙΠΕΔ  όπου και βρέθηκαν μόνο 4 υπουργοί. Το πραγματικά πρωτοφανές είναι ότι οι καθύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα αλλά και Οικονομίας και Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη απουσίαζαν από την εκδήλωση. Κενές θέσεις εκτός του κ. Σταθάκη (για τον κ. Δρίτσα δεν υπήρχε καν πρόβλεψη) έμειναν επίσης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Σκουρλέτη, Εργασίας Γ. Κατρούγκαλου, Παιδείας Γ. Φίλη, Εσωτερικών  Π. Κουρουμπλή και φυσικά η καρέκλα του πρωθυπουργού, ο οποίος επισήμως είχε προγραμματισμένη τηλεφωνική επικοινωνία για τις διαπραγματεύσεις, ωστόσο αρκετοί σχολίασαν την απουσία του ως προσπάθεια να μην υπάρχει ο ίδιος "on camera” να μιλά θετικά για την πώληση του ΟΛΠ, όταν προεκλογικά είχε ταχθεί κατά της αποκρατικοποίησης. Το παρών αντίθετα έδωσαν οι Γ. Δραγασάκης, Ο. Γεροβασίλη, Δ. Μάρδας και Ε. Κουντουρά.

     

    Δρίτσας
    Η απουσία του κ. Δρίτσα σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως στα social media 

     

    Πάντως ήδη από χθες το διαδίκτυο έχει κατακλυστεί από σχετικές αναφορές, βίντεο αλλά και αφίσες από εκδηλώσεις του Σύριζα ως αντιπολίτευση, ενώ ποικιλοτρόπως σχολιάζεται και η απουσία του κ. Δρίτσα.

    Διαβάστε ακόμα:

    Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας συναντήθηκε ο πρόεδρος της Cosco

    Αιχμές Κουμουτσάκου για "Εθνική Ενότητα" και σάτιρα σε Τσίπρα

    - Cosco: Mαργαριτάρι της Μεσογείου, το λιμάνι του Πειραιά

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ